Laukkaalantila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Päivää vaan! Eli minähän olen Teemu Soini ja pidän täällä Kauhavalla, Etelä-Pohjanmaalla semmosta suurehkoa 110 lehmän maitotilaa. Perheeseeni kuuluu tietysti vanhemmat: Jouko ja Irma jotka asuvat tossa viereisellä torpalla, kaksi siskoa,sekä avovaimokin myös viereltäni löytyy, muttei lapsia vielä ole. Eihän sitä ikääkään itselläkään ole vastakuin se 25 jotta aikaahan sitä vielä on ;) (toivottavasti).
Tilahan on kulkenut suvussa jo toista vuosisataa. Taisipa olla joskus 1870-luvulla olla kun isoisomikälie aikoinaan tilan osti. Silloinen torppa sekä navetta paloi kesäkuussa 1933, kun yöllä palanut kynttilä kaatui kissan takia. Kukaan ihminen ei siinä kuollut sekä kissakin löytyi läheisestä puusta aamulla, ainut vaan että kaikille kahdelle lehmälle kävi hieman kehnosti. Nykyinen navetta on rakennettu 1996 isäni toimesta, kun alkoi se edellinen 25 lehmän navetta käydä hieman pieneksi, toki laajennusta on tehty 2011 jolloinka jälkeen lehmiä mahtui se 40 enempi. Minulle tila siirtyi 2015 kun olin 22-vuotias. Kuten aiemmin sanoin. Lehmiä meillä on nykyään se 110 ja peltoa reilut 150 hehtaaria. Metsää löytyy itseltä vain 23 hehtaaria josta suuri osa savimaata, isällätäni kuitenkin sitä löytyy jopa 60 ha.

Ja sitten koneisiin:

-Kaikkein uusimpana hankintana vuoden 2016 Massey Ferguson 7720 jossa se 225hv. Massikkahan on pääasiassa tilan päätraktori ja toinen etukuormaintraktori. Ostettu suoraan tehtaalta silloin 2016 ja meillähän on sille urakkaa rittäny ja nyt tunteja jo 2200h

-Ja kakkostraktorina toiminut vuoden 2011 John Deere 6830 prerium jossa nykyään tunteja vaan 1350h, eikä tehoakaan liikaakaan ole kuin "vaan" 145hv. Jontikka on on ostettu naapuritilalta tämän lopetettua 2013, josta asiaa sitten alempana.

-Seuraavaksi sitten taas Jontikka nimittäin 7810 josta on ruuvattu irti reilut 250hv. 7810 on siis tilan ainut etunostolaitekone ja vuosimallihan oli siis 2000. Tuntejakin tässä on reilusti nimittäin 13410h, en olisi tätä silloin 2016 muuten ostanut, mutta neva jolla tämä oli ollut oli mennyt konkkaan ja hinta oli siksi hyvin alhaalla.

-Ja sitten tilan luottopeli Fiatagri 180-90turboDT suoraputkella vuodelta 1988. Meillähän tämä on ollu jo ihan alusta asti eli vuodesta 88, eikä ole hennottu myydä pois. Tehoakin tässä on reilusti se noin 250hv, tuntimittarihan tästä on mennyt rikki jo vuosia sitten, joten tunteja ei oikein voi sanoa.

-Viimeisenä sitten tilan pikkurattori taavetti 1394 vuodelta 86 ja tehoa huikeat 72hv :lol:

Ja sitten kuvia koneista:

MF 7720:
Kuva

JD 6830p:
Kuva

JD 7810:
Kuva

Fiude 180-90TurboDT:
Kuva

Taavetti:
Kuva

Ja sitten nurkkaan ajettu puimurin virkaa toimittanut vuoden 2015 Sampo Comia C6:
Kuva
(kuva otettu paskavaunun päältä :laughing: )

Seuraavaksi ajosilppurin virkaa toimittanu maailmanlopun kones vuodelta kivi ja kanto:
Kuva
(Oon jo pitkään meinannu vaihtaa ton johonki Claassin malliin)

