Multiva TR 190 Safe [WIP]

Esittele keskeneräiset WIP modisi. Esimerkiksi jos haluat saada ideoita ja palautetta.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Arska 247 kirjoitti: - - mielestäni renkaat pilaavat kokoneisuuden... :)
Kulkee renkailla varustettuna selvästi paremmin kuin ilman. Testattu juttu.
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

:D ^
Hyvältä näyttää, vieläku sais FS13seen. 8-) 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

Ilta kirjoitti:
Arska 247 kirjoitti: - - mielestäni renkaat pilaavat kokoneisuuden... :)
Kulkee renkailla varustettuna selvästi paremmin kuin ilman. Testattu juttu.
Emmä ny oikee tiiä... :D Mut jotku toiset renkaat nii olis kyl paremman näköset noi kärryt.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

No niin testaamisesta kiinnostuneet: pankaas laittaen hakemuksia YV:llä. Hakemuksia otetaan vastaan kunnes toisin ilmoitetaan. Jos hakemuksia alkaa tulla liikaa, testaajat valitaan summamutikassa.

Huom. ei seikkalijoille :!: Haetaan testaajia vain tositarkoituksella. Jos mitään suurempia ongelmia ei ilmene, modi tulee joka tapauksessa yleiseen jakoon melko nopealla aikataululla. Lue testausohjeet ennen hakemuksen lähettämistä. Jos haluat testata moninpelissä, niin muodosta ryhmä ja lähetä vain yksi hakemus per ryhmä, kiitos.

Testausohjeita
  • Jos Sinut valitaan testaajaksi, lähetän latauslinkin. Moninpelin testaajat voivat jakaa sen kavereilleen.
  • Jos huomaat vakavia, pelaamista vaikeuttavia ongelmia, testaa ensin ilman muita modeja ja jos se ei auta, ilmoita viasta heti. Kerro mahdollisimman tarkasti, mikä on vikana. Esim. jos kärry ei suostu täyttymään, kerro mitä, missä ja millä yritit täyttää. Yritän korjata vian niin pian kuin mahdollista ja lähetän uuden version yksityisesti tai tarvittaessa pyydän kaikkia päivittämään uuteen versioon.
  • Testaaminen tapahtuu täysin itsenäisesti. Moninpelin osalta tarkoittaa sitä, että saat itse koota testiryhmän.
  • Jokainen testaaja lähettää vapaamuotoisen loppuraportin testaamisesta. Jonkinlainen arvio käytetystä ajasta olisi kiva saada. Esim. ”Kärräsin kymmenen kuormaa silppua. Ei ongelmia.” tai ”Pelasin/pelasimme kymmenen tuntia enkä havainnut ongelmia”. Voit myös mainita mahdollisista graafisista bugeista – esim. jokin pinta näkyy väärin, jokin osa on väärissä mittasuhteissa tai näyttää hassulta – tai antaa yleistä palautetta.
  • Jos testaat moninpelissä, toimit ryhmän kontaktihenkilönä, jonka tehtävänä on koota palaute ryhmältä, ja lähettää se minulle (tai voit nakittaa tehtävän jollekin muulle.)
  • Kiinnitä erityistä huomiota kippausanimaatioihin ja siihen, miten hyvin kärry seuraa perässä. Muuten voit pelata ihan normaalisti.
  • Kärryistä voi muodostaa tiejunan.
  • Rehuvaunussa on kaksi ritilää jotka saa poistettua painamalla Numpadista näppäintä 7 (alempi ritilä) tai 8 (ylempi).
  • Edellisen pitäisi olla myös ainoa elementti, jolla on vaikutusta moninpeliin eli sekä clientin että hostin (tai dedicated serverissä kaikkien pelaajien) pitäisi nähdä, kun ritilät poistaa.
  • Testaa niin kauan kuin huvittaa. Alustava deadline testin päättymiselle on 17.5.2015. Deadlinen jälkeen korjaan kaikki mahdolliset vakavat ongelmat ja kosmeettisia ongelmia sen verran kuin ehdin/huvittaa.
Mainitse hakemuksessa:
1) aiotko testata (yksi tai useampi vaihtoehto kelpaa)
a) yksinpelissä
b) moninpelissä pelaten siten, että host pelaa samalla koneella
c) dedikoidulla palvelimella.
2) Millä mapilla testaat, jos se on julkisesti saatavilla (tämä siksi, että voin itse ladata mapin itse ennakkoon ja tarvittaessa tutkia, mitä se on syönyt, jos jotain ongelmia ilmenee).
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Tein vähän listaa jo raportoiduista bugeista ja siitä, mitä on korjattu tai korjaamatta. Ulkonäköön liittyvää palautetta en listaa tähän – ellei kyse ei ole selvästi bugista – koska ulkonäöstä saakin tulla päällekkäistä palautetta.

