Pirun nätti Mercedes juikelilla, kyllä kelpaa ajella.
kekkonen kirjoitti:Mersun ulkonäkö muuttuu nopeesti kun on näitä classikkei avantgardei amg yms
Totta tämäkin. Kummasti piristää ulkonäköä joku AMG paketti tai vaikka pelkkä maski. Ja mielummin tosiaan vaikka avantgarde tai elegance kuin perus classicci. Ite kyllä tykkään mersun C sarjalaisista, on hyviä ajettavia ja kooltaan sopivan näppäriä ellei mitään suurta maantielaivaa halua. Joku w203 porrasperä mallia diesel, tomaatti, avantgarde ja vetokoukku olis etusijalla jos jostain syystä autokuume iskee.
Ei oo vielä tullu nastarenkaita pyöriteltyä alle mutta eiköhän sekin asia korjaannu lähiviikkoina, mihin suuntaan kelit sitten meneekään.
Tarkotin aikalailla yleisesti varustelutasoa kattomatta. Mutta ite kyllä mieluummin ajan klassikki eeläisellä mitä jollaki rääpäle ceeläisellä avantgarde varusteilla. Vaa maku asioita, mää oon aina ajanu ns isoilla autoilla nii on vaikia tykästyä mistään rääpäleestä.
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Killerhangar kirjoitti:Muistelen kun joskus täälläkin tapeltu ja väitetty Volvoa kaikkein turvallisimmaks autoksi. Olkaas ny pojat hiljaa ja kuunnelkaa totuutta:
Täähän on ihan kolaritesteissäki todistettua.
Samat tähdet on ysifemmakin saanut vrt V70 tai 9-3 vrt S40 Saabissa on vaan se ajattelu mun mielestä viety vähän pidemmälle jo heti alussa. Esim virtalukon sijoittelu. LIsäksi kun luet ton pienellä präntätyn niin siellä on ihan kolaritilastoista asiaa
Tää taas juontaa ittensä tähän millä tavalla mikäkin merkki itseään markkinoi, mitä mielikuvia se haluaa luoda.
"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
Jippii aina vaan tulee kaikkee pientä lisää kun mittariin kertyy lisää matkaa. Nyt ruvennyt ajonvakautusjärjestelmästä tuleen hälyjä tietokoneelle ja abseista. Piuhan päässä ukko käytti viikolla ja koodit näyttäs että olis esp pumpussa vikaa. Vika on todennäköisesti moottorin hiilissä niin niitä alettava rassaan jos sais pelaan kun alkuperäisiä hiiliä ei saa mistään niin on sovellettava. Uutena osana myydään vaan koko pumppua joka maksaa sen 1500€ kiepeissä. Kun ei toi korikaan enään parhaassa kunnossa ole niin ennemmin käyttää sitten enemmän rahaa ja vaihtaa koko auton.
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Kyllähä sitä kaikkee näihi vanhohi autohin saapi tehhä aina.. Golffiin vaihtelin venttiilikopantiivisteen ku vuoti sieltä öljyä pihalle. Ihmekkään, kun 5/8 mutteria pyöri sormilla... Noh, kerta oli jo imusarjan yläosa yms. pitäny edestä purkaa ja uus tiiviste oli jo ostettu nii vaihoin sen sinne. Ois se voinu kiristyksellä mennä, tai sitten ei.
Pakoputken kannattimetkii piti taas uusia, ei mätänetin versiot kestäny ku 10kk... No nyt on sit alkuperäset siellä, jos kestäsvät vähän pitempään.
Siskon solmuun ajamat ulkokehät revitty irti, jos jossakii välissä kerkeis "uudet" ehjemmät kunnostamaan ja kiillottelemaan ni sais nuo nippuun ja myyntiin..
Nii ja noh, taka-akselin puslat vissiin vähän antanu periks, ihmekkään ku kolisee... Strong flexin uretaani puslat tulossa, jos ne ois vähän napakammat..