Muutama kuva vielä tästä tilalta:
Kuva
Kuva
Kuva

Ja enhän minä täällä yksin asu ja niinkuin aiemmin mainitsin tuossa ihan naapurissa sijaitsi vuoteen 2013 asti sikatila. Lopettamisen syy oli tilan isännän eläkkeelle jääminen eilä jatkajia kahdesta tyttölapsesta ollut. Kalusto myytiin josta ostin juurikin tuon jontikan sekä Väderstadin kylvökoneen ja tuhdin viljakärryt. Tilan kuivurin kanssa vuokrasin koska itselläni ei sellaista ole muuten. Muuten hän ei halunnut mukaan tähän blogiin joten sieltä ei sitten kuvia tule. Tässä lähellä noin 1,5km päässä on kanssa toinen pienempi maitotila joka tulee olemaan oleellisessa osassa tässä blogissa joten siitä hieman enemmän:

Eli tilahan on Kuivaniementila nimeltään. Isäntänä toimii Lasse Väisänen jolla on vaimo (joka ei halua nimeään mainittavan) sekä 3 lasta ja koira Pelle. Lypsäviä heillä on 40 ja peltoa noin 58 hehtaaria, metsääkin taisi olla se noin 30 ha. Lasselle tila siirtyi 2005 kun hänen isänsä kuoli maksasyöpään vain 52-vuotiaana :( . Yhteisiä koneitahan meillä on mm. puimuri, ajosilppuri, kuivapaskavaunu, viljakärryt, piennarmurskain sekä muutama muu.
Tässä vielä muutama kuva hänenkin kalustosta (älä ajattele väärin!!!):

SisuValmet 6400 vuodelta 1995 johon väännetty tehoa arviolta 140hv sekä tilan päätrattori Tm150 Nyykkäri ja vuosihan taisi olla 2002:
Kuva

Ja sitten valumetti 502:
Kuva

Ja muutama kuva sieltäkin vielä:
Kuva
Kuva

Taitaa jäädä Lasselta tänävuonna nämä pellot kylvämättä...
Kuva

Yhden tutun korjaamokin tässä lähellä:
Kuva
(maksettu mainos :lol: )

Ja sit vielä tämä kuivuri:
Kuva

Ja tämäpä taisi olla tässä! Kiitoksia jos tämän kokonaan jaksoit lukea ja laitahan palautetta tulemaan! Risut ai ruusut? Jos risut niin laitahan parannus ehrotuksia. Nähdään ensimmäisen päivityksen merkeissä sitten seuraavaksi, morjes!
Toivottavasti ei muistuta liikaa sitä mun toista blogia, mutta ihan pakko oli tästä tämmönen alottaa. Sen verran hyvä mappi, kiitokset siitä vielä modmiehelle konvaamisesta ja originaalista mapista ännälle. Ja kiitos vielä kerran lukemisesta!
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
allunaattori
Viestit: 141
Liittynyt: 11.02.2017 14:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Koria
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Valmetti mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja allunaattori »

Hyvältä vaikuttaa
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Ihan kiintosan näkönen. Vois itekin varmaan koittaa kynsiään nyt tässä fs17 maatalousblogissa kun fs15 blogi kaatu saven aukeamattomuuteen.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
FinskiMassikka
Viestit: 49
Liittynyt: 18.06.2016 17:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Tampere
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, Englantia ja sanan pari Saksaa
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja FinskiMassikka »

Hyvä alku, jatka tätä ihmeessä! Mitä karttaa käytät, ja onko mahdollisesti jaossa?
#MakeLS-FinGreatAgain
Fordson ja Massey-Ferguson, siinä on tehoa duuneihin!
Potila
Taarup
Fiskars
Kipa
Tuhti
Wärtsilä
Vepi
ja tietysti itte tehty!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

FinskiMassikka kirjoitti:Hyvä alku, jatka tätä ihmeessä! Mitä karttaa käytät, ja onko mahdollisesti jaossa?
Mappihan on juuri eilen jokoon tullut Haapalahti :yhteistyö:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Rainmansam PlayS
Viestit: 155
Liittynyt: 15.09.2015 16:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Multiplayer tunnuksesi?: SAMPPA
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhava

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja Rainmansam PlayS »

Kauhava mainittu sampan grillil tavataan
Miksi kaiken pitää aina mennä päin helvettiä!?!?
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Laukkaalantila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Rainmansam PlayS kirjoitti:Kauhava mainittu sampan grillil tavataan
Jep!

Mutta joo hyvää blogia on. :yhteistyö:
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”