Autot. Keskustelua yms.

Yleistä keskustelua urheilusta, vapaa-ajasta, ajoneuvoista aina polkupyörästä kuorma-autoon.
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja sutki »

Diesel Power kirjoitti:Eipä tullu golffiin leimaa... Raidetangonpää väljä. :roll:
Mersuun tänään haettiin leima, kehujen kera tuli :) .
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Niin myökin lähettiin leimaa hakemaan, mut ei. :D Eikä viimekatsastuksesta oo ku jotain 3000km.. Eipä tuo kyllä kauhian kalliiks tullu, 30€ uus raidetangonpää. Ois nosturi käytettävissä, niin vois ihe vaihella, mut ei paljoo kiinnosta tunkin/pölkyn varassa ruveta pelaamaan, pitäa ylemmäs saaha..
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Ei yhen raidetangonpään lattialla vaihtaminen mitenkää hankalaa oo. Eikä siinä mee ku muutama minuutti.. :D Mää sentää pääsin vaihtamaan pösöstä etupyöränlaakerin pajan lattialla. Piti irrottaa alapallo, etuiskari, raidetangonpää, jarrut ym. Oli meinaan polvet vähä kipeenä ton homman jälkeen.. Ja vielä piti se alapallo ja raidetangonpää vaihtaa samalla. Polvet tykkäs ei voi muuta sanoo :D
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Matias
Viestit: 3603
Liittynyt: 24.10.2009 18:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Masku
Kielet: Suomi, Englanti ja pikkasen Ruotsii
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Raisio

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Matias »

Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Kuva
#Kiljupönttö
Hiatane
Viestit: 638
Liittynyt: 02.03.2010 21:47
Tämänhetkinen kaupunki:: Åbo
Kielet: Finska, svenska och engelska
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Åbo

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Hiatane »

Mä käytän autoni huollossa, ei tartte ite tehä yhtään mitään.
Rai rai
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
No kyllähän se melkeen mikä tahansa "uudempi" auto ni joutuu purkaan pirusti että saa polttimon vaihdettua. Melkeen kaikis vanhemmis ei tartte ku nypätä polttimo irti ja uus paikalle.
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Toiset ei vaan viitti maksaa huollosta, jos sen voi helposti tehä ite..

Ei toi nyt ihan mahottomalta vaikuttas itekkään tehhä, mitä nyt nopeesti vilkasin golffin korjausopasta. Mut ton kirjan mukaan pitäs käyttää pallonivelen ulosvetäjää raidetangon pään irrotuksessa ja sitten saattaa aurauksiinkin tulla heittoa, jos ei satu ihan samaan kohtaan asettumaan raidetangon pää..
Kuva
Made by: Jespa
Massey_man
Viestit: 5875
Liittynyt: 04.04.2011 14:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihlaja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: 芬兰
Multiplayer tunnuksesi?: En ymmärrä kysymystä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Virolahti

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Massey_man »

V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
Avatar
Killerhangar
Viestit: 5571
Liittynyt: 16.08.2009 20:47
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Diesel Power kirjoitti:Toiset ei vaan viitti maksaa huollosta, jos sen voi helposti tehä ite..

Ei toi nyt ihan mahottomalta vaikuttas itekkään tehhä, mitä nyt nopeesti vilkasin golffin korjausopasta. Mut ton kirjan mukaan pitäs käyttää pallonivelen ulosvetäjää raidetangon pään irrotuksessa ja sitten saattaa aurauksiinkin tulla heittoa, jos ei satu ihan samaan kohtaan asettumaan raidetangon pää..
Pallonivelen ulosvetäjä, mikä se o? :O
Kuva
"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kuva
Tolla se raidetangon pää pitäs painaa ton Alfamerin kirjan mukaan pois sieltä reijästään, ei pitäs hakata millään vasaralla, ettei mitään hajoo. :D Tommosen nyt vääntää varttiin lattaraudasta..

Ohan tota näköjään raidetangon ulosvetäjäkin olemassa: :D
Kuva
Helposti tommosenkin ite vääntäs.
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Killerhangar
Viestit: 5571
Liittynyt: 16.08.2009 20:47
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Mittää vasaralla hakata, sen verra että vähä löystyy. Pistää vaa mutterin päähä pienen pellinpallan ja kiertää sen sitä vasten auki, ettei vetarin suojakumi mee... Ja sitte vähä vasaralla naputtaa jos ei lähe...
Kuva
"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Pittää kahtoo jaksaako tota ite vaihtaa, vai veiskö suosiolla Shellille.. Kuukaushan tässä olis aikaa laittaa. :D
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Töötti_miäs
Viestit: 1898
Liittynyt: 09.02.2012 22:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Haapavesi
Kielet: Suomee ja eklantii
Multiplayer tunnuksesi?: Töötti_miäs
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Haapavesi, Tila Etelä-Amerikas