Korjaukset on tehty vain privaattiversioon eli kaikilla testaajilla on toistaiseksi käytössä alkuperäinen testiversio.

Raportoidut ja korjatut bugit/parannusehdotukset
  • Renkaanjäljet jäävät vain oikean puolen renkaista. Korjattu. Pienemmällä kärryllä renkaanjäljillä oli myös väärä kuviointi.
  • Sontaa kipatessa animaatio näkyy oljille. Korjattu. Sama vika oli foragen (eli sekoitetun rehun) kanssa.
  • Kärryt liukuvat sivuttain, kun niitä vaikka hipaisee kauhalla. Korjattu. Vaatii vielä lisätestejä, mutta tilanne parani huomattavasti.
  • Takaluukun auetessa vilja näkyy ”seinänänä”. Tyhjenemisen pitäisi alkaa takaa. Korjattu. Tein ihan tarkoituksella tämän ensin samalla tavalla kuin kaikissa Giantsin kärryissä on. Pienemmälle kärrylle riitti, kun siirsi fillVolumeDischargeNoden ihan taakse. Tiesin kyllä jo muutenkin, että sitä pitää siirtää, mutta ajattelin, että oikeaa paikkaa joutuisi vähän haeskelemaan. Isomman kärryn kanssa pitikin sitten jumppailla tusinan kertaa ennen kuin oikeat arvot XML:ään löytyivät.
  • Planen etupää ei ole kiinni etulaidassa vaan siihen jää pieni väli. Korjattu.
  • Puskuria pitäisi leventää. Korjattu. Unohtui tehdä aiemmin.
Vahvistamattomat bugit
  • Iso kärry likaantuu hitaasti. (Saattaa olla kyse vain siitä, että kummassakaan kärryssä likakerros ei ole kovinkaan peittävä.)
  • Lavan tekstuurit vilkkuvat välillä. (En ole itse huomannut.) Edit: jos tämä tarkoitti sivuilla olevia tekstejä, niin tämä on enimmäkseen korjattu.
  • TR 190 R Safe -teksti vilkkuu. (Kuulemma ainakin kun kameraa kääntää sopivasti. Ei näy meikällä.)
Muita korjauksia
  • Kaupan kuvauksista puuttui tieto kärryjen kapasiteetista. Lisätty.
  • Lisätty mahdollisuus kuljettaa pehkuja kummallakin kärryllä.
  • Lisätty likaa.
  • Sivuilla olevia tekstejä korjattu siten, etteivät ne vilku niin paljon. Korjailin sen verran kuin jaksoin, mutta aika vaikea vilkkumisista on päästä kokonaan eroon. Perälaidassa kiinni olevaa tekstiä (ks. yllä) en saanut vilkkumaan (kokeiltu eri näytönohjaimilla), niin en sille tehnyt mitään.
  • Logoja hieman siistitty. Lähinnä rajaus tehty tarkemmin.
Jätetty korjaamatta
  • Planesta tuli edestä kulmikas kun ei ollut ylintä ritilää. Ritilöillähän ei ole mitään vaikutusta planen muotoon, kun skriptillä ainoastaan piilotetaan/palautaan ritilät. Tein alun perin muodosta kompromissina hieman pyöristetyn, kun muuten siihen jäisi suora seinä, jos ritilöitä poistaa. Nyt pyöristin ihan vähän lisää (lisäämättä polygoneja), mutta muuten jätin entiselleen. Jos pyöristää lisää, niin siihen etureunaan muodostuu lisää ”vekkejä”.
  • Akseleita pitäisi paksuntaa. Oli tarkoitus tehdä tämä testiversioon, mutta jätin laiskuuttani tekemättä ja jätän edelleen.
  • Planen pitäisi olla korkeampi keskeltä. Tein planen muodon mallikärryjen mukaan ja tein siitä niin korkean kuin mahdollista. Sitä muotoa ei voi ihan mielivaltaisesti tehdä. Jos se on liian monimutkainen, niin plane ei toimi ollenkaan ja jos yläosa ei ole yhdensuuntainen alaosan kanssa, peli voi kaatua (kuulemma). Jos keskikohdan nostamiseen löytyy jokin parempi ratkaisu kuin yläosan pyöristämisen, niin korjaan kyllä tämän ilman muuta.
  • Kun kärryä ajaa eteen/taaksepäin, niin se ei käänny kovin jyrkkään vaan rupeaa ottamaan kiinni ns. aisaan. Sama vika on tietääkseni kaikissa kärryissä ja kaikissa vetotappiin kiinnitettävissä koneissa. Kokeilin suurentaan ”rajoitinta” maxRotateLimitillä, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Edit: päivitetty bugilistaa ja annettu vastapalautetta.
Viimeksi muokannut Ilta, 26.05.2015 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Juu, elikkäs tesmailijana raporttia että tuo isompaan ei voi rehua lastata.
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Miten todettu? Oletko testannut ilman ylimääräisiä modeja.

