Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Yleistä keskustelua yleisistä asioista.
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Tuo vessapaperin hamstraus on kyllä kieltämättä aika hauska juttu. :lol:
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Advance173 kirjoitti:Tuo vessapaperin hamstraus on kyllä kieltämättä aika hauska juttu. :lol:
Mikä helevetin idea siinäki o, paikallisesta prismasta tais olla suunnillee kaikki paprut hävinny :laughing: . Ja tänäänki oman kylän kaupassa oli aivan jumalaton ruuhka, kesällä ehkä triathloneitten aikaan näkee samanlaista.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Ei ymmärrä. Päivällä käytiin isäpuolen kans kylällä ja isäpuoli sanoki että "jos täs kyläs jollaki on koronavirus nii se on kyllä jo levinny kaikille" ku oli niin pirusti porukkaa liikkeellä keskellä päivää. :lol:
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Hirvee panikointi vaikka kuolleisuus on tyyliin joku 1% :D
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Pelaaja80 kirjoitti:Hirvee panikointi vaikka kuolleisuus on tyyliin joku 1% :D
Vaikkei oliskaan tappava tauti varsinkaan nuorille niin tuskin tuohon kukaan haluaa sairastua, nimim. intin lopussa kolme päivää sairaalassa osastolla rajun keuhkokuumeen takia. Jos tätä nyt voi keuhkokuumeeseen verrata, kuulemma aika samanlaiset oireet.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Farmari99 kirjoitti:
Pelaaja80 kirjoitti:Hirvee panikointi vaikka kuolleisuus on tyyliin joku 1% :D
Vaikkei oliskaan tappava tauti varsinkaan nuorille niin tuskin tuohon kukaan haluaa sairastua, nimim. intin lopussa kolme päivää sairaalassa osastolla rajun keuhkokuumeen takia. Jos tätä nyt voi keuhkokuumeeseen verrata, kuulemma aika samanlaiset oireet.
Jollain tapaa verrattavissa, keuhkoille kuitenkin pahempi kuin keuhkokuume. Panikointi ja median hysterian lietsominen on aivan turhaa kyllä, mutta silti ihan vakavasti otettava tauti.
Nuoret voivat helposti olla oireettomia taudinkantajia ja sitä kautta tartuttaa taudin esimerkiksi omiin vanhempiin ja isovanhempiin, joille tauti on jo mahdollisesti huomattavasti vaarallisempi. Tästä syystä ainakin itse olen muuttanut toimintatapojani ja pysyttelen mielummin kotona neljän seinän sisällä, kuin lähden seikkailemaan kaupungille muiden räittäväksi, kun idiootit ei osaa esim. yskiä hihaan.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Farmari99 kirjoitti:Vaikkei oliskaan tappava tauti varsinkaan nuorille niin tuskin tuohon kukaan haluaa sairastua, nimim. intin lopussa kolme päivää sairaalassa osastolla rajun keuhkokuumeen takia. Jos tätä nyt voi keuhkokuumeeseen verrata, kuulemma aika samanlaiset oireet.
Ja puhumattakaan niistä ongelmista mitä aiheutuu yhteiskunnalle kun terveydenhuolto kuormittuu niistä ei niin nuorista ja perusterveistä potilaista, tai kun eri ammattikunnista joutuu työvoimaa saikulle. Ihan perusteltua kaikki se varovaisuus (ei toki ne pöljät vessapaperin hamstraajat) tämän ympärillä on, tehdään parhaamme, jotta th-järjestelmälle ei tulisi järkyttävää piikkiä noissa potilaissa kuten Italiassa on jo käynyt.

