Huhtijärven tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Juu elikkäs morjesta vuan! Minä olen 34-vuotias tilan isäntä Juvalta Etelä-Savosta, muuten perheeseeni kuuluu vaimo Maria sekä 8- ja 5-vuotiaat lapset Harri ja Mikko, jotka ovat jo kovin innostuneita maataloushommista. Suvulla tila on ollut vuodesta 1951 kun isoisäni osti sen pakkohuutokaupasta, minulle tila siirtyi 2010. Nykyään vanhempani asuvat tuossa isollakirkolla Mikkelissä, ja auttavat minkä jaksavat/kerkiävät. Tilalla nykyään se 28 lypsävää, sekä noin 40 hehtaaria peltoa, kun taas silloin 1951 lehmiä oli vain 4. Urakointina kesällä olen tossa läheisellä nevalla hommissa ja talvella aurailen.

Ja sitten koneistoon joka on jo suht vanhaa, enkä rattoreita jaksanut alkaa pesemään näin kesken puintikauden.
Traktorit joista kuvat tuolla alempana ovat:
-Tilan päätraktori sekä etukuormainkone Valtra 6850 vuodelta 2004, jossa se 120hv, ostettu vuonna 2012 Hankkijalta tosta kylältä.
-Kakkosrattori Valtra 8450 vuodelta 1999, johon on piristetty se noin 180hv. Ostettu Pieksämäeltä 2014 kesänä tilan tehokoneeksi, kun vanha Zetor Crystal 16245 sanoi itsensä irti kesken kevättöiden.
-Seuraavaksi sitten Fiat 1180dt vuodelta 1982, johon kanssa piristetty se 150hv. Fiiu ollut tilalla pitkään, olikos se 95 kun me se hankittiin. *(Hajonnut seuraavana talvena ja tilalle tullut Valmet 755 josta tarkemmin päivityksessä 4)*
-Ja viimeisenä muttei tietenkään vähäisimpänä Valmet 604turbo etukuormaimilla vuodelta 1983. Täähän me ostettiin 2008 piha- ja navettakoneeksi.

Ja sitten puimurinahan meillä on vanha Massikka 620.

Loputkin koneet tulette varmasti jatkossa näkemään!

Ja sitten muutama kuva rattoreista:
Valtra 6850:
Kuva
Valtra 8450:
Kuva
Fiiu 1180dt ja puimuri taustalla:
Kuva
Ja sitten valumotti 604turbo:
Kuva

Ja lopuksi muutama kuva vielä pihamualta:
Kuvahttps://postimages.org/app
Kuva
Kuva

Se olis sitten tässä ja seuraavaan kertaan varmaankin puintien merkeissä!

Pistähän ihimeessä palautetta tulemaan :kippis:
Viimeksi muokannut MaPa, 03.09.2018 22:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiinnostavalta vaikuttaa, innolla odotetaan päivitystä. :)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Misfiringsystem
Viestit: 27
Liittynyt: 03.08.2018 14:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Turku
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja Misfiringsystem »

Onhan tämä kyllä kiintoisaa, pitää ruveta seuraamaan :).
|I5-4460 3.2GHZ|MSI GTX960 4G Gaming|Kingston 8GB DDR3|Asus Z97-P|Samsung EVO 250GB|Seagate Barracuda 1TB|Cooltek Antiphon|Corsair RM650X|
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Ihan on komiaa blokia :). Täytyyki ruveta seuraileen nyt ku itselle piisas tää kirjoittelu :? .
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Päivitys 1:

Elikkäs kun vasta näin myöhään vuodesta tästä blogi hommasta innostuin niin oli sitten heti alkuun puintihommia, joista myöskin muutama kuva on tullu otettua:

Isäukko Teppo tuli auttamaan kärryjen kanssa kun minä itte puin:
Kuva

Tyhjäystä sitten viimoselta lohkolta:
Kuva
Kuva

Samalla kun Isukki kuskas puimuria takasin kotia kävin viemässä kärryllisen okraa k-maatalouteen:
Kuva

