Koneurakointi Häkkinen Ky

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Koneurakointi Häkkinen Ky

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Morjens! Kokeillaas tulisko pieni muotisesta blogin pidosta jotain vai ei mitään. Tämä ei välttämättä tule olemaan se aktiivisin blogi mutta päivityksiä laittelen kun kerkee ja hyvältä tuntuu. Elikkä minä oon Häkkisen Jarkko 44v. täältä Itä-Suomen suunnilta. Pyöritän koneurakointia isäni jalanjäljissä perheen, veljen ja muutaman työntekijän voimin. Pääpainopiste meillä on turveurakoinnissa omalla ja muiden soilla. Sen lisäksi viljellään viljaa ja talvella tehdään lumitöitä. Ja löytyyhän meiltä turveautokin. Voisin tietysti kertoa vähän ittestäni ja omasta historiasta. Elikkä meillä on nelihenkinen perhe. Vaimo Krista 46v. ja poika Severi 18v ja tytär Emilia 16v. Lapset on täysillä mukana ajamassa koneita ja auttamassa tilalla kun apua tarvitsee. Velihän minulla on kanssa, Markku 39v. Reilu puolenkymmentä työntekijää on myös ajamassa siellä missä heitä millonkin tarvitsee, omalla suolla ja nyt urakoitavalla suolla. Isähän kuoli tuossa neljä vuotta sitten. Sukupolven vaihdos tehtiin reilu kymmenisen vuotta sitten. Olisiko ollut 2006. Kevät on hyvässä vauhdissa jo ja turvehommia on saatu alulle jo hieman. Itse pyörin nyt kevään ja alkukesän täällä urakointi suolla. Koneita en ala nyt tähän luettelemaan. Kertoilen niistä päivitysten yhteydessä sitten enempi.

Kuva

Tässäpä alkuun yksi kuva jonka otin muutama päivä takaperin kun olin hommissa. Ja kerrompa tässä nyt sitten tuosta Valmetista kun näkkyy tuossa kuvassa. Elikkä vuosmallin 1998 Valtra Valmet 8550. Tullut meille aikanaan uutena. Nyt 9700 tuntia mittarissa. Hyvästi on pelittänyt. Mitään isompaa ei ole tuohon tarvinnut tehdä. Eipäs kun nyt puhuin läpiä päähäni. Ykkös vaihteen synkro on uusittu. Tuon maalasin/maalautin viis vuotta sitten. Omasta mielestä tuli hyvän näkönen. Jälkikasvukin tykkää ajella tuolla.

Risut ja ruusut saa antaa ihan miten omasta mielestä hyvältä tuntuu. Seuraava päivitys tulee kun joutaa laittamaan.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Koneurakointi Häkkinen Ky

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Harvinaisen siisti 8550!
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Koneurakointi Häkkinen Ky

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Eli hierastaas tästä blogi käyntiin ensimmäisellä pienimuotoisella päivityksellä.
Päästiin korkkaamaan kausi yllättävän aikasin verrattuna viime vuoteen. Nythän on siis toukokuun toinen päivä ja keli on mitä mainioin. Aurinko paistaa lämpimästi ja pieni tuulen hönkä käy. Oikein turpeen kuivaus keli. Kunnostusjyrsinnät on nyt tehty niiltä osin kun niitä tarvitsi tällä suolla tehdä. Koneet kesti hyvin eikä ollut mitään ongelmia muutenkaan. Tai no kerran piti tuota T190 vetää kun maanvetovoima yllätti. Severi hoiti meillä töissä olevan kaverinsa kanssa ne hommat kun aikaa oli. Se tuli tämä hiivatin korona systeemi lyömään pakan aivan täysin sekasin. Minä taas pyörin 8550 ojakairan kanssa ojat auki. Näistä ei valitettavasti tullut otettua kuvia. Mutta sitten tähän päivään. Tai illakshan tuo alkaa jo kääntymään. Severi jyrsi kuivike kenttää auki 905 samaan aikaan kun minä olin kotosalla tekemässä öljyn vaihtoja koneisiin.

Kuva
Tosiaan tästä 905 voisin muutaman sanan sanoa kun lupailin sillon kertoilla blogin myötä esiintyvistä koneista. Elikkäs tämähän on tullut meille käytettynä vuonna 1999. Sillon tais olla mittarissa jotain viis puoltuhatta tuntia. Nyt taitaa olla jossain 14300 tunnin hujakoilla. Karhetta tällä on aikanaan työnnetty paljon. Siistissä kunnossa on saatu pidettyä tämä tunteihin nähden. Pikavaihde on uusittu kerran ja kansipahvi vaihettu. Muuta isompaa tälle ei ole tehty.

