Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
98Farminggame
Viestit: 1424
Liittynyt: 19.09.2011 14:50
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja 98Farminggame »

Kuva
Kuva
Mikä on ongelmana?
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4107
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Sää oot importannut kuvat imagena ketsuppiin kun olis pitäny olla ruksi kohdassa use textures. Noi saa kyllä vielä ketsupissa muutettua textures muotoon, mutta niitä voi joutua asettelemaan uusiksi.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

FS2011M0ds kirjoitti:
98Farminggame kirjoitti:Miten toi id3. export asennetaan?
Ku o se Farming Simulator 2011 pelin pikakuvake, mistä meet pelii nii paina oikianpuoleista hiirtä ja sen jälkeen Avaa tiedostosijainti ja sit etit sieltä "sdk" kansion siel o ekana se blender_i3d_export_4.1.5 tai joku niistä max_i3d_export_4.1.6b_win32 tai maya_i3d_export_4.1.7_win32. Kopioi ja liitä joku noista ja liitä se esim. työpöydälle. Sitte teet kansion esim. i3D export ja sitte purat sen sinne kansioon.. Jotenki noin se meni.
Selittäisittekö tuon lopun tarkemmin?
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Exportaan juhijeejeen happokauhaa, se lähetti mulle vain skp tiedoston. Mihin se textuurikansio jää siinä exporttaessa? Ku giantsis on se modelli, ilman textuureja, eli se on näkymätön. Textuuri kansiota ei ilmesty ollenkaan, eikä blenderin konsole sano mitään erroreja. :?
Kuva
...
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Antti97 kirjoitti:
FS2011M0ds kirjoitti:
98Farminggame kirjoitti:Miten toi id3. export asennetaan?
Ku o se Farming Simulator 2011 pelin pikakuvake, mistä meet pelii nii paina oikianpuoleista hiirtä ja sen jälkeen Avaa tiedostosijainti ja sit etit sieltä "sdk" kansion siel o ekana se blender_i3d_export_4.1.5 tai joku niistä max_i3d_export_4.1.6b_win32 tai maya_i3d_export_4.1.7_win32. Kopioi ja liitä joku noista ja liitä se esim. työpöydälle. Sitte teet kansion esim. i3D export ja sitte purat sen sinne kansioon.. Jotenki noin se meni.
Selittäisittekö tuon lopun tarkemmin?
1. Kopioi sieltä sdk kansiosta se blender_i3d_export_4.1.5-tiedosto
2. Kirjoita Käynnistä-valikkoon %appdata% (jos sinulla on Windows 7) ja paina enteriä
Kuva
3. Siellä mene Blender Foundation --> Blender --> .blender --> scripts ja liitä kopioimasi tiedosto sinne.
Farmari344 kirjoitti:Exportaan juhijeejeen happokauhaa, se lähetti mulle vain skp tiedoston. Mihin se textuurikansio jää siinä exporttaessa? Ku giantsis on se modelli, ilman textuureja, eli se on näkymätön. Textuuri kansiota ei ilmesty ollenkaan, eikä blenderin konsole sano mitään erroreja. :?
Tekstuurikansio on samassa paikassa missä se .dae tiedosto minkä exporttasit SketchUpista. Leikkaa se .i3d:n kanssa samaan kansioon ja korjaa polut ;)
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

En mielöydä noiden %appdata% --> Blender Foundation --> Blenderin jälkeen mitään .blender enkä scripts.. Sieltä löytyy ton Blenderin jälkeen 2.65 kansio ja sieltä config ja sielä joku bookmarks tiedosto :? . Niin että mihin se sit pitäs laittoo?
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Sulla pitää olla Blender 2.49, sulla on tällä hetkellä 2.65. ;) Pistän sille latauslinkin tähän ku käyn ensi ettimäs.

E: Tästä saa Blender 2.49.
 Lataa tästä...
Kuva
...
pohjalaanen
Viestit: 609
Liittynyt: 09.03.2011 17:21
Kielet: suomi englanti
Paikkakunta: on väärä!!

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja pohjalaanen »

Nyt pitää kyllä munki saada jo ketsupista giantsiin. Joten pistäkää linkkiä mitä mää vielä tarvin.
Kuva
Mulla on sitte jo giants editori.
Kuva
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Okei kiitti. Mikäs pyyttonin versi pitäs olla? Ku koittaa importata niin tulloo teksti että "Please install full veresion of python" :? . Ku männöö pythonin sivuille ja klikkaa download niin on erilaisia 2.7.3 ja 3.2.3 pyyttoneita http://www.python.org/download/ ....
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Sori TP :oops: mutta kuinkas saa tekstuurit säilymään silleen, että ne näkyy giantsissa? Saan ketsupilla tehyt objektit ym. giantsiin asti, mutta ne on valkosia :eek: Valon lisäys ei vaikuta eikä sekään että tekstuurit on samassa kansiossa..
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Diesel Power kirjoitti:Sori TP :oops: mutta kuinkas saa tekstuurit säilymään silleen, että ne näkyy giantsissa? Saan ketsupilla tehyt objektit ym. giantsiin asti, mutta ne on valkosia :eek: Valon lisäys ei vaikuta eikä sekään että tekstuurit on samassa kansiossa..
Sulla on tekstuurien polut ketuillaan. Kato videon lopusta, miten ne korjataan.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Ei miulla oo tuolla notepadissa mitään sen Files kohan alapuolella niinkuin videossa.. Eikä enää tiedosto enää auennu giantsissa heittää erroria, kun kirjottelin samat mitä videossakin, tietty niillä nimilla mitä itellä oli :? ..
Kuva
Made by: Jespa
Ventti
Viestit: 2416
Liittynyt: 08.08.2009 20:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: suomi & englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Ahmad
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Huittinen