Myöhemmin iltapäivällä kävin paalaamassa kaikki pahnat Claas Rollantilla pyöröpaaleiksi. Ja Rollantista vielä sen verran kun sen viime keväänä ostin ettei aina tarvii naapurilta paalainta lainata, jotta kyllä on moitteetta toiminu :kippis:

Harria pyysin käydä ottamassa kuvan kun paali tulee ulos, kun tässä kotipellolla paalasin.
Ja hyvän kuvan ottikin:
Kuva

Kauemmalla pellolla otin sitten itte kopista kuvan:
Kuva

Eipä siinä kauaa menny kun kävin ne muutamat pellot paalaamassa
Kuva

Sitten soitin naapurismiehen illaksi apuun ja käytiin paalit hakemassa Valluilla:
Kuva

Alko sitten viimesellä pellolla jo pikkasen hämärtämään:
Kuva

Vihdoin illalla puoli kymmenen päästiin takasin kotia ja naapuri sitten lähtikin jo kotiinsa
Kuva

Tonne latoon mää ne sitten ajoin nurkkaan, Vallu parkkiin ja saunan kautta nukkumaan
Kuva

Kyllä ny ramasee Kahvi22
Öitä vuan!
Kuva
Tää nyt oli tämmönen vähän lyhyemmän puoleinen kun vielä tänään halusin valmiiksi saada....
Sekä kiitokset kaikille positiivisesta palautteesta, kyllähän mä tätä sitten jatkan! Heihei
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Mikäs toi mappi on? Ihan nättiä blogia.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

thehuoleton kirjoitti:Mikäs toi mappi on? Ihan nättiä blogia.
Mappina Tasaajan Harjula, ja kiitoksia.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Päivitys 2 !:
Morjesta taas täältä Huhtijärveltä! Elikkäs muutama päivä on edetty viime päivityksestä. Rehuhommia olis nyt luvassa parilta viime päivältä, rehuahan tuli erittäin hyvin niinkun kahdesta aikaisemmastakin sadosta ja paaleja taisi tulla se noin 65. Voi olla että melekein liikaakin tuli, jotta voishan sitä muutaman paalinkin myydä. Kuviakin tuli runsaasti otettua joten eiköhän mennä asiaan! :kippis:

Aamu 6:30 oli herätys navetalle josta otin muutaman kuvan:
Kuva

Kopistakii tuli kuva otettua kun lastasin rehua apevaunuun.
Kuva

Siihen jäi valumetti parkkiin Junkkarin keulalle:
Kuva

Sitten lähinkin Fiiulla niittämään, niittokoneena siis Kronen lautasniittokone. Olen pitkään meinannu että vaihtasin ton johonkin vedettävään malliin esim. Taaruppiin tai Nyykkäriin.
Kuva
Kuva
Kuva

Ja siitä vielä pikkasen maisemakuvaa itse Huhtijärven rannalta.
Kuva

Siinä iltapäivällä olikin sitten jo kaikki niitetty.
Kuva

Siitä suoraan lähinkin Claassilla pöyhimään:
Kuva

Kävimpä siinä sukulaisten luona kahveella kun ohi satuin ajamaan Kahvi22
Kuva

Viimeinen pelto valmis, kerkes jo pikkasen alkaa hämärtämäänkin.
Kuva

Siinä iltayhdeksältä olin kotona, sen verran kun väsytti niin että vaan iltapalan söin ja kävinkin jo sitten heti nukkumaan.
Kuva


Seuraavaan aamuun herätty ja navetan kautta rehuhommia jatkamaan!

Valmetilla paalia lehmuille.
Kuva

Ja paalaamaan. Naapurin Tommi tuli auttamaan käärimisessä.
Kuva

Kävimpä sitä muutamat kuvat nappaamassa:
Kuva
Kuva

Enää yksi pelto jälellä.
Kuva

Nyt on sekin valmis ja jälellä enää komia paalirivi.
Kuva

Tähän väliin kun Tommi kävi syömässä ja navetalla, niin kävin pöyhimässä muutaman pellon joista meinasin pikkupaaleja tehä.
Kuva
Kuva


Seuraavaksi oli tarkotus alkaa ajamaan rehua aumaan, mutta tää Valmetin paska ei inahtanukkaan. Juuri nyt en vikaa kerenny alkaa korjaamaan tai edes paikallistamaan, joten Tommin oli haettava omalta tilaltaan jontikka kun ei noissa minun muissa rattoreissa riitä teho pyörittää tota jontikan silppuria.

