Traktoreita/koneita

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Valmet 755 kirjoitti:Hyvän näköset kärryt, jatkeen letkut vois ehkä jotenkin siromminkin saada menemään? :D
Eipä noita oikeen saa, nuo kun suoristuu tuosta suoraan aika kireäks. Tietenki jos tekis samalla lailla mitä tästä paremmissa malleissa on, mut ei siinä taas järkeä ole. :D
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

En kuvasta osaa sanoa millälailla noi kiinnikkeet tarkalleen on mutta jatkopuomiin rakentaa letkuhyllyn ja muuttaa taittopuomilta kiinnikkeet niin että letkut sopii rullaamaan siististi.
En usko että tuon kanssa on ongelmia noinkaan kun vain ei ihan huolimattomasti tempase mihkään pankon ympärille tai risupuskaan. :)
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Joo kyllä nuo tuolleen saa luvan olla, jos letkupöyvän teköö niin pitää jatkaa letkujaki jostaki kohtaa, ei kannata tämmösiin harrastehommiin värkätä.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
jiitu
Viestit: 2192
Liittynyt: 13.12.2009 17:52
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja jiitu »

Jos ne tulee tuossa puomin päällä putkella tai siinä on edes liitos, u-mutkat väliin, parikyt senttii jatkoo jos epäilee menevän liian kireelle ja pätkä u rautaa jatkopuomiin sopivaan kulmaan hitsaten. Ei sen tarvihe mennä edes täysin samansuuntasesti puomin kanssa tuommosessa harrastevehkeessä vaan toinen pää voi olla ylempänä jolloinka riittää pienempi pätkä.
Jirisali
Viestit: 156
Liittynyt: 30.10.2017 21:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Äänekoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Jirisali »

Mitäs mieltä väki täällä on Valtra N92:sesta. Vm-09.
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Harvoin tullut vastaan missään, paikallisella urakoittijalla saatto olla joskus vuosia sitten sellanen. Tosin en moniakaan tunne, jolla ännäläinen olis ylipäätään käytössä. Mutta mutulla tunnustellen varmasti ihan passeli laite.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Jirisali kirjoitti:Mitäs mieltä väki täällä on Valtra N92:sesta. Vm-09.
Ännän perse ja aan keula. Jos haluaa n.100heppaisen sievän kokoisen koneen, niin eiköhän tuollakin tee työt. Riippuu niin paljon siitä, että mihinkä käyttöön kone tulossa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Mehtä kirjoitti:
Jirisali kirjoitti:Mitäs mieltä väki täällä on Valtra N92:sesta. Vm-09.
Ännän perse ja aan keula. Jos haluaa n.100heppaisen sievän kokoisen koneen, niin eiköhän tuollakin tee työt. Riippuu niin paljon siitä, että mihinkä käyttöön kone tulossa.
Samaa mieltä Mehtän kans. Kai siinä etukuormain on?
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Jirisali kirjoitti:Mitäs mieltä väki täällä on Valtra N92:sesta. Vm-09.
Siitä voi olla montaa mieltä. Hirveesti en ännäläisillä ajanu ylipäätää, mutta kesällä tuli ajettua 92 ännällä ku se oli palovaunun eessä. Muuten varmasti näppärä kone mutta jos pikavaihteihen automaattine vaihto päällä ni iha kauhee ajaa. Kaasu ainaki siinä oli aika jäykkä mutta en tiijä oliko vaa sen kyseisen ominaisuus. Kaverin kummilla on n92 ja kaitpa tuo on ihan hyvä ollu kun ei oo pois vaihtanu. Riippuu tietysti mihi käyttöö. Ja jokasella on mielipiteesä asiaa ku asiaa. Joku voi sanoo et 6100 valmetti on kauhee kone mutta talven auruissa oon ennemmi ajanu sillä kun t6080 nyykkärillä. On paljon näppärämpi pyöritellä. Mutta tosiaan riippuu hommasta mitä tekee. En ainakaa torju jos meinaat ostaa.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

valmetti 1502 t kirjoitti:Kaasu ainaki siinä oli aika jäykkä mutta en tiijä oliko vaa sen kyseisen ominaisuus.
Mielummin jäykkä kaasu ku semmone vanhempien pikkuvalmettien täysin tunnoton kevyt kaasu, aivan kauhee ajaa esim. kynnöksellä.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Jirisali
Viestit: 156
Liittynyt: 30.10.2017 21:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Äänekoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Jirisali »