Tänään olisi ollut allekirjottaneella lähtö Hollantiin työssäoppimaan maatilalle, neljä päivää ennen lähtöä tuli Kpedulta ilmoitus kaikkien kv-jaksojen perumisesta. No tulleepa noita tilaisuuksia reissata uudestaan sitten AMK:issa ja muutenkin. :roll:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Kaikki tämä varovaisuus ja ennakkotoimet ja rajoitukset perustuu nimenomaan "flattening the curve"-ilmiön toteuttamiseen, millä suojataan th-järjestelmää ja pyritään saamaan tilaa kaikille hoitoa tarvitseville. Ilman minkäänlaisia varotoimia ja rajoituksia koronasta aiheutuu piikki, joka huitelee helposti th-järjestelmän kapasiteetin yli ja noh, kaikki tietää mitä sitten käy kun systeemistä loppuu kapasiteetti. Varotoimilla ja rajoituksilla pyritään hidastamaan taudin leviämistä, jolloin saadaan tasattua th-järjestelmän kuormaa ja sitä kautta mahdollisimman hyvin apua kaikille hoitoa tarvitseville.
Sikäli harmi, että suomalaisilla tuntuu olevan se mentaliteetti, että "ei ihmistä saa pakottaa olemaan kotona", eikä osata yskiä/aivastaa hihaan, niin äkkiä leviäminen tapahtuu liian nopeasti järjestelmän kannalta.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Joo, kyllä se vakavasti on otettava, mutta ei nyt ihan ruveta paskapaperia hamstraamaan. :lol:
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Kaupat on kyllä olleet tyhjänä parin päivän ajan.

Loppu mm.

- pastat, riisit, nuudelit tms
- säilykkeet (tonnikala tms)
- vessapaperi

Mutta pitäisi joku tolkku olla tuossa hamstraamisessa.

Eilenkin katsoin vanhempaa rouvaa joka liikkui silmin nähden vaikeasti ja ihmetteli wc paperin loppuneen kokonaan kaupasta.

Mistä ne vanhukset ja sairaat sitten saa tarvikkeensa jos lähikaupat on kupattu tyhjäksi...
(Terveiden ihmisten toimesta, joilla on todennäköisesti jopa auto helppoon asioimiseen.)
Joten ostakaahan maltillisesti tavaraa. Sitä kyllä tulee lisää kauppoihin, ei se lopu ihan heti tukuista. :roll:
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Ei ainakaan naapurikunnan puolella kauppa kärsinyt paperikadosta. Taitaa olla suurkaupunkien ongelma enemmänkin.

Ja kiva, nyt se flunssa sitten tulikin. Vieläpä kaikista vittumaisimpaan aikaan.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Onkohan tuolla paperihömpötyksellä vaikutusta metsäteollisuuteen? :? Nyt on kysyntää mutta epidemian jälkeen sitä ei enää ole kun kaikki huomaa ostaneensa yli vuoden paperit.. Sitten ollaan taas mettäraktorit vajaalla teholla kun ei tarvi tehä kakkapaprua.. :roll: Vai liekö noin "pieni" ilmiö edes paljoa vaikkuttavan.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

ViljamiFIN kirjoitti:Tänään olisi ollut allekirjottaneella lähtö Hollantiin työssäoppimaan maatilalle, neljä päivää ennen lähtöä tuli Kpedulta ilmoitus kaikkien kv-jaksojen perumisesta. No tulleepa noita tilaisuuksia reissata uudestaan sitten AMK:issa ja muutenkin. :roll:
Meidänkin koulun "Euroopan-kiertue" luokkaretki peruttu ja siirretty tod. näköisesti syksylle. Sinänsä ei itseä harmita yhtään, parempi oikeestaan sitten täysikäsenä siellä reissata :lol: . Saas nähdä miten pitkää ens viikolla tarvihtee käyä koulussa ennen ku pistäävät nekin kiinni...
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Mulle tuli Stora Ensolta viesti koronaan liittyen. Tehdasalueelle ei saa mennä jos on ollut 14vrk sisään ulkomailla, tai kontaktissa henkilöön joka on ollut ulkomailla tai on todettu koronavirus.