Kuva

Ja tässähän tämä Peura sitten on:
Kuva
(ja mallihan oli 6910)


Tommi ajo tota jontikkaa siis ja minä Fiatilla kärryjä. Harrihan tottakai halus kyytiin kun noista jontikoista jostakin syystä tykkää.
Kovin montaa kuvaa ei tullu otettua mutta muutama kuitenkin.
Kuva

Aumahan oli siis tossa yhellä pellolla ja isäukkohan se siellä tamppasi kuustonnarilla.
Sieltä sitten ei tullutkaan yhtäkään kuvaa valitettavasti otettua.

Kuva

Ja viimesiä vedellään. Nyt ei tehtykkään kuin muutama pelto aumaan, loput tehtiin paaleiksi.
Kuva

Päivä valmis ja viiatti parkkiin, pitäis kyllä joku päivä noita vähän koneita pestä.
Kuva

Kävin vielä yhdeltä kotipellolta paalit kuskaamassa tuohon katoksen päätyyn Valtralla.
Kuva

Komeeta maisemakuvaa vielä:
Kuva

Illalla vielä koitin vikaa paikantaa joka selviääkin jo ensi päivityksessä...
Kuva

Kuva
Pikkupaalit meinasin paalata huomenna josta ei varmaankaan mitään tähän blogiin tule, mutta tavataan sitten ensi kerralla kyntöjen ja muiden syystöiden merkeissä. Joten nyt öitä vuan! Heihei

On muuten perhanan aikaa vievää puuhaa tää farmiblogin tekeminen, tossa kahelta koulusta kotiin päästyäni alotin ja nyt yhdeksältä valmis. Eikä tämä edes kauhean kummonen päivitys ollutkaan. Mutta kiitokset kaikille ja onneksi mielenkiintoa tähän vielä löytyy :kippis:
Viimeksi muokannut MaPa, 25.08.2018 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Nättiä on ja mielenkiintoista tarinaa. :) Yllättävän paljon menee kyllä tosiaan aikaa blogin tekemiseen, aika paljon täytyy yhtä pävitystä varten pelata, että saa edes jonkinlaista sisältöä.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Lapinpoika_
Viestit: 1017
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

Hyvää blogia ja mielenkiintoinen tarina. Onko tuo se mun siirtämä A-Mix :shock:
Kuva
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Kiitoksia paljon :) ja joo taitaapa olla sun konvaama joten kiitoksia vaan :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

MaPa kirjoitti:Kiitoksia paljon :) ja joo taitaapa tuo olla se sun konvaama joten kiitoksia vaan :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Päivitys 3 !:
Morjesta vuan taas! Eli syksy on alkanut ja rehuhommat saatu kaikki tehtyä. Tässä päivityksessä olisi sitten luvassa syystöitä ja kuvia pieneltä roadtripiltä ettei ihan liika lyhkäseksi tämä nyt jäisi.

Heti alkuun muutama kuva vielä niistä pienpaalien teosta, joka ei siihen viime blogiin kerenny:
Pikkuvallulla kävin paalaamassa, eihän niitä paalattavia peltojakaan ollut kuin kaksi.
Kuva

Illalla pääsi vielä viimenen lasti kotia asti:
Kuva

Vaimohan niitä oli kasaamassa ja hemmetin symmetrisesti on kasannukkii :lol:
Kuva


Nyt päästäänkin jo sitten syyskuun puolelle ja viikolle mitä nyt eletään. Alkuviikosta tuli paskat ajettua ja kynnettyä nämä lähimmäiset pellot eli se noin 24 hehtaaria.