valmetti 1502 t kirjoitti:
Jirisali kirjoitti:Mitäs mieltä väki täällä on Valtra N92:sesta. Vm-09.
Siitä voi olla montaa mieltä. Hirveesti en ännäläisillä ajanu ylipäätää, mutta kesällä tuli ajettua 92 ännällä ku se oli palovaunun eessä. Muuten varmasti näppärä kone mutta jos pikavaihteihen automaattine vaihto päällä ni iha kauhee ajaa. Kaasu ainaki siinä oli aika jäykkä mutta en tiijä oliko vaa sen kyseisen ominaisuus. Kaverin kummilla on n92 ja kaitpa tuo on ihan hyvä ollu kun ei oo pois vaihtanu. Riippuu tietysti mihi käyttöö. Ja jokasella on mielipiteesä asiaa ku asiaa. Joku voi sanoo et 6100 valmetti on kauhee kone mutta talven auruissa oon ennemmi ajanu sillä kun t6080 nyykkärillä. On paljon näppärämpi pyöritellä. Mutta tosiaan riippuu hommasta mitä tekee. En ainakaa torju jos meinaat ostaa.
Se tuli jo hommattua, mutta ei oo tullu pihaan vielä, tulee pienen tilan koneeks. Meillä, kun on mezzo toisena traktorina niin siinä mielessä hyvä ostos, kun tekniikka melkein samanlaista ainakin päällisin puolin. Ja pikavaihdeautomatiikkaa siinä ei ole. Ja se hyvä puoli on, että siinä on terästankki.
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Muistin ettei ole tästä huutokauppaostostakaan tullut niitä kuvia laitettua foorumille. :)
Tässäpä muutama, eli huutokaupasta vetovikaisena huusin muistaakseni alkukesällä, 3500e tuli hinnaksi. Malli on Ara AK131C, 70-luvun loppupuolta. Joku muukin oli kiinnostunut mutta onneksi lopetti huutamisen kun hetki oltii huudettu kilpaa.
No vetovikaan oli itsellä epäilys sillä olin netistä lukenut että näissä on ollut paineilmalla aluehallinta. Tästä koneesta on kompura lainattu kauan sitten ja ollut jonkun hiekkamontun pohjalla jonkin aikaa. Avasin sitten jakolaatikon ja sielähän oli kaikki kunnossa ja rattaissa hampaat tallella, sitten ei muutakun laatikko kiinni, uudet öljyt sisään ja hitaan alueen kytkentäholkki mekaanisesti päälle ja näin vetovika tuli korjattua.

Nopeaa aluetta ei edes kaipaa koska luonnollisesti jarrutkin on ollut paineilmalla eivätkä ole toimivat. Muutoin koneessa kaikki toimii jarruja ja etuakselin jäykistystä lukuun ottamatta, joka sekin on paineilmalla ohjattu hydrauliikkapiiri. Puomi on erittäin timmi, välyksiä ei ole yhtään mihkään suuntaan, ei narise ja rasva menee jokapaikkaan. Luonnollisesti näin vanhassa koneessa alkaa tiivisteet olemaan kovettuneet ja niimpä sylinterinvarret ja kääntömoottori tihkuvat jonkin verran. Vaihdoin syksyllä uudet hydrauliöljyt ja ehjän öljysilmän.

Ensin tahtoi nostaa moottorin lämpöjä, tämä korjaantui kun purjin syylärin irti ja pesin moottorinpesuaineella rivat. Koneesta oli alkanut öljynlauhdutin vuotaa ja siitä oli lentänyt öljyä niin että jäähdytin oli mennyt tukkoon. Pesty syyläri paikalleen ja lämpöongelma korjaantui. Vuotava öljynlauhdutin oli koneesta purettu pois ja toisaalta se ei sitä tarvitsekkaan koska koneessa on julmettu hydrauliikka tilavuus järjestelmässä (260 litraa).

