Tila Pohjois-Saksasta

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Morjes! Meikäläinen on Juhani Achterhof, 26 ja asustelen täällä Stuttgartin lähellä olevassa ''kylässä'' jossa asukkaita on n. 10 tuhatta. Ihmettelette varmaankin että etunimi suomalainen ja sukunimi saksalainen, noh äitini on juurikin täältä ''kylästä'' muuttanut vaihto-oppilaana Tampereelle, jossa tapasi isäni eräänä iltana yöklubilla. Isäni ei ole oikein ikinä ollut maataloudesta kiinnostunut eikä myöskään ole äitinikään, lapsuuteni kesät olen viettänyt pappani maatilalla jota nykyään hoitelenkin, mutta siitä sitten enemmän myöhemmin. Eli lapsuuteni asuin Nokialla eräässä lähiössä, maataloutta ei siis muuten ole ollutkaan. Yläasteelta pääsin 8,1 keskiarvolla ja siitä lähdinkin opiskelemaan metsätaloutta. Nyt 4-vuotta sitten kun olin pappalla kylässä niin tuli keittiönpöydän ääressä ajatus jos minä alkaisin pyörittämään tätä tilaa, sillä papalla alkoi ikää olemaan jo jonkin verran ja jaksaminen ei ollut huippua. Jonka johdosta oli myynyt paljon koneita ja peltoja, tilalla siis on aika paljonkin rakennuksia.
Tilalla näin 4-vuotta myöhemmin on muutama isohko traktori ja muutama pientä, koska olen keskittynyt koneurakointiin. Laitetaampas tietoa koneista ja yleisesti maatilasta alle

Koneet:
- John Deere 7730
- John Deere 6910
- Massey Ferguson 698T
- Fiat 140-90 Turbo-DT (MYYTY!)
- Valmet 604
- Bizon Rekord, 4m pöydällä

Kuva

Hehtaareja ei ole kuin n. 6 ja metsää n. 10
John Deere 6910, Fiiatti, massikka ja biisoni on papan ostamia aikoinaan, minun aikana on jenkki jontikka hankittu koneurakointiin ja valmetti on suomen tuliaisia ruiskutuksiin ja apulannan levityksiin.
Tarkoituksena olis suurentaa pelto pinta-alaa ja biisoni vaihtaa isompaan ja uudempaan puimuriin. Koneurakointia toteutetaan yleensä asiakkaan omalla työkoneilla jotka kytketään meidän jontikoihin.


Antakaas risuja ja ruusuja aloituksesta?
Viimeksi muokannut Vapo_, 25.12.2017 16:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Hyvä alku! Erilainen farmiblogi on tervetullut tänne suomalaisten keskelle.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Oikein hyvältä näyttää! Vähän erilaisempaa blogia mitä on tottunut lukemaan :)
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Päivitys 1!

Erinäisiä kuvia kevään kylvöistä/äestyksistä.
Kuva
Kuva
Kuva
Tosiaan jontikan ratissa oli meikäläisen tyttöystävä, mitä en huomannut mainita aloituksessa. Pappa myöskin auttaa minkä pystyy.


Käväisin metsäkonekuskin kanssa juttusilla kun huomasin että ponsse vetelee läheisessä metsikössä, oli kyllä komia kuorma minkä oli tehny...
Kuva
Ameriikan serkku lähetti oman työpaikkansa kärrynvetäjästä, on kyllä hieman erilaisia noi koneet lätäkön takana.
Kuva
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Nättiä ja erittäin mielenkiintoista on! Näin ehdotuksena vaan, että päivitys voisi olla hieman pidempikin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Traktorimies_ kirjoitti:Nättiä ja erittäin mielenkiintoista on! Näin ehdotuksena vaan, että päivitys voisi olla hieman pidempikin.
Joo en huomannu ottaa enempää kuvia kylvämistä. Koitin vähä noilla kahella muulla kuvalla avittaa päivitystä.
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Tila Pohjois-Saksasta

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Noniih, nyt on kesäkin vierähtänyt syksyyn ja puinnit on saatu loppuun. Kesällä investointeja tuli tehtyä muutamia joihin kuuluu lampaita ja fiiatti vaihtui vanhaan mutta hyväkuntoiseen Massey fergusonin paalaimeen, ajettavaa niittokoneeseen (tai puimuriin, mikä onkaan) ja uuteen Schwarzmullerin 9400 litraiseen neste- kärryyn, jolla nyt on ajettu sorateille pölynsitomis ainetta ja lampaille vettä.
Syksyltä tuli omilta pelloilta yht. 120 000L joista puolet oli soijapapua ja ohraa yht. 60 000L, rypsiä ja vehnää olikin sitten loput. Koneurakointia varten ostettiin kaksi uutta kärryä, Fortuna FMT 200 jonka tilavuus on 33 000L ja Herronin kärry jossa tilavuus on 18 500L.

Omilta puinneilta kuvia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sitten asiakkaan puinneilta, jossa jenkillä ja omalla kärryllä oltiin urakoimassa.
Kuva
Kuva
Kuva
Investoinneista kuvia, käärin oli meillä naapurilta huollossa.
Kuva
Kuva
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”