Sitten suluissa luki perässä ettei koske raskasta liikennettä.. :roll: Olishan siellä aika jonot polakkia, venäläistä ja ukrainalaista rekkaa jo parin viikon kohdalla.
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Täällä ei ollut S Marketissa kuin kolme pakkausta talouspaperia, muuten oli paperit myyty. Muutenkin oli leivät, makaronit, kuivat herneet, sekä rainbow kalapuikot tehneet kauppansa.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Pari viikkoa lukiot kiinni täällä Kouvolassa. Ihan järkevän oloista touhua. Kunhan koeviikoksi pääsee kouluun. Kahvi22
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Tässä seurataan tarviiko aamulla herätä kouluun, luultavasti kyllä.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

MaPa kirjoitti:Tässä seurataan tarviiko aamulla herätä kouluun, luultavasti kyllä.
Imatran kaupunki antoi juuri suosituksen että voi siirtyä etäopetukseen kotona. Tai on jopa suositeltavaa, myös esiopetuksessa. Rouva laittoikin wilmaviestiä jo pojan eskariopettajalle asiasta että jää kotiin. Jospa tää kesään mennessä häviäisi. :roll:
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Äsken infottiin että AMKissamme lähiopetukset perutaan ainakin 31.5 asti.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Teemu kirjoitti:
MaPa kirjoitti:Tässä seurataan tarviiko aamulla herätä kouluun, luultavasti kyllä.
Imatran kaupunki antoi juuri suosituksen että voi siirtyä etäopetukseen kotona. Tai on jopa suositeltavaa, myös esiopetuksessa. Rouva laittoikin wilmaviestiä jo pojan eskariopettajalle asiasta että jää kotiin. Jospa tää kesään mennessä häviäisi. :roll:
Tunti sitten tuli viestiä että jatketaan tää viikko ainakin aivan normaalisti, voi olla että valtio lyö kapuloita rattaisiin koulun suunnitelmiin :D
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Lapinpoika_
Viestit: 1018
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

MaPa kirjoitti:Tässä seurataan tarviiko aamulla herätä kouluun, luultavasti kyllä.
Tämä kattoo nytte Raumalla muutenki niin kaikki päin vittua ni en yhtää ihmettelis ettei tulis karanteenia tai sitten karanteeni ilman etäopiskelua, että otetaan kesälomasta pois.
Kuva
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

MaPa kirjoitti: Tunti sitten tuli viestiä että jatketaan tää viikko ainakin aivan normaalisti, voi olla että valtio lyö kapuloita rattaisiin koulun suunnitelmiin :D
Isukki ja rehtori molemmat eppäilivät että tällä viikolla laittaavat ylempää koulut kiinni, lukiossa ainaki nii hyvät etäopiskelu mahollisuudet vrt. p-kouluun että meillä ei ainakaa supisteta lomista, toivottavasti..
Muhka kirjoitti:Pari viikkoa lukiot kiinni täällä Kouvolassa. Ihan järkevän oloista touhua. Kunhan koeviikoksi pääsee kouluun. Kahvi22
Meitä uhattiin kotikokeilla, ittee ei sinänsä haittais, pääsispä vaikeimmista ainaki siedettävästi läpi :D
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Simppa »

En ajatellu tuon antavan vaikuttaa omaan elämääni sen kummemmin, kunhan kiinnittää huomiota tapoihin hygienian suhteen. Pari kiinnostavaa tapahtumaa peruttiin, mutta hyväähän niiden perumisellakin tarkoitetaan että eipä se haittaa. En ymmärrä ihmisten panikointia että olis joku maailmanloppu tulossa kun hamstrataan elintarvikkeita.

Se onkin jo harjaushommia aloteltu tälle keväälle ja kohta pääsee jo ihan vauhtiin.
Kuva
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Meidän amiksella ei oo vielä otettu edes puheeksi koko koronavirusta, seinille on tullu muutama lappu jossa kehotetaan pesemään käsiä.
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Valmetkuski kirjoitti:
MaPa kirjoitti:Tässä seurataan tarviiko aamulla herätä kouluun, luultavasti kyllä.
Tämä kattoo nytte Raumalla muutenki niin kaikki päin vittua ni en yhtää ihmettelis ettei tulis karanteenia tai sitten karanteeni ilman etäopiskelua, että otetaan kesälomasta pois.
Ei ne voi ottaa lomista, ihmisillä on kuitenki ripareita ja kesätöitä, 9 vuodesta pari viikkoa ei ole kummonen menetys.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä asiaa”