Saksan tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
- Traktorimies_
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Saksan tila
Päivää ja tervetuloa blogini pariin. Olen Tauno Latokulma, 35 vuotias maataloustoiminnan harjoittaja täältä itäisestä Suomesta, tarkemmin sanottuna Vainikkalasta, eli aivan täältä itärajan läheisyydestä. Onnekseni saan jakaa niin ilot kuin murheetkin vuotta minua nuoremman vaimoni Aleksandran kanssa. Tämä on meille kummallekin ensimmäinen liitto ja paria kuukautta aikasemmin juhlittiinkin meiän 15 vuotista yhteistä taivalta, eli kauan ollaan oltu yhdessä, ainakin tällä nykymittapuulla, jolla vaimot ja ukot tulee ja menee.. Aleksandra on syntyjään Neuvostoliitosta kotosin, mutta niitten perhe muutti Suomeen Aleksandran ollessa 2 vuotias. Aikoinaan tavattiin lukiossa ja alettiin joitain vuosia sen jälkeen olla yhdessä. Lapsiakin meillä on kolme, Alina 6v, Jelena 9v ja Katherine 14v. Nuoremmat tytötkin on toki päässy jo traktorilla ajoa kokeilemaan, mutta Katherine auttelee jonkin verrankin mitä nyt opiskeluiltaan mielekkäästi kerkee. Tosin tällä tilalla vallitsee semmonen sääntö, että ilman korttia ei yksikseen saa ajella, eli jonkun aikuisen täytyy istua vieressä, joten lähinnä tulevaisuutta katsoen olen antanu heidän ajella.
Mutta sitten jotain myös tästä tilasta. Eli tila on ollut meidän suvulta alusta saakka, ja minun ja veljeni Matin vastuulle tämä siirtyi lopullisesti pari vuotta sitten, jollon isämme jäi viettämään leppoisia eläkepäiviä. Peltoa löytyy vaivaiset parikymmentä hehtaaria ja siitäkin suuri osa on heinällä. Lehmiä on kans parisenkymmentä, eli ei pelkällä tämän tilan pyörittämisellä enää tänäpäivänä eletä. Niimpä itse istun päivät toimistossa piirtelemässä jokanäkösiä rakennuksia, eli olen siis varsinaiselta ammatiltani arkkitehti ja Aleksandra tekee puolestaan juristin hommia. Matti tekee milloin mitäkin, yleensä se istuu sohvalla kattomassa telkkaria tai sitten vaihtoehtosesti sesonkiaikaan painaa pitkää päivää pellolla rakkaan raktorinsa kanssa.
Ja loppuun vielä pientä tilaesittelyä kuvien muodossa. Eli tässä tilan päärakennus, jossa asun tällä hetkellä perheeni kanssa. Matti asustaa tuossa viidensadanmetrin päässä omassa mökkelissään. Näin siksi, että olen Mattia jonkun verran nuorempi ja Matti kerkes ostamaan oman talon ennen kun vanhemmat eivät enää jaksaneet pitää tuota kartanoa, joten päätettiin sitten, että minä jään asumaan siihen.
Navetta on tosiaan tämmönen pihattomallien tätänykyä, saa lehmät kulkea ulos ja sisään vapaasti.
Lemmuistakin otin sitten tämmösen kuvan, kun kamera kädessä pihalla muutenkin taapertelin.
Tässä näkyy nyt sitten vähän tilan pihapiiriä. Oikeanpuolimmaisena näkyy tuo alle kymmenen vuotta vanha elementtihalli, joka toimii pajana.
Ja traktoreista vielä kuvat. John Deere 6400, 105hv. Tämä tuli tilalle 6 vuotta sitten todella vähän ajettuja yhdeltä pikku tilalta. Ihan kohtuullinen kone ollut mitä nyt Jontikalle tyypillistä pientä ongelmaa joskus sähköjen kanssa ollu, mutta muuten pelannu moitteettomasti.
Ford 7810 vuosimallia 90', 100hv. Tää ollaan ostettu uutena ja tällä hetkellä tunteja on mittaristo reilut 8tuhatta. Tällä hoidetaan edelleen suurin osa tilan hommista.
Ford 7600, 95hv. Tässä oli ennen tota JD 6400:sen ostoa Vilskeen kuormaaja nokalla ja tällä tehtiin tilan kaikki etukuormaajantyöt, mutta päädyttiin JD:n tullessa siihen, että otetaan tästä kuormaaja kokonaan pois, kun periaatteessa sille ei enää oo tarvetta ja tää on kätevämpi kone pyöriä pihalla ja mettässä ilman kuormaajaa. Tämän toimialaan kuuluu tätä nykyä lähinnä rehuntekohommissa pöyhintä & karhottaminen ja joskus myös kylvetään tän kanssa, kun vie jonkun verran vähennän polttoainetta kuin 7810.