Niin ja Vallustahan oli siis akku paskana ja uusi piti tilata Saksasta asti, jossa meni se vajaa viikko. Nyt se on asennettu ja kävin pikkasen testi ajelullakin:
Kuva

Saman tien paskaa ajamaan Matin 11 kuutioisella vaunulla joka on ollut tilan luottopeli jo 15 vuotta.
Kuva

Pyysin vaimoani Mariaa käydä ottamassa yhden kuvan blogia varten ja tässähän se nyt sitten on:
Kuva

Otimpa itellin kopista sisältääkin kuvan samaiselta kotipellolta.
Kuva

Tässä kohtaa taisi olla enää muutama lohko jälellä.
Kuva

Viimenen pelto valmis ja päästelimpä loput pohjalliset vielä tohon pellolle.
Kuva

Kotipihaan en viittiny noita tuoda haisemaan, niimpä jätin ne tohon läheiseen metikköön nyt näin talveksi.
Kuva

Seuraavana aamuna heräsinkin jo puoli viisi ja heti navetan ja aamupalan jälkeen lähin kyntämään.
Kuva
Kuva

Viimesiä viedään... vasta ekasta pellosta Smoker
Kuva

Koko päivä kynnetty ja kohta kaikki kotopellot alkais olemaan valmiita.
Suoraa linjaa...
Kuva

Alkaa olemaan päivätäys.
Kuva

Seuraavana aamuna samaan aikaan herätys ja töihin!
Kuva

Ettei tää nyt ihan kyntöblogiksi menisi niin ilman kuvailuja kynsin loput, muutama päivähän siinä vielä meni kun kävin naapuri tilallekkin pikkasen urakoimassa.
All done!
Kuva


Ainiin ja tämmönen tuli tosta kylältä Vihosilta ostettua, kun oli näin loppukesästä alennuksessa. Hintana taisi olla 1250€ ja vuosimallina 2014.
Kuva

Tuli vielä yksi kärryllinen ohraa käytyä viemässä k-maatalouteen. Sen verta runsas sato tuli tänä vuonna.
Kuva

Tuli vielä likaset koneet pestyä ja ajettua halliin kun alkaa nää yöpakkaset kohtapuolin.
Kuva
Kuva
Kuva


Ja ettei tää nyt jää liika lyhkäseksi niin laitetaas vielä muutama kuva roadtripistä kun käytiin ajelemassa uudella Bmw 325i:llä, ku ei tuo entinen kakkosauto Audi 80 menny enää katastuksesta läpi. Ajettiin siis Pohjois-Savon ja Keskisuomen kautta Etelä-Pohjanmaalle ja Etelä-Suomen kautta takasin tänne Etelä-Savoon, ilman mitään kiirettä samalla maaseutua kierrellen.

Paikat saatte sitten tunnistaa itte :lol:

Kuva

On kyllä komiat maisemat täällä Pohjois-Savossa.
Kuva

Kulutus maantiellä oli semmosta 6.00-8.00l/100km
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kävimpä vielä Kauhavalla morjestamassa yhtä tuttuani Lassea. Sanoi vielä että yksi hänen kaverinsakin kirjoittelee blogia tänne.
Kuva
Tuon kuvan jälkeen loppuikin jo sitten kamerasta tila.


Nyt on kotiin selvitty ja Bemmi toimi loistavasti ja kilometrejä tuli lisää se noin 900.
Kuva
öitä vuan! Nähdäänkin seuraavan kerran varmaankin vasta keväällä kevättöiden merkeissä kun eipä tosta auraamisesta taida liiaksi kontentia saada. :kippis: Moro!
ja älkääkä kysykö että miksi noissa kuvissa oli jokasessa eri vuodenaika menossa :laughing: en jaksanu noita muita saveja alkaa sen enempää höyläämään. Ja ens viikolla en pääse koneelle, joten molemmat blogit jatkuukin sitten viikon päästä!
Viimeksi muokannut MaPa, 26.08.2018 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
nevapoika 1245
Viestit: 255
Liittynyt: 03.07.2018 12:26
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja RalliEnglanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nevapoika
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mitä se sulle kuuluu

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja nevapoika 1245 »

komiaa blokia teet
Kuva
Kiitoksia lucosolille allarista
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Päivitys 4!
Moroja vuan! Jälleen on talvesta selvitty ja kevät on tuloillaan. Auraus hommista kun ei kokonaista päivitystä saanu niin palataan jälleen toukokuisissa merkeissä. Tämä päivitys tulee olemaan melko lyhyt sekä ilmoitus luonteinen, mutta näin aluksi muutama kuva tosta helmikuulta.

