Onkos b-kortti?Neliveto kirjoitti:Huomenna puol kymmeneltä taas ajotunnille. Illemmalla vielä teoriaa luvassa.
Ittel on perjantai inssi ja pihal jo mb e270 valmiina.
Onkos b-kortti?Neliveto kirjoitti:Huomenna puol kymmeneltä taas ajotunnille. Illemmalla vielä teoriaa luvassa.
Alakaisin tuolla paalien määrällä kovasti miettiin laakasiilojaEzmo kirjoitti:Töissä menee sen 8-12 paalia päivässä.Diesel Power kirjoitti:Hyvin noi paalit multivan lavalla tulee, pellot kun on alle 5km säteellä. Yhellä kärrillisellä pärjää helposti sen reilu puol viikkoo. Kesällä ei viitti tuua ku sen pari paalia kerrallaan, ettei pilaannu..
Mitään järkeä käyttää rehunteossa aikaa rehun kuskaamiseen, sen verran kaukana pellot.Cummins- kirjoitti:Alakaisin tuolla paalien määrällä kovasti miettiin laakasiilojaEzmo kirjoitti:Töissä menee sen 8-12 paalia päivässä.Diesel Power kirjoitti:Hyvin noi paalit multivan lavalla tulee, pellot kun on alle 5km säteellä. Yhellä kärrillisellä pärjää helposti sen reilu puol viikkoo. Kesällä ei viitti tuua ku sen pari paalia kerrallaan, ettei pilaannu..
Määrittele sana kaukanaEzmo kirjoitti: Mitään järkeä käyttää rehunteossa aikaa rehun kuskaamiseen, sen verran kaukana pellot.
Melkein joka pellolle menee suuntaansa yli puoli tuntia. Ja joka tapauksessa heinää tarvii tehdä kolmannes kuivana paaliin.Cummins- kirjoitti:Määrittele sana kaukanaEzmo kirjoitti: Mitään järkeä käyttää rehunteossa aikaa rehun kuskaamiseen, sen verran kaukana pellot.
Juu ja C1 tulee käytyä kans.Meikäläine kirjoitti:Onkos b-kortti?Neliveto kirjoitti:Huomenna puol kymmeneltä taas ajotunnille. Illemmalla vielä teoriaa luvassa.
Ittel on perjantai inssi ja pihal jo mb e270 valmiina.
Onks teillä tila jossain korvessa tai kaupungissa jos ei oo pellot vieressä? Toki on mullaki kauimmaiselle pellolle palan matkaa mutta yleensä niitä peltoja vierestäki löytyy.Ezmo kirjoitti:Melkein joka pellolle menee suuntaansa yli puoli tuntia. Ja joka tapauksessa heinää tarvii tehdä kolmannes kuivana paaliin.Cummins- kirjoitti:Määrittele sana kaukanaEzmo kirjoitti: Mitään järkeä käyttää rehunteossa aikaa rehun kuskaamiseen, sen verran kaukana pellot.
Se tila on joen ja suojellun suon välissä, joten vieressä ei muillakaan oo kuin muutamia hehtaareita ja lopuille joutuu kiertää sillan kautta. Isossa jaossa vielä on jaettu tältä paremmalta puolelta jokia ne kaukaisimmat maat nuille toisen puolen asukkailla.mikebirdie kirjoitti:Onks teillä tila jossain korvessa tai kaupungissa jos ei oo pellot vieressä? Toki on mullaki kauimmaiselle pellolle palan matkaa mutta yleensä niitä peltoja vierestäki löytyy.Ezmo kirjoitti:Melkein joka pellolle menee suuntaansa yli puoli tuntia. Ja joka tapauksessa heinää tarvii tehdä kolmannes kuivana paaliin.Cummins- kirjoitti: Määrittele sana kaukana
Mikä tuotantosuunta? Maito, liha, vasikka?Ezmo kirjoitti: Melkein joka pellolle menee suuntaansa yli puoli tuntia. Ja joka tapauksessa heinää tarvii tehdä kolmannes kuivana paaliin.