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Töötti_miäs »

Pitäis itekki laitella mersua kesän aikana priimakuntoon ja samalla tilata lisää krääsää mersuun laitettavaksi. :) Nytten pitäis katsastusremonttia alkaa tekemään. :P
Kuva
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Maatila kirjoitti:
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD
Pittää tuota miettiä, jos sitä reilun viikonpäästä koittelis. :) Enkä mie oo tommosia ostamassa, tarvittaessa sit tekee ite. :D
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Katsastusremontit on pop. <3
Koozzi
Viestit: 1512
Liittynyt: 24.12.2009 09:47

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Koozzi »

Tilasin Ford Fiesta ST:hen uuden putkiston :3

Tässä on vähä tuunailtu tota autoo. 8-)

Kuva

Kuva

Kuva

Ois kesärenkaat alla. 8-)

Kuva

Kuva

Kuvien laadun takaa Iphone 4S. :)
Kuva
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Diesel Power kirjoitti:
Maatila kirjoitti:
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD
Pittää tuota miettiä, jos sitä reilun viikonpäästä koittelis. :) Enkä mie oo tommosia ostamassa, tarvittaessa sit tekee ite. :D
Tahtovat perkeleet olla yleensä lujassa, kun on raskaammista vehkeitä väännetty auki. Välillä tekisi mieli ottaa Aga-merkkiset "avaimet" käyttöön.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Koozzi kirjoitti:
Kuva
Kuvien laadun takaa Iphone 4S. :)
Nuo valakoset OZ:tat sopii kyllä siestaan ja focukseen niinku nenä päähä. 8-)
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Ukkomezzo
Viestit: 4073
Liittynyt: 06.04.2011 16:51
Tämänhetkinen kaupunki:: virolahti
Kielet: suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Ukkomezzo
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kaakkois- Suomi

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ukkomezzo »

Massey_man kirjoitti:V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.
Ukko vaihatti kerran sinisellä lampun huollon yhteydessä ku ei tiietty et se umpio kääntyy saranoil sivulle.. :)
Koozilla päheen kiekot alla! 8-)
"Kaikkihan me tiedämme että monilukuinen pienyrittäjien joukko on taloutemme vankka kulmakivi."
Volvo, "ettei tarvi selittää".
Avatar
Nevalle
Viestit: 1434
Liittynyt: 01.05.2011 16:13
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Nevalle »

Volvokin sai leiman , totes vaan että vuoden päästä uudelleen. Pitää vaa uusia tuulilasi ja puslat takanta "en kyll muista , mut lapussa ne lukkee kyl" :)
Massey_man
Viestit: 5875
Liittynyt: 04.04.2011 14:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihlaja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: 芬兰
Multiplayer tunnuksesi?: En ymmärrä kysymystä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Virolahti

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Massey_man »

Ukkomezzo kirjoitti:
Massey_man kirjoitti:V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.
Ukko vaihatti kerran sinisellä lampun huollon yhteydessä ku ei tiietty et se umpio kääntyy saranoil sivulle.. :)
Koozilla päheen kiekot alla! 8-)
Onk uuemmissa saranat? Tos tulee koko umpio pois sieltä.
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Koozilla kyllä komia voorti. 8-) Vanteet just passelit. Alemmas vaan, niin alkaa näyttämään kokonaisuutenakin hyvältä. ;)
Kuva
Made by: Jespa
Koozzi
Viestit: 1512
Liittynyt: 24.12.2009 09:47

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Koozzi »

Diesel Power kirjoitti:Koozilla kyllä komia voorti. 8-) Vanteet just passelit. Alemmas vaan, niin alkaa näyttämään kokonaisuutenakin hyvältä. ;)
Kiitoksia! Kuhan nyt putkisto tulloo, tilasin ebaystä sen alkupään, se oli huutokaupas, huusin 250€ arvosen 50€lla :D.
Tarkoitus olisi rakentaa loppupään putkisto itse, koko putkisto tulee olemaan kolome tuumaa, alkaa pörisee ja virtaa paremmin. Sen jälkeen tuo ampuu aika hyvin! Turbosarjaa oon kyllä haaveillu, hintaa tulloo 2500€ sille, siin tulee kaikki kilkkeet mukana. 8-)
Mun fiesta on tosi vähän ajettu, justiin tuli täyteen 54400km.
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Autot. Keskustelua yms.

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

urakkamies kirjoitti:Tahtovat perkeleet olla yleensä lujassa, kun on raskaammista vehkeitä väännetty auki. Välillä tekisi mieli ottaa Aga-merkkiset "avaimet" käyttöön.
Ei ne ilman Aga ja lekaa lähde traktoristakaan irti. Lämmöllä ja rakkaudella mansikaksi vain. ;)
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Urheilu, vapaa-aika ja ajoneuvot”