Mattilan tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Ihan komioo! Mutta edellee tulee vastaan ikävän monta kirjotusvirhettä..
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Tekemisen puutteen vuoksi toinen päivitys tälle päivälle.

Päivitys2
Morjes! Tänään olisi luvassa kyntöä ja paskan levitystä. No aamu navetan jälkeen lähdin viemään 702:sta pellolle ja jätin sen sinne. Sen jälkeen Jaana kävi hakemassa minut takaisin tilalle.
Kuva
Tuo Metikössä oleva sahalaitos muuten kuuluu hyvälle ystävälleni. Hänen nimensä on Virtasen Jussi. Jussilla on ikää sen 36 vuotta ja hänen vaimonsa nimi on Ritva. Jussin omistuksessa on tuo saha-alue ja 80 hehtaaria metsää.
Saha on vanhahko Laimetin kenttä saha ja sitä pyöritetään Valmet 1203:lla. Puunajossa Jussilla on Valmet 905 Keslan kuormaajalla.
Mutta Jussista lisää myöhemmin.
Kuva
Kotiin päästyämme kävimme juomassa kahvit ja lähdimme molemmat hommiin. Minä lähdin jatkamaan eilen aloitetun pellon loppuun ja Jaana lähti viemään Fiatilla pari lastia paskaa samalle pellolle jolle 702 vietiin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Päiste vielä loppuun niin on valmista.
Kuva
Kun sain pellon kynnettyä ajoin Jontikan navetan taakse ja lähdin 705:sen kanssa seuraavalle pellolle. Jaana oli saanut jo paskat vietyä ja oli Nikon kanssa vanhalla navetalla.
Kuva
Paskaa kyytiin ja menoksi.
Kuva
Kuva
Kuva
Valmetti poseeraa.
Kuva
Kun sain pellon valmiiksi vein 705:sen kotiin ja vein jälleen navetoille paaleja.
Kun lehmät oli ruokittu ja lypsetty. Lähdimme Jaanan kanssa jontulla pellolle. Jaana tuli hakemaan 702:sen pois pellolta.
Kuva
Ja taas mennään. Taustalla Jaana ajaa 702:sta tilalle päin.
Kuva
Kuva
Kuva
Siinä olisi viimeinen kuva tälle erää. Sain pellon valmiiksi ja huomenna jatketaan paskan ajoja kynnöksille.
Kuva
Morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys3
Morjes! Edellisen päivityksen laitoin tosiaan toissapäivänä ja eilen olisi pitänyt tulla eilisiltä paskan ajoilta kuvia. Mutta kuvia ei nyt ikäväkyllä ole, koska en ehtinyt ottamaan niitä. Paskakärry näet päätti eilen leipoa oikein kunnolla. Elikkäs siitä meni toisen puolen akselin kiinnitys pultit poikki ekalla pellolla ja ei päässyt mistään ostamaan uutta, koska sattui olemaan sunnuntai. :x No soitin sitten eräälle kaverille ja kysyin häneltä ehtiikö hän tulla levittämään mun loput paskat tai edes lainata mulle kärryä. No hänhän sanoi että kyllä häneltä sen verran aikaa löytyy. Ja korvaukseksi riitti, että vien hänelle kuorman kaks klapeja sitten kun joudan. No paskat saatin ajettua ja tänään ois tarkoitus vähän äestellä. 702 pääs äestä vetämään se kun on sille sen verta tuttu homma. Mutta nyt ne kuvat.
Kuva
Elikkäs homma alkoi tietty sillä että tankattiin Valmetti. Äkeen olin huoltanut jo aikoja sitten.
Kuva
Ja sitten ei muuta kuin menoksi. :arrow:
Kuva
Kuva
Pelto vaihtui. Nyt ollaan tuolla laitumen viereisellä pellolla.
Kuva
Kuva
Sain sen pläntin valmiiksi ja kävin sisällä syömässä, jonka jälkeen suuntasin sille pellolle joka on Jussin sahaa vasta päätä. Emäntäkin kurvas tuossa kohdassa vastaan niin joutui vähän väistämään. Ei joutunut paalejakaan viemään tänään navetalle, kun emäntä lupas tehdä sen niin saan vähän tuota aika taulua kirityksi.
Kuva
Kuva
Ja taas mennään.
Kuva
Kuva
Kuva
Pellon kun sain valmiiksi ja olin just lähdössä liitymästä kotia kohti, niin Jussi tuli siihen omaan risteykseensä ja viittoi mua ajamaan siihen pihaan.
No heti kun risteyksestä käännyin pihaan niin syykin selvisi. Jussi halus tietty esitellä uusimman hankintansa.
Elikkäs Zetor 14245.
Oli kuulemma jostain nevalta ostanu aikas halvalla. Viriä on ainakin tarpeeks ja kunnon takarenkaatkin, joku oli pistänyt. EK oli myös.
Kuva
Kuva
Hytissäkin kävin pyörähtämässä. Täytyi kyylä myöntää, että oli aikas hyvässä kunnossa vaikka nevalla oli ollutkin.