Lisäpitkätkin heitetty keulalle jo joku viikko sitten, pitäs melkeen kokeeks xenonit hommata nuihin.
Itekki ostin tuommoset Hellan lisäpitkät ku halvalla sain. Vähä mietinnäs ollu jos löis auton nokalle ja H3 xenon muutossarja kiinni. Ebaystahan niitä sais sopivalla hintaa vaan tuppaa olemaan laatuvaihtelu niin suurta että taitaa vähemmällä päästä kun hakee suosiolla jonku cobran kitin ja pulittaa enempi siitä hyvästä.
Maatila kirjoitti:Tommosella kärryllä tulee rullailtua:
Voi että nuo on ahtaita ja muutenki niin ankeita ajolleen. Vaa empä mää koskaan C mersuja oo minään pitäny. E tai S tai ei mersua ollenkaan
Ite jtn 185-190cm ja vallan on joko toi 204 tai sit äiteen 205 takapenkilläkin 3 henkee (yleensä tosin hoikkia likkoja ) eikä kyllä pahemmin kukaan oo valittanu. E-läinen ois leveempi mutta oma perse ei kestä maksaa 5k enempi siitä ilost et on 10cm leveempi rottelo.
E:
Tuli muuten vaihettua kaikkiin autoihin talvikummit alle joutessa.
Talvi yllätti autoilijat tänäkii vuonna, vaa hyvihä nuilla kesärenkaillakii luisteli menemään.. Jarruista ei tapahtunu mitään ja suti 4 vaihteellakii.
Jos sitä viikonloppuna vaihtelis talvirenkaat alle..
Siinä oma häkäpönttö Nokalle just asennettu 600x350x90 alumiinikuuleri, samalla vaihdettu koko imusarja, imu- ja pakosarjan tiiviste, venakopan tiiviste. Venakoppa ja imusarja maalattu ja kaikkee muuta pientä. Puskuriinki tein komeet reiät
Mielipiteitä? (kuvanlaadun takaa fb)
Verkku kattelin jo volvogroupista tota ja ite en kyl nää nois reijissä mitää hienoo, hirveen näkönen kun viel kilpikii sivussa..
Tuosta kuva 240:n nykytilasta, uus tekniikka istutettu keulille.
Eli b23et h-profiileilla, 405 pentan kansi kevyellä porttauksella ja jyrkemmällä nokalla, kovat pultit runkopukeissa ja kannessa, gt67 ahdin eli kokoluokkaa hx40, sre 763 asetelma sintterillä ja bemarista 5vaihteinen iso zf muokattuna vinokoneelle, mega tulee ohjaamaan ja polttoaineeks re85.
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
Reiät on siks että kuuleri saa happee, on sen verta iso ettei mahdu maskin taakse. Kilvelle täytyy järkeillä joku parempi paikka ku ei viittis noitten reikien päällekkää pistää. Sitä varte se kuuleri siä on että ahtoilmaa jäähdyttäs...Ja jos reikiin kyllästyy nii on 15mim homma vaihtaa toi puskurin muovi.
Niin vähän oot kuitenkin tuota laittanu/"virittäny", että tosta isommasta kuulerista olis mitään hyötyä. Turbo sielä kuitenkin hyrrää punasena kokoajan, niin se ahtoilma voi tulla lähelle turboa viileempänä mut pakopesä kyllä lämmittää sen heti ja kuulerista saatava pieni hyöty menetetty.
No alumperin pelkkä D24T, vakiokuulerit ei kestä edes vakio paineilla ja sain edullisesti ton kuulerin. Tällä hetkellä vakio ahdin, kyllä silläki hyvin hyrrää ja ahtopaineet maltilliset 1.2bar.
Ehkä sitä josai vaihees vähä ahdinta päivittää.
Syöttöö on sopivasti ja viilattu kara ja suora putki. Siinä kaikki virit. En oikee ymmärtäny tota sun pointtia että ilma tulee turpolle viileempänä vaikka se ilma lähtee turbolta kuumana ja menee välijäähyn kautta imusarjaan.