Olen testannut silpun tekemistä mm. Mex 5:llä ja Big X:llä ilman mitään ongelmia. Kauhalla täyttäminenkin onnistuu oli sitten kyse silpusta (chaff) tai aumasta nostetusta rehusta (silage).

Jos yrittää täyttää jollain silppurilla, jossa torvi jää liian alas (esim. Kidd 346), niin iso kärry ei täyty vaikka pienempi täyttyisi ja esim. KIR on liian matala kummallekin.
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Juu ja sitte x biggii en pysty pistää kiinki ku liian matala...
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Ls 2011 Fani
Viestit: 1110
Liittynyt: 01.03.2012 22:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ls 2011 Fani »

Siihen on tehty välikappale...
Kuva
Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee

Myös Facebook sivu!
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

jalmarivaltra kirjoitti:Juu ja sitte x biggii en pysty pistää kiinki ku liian matala...
Big x:n vetotappi on sen verran korkealla, että siihen ei ilman sovitinta saa juuri mitään kärryä nätisti kiinni. Tarkoitin tietty sitä, että renki on Big X:n kuskina.

Kärryn XML:ssä vetolenkki on määritelty näin:

Koodi: Valitse kaikki

<inputAttacherJoints>
    <inputAttacherJoint index="0>0" jointType="trailerLow"/>
</inputAttacherJoints>
Jos jointTypen vaihtaa muotoon "trailer", niin kärry kiinnittyy ylhäällä olevaan vetotappiin, mutta sitten kärry on myös hitonmoisessa takakenossa (no joo, kulma on varmaan n. 5 astetta, mutta minusta näyttää hiton rumalta).

Noita inputAttacherJoint-rivejä voi olla useampiakin eli jos kenottaminen ei haittaa (minua haittaa, niin en aio sitä tehdä :D), niin kohdan voi muokata tällaiseksi:

Koodi: Valitse kaikki

<inputAttacherJoints>
    <inputAttacherJoint index="0>0" jointType="trailerLow"/>
    <inputAttacherJoint index="0>0" jointType="trailer"/>
</inputAttacherJoints>
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Testijakso on siis päättynyt.

Ilmoittautuneita testaajia oli 12, joista 10 palautti jonkinlaisen raportin.

Teen vielä joitain pieniä muutoksia. Sen jälkeen teen vielä lopullisen testauksen systemaattisesti ja sitten modi on valmis julkaisuun. Jos en saa kaikkea valmiiksi tämän viikonlopun aikana, niin valitettavasti menee vielä viikko, koska ensi viikolla ei oikein ole vapaa-aikaa.

