Autot. Keskustelua yms.

Yleistä keskustelua urheilusta, vapaa-ajasta, ajoneuvoista aina polkupyörästä kuorma-autoon.
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja :D Tai volkkareita ylipäänsä :D
Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.


Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Verkku kirjoitti:Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja :D Tai volkkareita ylipäänsä :D
Hyviks ja luotettaviks todettu noi polot niin mikäs siinä. :D Eikä noi perus osatkaan maksa paljoo mitään nuihin. :D
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Ezmo kirjoitti:
Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.


Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.

850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Parashan oli ku Talvi-heikissä SVK:n osastolta oli 500 tkm ajettu 740 D24t josta pyöritettii soundtsekkiä kajareista. Ai sitä kalkatuksen määrää. :D
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Verkku kirjoitti:850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
Se oli kyllä niin turha auto kuin olla ja voi. Tekassa ymmärsi jähytyskäyttämisen, kun siinä normaalit käyntilämpö oli 90-100 astetta ja sammutuksen jälkeen 20 astetta korkiampi.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja sutki »

Diesel Power kirjoitti:
Verkku kirjoitti:Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja :D Tai volkkareita ylipäänsä :D
Hyviks ja luotettaviks todettu noi polot niin mikäs siinä. :D Eikä noi perus osatkaan maksa paljoo mitään nuihin. :D
Yks kaveri on kyllä samanlainen polo intoilija. Ettei toi sun uusin olis sama mitä sekin oli kattonut osa mielessä kun puhu jostaki ruiskukoneisesta missä on 5v loota. Onha silläki jo yks varaosiksi ja toinen sitte käytössä. Tai ainoaksi syyksi sanoo että kun sai ilmaksi enolta niin sillä ajaa semmosella.
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Aecel kirjoitti:Parashan oli ku Talvi-heikissä SVK:n osastolta oli 500 tkm ajettu 740 D24t josta pyöritettii soundtsekkiä kajareista. Ai sitä kalkatuksen määrää. :D
Ittellä on 600tkm ajettu eikä ikinä konetta avattu. Käy nätisti eikä syö öljyä, vähä huohottelee mut ei muuta. Turbo vähä päästää öljyä ahtoputkiin mutta ei pahasti. Mun mielestä jälkikäyttö varsinki turpokoneissa erittäin tärkee oli vehje mikä tahansa...Onkai se selvä ku on 6mukine kone nii kansi napsahtaa kieroon herkästi lämmöstä. Ja sama asia kylmänä polkeminen. Ylikierroksia nuo ei kestä. Kyllä mä sen tiedän että kansiremontti on tehtävä josai vaihees mut sitte tehdää jos tarttee.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Eipä monikaan kutonen kauheasti jälkikäyttöä tarvi. Turbokoneillakin se on aika turhaa, jos ei turbo punasena paahda hetkeä ennen pysähdystä. Koneessakin lämmöt yleensä vaan nousee paikallaan käyttämisestä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Ehdottomasti kannattaa jälkikäyttää turbokonetta voitelun takia, oli kyseessä sitten auto tai työkone.
Kuva
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Voiteluun oikeestaan vaikuttaa vaan se, ettei sammuta silloin kun turbo pyörii lujaa. Yleensä ajon lopussa tulee pihaan ajo tmv, jossa kierrokset laskee riittävän alas. Harva viittii paria minuuttia tyhjäkäynnillä käyttää konetta tai oikeestaan pitäs olla jotain päältä tonni kierroksia, että vesi ja öljy kierrää paremmin koneessa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
McNoitti
Viestit: 2220
Liittynyt: 29.08.2013 09:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Kielet: suomi, tankero-englanti
Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja McNoitti »

Itehhän sammutan Ooppelin aina vauhista kierroksilta, mutta eihän siinä ole edes turboa.
Kuva<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

sutki kirjoitti:Yks kaveri on kyllä samanlainen polo intoilija. Ettei toi sun uusin olis sama mitä sekin oli kattonut osa mielessä kun puhu jostaki ruiskukoneisesta missä on 5v loota. Onha silläki jo yks varaosiksi ja toinen sitte käytössä. Tai ainoaksi syyksi sanoo että kun sai ilmaksi enolta niin sillä ajaa semmosella.
En tiiä, ihe en ainakaa muualta ku facebookista tuota poloa löytäny, eikä vaihteistoista ollu siellä mitään mainintaa, selvis paikan päällä. :D Kerimäeltä siis tuo uusin. Ois jääny huomaamatta ellei ois meijä polo whatsapp ryhmässä yks siitä kuvaa laittanu. :D
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Puoli minuuttia tyhjäkäyntiä riittää auton moottorille vallan hyvin, toki jos haluaa niitä turboja varta vasten rikkoa niin sammuttaa suoraan ajon jälkeen.
Kuva
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Eipä oo tullu ketään vastaan, joka jälkikäyttäs autoa serkun ja Volvon lisäksi. Jos ei nyt ole sattunut turboa vetämään punahehkuun ennen sitä, niin eipä sitä kukaan harrasta. Eikä sitä missään oo opetettu tärkeäksi, jos ei ole suoraan raskaasta ajosta pysäytetty. Autokoulussakin opettaja käski puoli kilsaa ajaa himmaillen, niin huoltoaseman pihalla saa suoraan sammuttaa, kun kone tasaa lämmöt ajon aikana. Eikä sille Volvon kutoselle riittänyt puoliminuuttia vaan suositus suoraan oli pari minuuttia, ennen ja jälkeen.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Siitä voi kuunnella seuraukset, kun laskettelee pienillä kierroksilla pihaan ja sammuttaa saman tien. Ei sitä missään auton ohjekirjassa lue ja Saksassakin on se ajatusmalli, että auton elinkaari kestää 200tkm ja harvemmin turbo niillä kilsoilla hajoaa. Jokaiselle turbomoottorien kanssa pelaavalle pitäis olla perusjuttuja.