Tämähän on jo parempaa mallia, nelivetoinen vahvemmilla akseleilla ja voimansiirrolla kun ne ensimmäiset.
Kuva
Kauhan tappi oli ollut putoamassa jo aikaisemmin ja koiranluu tuolta sylinterin ja kauhan väliltä oli aavistuksen kierossa tämän takia. Se jouduttiin leikkaamaan auki ja hitsaamaan suoraan kun saatiin tappi hakattua paikoilleen.
Kuva
Pellitkin on muuten tallessa ja kokolailla suorat tätä pumpun sivupeltiä lukuunottamatta. Myös akkujen suojapelti puuttuu puomin juuresta.
Kuva
Tilaahan tämä vaatii varmaan 10m että sopii pyörähtämään, eli ei mikään ihanne metsäojakone.(Ei toki pyöräkoneena muutenkaan.) Peräpuntti tekee ylitystä aikapaljon sivulle ja puomi jää etupuolella melko kauas koneesta.
Todella halpa ostos ympäripyöriväksi kaivinkoneeksi, maatilakaivinkoneet traktorin perään maksavat monesti enemmän.. Tuolla on käsittääkseni työpainoa n. 10t eli ei mene perässä ihan heppoisesti, voimaakin tuntuu olevan niin paljon että jos taakka ei liiku niin jotain saa varmasti hajalle.. :mrgreen: Kone näy myös tasaisesti ja on hiljanen peli kaikenkaikkiaan.
Sen suurempaa käyttöä ei ole mutta omissa nurkissa on kaikenlaisia ojien aukomisia sekä siirtämisiä tiedossa sekä metsäteiden parantelua yms. omaa pikkuhommaa.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Varmasti passeli kone pikku hommiin. Veikeen näkönen ku tuo ovi aukee tavallaa väärää suuntaa.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Noi Arat on kyl jotenki niin komian näkösiä. Onko tuommoses muuten mikä Valmetti koneena?
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Tais olla 411 Valmetti koneena. :)
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Perkuleen komea Ara on!
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Tilasin Valmettiin noi uudet nostokynkät. Ajattelin samalla sorvauttaa pitemmät tapit nostovarsien kiinnitykseen, kun tossa vanhassa on seegeri renkaalla kiinni ja haluaisin sen uudenmallisen sokkatapin. Viittiikö joku mitata oliko se ihan vaan 10mm sokkatappi, kun en muista enää? Tosta Seegeristä haluan eroon, kun kahdesti tippunut työkone maahan sen takia.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Ihan näin ohi mennen kysyn että mitenkä on 6400 valmetissa penkki tai siis se penkin jalka systeemi kääntöineen kaikkineen kopissa kiinni? Meillä on löysällä se kiinnitys ja pultit (siis ilmeisesti kierretangon pätkät joissa mutterit hitsattu päähä edellisen omistajan toimesta) ei liikahakkaa. Tai toine liikkuu, se pyörii läpi. Jotta että olis kiva tietää mitenkä sais sen penkin kiinnityksen kuntoon. Sen verran on alkanu ketuttamaan se penkin nytkämine ja heilumine.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Taitaa olla vaa lattiassa jengat pulttien kohalla.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kuva
Rustattiin vanhaan valmettiin etulokarit.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Oliko nuo muovit varastossa vai mistä ostitte? Meijänki pitäis värkätä vanhan 780 fiiatin lokarit valmettii.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Pari vuotta sitten ikh:lta ostettiin. Nyt vasta ehittiin rakentaa nuo valmiiksi.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Kuva

Vreteniin tolpanjatkot, mahtuu vähän enempi rankaa kyytiin. Sermi jää nyt kyllä aika matalaks, ehkä joskus pitää siihenkin jatke tehä. :?
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Kuva

Kuva
Ännäläiset appeenteossa, tuo sininen 174d tuli lainaksi kun teeläinen on keväthuollossa. Ihan on semmosen tuntunen traktori tuo että tekis myös jatkossa mielellään apetta ja paljon muutakin tuollasella. :mrgreen:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

On se tuo sininen vaan komea väri! Lannanlevitin sekä kylvökone remontoitu. Seuraavaksi sitten levittelemään paskaa sekä kultivaattoria ja lautasmuokkainta näyttämään sängelle.
Kuva
Kuva
Tuliterä äeskin odottelee käyttöä. 7m työleveyttä.
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”