Lisätietoja julkaisusta ja palautetta testaajille tulee sitten kun kaikki alkaa olla valmista.
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Yhelläkään testaajalla ei varmaan ollu taka-ajatuksena pelkkä modin saaminen ja sillä leijuminen. ;)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
farmingjallu
Viestit: 868
Liittynyt: 15.08.2013 15:11
Tämänhetkinen kaupunki:: lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,suomi
Multiplayer tunnuksesi?: farmingjallu
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: lapua

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja farmingjallu »

Mulla ei ainakaan ollu sellasta mieles. Kivaa jos tämäkin modi saadaan jakoon julkisesti.
Zetor 6340 -1998
Fordson Power Major -1959

YouTube kanavani https://www.youtube.com/channel/UCYOm3M ... yiIm78wEOw
Opel = Olis Perkele Edes Lada
Avatar
umbe
Viestit: 613
Liittynyt: 07.07.2013 08:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huono englanti
Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja umbe »

Kasitonni kirjoitti:Yhelläkään testaajalla ei varmaan ollu taka-ajatuksena pelkkä modin saaminen ja sillä leijuminen. ;)
No ookkos huomannu kuin monta kuvaa screenshoteis? Itte vaan yheltä et.. :D
#Kuuukkelijutut #FsFin
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

umbe kirjoitti:No ookkos huomannu kuin monta kuvaa screenshoteis? Itte vaan yheltä et.. :D
Siihenkin oli kysytty lupa...

Yksi raportti tuli vielä edellisen postaukseni jälkeen ja kyllä sekä vastausprosenttiin että vastauksiin voi olla tyytyväinen, joten suuret kiitokset testaajille!

Vastapalaute testaajille on vieläkin antamatta ja tähän täytyy palata paremmalla ajalla.

Joka tapauksessa modi on nyt lähetetty fs-uk.comiin, ja se julkaistaan sitten kun se läpäisee Britannian poikien seulan. Siinä menee minimissään 24 h, mutta veikkaan että menee muutama päivä. Valitsin julkaisualustaksi FS-UK:n, koska
1) latasin sieltä ensimmäiset modini
2) modi varmaan kiinnostaa muitakin kuin suomalaisia
3) FS-UK:n porukalla on paljon kokemusta modien testaamisesta, joten FS-UK:n myöntämää kultaista prenikkaa (ehkä hopeistakin) voi pitää ylpeänä (virtuaalisessa) rinnassa. :lol:

Sitten kun modi on julkaistu FS-UK:ssa, modia saa jakaa ihan vapaasti lupia kysymättä. Koskee myös editejä, kunhan niiden yhteydessä mainitaan selvästi
a) mitä on muutettu ja
b) kuvauksessa lukee, että se ei ole minun tekemäni edit.

FS2013-versiota en ole itse suunnitellut tekeväni, mutta eräs innokkaampi modaaja on ehkä kohta aloittamassa sen tekemisen. Heihei
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja 141 »

No mitäs aaettelit seuraavaks modata, kun tämä projekti on valmis?
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR 190 Safe [WIP]

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Bugilista täydennetty testaajien kommenteilla vastattu kommentteihin.
141 kirjoitti:No mitäs aaettelit seuraavaks modata, kun tämä projekti on valmis?
Jos arska tekee sen lavetin, niin ei tarvi ainakaan sillä vaivata päätä. 8-)

Ei ole mitään suuria suunnitelmia. Teen muitten modeihin privaattimuokkausia, joista kukaan ei tule kuulemaan koskaan mitään ja annan konsultaatiota. FS-UK:n kuvissa näkyvän Kiddin ja JF 1060:n perään muutama ulkomaan elävä ehti jo kysellä, mutta silppurit siirsin FS2013:sta ihan puhtaasti privaattikäyttöön enkä jatkossakaan aio jakaa niitä kenellekään.

Seuraava kokonaan uusi projekti on joku helppotekoinen.

Tuli sellainen hurja ajatus, että ehkä modaamisen lisäksi pitäisi joskus pelatakin. (Ei välttämättä Farming Simulatoria, nimim. Steamissa 200+ pelaamatonta peliä...)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W.I.P modit”