Pienet Kysymykset [FS17]

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Konvailen tässä juuri Laajakangasta FS17-peliin ja kohtasin ongelman. Mistä löydän vaikkapa heinän tai muun foliagen weight-/densitytiedoston FS17:ssa (ja myös FS15:ssa)? Pitäisi siis saada nuo heinät oikeille kohdilleen konvattuun mappiin. Texture layerit (sorat, asfaltit, jne.) olen saanutkin jo paikoilleen, tapahtuuko tuo foliagen siirto samalla tavalla?
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

DB990 kirjoitti:Konvailen tässä juuri Laajakangasta FS17-peliin ja kohtasin ongelman. Mistä löydän vaikkapa heinän tai muun foliagen weight-/densitytiedoston FS17:ssa (ja myös FS15:ssa)? Pitäisi siis saada nuo heinät oikeille kohdilleen konvattuun mappiin. Texture layerit (sorat, asfaltit, jne.) olen saanutkin jo paikoilleen, tapahtuuko tuo foliagen siirto samalla tavalla?
Jos nyt ymmärsin oikein, (korjaa jos olen väärässä) niin yrität siis piirtää esimerkiksi elävää heinää, etkä siis enää sitä heinän tekstuuria, heinäisille paikoille?

Se täytyy edelleenkin tehdä "maalaamalla" editorissa. Eli valitset sieltä editorin yläreunasta sen normi maanmuokkauskohdan ja sieltä sivuvalikosta pitäisi löytyä sitten se valikko mistä valitset sen mitä tavaraa (viljaa, heinää, peltopintaa jne.) haluat pinnan päälle maalata ja jotta jotain ilmestyisi, niin laitat ne channelit kohdalleen.

Sen lisäksi sieltä maannostokohdasta piti valita jokin muu kuin se maan nosto/lasku/tasoitus, olikohan joku add tai vastaava.

Valitettavasti siitä on yli vuosi aikaa kun olen editoria käyttänyt, joten channeleita en muista. Mutta googlaamalla ja youtubevideolla ne varmasti selviää.
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

RiskyP kirjoitti:Jos nyt ymmärsin oikein, (korjaa jos olen väärässä) niin yrität siis piirtää esimerkiksi elävää heinää, etkä siis enää sitä heinän tekstuuria, heinäisille paikoille?

Se täytyy edelleenkin tehdä "maalaamalla" editorissa. Eli valitset sieltä editorin yläreunasta sen normi maanmuokkauskohdan ja sieltä sivuvalikosta pitäisi löytyä sitten se valikko mistä valitset sen mitä tavaraa (viljaa, heinää, peltopintaa jne.) haluat pinnan päälle maalata ja jotta jotain ilmestyisi, niin laitat ne channelit kohdalleen.

Sen lisäksi sieltä maannostokohdasta piti valita jokin muu kuin se maan nosto/lasku/tasoitus, olikohan joku add tai vastaava.

Valitettavasti siitä on yli vuosi aikaa kun olen editoria käyttänyt, joten channeleita en muista. Mutta googlaamalla ja youtubevideolla ne varmasti selviää.
Tarkoitin siis sitä, että kun vaikkapa FS15-mapin maastonmuodot tai soratiet pystyy siirtämään kopioimalla sen mustavalkoisen png-kuvan, joka määrittää tekstuurien sijainnit, FS17-mapin tiedostoihin. Samalla tavalla ajattelin voivani siirtää myös kasvillisuuden (=elävän heinän) samoille paikoille FS17-mappiin, mutta en ole löytänyt oikeita grle- tai png-tiedostoja.

Tuon maalaustsydeemin tiedänkin, mutta ei yhtään huvittaisi ruveta maalaamaan Laajakankaan kokoista mappia uudelleen... Ajatuksena on siis löytää ne tiedostot jotka siirtää suoraan FS17-mappiin jonka jälkeen heinät ovat tien vierillä, viljat pelloilla ja foliage-puut metsissä.

Toivottavasti nyt selitin hieman paremmin :)
Avatar
Valmet 1502
Viestit: 433
Liittynyt: 28.02.2013 20:00
Multiplayer tunnuksesi?: Tomi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valmet 1502 »

Missä mahtaisi vika piileä, kun yrittää vaihtaa grafiikka asetukset high/very high. Peli kaatuu, eikä käynnisty uudelleen.
Jos asettaa grafiikan manuaalisesti ei kaadu, mutta asetukset menu vilkkuu yli kirkastetut värit, poistuu kun palaa medium grafiikoille.
Uudelleen asentanut, ei vaikutusta. Ja tuskin koneesta kiinni, FS19 ei ongelmaa korkeimmilla asetuksilla.
Avatar
JonTTuX
Viestit: 1880
Liittynyt: 24.08.2011 20:01
Kielet: Suomi,englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja JonTTuX »

Morjesta, hei sellasen pikku probleeman parissa, kun miljoonan vuoden jälkeen taas availi peliä ja alko modien kanssa sählätä, että modi näkyy kyllä alku valinta boxissa, sekä asennetuissa modeissa, kun avaa pelistä sieltä
sen modit osion, mutta sitten kun itse savegamessa koittaa etsiä niin jostain syystä koko modi ei löydy kaupasta ostettavaksi? Onko muilla ollut ko. ongelmaa ja ratkaisua siihen. Kiitos!
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