Puimurina on Sampo Rosenlew 500, joka on tunnettu peltisestä rakenteestaan ja siten huonosta kestävyydestä.. Tämä yksilö on kuitenkin ainakin toistaiseksi yhtenä kappaleena ja ihan ryhdikkäässä kunnossakin. Tätä ennen oli Sampo 10, joten on tää siihen nähden melkoisesti parempi.
Ja sitten siirrytänkin Mattilandiaan. Matilla on periaatteessa omina koneinaan Zetor 16145 ja 7245. Urakointi ajoilta on myös Ford 655, joka on ylivoimaisesti tämän tilan paras kuormainkone. Pysyy pyörät maassa vaikka nostais jotain painavampaakin, eikä tartte koko ajan pelätä aisojen solmuunmenoa. Tuon isomman Zetkan Matti on joskus Puolasta roudannu tänne ja tuo pienempi löyty joskus pilkkahintaan jostain. Jokseenkin karuja koneita molemmat, mutta tuossa isommassa on sentään ihan kunnolla potkua ja pikavaihdekin käännetty toisinpäin, eli menohalua riittää tolla kaverilla. Ei vaan tahdo löytyä tarpeeksi rohkeutta päästellä sillä sitä yli viittäkymppiä.
Mutta sitten jotain myös tästä tilasta. Eli tila on ollut meidän suvulta alusta saakka, ja minun ja veljeni Matin vastuulle tämä siirtyi lopullisesti pari vuotta sitten, jollon isämme jäi viettämään leppoisia eläkepäiviä. Peltoa löytyy vaivaiset parikymmentä hehtaaria ja siitäkin suuri osa on heinällä. Lehmiä on kans parisenkymmentä, eli ei pelkällä tämän tilan pyörittämisellä enää tänäpäivänä eletä. Niimpä itse istun päivät toimistossa piirtelemässä jokanäkösiä rakennuksia, eli olen siis varsinaiselta ammatiltani arkkitehti ja Aleksandra tekee puolestaan juristin hommia. Matti tekee milloin mitäkin, yleensä se istuu sohvalla kattomassa telkkaria tai sitten vaihtoehtosesti sesonkiaikaan painaa pitkää päivää pellolla rakkaan raktorinsa kanssa.
Ja loppuun vielä pientä tilaesittelyä kuvien muodossa. Eli tässä tilan päärakennus, jossa asun tällä hetkellä perheeni kanssa. Matti asustaa tuossa viidensadanmetrin päässä omassa mökkelissään. Näin siksi, että olen Mattia jonkun verran nuorempi ja Matti kerkes ostamaan oman talon ennen kun vanhemmat eivät enää jaksaneet pitää tuota kartanoa, joten päätettiin sitten, että minä jään asumaan siihen.
Navetta on tosiaan tämmönen pihattomallien tätänykyä, saa lehmät kulkea ulos ja sisään vapaasti.
Lemmuistakin otin sitten tämmösen kuvan, kun kamera kädessä pihalla muutenkin taapertelin.
Tässä näkyy nyt sitten vähän tilan pihapiiriä. Oikeanpuolimmaisena näkyy tuo alle kymmenen vuotta vanha elementtihalli, joka toimii pajana.
Ja traktoreista vielä kuvat. John Deere 6400, 105hv. Tämä tuli tilalle 6 vuotta sitten todella vähän ajettuja yhdeltä pikku tilalta. Ihan kohtuullinen kone ollut mitä nyt Jontikalle tyypillistä pientä ongelmaa joskus sähköjen kanssa ollu, mutta muuten pelannu moitteettomasti.
Ford 7810 vuosimallia 90', 100hv. Tää ollaan ostettu uutena ja tällä hetkellä tunteja on mittaristo reilut 8tuhatta. Tällä hoidetaan edelleen suurin osa tilan hommista.
Ford 7600, 95hv. Tässä oli ennen tota JD 6400:sen ostoa Vilskeen kuormaaja nokalla ja tällä tehtiin tilan kaikki etukuormaajantyöt, mutta päädyttiin JD:n tullessa siihen, että otetaan tästä kuormaaja kokonaan pois, kun periaatteessa sille ei enää oo tarvetta ja tää on kätevämpi kone pyöriä pihalla ja mettässä ilman kuormaajaa. Tämän toimialaan kuuluu tätä nykyä lähinnä rehuntekohommissa pöyhintä & karhottaminen ja joskus myös kylvetään tän kanssa, kun vie jonkun verran vähennän polttoainetta kuin 7810.
