Anttilan tila // Update 21.6.2014

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Teemu
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Viesti:

Anttilan tila // Update 21.6.2014

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Tervehdys täältä Kaakkois-Suomesta. Olen Teemu ja ikää löytyy hulppeat 32 vuotta.
Harrastan tätä maanviljelytoimintaa yksin tässä torpassani.

Tilalla on 120ha kokonaispinta-alaa.

Traktorit
Valtra T140 x2 (toinen pitäisi myydä pois)
Ford 4000 EK
Valmet 502
Ford TW-30

Tilalta löytyy 20 lehmää.

Vanhalta tilalta #1
Alotellaan tarina näin satunnaisilla otoksilla, missä vanha heinäpelto kynnettiin auki ja kylvöjä odotellessa. MF odottelee kärrin vetoon, kunhan puinnit alotetaan. TW:llä vedettiin sitten äestä perässä.

Päivitys - 20.4.2014 #1
Kuva
Kävin karhottamassa naapurin pellon hänen saatua puinnit valmiiksi.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Teemu, 21.06.2014 10:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Fini
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Anttilan tila

Viesti Kirjoittaja Fini »

Asialliset koneet sun tilallas, iha jees alotusta että että.. Voisin minä tätä alakaa seuraamaa vaikkapa. :) :kippis:
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Valtra boy
Tämänhetkinen kaupunki:: Valtra 6400 hytti
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra boy
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Viesti Kirjoittaja Valtra boy »

Komeeta on.
Kuva
Teemu
Viesti:

Fini kirjoitti:Asialliset koneet sun tilallas, iha jees alotusta että että.. Voisin minä tätä alakaa seuraamaa vaikkapa. :) :kippis:
Ei toi nyt mikään erikoinen alotus ollu, mut viilaan sen kohdalleen ajan kanssa. Mietin just, et pitäisköhän laittaa piilolaatikoihin nää kuvat, mitä seuraavissa päivityksissä tulee sitte, varmaankin, ettei porukka ala valittamaa ku "sivun lataus kestää ikuisuuden" jne. :roll:
Jonatha
Olen kiinnostunut: Naisista

Viesti Kirjoittaja Jonatha »

Asiallinen bloki ja asialliset koneet, vois alkaa seuraamaan.
Teemu
Viesti:

Päivitys - 22.4.2014 #2

Näin kauniina elokuisena päivänä olikin hyvä alotella aamu aikaisin. Puimurille tein eilen jo perushuollon, joten se oli nyt valmis urakkaan. Naapuripaikkakunnan koulusta tulikin miulle joku työharjottelijapoika mukaan tähän hommaan, että annetaan pojan tutustua kunnolla tähänkin "duuniin", saa nähdä mitä sitten tuumailee, kun harjottelujakso päättyy.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Siinä samalla sitten, kun itse olin puimassa, niin Suvi-Uuno aloitteli niittämistä ja harjotteli siinä samalla, ja hyvinhän se kuulemma meni. En oo kyllä vielä käyny tarkastamassa jälkeä, mutta uskotaan.

Kuva

Kuva

Iltapäivällä kävin vielä paalailemassa naapurin pellolta olkipaaleja, kun kyseli kerkeisinkö auttamaan häntä ja kaikinmokomin, seuraavaksi on naapuri palveluksen velkaa.
Kuva
Kuva
Kuva
Konemies12

Viesti Kirjoittaja Konemies12 »

Lisää vaan! Hyvä plogi :P
Kuva Kiitos advance173!
Teemu
Viesti:

Päivitys - 24.4.2014 #3

Päiviä taas!

Puinteja on alotettu pikkuhiljaa, mitä kelien mukaan kerkeää ja pystyy tekemään. Naapuri teki hyvää ja toi mulle lavetillaan uuden paskakärrin pihaan, kun itse en meinannu keretä hakea sitä. Suvi-Uunon laitoin ajamaan puimuria kokeilumielessä ja hyvinhän se meni siihen asti kun se tipahti ojan puolelle, melkonen rykiminen ja nyhtäminen siinä oli, mutta mä oon sitä mieltä, ettei tätä opi ku tekemällä ja vahinkoja sattuu kaikille.
Kaikkien puintien ohella myös tuli ajettua heinää vielä matalaksi, kunhan kerkeää nekin kerätä talteen.. nyt kyllä keli näyttäisi taas paremmalta töiden kannalta, eikä tarvitse huoltotöitä keskittyä hallissa tekemään kun alkaa nekin loppua taas - ainankin hetkeksi.
Onneksi zetorissa tuntuu voima riittävän vetää tuota, niin saa jollain ajettua karheet pelloilla, kun tuntuu että kokoajan traktori on jossain työssä niin kiinni, ettei viittis vaihdella.
Suunnittelin myös tuossa hetken, että vaihtaisi tai ostaisi "uudempaa" kalustoa kun ei kuitenkaan hinnalla ole pilattu ja velkaakin on niin vähän, ja vielä tulevaisuus näyttää hyvältä. Saa nähdä, mitä keksii - jos keksii..
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Teemu
Viesti:

Hoplaa. Tarina edellisen tilan osalta päättyi melko huonosti, ja vakuutusyhtiöltä tuli korvauksia senverta hyvin, että päätin ostaa vielä toisen tilan itselleni. Sanonta "kerta kiellon päälle" pitää paikkansa siis..
Nykyinen farmi on kokonaispinta-alaltaan 120ha ja tilaa siis riittää. Koneet tulette huomaamaan kuvista, mitä kaikkea täältä ranchilta löytyy.

Alotellaan näin kyntö- ja maanmuokkauskuvien tahdissa. Kävin kyntämässä tohon naapurin vierellä olevalle heinälämpäreelle perunapeltoa, ja viimesessä kuvassa naapuri toimitti mulle konetilauksen perille asti. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”