JonTTuX kirjoitti:Morjesta, hei sellasen pikku probleeman parissa, kun miljoonan vuoden jälkeen taas availi peliä ja alko modien kanssa sählätä, että modi näkyy kyllä alku valinta boxissa, sekä asennetuissa modeissa, kun avaa pelistä sieltä
sen modit osion, mutta sitten kun itse savegamessa koittaa etsiä niin jostain syystä koko modi ei löydy kaupasta ostettavaksi? Onko muilla ollut ko. ongelmaa ja ratkaisua siihen. Kiitos!
Aika yleinen ongelma ku itelläkin tekee tuota. Vissii joku modi ei ole yhteensopiva jonkun toisen kanssa ja siksi tekee tuota.
Avatar
JonTTuX
Viestit: 1880
Liittynyt: 24.08.2011 20:01
Kielet: Suomi,englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja JonTTuX »

Nyt on mysteeriongelmaa taas..
Mapin i3d ei jostain syystä saa nyt auki ja herjaa kokoajan erroria, että : at line 43641 mismatched tag.
Ja tuo "line" on koko mapin tiedostossa viimeinen rivi, jossa lukee vain: </i3D>
Eli mikä tuossa rivissä nyt muka on "virheellinen" kuten tuo ilmoittaa..
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Itsellä ei kaikki mapit kans avaudu samalla giants editor versiolla. Kanttii kokeilla jotai toista versioo. Ja semmonen kysymys että kun mulla on mapissa yhdessä objektissa semmone näkymätön seinä ni kuis se niitten poistaminen niiku tapahtuu? Ku on vähä huono kun ei saa ajettua konetta talliin ku tökkää vaa ilmaa yht äkkii.
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

JonTTuX kirjoitti:Nyt on mysteeriongelmaa taas..
Mapin i3d ei jostain syystä saa nyt auki ja herjaa kokoajan erroria, että : at line 43641 mismatched tag.
Ja tuo "line" on koko mapin tiedostossa viimeinen rivi, jossa lukee vain: </i3D>
Eli mikä tuossa rivissä nyt muka on "virheellinen" kuten tuo ilmoittaa..
jos kerta noin lukee nii luulen et se on koska isolla kirjotettu "D". Pitäs valraa olla näin:

Koodi: Valitse kaikki

</i3d>

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Semmonen kysymys että pystyykö giantsissa maalaamaan sillä foliagella niitä ns istutettuja puita mitkä sitte joskus kasvaa. Tekisin semmosen taimikon ja se sitte pelissä joskus kasvais ni ois aika nättiä. Tai jos ei pysty maalata ni kuinka niitä saadaan sinne giantsiin?
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

thehuoleton kirjoitti:Semmonen kysymys että pystyykö giantsissa maalaamaan sillä foliagella niitä ns istutettuja puita mitkä sitte joskus kasvaa. Tekisin semmosen taimikon ja se sitte pelissä joskus kasvais ni ois aika nättiä. Tai jos ei pysty maalata ni kuinka niitä saadaan sinne giantsiin?
Olikohan se et pitää xml tiedostona tehdä ne kasvavat taimet. hmm... olikohan trees.xml?
alota pelin perusmappi ilman modeja modikansiossa ja tallenna peli kun olet istuttanut muutaman puun. katse sen jälkeen onko savegame kansiossa jotain XML joku viittaisi tähän puun istutukseen ja yhdistä se karttaan jos on.

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Juu
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Tämmöisen ainakin löysin

https://imgur.com/p5KY8sI
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Mites tän punaisen collisionin saisi pysymään lavetin mukana? Käytin samoja collision maskeja kuin parissa muussakin kärryssä jossa collision liikkuu kärryn mukana, mutta ei näytä toimivan. Mikä on oikea maski sekä rigid body type?
Kuva
Tän jos saisi kuntoon niin varmasti tulisi jakoon kunhan on valmis, jos näin saisi apua :D
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Ohan se varmasti compoundChild? Pitää lisätä notepadilla i3d filuun sen collisionin kohtaan compoundChild="true", sitä ei saa tietääkseni editorissa valittua.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Farmari99 kirjoitti:Ohan se varmasti compoundChild? Pitää lisätä notepadilla i3d filuun sen collisionin kohtaan compoundChild="true", sitä ei saa tietääkseni editorissa valittua.
Ei ollut. Sitä epäilin myös syyksi, mutta ei ollut ideaa miten tuo rasti laitetaan kyseiseen ruutuun. Nyt pienen taistelun jälkeen sain collisionit toimimaan, kiitos siitä! :) Pientä fixailua ja jos viikonlopuksi saisi tuon modin jakoon, mikäli täällä vielä FS17-pelaajia pyörii.
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Zohan »

onko fs17 olemas mitää modia miten muokata spawn pointtia tai voiko sitä muutaa jotenki. :geek:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”