Kuva
Kuva
Avatar
Matias
Viestit: 3603
Liittynyt: 24.10.2009 18:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Masku
Kielet: Suomi, Englanti ja pikkasen Ruotsii
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Raisio

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Matias »

Ite en ainakaa yhtään ainutta turbo vehjettä sammuttais ajon jälkeen suoraan... Silkkaa tyhmyyttä... Sellasen turbot ei pidemmän päälle kestä.
Kuva
#Kiljupönttö
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Henkilöautossa on niin pieni turbo, ettei se kauaa pyöri. 10sek oottelu kovan kaasun polkemisen jälkeen riittää ihan hyvin rauhoittamaan turbon pyörimisen. Eikä lämmöntasoittumisen kans oo mitään tekemistä tuollasella 10 sekunnin jälkikäytöllä vaan siinä kestää huomattavasti kauemmin. Kilsat, huonot öljyt, vesi ja kovat kierrokset tappaa turbon huomattavasti helpommin, eikä yhden turbovikaisen koneen perusteella voi sanoa mihin se on hajonnut oikeasti. Mulla on Volvossa vähän yli 400k, eikä sitä ainakaan viimmesen satasen aikana jälkikäytelly ja tuskin on aijemminkaan.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Monet vanhat asentajat on kehunu aikonaan ku raktoreista tuli ensimmäiset turpomallit ja isännät sammutteli niitä suoraa vauhdista niinku ennenki ni turpoja meni pienes ajas paljo. Voi ezmo ku omistaisit itsekkin d24en ja olisit vähemmän pessimistinen noita viisauksias kohtaa ni ymmärtäisit että miksi sitä pitää käytellä ennen ajoo ja sen jälkee. Oli moottori mikä tahansa ni sitä ei ikinä saa sammuttaa kierroksilta.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Ei siitä jälkikäytöstä ainakaan haittaa ole. Oli sitten mikä tahansa ahrettu turbo.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

mikebirdie kirjoitti:Ei siitä jälkikäytöstä ainakaan haittaa ole. Oli sitten mikä tahansa ahrettu turbo.
Ahrettu Kaanian turpo jauhaa niin ei siinä kannata sammutella. Oli sitten kyseessä winneri tai 702S turpo.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Verkku kirjoitti:Monet vanhat asentajat on kehunu aikonaan ku raktoreista tuli ensimmäiset turpomallit ja isännät sammutteli niitä suoraa vauhdista niinku ennenki ni turpoja meni pienes ajas paljo. Voi ezmo ku omistaisit itsekkin d24en ja olisit vähemmän pessimistinen noita viisauksias kohtaa ni ymmärtäisit että miksi sitä pitää käytellä ennen ajoo ja sen jälkee. Oli moottori mikä tahansa ni sitä ei ikinä saa sammuttaa kierroksilta.
En hommaa d24 koskaan. Kiva kun joku vika tulee ja auto sammuu, niin saa kannenkin remontoida samaan korjaukseen. Missä olen sanonut että moottorin saa sammuttaa kierroksilta? Toki saahan sitä jättää vaikka sammuttamatta ja antaa jauhaa yötäpäivää.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja elppi »

Tuli juuri istuttua vajaat 100km 00-vuoden lievästi tuunatun Aa-nelkun pelkääjänpaikalla. Ja saatana, että oli hyvä olla. Auto kiihty multilla aivan vitusti verrattuna meijän D5. Suurimmaks osaks matkasta ajettiin liejussa hiekkatiällä. Ei kuulunu mitään sivuääniä, vaikka oli tiessä 10-15cm syviä monttuja. Meijän Volvolla samalla tiellä ajetaan kävelyvauhtia, kun muuten hajoo paikat. Kuuluu meinaan semmosta pauketta ja kolinaa tuolta lokareista, mutta sehän on niitten tyyppivika. Ja tässä näemme uuden ja vanhan auto laatueron, tässä ei ollut edes ruostepilkkuakaan näkyvillä (ei siis edes lokareissa), toisin kuin vm 2011 samaisessa autossa on kaaret alle 70 tkm ajettuna aivan entisenä. (Joo tiiän kyl, että on tyyppivika). Taidanpa ostaa 5v päästä Audin ensiautoks..
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

Verkku kirjoitti:
Ezmo kirjoitti:
Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.


Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.

850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
Ai D24 ja saa vahtia lämpöjä? :D Siis deeku ei keitä vaikkei oisi ees viskoa tai flektiä ja auto kävisi kesällä paikallaan. Sillo nousee lämmöt jos eioo nestettä. :D
Kuva
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Sitä lähinnä tarkotin että jos pääsee lämmöt tappiin nii herkästi kansi valmis. Toisinku meikäläisellä 240 b200k keitti varmaa 10 kertaa mutta lisää nestettä koneesee ja taas mentii. Kansi pysy ehjänä eikä pahvikaa ollu menny miksikää. :D joo on kyllä tullu huomattua vaikka kuinka polkis deekua ni ei mittari värähdäkkää normaalista ylöspäi. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Urheilu, vapaa-aika ja ajoneuvot”