Kuva

Aika palion ollu mettäautoteitä sekä jalkakäytäviä aurattavana viime talvena. Kahella rattorilla aurattiin naapurin 19-vuotiaan pojan kanssa. Ja mullahan oli yleensä tuo 6850 ja hällä kasitonnari.

Myös tosta kirkolta oli parkkipaikkojen aurauksia joista piti yit:n kärryillä ajaa lumi pois ettei menisi parkkipaikkoja.

Kuva

Ja sitten ihan nykyhetkeen tarkemmin tälle viikolle joka tänävuonna aloitti toukokuun, sekä siinä samalla taas toukotyöt. Ensi päivityksessä vasta tarkemmin itte peltotöitä, mutta on tässäkin jo yksi suuri uudistus nimittäin uusi traktori. :shock:

Eli kun tosta vanhasta kunnon, kunnon vanhasta viijatista päätti kansipahvi kärähtää, enkä muutenkaan jaksanu sitä siihen fiksaamaan kun alkaa tuo vaihteistokin vetelemään loppujaan, joten jätin sen tuonne pusikkoon odottamaan romuautoa joka sen kävis joku päivä siitä hakemassa. Ja kun en kolmella traktorilla oikein pärjääkkään, tai alkaa muuten mennä vaikeaksi. Niin tulipa tosta nettikoneesta katottua että aika lähellä tossa Jorosissa olis hyvään hintaan hyvä kokokansan luottokone myynnissä. Ja nyt se mitä kaikki ovat odottaneet (ja todennäköisesti jo katsoneet nuo alemmat kuvat) eli suuri paljastus MIKÄ tämä uusi "kokokansan luottokone" oikein on? No sehän on tottakai:

Kuva
Vuoden 1990 Valmet 755 lähes vakikoneella 100hv eikä tuntejakaan ole kuin se 2360h. Älyttämän siistissä kunnossa eikä hintaakaan ollut kuin se 12500€ :) Nyt onkin piha täynnä suomalaista laatua mutta veikkaisimpa että tuo 8450 menee kyllä kohtapuolin vaihtoon, mutta älkää huoliko, ei vielä lähiaikoina. Joten myös Valtra vihaajilakin on vielä toivoa että tilalle saatais joskus joku massikka tai nyykkäri mitä on tullu vähän kateltua.

Vielä muutama kuva 755:sta:
Eli myyjän kanssa sovittiin että hän tuo valmetin omalla lavetillaan tuohon läheisen K-maatalouden pihaan josta sitten omalla lavetilla ajoin sen kotiin.
Kuva

Marian ottama kuva komistuksesta, siis traktorista sitten kotipihamaalla.
Kuva

Sinne pusikkoon jätin fiiatin mököttämään,
Kuva

Toinen Marian ottama kuva kun kävin hakemassa paskakärrin pihaan huomenna alkavaa urakkaa varten. K0meet on kyllä sauhut!
Kuva

Ja siinä sitten viimein kaikki tilan rattorit yhdessä kuvassa:
Kuva

Juu, se oli sitten tältäerää moro! Ensi kerralla nähdäänkin sitten todenäköisesti ISON päivityksen merkeissä johon sitten yritän saada "tiivistettyä" kaikki toukotyöt. Yöt vaan sinne!! Heihei
tosiaan nyt oli jälleen vähän lyhyempää mutta nährään sitten loppuviikosta tosiaankin vähän pidemmän päivityksen merkeissä...
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
peliaapeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10.05.2017 17:30
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: HYRYNSALMI

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja peliaapeli »

jatkoa mapa hyviä on
FinskiMassikka
Viestit: 49
Liittynyt: 18.06.2016 17:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Tampere
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, Englantia ja sanan pari Saksaa
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Huhtijärven tila

Viesti Kirjoittaja FinskiMassikka »

Hianoo on piszte kom. Jatka samaan malliin :P
#MakeLS-FinGreatAgain
Fordson ja Massey-Ferguson, siinä on tehoa duuneihin!
Potila
Taarup
Fiskars
Kipa
Tuhti
Wärtsilä
Vepi
ja tietysti itte tehty!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”