Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
kultivaattori
Viestit: 17
Liittynyt: 08.04.2015 21:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja kultivaattori »

Onko kukaan huomannut että moton taittopuomi menee työntämällä kauemmaksi niinkuin pitääkin. Mutta ajokoneessa työntämällä taittopuomi tulee lähemmäksi, mikä on kai väärin käsittääkseni.

Mitenkä tuon voisi muuttaa että molemmat menisi samanlailla. Samalla kontrollillahan sitä molempia säädetään, ilmeisesti ajokone on säädetty väärin?

Löytyyko kohta tuolta PonsseBuffalo.XML tiedostosta.. joku true varmana pitäisi vaihtaa falseksi tai toisinpäin?
Jusa
Viestit: 38
Liittynyt: 17.02.2013 13:54
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kannus

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Jusa »

Minun käsityksen mukaan se on juurikin scorpion missä väärinpäin koska sampossa toimii niinkuin ajokoneessakin. Ja itsekkin tähän apuja kaipailisin ettei aina tarvitse käydä optionssissa kun vaihtaa motolta ajokoneelle. Joku sen oli jossain topicissa kirjoittanutkin vaan empä sitä löytänyt enään.
Joku10
Viestit: 14
Liittynyt: 13.02.2015 20:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Joku10 »

Minä koitin kans semmosta kysellä tuolta toisesta ketjusta, kun mulla on kaks joystickiä ja muuten sain ne toimii, mutta puomin nosto/lasku toimii väärinpäin, samoin puomin taitto. Aivan sama miten päin controlseista säätää... Osaisko joku neuvoo? Heihei :D
kultivaattori
Viestit: 17
Liittynyt: 08.04.2015 21:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja kultivaattori »

Sain sen toimimaan voin huomenissa laittaa ohjeen. Kyllä se niin pitäisi mennä että kun työnnetään itsestä poispäin taittopuomin pitää mennä myös poispäin?
Joku10
Viestit: 14
Liittynyt: 13.02.2015 20:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Joku10 »

kultivaattori kirjoitti:Sain sen toimimaan voin huomenissa laittaa ohjeen. Kyllä se niin pitäisi mennä että kun työnnetään itsestä poispäin taittopuomin pitää mennä myös poispäin?
Jep, noniin ompa hyvä! Laittelehan kun ehit :yhteistyö:
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Joku ennätti jo tehdä Scorpionista modin jossa taitto käännetty:

https://www.modhoster.com/mods/invertie ... orpionking
kultivaattori
Viestit: 17
Liittynyt: 08.04.2015 21:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja kultivaattori »

modia ei tarvitse kun muokkaa kansiossa farming Simulator 17\data\vehicles\steerable\ponssebuffalo.xml tiedostoa
Ja siksi toisekseen skorppionissa se menee oikein siten miten se kuuluu oikeastikkin mennä, mutta kaikissam uissa menee väärin.


kelailee tiedoston puoliväliin mistä alkaa <movingTools> kohta.

Jos ei tahdo löytyä mene tiedoston alkuun klikkaa kursori ekalle riville, paina ctrl+f ja kirjoita hakukenttään "movingtools" etsi seuraava ja suunta alaspäin..

ja kun löytää kohdan <movingtools> muokkaa kolmatta kappaletta toisen rivin osalta. rivi muokattuna on

<movingTool index="1>5|6|0|0" delayedIndex="1>5|0|0|0" playSound="true">
<controls axis="AXIS_CRANE_ARM3" invertAxis="true" mouseSpeedFactor="1.2" iconFilename="$dataS2/menu/moveControls/crane_arm2_rotX.png" />
<rotation rotSpeed="20" rotAcceleration="170" rotMax="150" rotMin="-14" rotSendNumBits="10" />
<componentJoint index="1" anchorActor="0" />
</movingTool>

Lihavoituna on se kohta minkä muutin. mitään muuta ei tarvitse tehdä, tallennus päälle ja awot. suosittelen toki vaikka työpöydälle alkuperäisen tiedoston kopiointia,.

