Kysymyksiä

Täällä voit keskustella tietokoneista, ohjelmistoista, laitteista, käyttöjärjestelmistä ja muista tietotekniikkaan liittyvistä laitteista.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Justiinsa. Ssd olisi tietysti tätäpäivää, mutta kai tuolla nyt hetken aikaa pärjäis satumais pelailussa ja sitten kirjanpitojen yms surfailun lisäksi. Nykyisin kun tuo kannettavuus olisi se tärkeä ehto koneelle.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2272
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Onko kellään mitään ideaa mistä voisi johtua että tuo chrome vie noin paljon suorittimen tehoa taustaprosessina? Avastin sekä windowsin oman virustorjunnan mukaan koneella ei oo viruksia. Tällähetkellä chrome vie noin 5% suorittimen tehosta ja nyt chrome näkyy sovelluksena. Tuo ongelma tulee aina kun käynnistää koneen, mutta ei enää sen jälkeen kun nuo prosessit pysäyttää kunnes taas käynnistää tietokoneen uudestaan.
Kuva
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Chromen ominaisuus.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2272
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Se alko tekeen tuota munmielestä ihan yhtäkkiä että siinämieles aika outoa. Mutta eipä sille sitte varmaan mitää voi jos se kerta ominaisuus on.
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Farmari97
Viestit: 930
Liittynyt: 11.08.2010 00:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Farmari97 »

Mitäs porukka suosittelis langaton hiiri+näppis yhistelmäks? Nyt käytössä HP:n oma sk-2061 näppis, mikä on kooltaan aika sopiva omalle pöydälle.
Kuva
Oma kuva, itse toteutettu

Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex
http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

Farmari97 kirjoitti:Mitäs porukka suosittelis langaton hiiri+näppis yhistelmäks? Nyt käytössä HP:n oma sk-2061 näppis, mikä on kooltaan aika sopiva omalle pöydälle.
Ittellä toimii hiirenä Logitechin G Pro Wireless, hyvinni tyytyväine ollu hiireen, akku kestää hyvin, ja omaan kätteen passeli. Näppäimistönä Logitech G512 SE, langallisena tosin. Ehkä joskus hommaan langattoman ja hieman hiljasemman, mietinnässä on ollu G915, mutta aika tyyris vaan tahtoo olla. Eikä tässä G512 sinäsä oo mittään vikkaa, mitänyt "hieman" kovaääniset näppäimet.

Toki riippuu myös mihi käyttöön tulossa, pelikäyttöön nää tietysti hyvät, mutta tuskin kannattaa mihinkään ns. toimistohommiin hommata.
Kuva
Avatar
Farmari97
Viestit: 930
Liittynyt: 11.08.2010 00:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Farmari97 »

Tollanen Draupnir tuli ostettua, näppis vielä sama vanha kun sain sen toimimaan. :)
Kuva

Mutta asiasta seuraavaan. En tiiä oisko pitäny kysyä jossain muualla.. mutta, onko kukaan liittänyt G27 setin kylkeen toista vaihdekeppiä? Mietin vaa et miten G27 setti suhtautuu siihen? Toimiiko yhdessä ja sekoittaako toinen keppi pelissä tms.
Selkeytetään kuvan kera. Elikkäs mulla on G27(ratti+polkimet+vaihdekeppi), tilasin tollasen kuorma-auton nupin ja mietin et jos ostais sen G29 tarkotetun shifterin ja laittais sen päähän ton nupin. Sit olis aina valmiudessa toinen ets:sää varten ja toinen sit muihin peleihin. :D
Kuva
Kuva
Oma kuva, itse toteutettu

Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex
http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Farmari97 kirjoitti:
Tollanen Draupnir tuli ostettua, näppis vielä sama vanha kun sain sen toimimaan. :)
Kuva