Vasikka. 160 emoa.Cummins- kirjoitti:Mikä tuotantosuunta? Maito, liha, vasikka?Ezmo kirjoitti: Melkein joka pellolle menee suuntaansa yli puoli tuntia. Ja joka tapauksessa heinää tarvii tehdä kolmannes kuivana paaliin.
Onks siitä C1stä mitää hyötyä?Neliveto kirjoitti:Juu ja C1 tulee käytyä kans.Meikäläine kirjoitti:Onkos b-kortti?Neliveto kirjoitti:Huomenna puol kymmeneltä taas ajotunnille. Illemmalla vielä teoriaa luvassa.
Ittel on perjantai inssi ja pihal jo mb e270 valmiina.
Joo samaa ihtekkin tuossa mietin, mutta jokanen tehkööt niin kuin parhaaksi näkee. Yhdellä meidän urakointitilalla on kaikki lohkot vähintään n. 10 km päässä ja me ajetaan kahdella noukinvaunulla 160 hehtaaria siiloon kolmessa päivässä. Pisin siirtymämatka on 25 km.Matias98 kirjoitti:Meillä on noin 60% pelloista noin 20min ajomatkan päässä ja tutulla on kaikki alle 5km päässä.
Toissa kesänä se paalasi 80ha komessa päivässä ja me ajettiin 110ha neljässä ja puolessa päivässä siiloon.
En sitte tiiä että onko se ajanhukkaamista että käyttää rehuntekoon puolitoista päivää enemmän vai se että ajaa paaleja kesät talvet. Vaikka tietekki jokasen oma päätöshän se on.
Bergmann Shuttle 820 ja Claas Quantum 6800. Molemmat vesitilavuudelta 40 mottia. Tosin vaihdettiin tuo Claassi nyt pois ja sen tilalle tuli uus karhotin, maakärry ja vesakkomurskain. Nyt jatkossa toista vaunua ajaa aliurakoitsia Strautmannin Giga Vitesse III.Matias98 kirjoitti:Minkälaisilla noukinvaununuilla muuten ajatte?
Tuubissa on säilyvyys niin huono, ettei ole, eikä voi talvella kuskata ollenkaan pihalle säilytykseen niitä. Myöskin syötössä on koko ajan kolmea eri laatua, niin karkein laatu ehtis mennä pilalle.Cummins- kirjoitti:No kai teillä ny sentään on tuubikäärijä paalien säilöntään? Vähän turhan paljon menee muovia, jos yksittäin kaikki paalit käärii.
Jälkimmäistä saa ajaa Blla eikä oo ees minibussi virallisesti. D1 sit eriksee. Mutta eks liikennetraktori vaadi Ctä tai LTtä? Suoraa ois Cn ajanu jos pelkkää korttia tarvii... Tai intist...TeemuK kirjoitti:Saaha sillä ajaa liikennetraktoria ja minibussia (missä kuskin lisäksi max 8 henkilöä).
Miks kolomea eri laatua?Ezmo kirjoitti:Tuubissa on säilyvyys niin huono, ettei ole, eikä voi talvella kuskata ollenkaan pihalle säilytykseen niitä. Myöskin syötössä on koko ajan kolmea eri laatua, niin karkein laatu ehtis mennä pilalle.Cummins- kirjoitti:No kai teillä ny sentään on tuubikäärijä paalien säilöntään? Vähän turhan paljon menee muovia, jos yksittäin kaikki paalit käärii.
Imettäville parasta, tiineille vähän huonompaa, tyhjille ja hiehoille huonointa. Lihovat vain, jos liian hyvää rehua syöttää eikä määrällä oikein voi säänöstellä.Cummins- kirjoitti:Miks kolomea eri laatua?Ezmo kirjoitti:Tuubissa on säilyvyys niin huono, ettei ole, eikä voi talvella kuskata ollenkaan pihalle säilytykseen niitä. Myöskin syötössä on koko ajan kolmea eri laatua, niin karkein laatu ehtis mennä pilalle.Cummins- kirjoitti:No kai teillä ny sentään on tuubikäärijä paalien säilöntään? Vähän turhan paljon menee muovia, jos yksittäin kaikki paalit käärii.