Ahotalo kuljetus Oy

Missäpäin Eurooppaa ajat tai mitä tallillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Ahotalo kuljetus Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Ehtoopäivee Heihei ! Mie oon Jere Ahotalo 34v velkaantunu puuautokuski ja mie ajelempi oman virman piikkiin. Talli ja päämaja ovat Kotkassa ja yhtiö omaa kolme viime vuosituhannen puolella rakennettua ruottalaista työjuhtaa. Kuskeja virmas on kolme eli mie ja miun vaimoni Monica 32v ja sitten on isoveljeni Kare ja hänen tytär yhtiöllä ajojärjestelijänä.

Myö ajamme kahella B-junalla ja yhdellä perus puolikkaalla puutavaravaunulla puutavaraa Etelä-Suomen alueella aina kaikkialla Tampereesta alaspäin, joten matkaa tulee ihan silleen sopivasti ku pyrimmä kiertään ympäri toimialuetta ja aina ajoaikojen kanssa kerkeemmä 2-3 täyttä keikkaa ajamaan. Myö ajamma pääasiassa vain täällä koti Suomen puolella, mutta ihan satunnaisia ulkomaan keikkoja tulee joskus heitettyä myös länsinaapuriin, jos hinta on sen väärti.


Sitten ku muodollisuudet on kerrottu nii lätäsemmä muutaman kuvan ajossa olevasta kalustosta molempien autojen specsien kera.
Tässä olisi siis virman tehokkain auto, joka on sattumoisin minun työautoni. Kyseessä on 1995 vuosimallia oleva Volvo fh16 520 Globetrotter XL hytillä (lukeman mukaisesti 520hv) ja teho eroa firman Scaniaan on vain 20hv. Tämä kuten myös kaikki muut kolme nuppia ovat tulleet suoraan tehtaalta uusina firmaan ajoon ja minun autoni onkin siis firman uusin ajokki.
Kuva

Tässä taas komeilee vuoden 1992 Scania 143M 500 streamline kabiinilla. Tämä komea Scania on vaimoni Monican työauto ja vetää samanlaista B-juna kärryä kuin minä.
pic url makerKuva

Tässä on F-sarjan Volvo, joka on firman ensimmäinen auto. Isäni perusti nykyisen kuljetusyrityksemme silloin, kun F-sarja julkaistiin ja on tehnyt ahkerasti töitä laajentaakseen toimintaa. Valitettavasti isä menehtyi eräässä onnettomuudessa ja yhtiö siirtyi minun sekö veljeni omistukseen. Nykyään Kare ajaa isän vanhaa F16 Volvoa, jossa on noin 435hv (en muista tarkkaa lukemaa!)
Kuva

Kaikissa firman autoissa on suomessa hyvin yleinen 12-vaihteinen vaihdelaatikko, mutta ne eivät muistaakseni ole silti kaikki saman valmistajan laatikoilla.

Loput kuvat ovat viimeisimmältä keikaltani Turusta Poriin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Semmoinen ajopäiväblogi. Tämä blogi tulee korvaamaan entisen jäihin pistetyn blogin sillä mulla ei oo enää promodsia käytössä saatikka blogin autoa niin en tarinallisesti katsoen voi jatkaa edellistä blogia. Mutta laittakaahan risuja ja ruusuja alas ja blogihan päivittyy sitten ku on motia ajaa eli voi vaihdella hyvin tiuhasta päivittämisestä kuukausien taukoon.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
matias.jauhiainen
Viestit: 50
Liittynyt: 12.03.2017 17:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Valtimo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, rallienglanti, ruotti ja norjaa wc-ankan kanssa.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Ahotalo kuljetus Oy

Viesti Kirjoittaja matias.jauhiainen »

Hyvää blogia. Pistetään seurantaan :D
Never stop the madness ja kohta vedetään taas!
https://discord.gg/PaKNzYD
Kuva
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ahotalo kuljetus Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Seurataan :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Ahotalo kuljetus Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Morjensta päivää rekkamiesten pöytään :D ! Ajopäiväblogin ensimmäisen päivityksen paikka on tullut ja tänään katsellaan kuvia jokseenkin hyvin tyypillisestä työpäivästä miun firmassa. Mie hoitelin paperi asioita toimistolla puolen päivää ja joskus kahden maissa lähdin keikalle.

Päivän keikkana oli tukkipuuta Helsinkiin.

Suurin osa päivityksestä on sisällytetty alla olevaan piilolaatikkoon :iso: .
Päivän ensimmäinen kuva napattiin lastauspaikalta Kotkassa, Metsä groupin lastauspaikalla. Pyysin portinvartijaa käymään nappaamassa kuvan, kun saavuin yhdistelmälläni pihaan.

Kuva

Kuva

Siihen pitäisi tötsien väliin B-juna peruutella. Onneksi tätä hommaa joutuu joka päivä tekemään nii ei ole homma eikä mikään.

Kuva

Kuva

Noin suurinpiirtein kello 15:00 oli kuorma lastattu ja valmiina suuntaamaan kohti Helsinkiä.

Kuva

Seuraavaksi matkalta mukaan tarttuneet kuvat ovat pääosin itseni ottamia ja muutama GoPro kamerakin on autoon kiinnitetty.

Kuva

Kuva

Tässä kohtaa ollaan kääntymässä kohti moottoritietä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kesken matkanteon minulle soitettiin, että olin saanut väärän osoitteen ja, että puut olivatkin matkalla Espooseen. Onneksi olin sen verran hyvän matkan päässä pääkaupunkiseudulta, että ehdin muuttaa reitin navigaattoriin

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Noin hieman alle 4 tunnin ajon jälkeen lähestymme Espooseen kääntyvää ramppia.

Kuva

Rampin alapäädyssä odotti Espoolainen ystäväni kameran kanssa ja näpsi joitakin ulkokuvia yhdistelmästäni.

Kuva

Kuva

Sitten ystävä hurautti autollaan edelleni ja otti kuvan kääntyessäni risteyksessä.

Kuva

Hän pysäytti tienpientareelle ja päästi minut ohi. Pari kilometriä myöhemmin hän ohitti ja nappasi sivukuvaa.

Kuva

Viimeiset kolme kuvaa mie otin itse saapuessani Espoon kohteeseen.

Kuva

Kuva

Kuva
Semmoisia seikkailuja ja sekoiluja tänään. Katsotaan mihinkä se Volvo miestä vie seuraavassa päivityksessä.

Sittenpä vielä risuja/ruusuja vaille mie olen valmis.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ajopäiväblogi”