Puimurina on Sampo Rosenlew 500, joka on tunnettu peltisestä rakenteestaan ja siten huonosta kestävyydestä.. Tämä yksilö on kuitenkin ainakin toistaiseksi yhtenä kappaleena ja ihan ryhdikkäässä kunnossakin. Tätä ennen oli Sampo 10, joten on tää siihen nähden melkoisesti parempi.
Ja sitten siirrytänkin Mattilandiaan. Matilla on periaatteessa omina koneinaan Zetor 16145 ja 7245. Urakointi ajoilta on myös Ford 655, joka on ylivoimaisesti tämän tilan paras kuormainkone. Pysyy pyörät maassa vaikka nostais jotain painavampaakin, eikä tartte koko ajan pelätä aisojen solmuunmenoa. Tuon isomman Zetkan Matti on joskus Puolasta roudannu tänne ja tuo pienempi löyty joskus pilkkahintaan jostain. Jokseenkin karuja koneita molemmat, mutta tuossa isommassa on sentään ihan kunnolla potkua ja pikavaihdekin käännetty toisinpäin, eli menohalua riittää tolla kaverilla. Ei vaan tahdo löytyä tarpeeksi rohkeutta päästellä sillä sitä yli viittäkymppiä.
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 27.09.2019 10:09. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
- Traktorimies_
Re: Saksan tila
kivaa lukemista kahvin kanssa ruoka pausilla,
-
- Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
- Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Nätti mappi! Taitaa olla itte tekemä?
Nätti on blogikin kanssa
Nätti on blogikin kanssa
Viimeksi muokannut MaPa, 03.10.2019 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!
Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
-
- Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Fordia tuttuun tapaan
- DB990
- Kielet: Englanti ja äidinkieli
Selkeää ja helppolukuista blogia, ehdottomasti seurantaan
- Traktorimies_
Kiitos kiitos.
Päivitys 2
Päivitys 2
- Traktorimies_
- Traktorimies_
Päivitys 4
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 11.02.2019 19:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- mod mies
- Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Komiaa blogia!
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
-
- Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
- Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Komiaa on edelleen!
Ei taija nuo Foordit ja leukkukaan olla missään jaossa kun äsken googlailin. Nättejä vehkeitä sillä vaan.
Ei taija nuo Foordit ja leukkukaan olla missään jaossa kun äsken googlailin. Nättejä vehkeitä sillä vaan.
Valatra miehen tiellä pittee
- Traktorimies_
Kiitos ja ei tosiaan oo missään jaossa, ainakaan toistaiseksi. Esittäkää toki myös jotain parannusehdotuksia, mikäli sellaisia tulee mieleen.
Päivitys 5
Päivitys 5
- Traktorimies_
Terve. Pitkähkön tauon jälkeen ajettelin taas vähän blogia kirjotella. Save on kyllä valitettavasti eri, mutta koneet on suurilta osin samoja tai ainakin samantyylisiä, eli vanhojen päivitysten turinoita ei kannata enää kattella.
Päivitys 6
Päivitys 6
Ompahan vimosen päälle konekanta kohillaan tässä tarinassa. Ei muutako laittele lisää kuvia, tätä kelepaa kyllä lukea ja katella.
- Traktorimies_
- fiiatti-ukko
- Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Huhhuh nyt on komeeta! Nuo koneet ja mapit ilmeisesti ittes tekemiä, ois aika jees jos laittasit jakoon
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
- Traktorimies_
Mappi on täällä jaossa, Savo & Karjala 17.
Päivitys 8
Päivitys 8
- Traktorimies_
- jakemans1
- Kielet: Suomi Englanti vähä ruotsia
- Multiplayer tunnuksesi?: MJake2
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: ( Jossai Mettäreunan tuvassa Jossain päin korpi Suomea )
- Viesti:
Hyvää Blogia ! Jatka vaa samaan malliin.
Mun FS19 Kuvia https://www.flickr.com/photos/185437338@N05/
Randomi Kuvia https://www.flickr.com/photos/185437338@N05/
Ediitit & Roinat ja Kuvat https://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopi ... 86&t=23826
MJake2 https://m.youtube.com/channel/UCJU3vTD4EMiSpEI25FC-nGw
- Traktorimies_
Noniin, jatketaas taas pitkästä aikaa. Asiat on suurinpiirtein samalla tolalla mitä aikasemminkin, tosin kalusto on kokenut jonkinlaista uudistusta.
Päivitys 10
Päivitys 10
- Traktorimies_