Mutta asiasta seuraavaan. En tiiä oisko pitäny kysyä jossain muualla.. mutta, onko kukaan liittänyt G27 setin kylkeen toista vaihdekeppiä? Mietin vaa et miten G27 setti suhtautuu siihen? Toimiiko yhdessä ja sekoittaako toinen keppi pelissä tms.
Selkeytetään kuvan kera. Elikkäs mulla on G27(ratti+polkimet+vaihdekeppi), tilasin tollasen kuorma-auton nupin ja mietin et jos ostais sen G29 tarkotetun shifterin ja laittais sen päähän ton nupin. Sit olis aina valmiudessa toinen ets:sää varten ja toinen sit muihin peleihin. :D
Kuva
Jossain toisessa paikassa todennäköösesti saat nopiammin oikiamman vastauksen.
Mä uskaltaasin väittää että ei mee yhteen G29/G27 vaihdekepit, ku ne kytketään molemmat rattiin ja varmaha on vaihtunu pinnien järjestys tms. Kannattaa kattoa jos joku olis nettiin kertonu kummastaki kaaviot.
Thrustmasterin TH8A varmaan ainut universaali USB vaihtoehto, mutta maksaa mansikoita jottei varmaan oo tommoseen käyttöön järkiä hankkia. Jostain kiinakaupasta ehkä löytää jonku keyloggerilla varustetun. :D
Tai sitte värkkööstää itte.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Farmari97
Viestit: 930
Liittynyt: 11.08.2010 00:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Farmari97 »

Jespa kirjoitti:
Farmari97 kirjoitti:
Tollanen Draupnir tuli ostettua, näppis vielä sama vanha kun sain sen toimimaan. :)
Kuva

Mutta asiasta seuraavaan. En tiiä oisko pitäny kysyä jossain muualla.. mutta, onko kukaan liittänyt G27 setin kylkeen toista vaihdekeppiä? Mietin vaa et miten G27 setti suhtautuu siihen? Toimiiko yhdessä ja sekoittaako toinen keppi pelissä tms.
Selkeytetään kuvan kera. Elikkäs mulla on G27(ratti+polkimet+vaihdekeppi), tilasin tollasen kuorma-auton nupin ja mietin et jos ostais sen G29 tarkotetun shifterin ja laittais sen päähän ton nupin. Sit olis aina valmiudessa toinen ets:sää varten ja toinen sit muihin peleihin. :D
Kuva
Jossain toisessa paikassa todennäköösesti saat nopiammin oikiamman vastauksen.
Mä uskaltaasin väittää että ei mee yhteen G29/G27 vaihdekepit, ku ne kytketään molemmat rattiin ja varmaha on vaihtunu pinnien järjestys tms. Kannattaa kattoa jos joku olis nettiin kertonu kummastaki kaaviot.
Thrustmasterin TH8A varmaan ainut universaali USB vaihtoehto, mutta maksaa mansikoita jottei varmaan oo tommoseen käyttöön järkiä hankkia. Jostain kiinakaupasta ehkä löytää jonku keyloggerilla varustetun. :D
Tai sitte värkkööstää itte.
Aivan sekös ei ollukkaa usbilla.. Ehkä sitä vaan jättää sen alkuperäsen suojakankaan paikalleen, sit leikkaa tai jotenkii niputtaa sen uuden nupin kankaan ja pitää työkalut lähellä jos on tarvetta vaihtaa. :D
Kuva
Oma kuva, itse toteutettu

Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex
http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
Hahmottaja
Viestit: 53
Liittynyt: 18.12.2013 22:01
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Vampula

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Hahmottaja »

Oisko jollain tietoa mistä sais tsekattua paremmat asetukset tolle farminkin side paneelille? Siinä vanhassa versiossa oli heti suoraan hyvät mutta tää uusi on täys susi asetusten kannalta tossa mettäkoneen ohjaushommissa.
Ennen sai hyvin toimimaan ja sopimaan kaikki tarvittavat ohjaukset metsäkoneissa tohon joystikkiin. Jokusen tunnin noita nyt itse jo vaihdellu mutta ei vaan toimi vaikka miten koittais laittaa ne asetuksista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tietotekniikka”