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Ventti »

Valmet 1102 kirjoitti:Mulla tulee siinä plenderissä kun painan collada dae 1.4.0, Please install full version of python.
Niin mullakin vaikka oon asantun python 2.6 ja blender 2.49b:n.
Intel® Core™ i5 3570k|AMD Radeon R9 290|Asus P8 Z77-V LK|16GB Ram|1TB+120GB SSD|BitFenix Shinobi|CM Hyper 212 EVO|XFX 750W PRO
#Kiljupönttö
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Mää en ymmärrä tota vikaa, mutta milläs tyylillä te asennatte sen? Ite asennan aina windows 64-bit exenä.
Kuva
...
Avatar
sakuu
Viestit: 239
Liittynyt: 07.01.2010 07:58
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja sakuu »

fendt 936 kirjoitti:
Valmet 1102 kirjoitti:Mulla tulee siinä plenderissä kun painan collada dae 1.4.0, Please install full version of python.
Niin mullakin vaikka oon asantun python 2.6 ja blender 2.49b:n.
Samaan tyssää.. Oon kokeillu kolmea versiota ja valittaa että Please install full version of python mutta mistä minä saan sitte oikean version?!?!? :evil: Ja blenderissä ei näy export kohassa sitä Giantsia mistä valita :roll:
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kyllä miulla toimii tolla kokoonpanolla.. Ja tarviit sinne blenderiin blender i3d exporterin, jonka saa pelin sdk kansiosta, jos siis 2011 kyseessä..
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
sakuu
Viestit: 239
Liittynyt: 07.01.2010 07:58
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja sakuu »

Pyyttoni onkelma ohitettu mutta ilmeni uus onkkelma :?

Kun importtaan blenderiin sitä sketchupissa tehtyä modellie nii tulee tämmönen? :x
Kuva

Joku viisas vois kertoa mulle mitä pitää tehä :D
MrSuomi
Viestit: 5171
Liittynyt: 05.07.2011 17:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MrSuomi

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja MrSuomi »

Vähän nostin aihetta, mutta ei vieläkään löydy ku exporttaan sen .i3D:ksi, niin en löydä sitä .i3D juttua sieltä, vaikka laitoon sen .i3D exporter jutun sinne .scripts kansioon, ja mulla on lenteri 2.49b ja se python 2.6... Mikähä olis vikana?

E: Ei tartte enää apua, Rutsi autto. ;)
Kone: i7 7700k @4.2GHz | ASUS STRIX Z270H-GAMING | ASUS GTX1060 6GB | G.Skill 3200MHz 2x8GB | 250GB SSD +1TB HDD | Fractal Design Define C | Seasonic 520w |
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Mikä miulla kusee tossa?
Kuva
Kaikki textuurien polut on omasta mielestä oikein ja kaikkien textuurien nimet löytyy.. Ja kokeiltu on useeseen kertaan, samoin tuloksin-- :(
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Itellä auttaa se et tekee niist kaikista textuureista "Uusia tekstuureja" et niiden nimeksi tulee vaikka material1, nii sillo yleensä näkyy.
Kuva
...
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Jaa miulla hävis viimesetkin :D Laitoin material1, material2... ja nyt se on vaan harmaata vaikka muutin notepadilla ne nimet..
Kuva
Made by: Jespa
MrSuomi
Viestit: 5171
Liittynyt: 05.07.2011 17:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MrSuomi

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja MrSuomi »

Mulla joku vika ku laitan kikanttii nii ne tekstuurit näkyy AINA sellaasena harmaana jne? Mikähä olis vika ku käytin yhtä tekstuuria, ja nimi on material_1 vai pitääskö se olla material1?
Kone: i7 7700k @4.2GHz | ASUS STRIX Z270H-GAMING | ASUS GTX1060 6GB | G.Skill 3200MHz 2x8GB | 250GB SSD +1TB HDD | Fractal Design Define C | Seasonic 520w |
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Diesel Power kirjoitti:Jaa miulla hävis viimesetkin :D Laitoin material1, material2... ja nyt se on vaan harmaata vaikka muutin notepadilla ne nimet..
Kusit jottai..
Kuva
...
Olzei_
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2867
Liittynyt: 28.04.2011 16:10
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja Olzei_ »

FS2011M0ds kirjoitti:Mulla joku vika ku laitan kikanttii nii ne tekstuurit näkyy AINA sellaasena harmaana jne? Mikähä olis vika ku käytin yhtä tekstuuria, ja nimi on material_1 vai pitääskö se olla material1?
Ooksä avannu i3d ja poistanu "assets/" kohdan? Tai onko tekstuurit oikeessa koossa?
MrSuomi
Viestit: 5171
Liittynyt: 05.07.2011 17:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MrSuomi

Re: Videotutoriaali: Exporttaaminen SketchUpista GIANTSiin

Viesti Kirjoittaja MrSuomi »

Joo nytte tiijän mitä feilasin ku tomppa näytti sen striimis. :D
Kone: i7 7700k @4.2GHz | ASUS STRIX Z270H-GAMING | ASUS GTX1060 6GB | G.Skill 3200MHz 2x8GB | 250GB SSD +1TB HDD | Fractal Design Define C | Seasonic 520w |
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”