pitäisi katsoa se maatilakärryn kuormraajan kääntö kanssa samanlaiseksi.
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Karlox »

kultivaattori kirjoitti:modia ei tarvitse kun muokkaa kansiossa farming Simulator 17\data\vehicles\steerable\ponssebuffalo.xml tiedostoa...
pitäisi katsoa se maatilakärryn kuormraajan kääntö kanssa samanlaiseksi.
Se vika on Scorpionissa, muut kun on oikeinpäin niin se on ainoa joka toimii väärinpäin. Ja moninpeli ei toimi jos ränklää noita pelin alkup.koneiden xml:iä. Siksi modi on parempi vaihtoehto.
kultivaattori
Viestit: 17
Liittynyt: 08.04.2015 21:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja kultivaattori »

oletko sä sit säätänyt input.xmlää? käytätkö joystickkiä vai hiirtä? ja onko sulla niin et työnnät niin taittopuomi menee kauemmaksi.

Mulla ainakin menee buffalossa niin etä kun työnnän niin taittopuomi tulee lähemmäksi, eli väärin. Miten sulla?
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Karlox »

kultivaattori kirjoitti:oletko sä sit säätänyt input.xmlää? käytätkö joystickkiä vai hiirtä? ja onko sulla niin et työnnät niin taittopuomi menee kauemmaksi.

Mulla ainakin menee buffalossa niin etä kun työnnän niin taittopuomi tulee lähemmäksi, eli väärin. Miten sulla?
Mulla on ratti ja 2 tikkua käytössä, ei tarvinnu säätää inputbindings.xml:ää Buffaloa varten kun tikkujen akselit sai bindattua ihan normaalisti liikuttamalla tikkua toisinpäin bindatessa niin että ne "+" ja "-" vaihto puomintaiton kohdalla paikkaansa. Ja ihan standardisti vasen tikku eteenpäin niin menee taitto kauemmaksi. Ilmeisesti joillakin tuo ei oo onnistunu ja joutunu inputbindings.xml kääntämään akselin, sen muokkaaminen ei vaikuta moninpeliin tietenkään mutta sitten on Scorpionissa vääripäin. Alunperin korjasin ongelman "universal joystic remapper" ja "vJoy" kombolla virtualisoimmalla toisen tikun ja kääntämällä akselin aina lennossa kun käytin Scorpionia mutta tuo modi on paljo helmpompi ratkaisu.
kultivaattori
Viestit: 17
Liittynyt: 08.04.2015 21:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja kultivaattori »

Koitin ladata tuota modia mutta en saanut sitä jostain kumma nsyystä etn tiedä blokkasiko tuo f secure sen.

Nuo asetukset ei taida enää mennä samoilla kuin fs15 ohjeen mukaan tuolla uk sivulla.
Asetukset ovat menneet noiden askeleiden ostalta mielestäni jotenkin uusiksi?

Kymmenen eri kohtaahan sietlä pitäisi bongata mutta olisi kvia teitää mitkä ne on ettei tarvitsisi kokeilemalla lähteä hakemaan. Tarkoitan näitä lift frontloader arm kohtia

Edit, kävin sitten läpi ne ja kahlasin sieltä ne mitkä vaikuttaa kuormaajaan
Joku10
Viestit: 14
Liittynyt: 13.02.2015 20:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike

Viesti Kirjoittaja Joku10 »

kultivaattori kirjoitti:Koitin ladata tuota modia mutta en saanut sitä jostain kumma nsyystä etn tiedä blokkasiko tuo f secure sen.

Nuo asetukset ei taida enää mennä samoilla kuin fs15 ohjeen mukaan tuolla uk sivulla.
Asetukset ovat menneet noiden askeleiden ostalta mielestäni jotenkin uusiksi?

Kymmenen eri kohtaahan sietlä pitäisi bongata mutta olisi kvia teitää mitkä ne on ettei tarvitsisi kokeilemalla lähteä hakemaan. Tarkoitan näitä lift frontloader arm kohtia

Edit, kävin sitten läpi ne ja kahlasin sieltä ne mitkä vaikuttaa kuormaajaan
Jahas, eli ootko saanu pelittää sen oikee? Laitoitko muistiin niitä mitkä vaikuttaa kuormaajaan....? :roll: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”