Sitten koitti uusi aamu ja minä läksin viemään T191 urakointi suolle. Matkaahan on maltilliset 37 kilometriä mutta äkkiähän tuon ajaa kun tiet on aika hyvässä kunnossa ja kone kulkee sen hieman päälle 50. Kävin suolle tullessa morjenstamassa Severin kaveria Eemeliä joka oli 905 viimesiä jyrsimässä pumppaamon luona. Vaihdettiin siinä muutama sananen ja minä jatkoin matkaa varikolle että pääsee laittamaan Valtran työkuntoon.
Kuva

Severin kanssa ruuvattiin paripyörät paikalleen 755 apuna käyttäen. Suju oikein mallikkaasti kun tämän paripyörät on pikakiinnityksellä. Tämä seitenviisviitonenhan on isän aikanaan ostama sillon kun oli vielä elukoitakin. Tämä on talvella mettäkärryn edessä ja kesät turvesuolla kääntäjää vetämässä. Eihän tällä ajaessa kylmä pääse tulemaan kun kesähelteillä ajaa, mutta onhan sillä pärjänny. Mittarissa on tällä hetkellä osapuilleen jotakin 7800h mutta se pysähty talvella että semmonen 8000h on todellisuus. Ja ei, kaikkia 200 tuntia ei ole ajettu metässä vaan tämä oli kevään tuolla omalla suolla kun ajettiin kivennäisiä kaivurin alta. Sitten taas tuo T191 on tullut uutena 2009. Siinä mittarissa 6200h. Talvisin Ely-urakoilla auran edessä ja kesät turvesuolla tai sitten muissa hommissa tarpeen mukaan. Sen verta karvahattuhan tämä on että tää on hitekki mutta en oo kokenu ongelmaks sitä. Mukava peli ajaa.
Kuva

Sitten valjastin 191 imuvaunun eteen. Se odottaa nyt rahkasten sarkojen kuivumista siinä lähtövalmiina. Taustalla näkyy Lappi8550 mistä olikin jo avausviestissä juttua ja Eemelin Nyyskäri. Olikohan muistaakseni 8560. En muista nyt tarkkaan kun iski lyhyt sulku. Mutta ihan soiva peli on mitä Severi on puhunut. Olenhan minäkin sillä vähän ajanu. Talvellahan Eemeli hoitaa auraushommia meille tuolla.
Kuva

T190 valjastettiin valmiiks mekin eteen tuossa toissapäivänä kun oli ylimäärästä aikaa. Tämä pelihän on tullut vähän ajettuna aikanaan 2008. Vuosimalliltaan tämä on 2007 eli niitä viimesiä missä on jo common raili. Tullessaan tais olla jotakin 1700h. Joku ei ollut tykännyt ja oli vaihtanut Nyykkäriin. En sitten tiedä tekikö hyvän vaihdon, mutta jokanenhan saa tehdä rahoillaan mitä lystää. Me firmassa ollaan kyllä tykätty tästä. Tällä on hoidettu kunnostusjyrsinnät koneen tulosta asti elikkäs siis 12vuotta jo. Mitään ongelmaa ei ole ollut tämän kanssa. Mittarissa tällä hetkellä hieman vajaa 8000h.
Kuva

Mutta, katsellaan ensi päivityksessä lissää juttuja. Saa nähhä tuleeko siihen päivitykseen omalta suoltakin kuvia. Toivotaan että kelit jatkuu tälläsenä koko kesän niin kyllä tulis hyvä turve kesä.
Kommentit on ihan suotavia jälleen.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Turbo-pakastin
Viestit: 32
Liittynyt: 28.02.2017 17:26
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Koneurakointi Häkkinen Ky

Viesti Kirjoittaja Turbo-pakastin »

Tarina on tosi todenmukainen ja yksityiskohtainen. Vähän itseä hämmästyttää noiden koneiden tunnit, näkyy saavan ihan auraamalla ja peltotöilläkin sen 1000h hangattua vuoteen niin kuvittelisin koneisiin jotka on kesät suolla ja talvet auraamassa tulevan enemmälti. Mutta mistäpä minä mitään tiiän kun viimeks käyny suolla kymmenkunta vuotta sitten :D . Annan kouluarvosanaksi 9 1/2 :kippis:
Avatar
quismax
Viestit: 151
Liittynyt: 20.02.2011 16:12
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: kaikki
Multiplayer tunnuksesi?: quismax
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Koneurakointi Häkkinen Ky

Viesti Kirjoittaja quismax »

On kyllä mukavaa luettavaa kun on noin yksityskohtaisesti jaksettu asioita kertoa ja mielikuvitustakin jaksettu käyttää. Seuraavaa päivtystä odotellessa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”