No ei muulla ollut nyt enempää asiaa. Kävin tuon traktorin tutkinnan jälkeen vielä yhden plänti äestämässä ja muuta ei sille päivälle kerennyt enää.
No ens kerralla samoissa merkeissä.
Morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Ihan koomiaa!
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Komiaa on. Jatka samaan malliin ;)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys4
Morjes! Tässä on mennyt jälleen pari päivää viimepäivityksessä. Johtuen pääasiassa toissa päiväisestä v#tutuksesta. Ja sen v#tutuksen tarjosi tietysti 702 :x Se kun päätti taas hajota. Tällä kertaa hajosi neliveto. Tässä nyt miettinyt että pitäs varmaan myydä tuo jonnekkin mahdollisimman kauas, vaikkapa romuttamolle. Edellä mainitusta ongelmasta johtuen jäi kuvat aikas vähäisiksi, kun meni melkein kokonainen päivä harakoille tuon Valmetin rutkun takia. Mutta pari kuvaa sain kuiteskin pirutuksissani otettua. Jontikka joutui äkeen eteen, koska Fiatissa oli jo kylvökone perässä ja 705 oli tietysti navetalla.
Mutta nyt ne vähäset kuvat tähän loppuun.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja loppuun kuva tuosta päänsärystä.
Katotaan jos huomenissa saatasi jo kylvöt alkuun.
Morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Iha hyvä ploki aluillaan :)
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Tilanne päivitys1

Terveeks! Se on mennyt jälleen pari viikkoa viime päivityksestä ja paljon on tapahtunut. Erityisesti huonoa yhden yksittäisen päivän aikana kesken kylvötöiden. No kerron hieman siitä. Silloin kylvöt olivat noin puolivälissä ja Fiatilla paineltiin menemään oikein urakalla. Fiatti sekä kylvökone toimivat ihan hyvin mutta Fiatti päätti vähän ruveta reistaamaan arasta paikasta. Nimittäin sähköihin oli tullut jotain häikkää mikä ei ollut yllätys sillä Fiatit ovat erityisen kuuluisia juuri huonoista sähköistä. Ja kun jo valmiiksi erityisen huonot sähköt reistaavat voi loppu tuloksen arvata. Traktori simahti kesken ajon ja konepellin alta alkoi pukata liekkiä suunnillen akun kohdalta. Palon syyksi paljastui akkuun iskenyt oikosulku joka oli aiheuttant akun ylikuumenemisen ja syttymisen. Koko traktori paloi aivan korjaus kelvottomaksi. Kylvökoneeseen palo ei onneksi aivan yltänyt joten kone säästyi vaurioilta.
No ei muuta kuin soittamaan vakuutus yhtiöön ja kertomaan päivän tapahtumista. Onneksi vakuutus yhtiöstä korvattiin traktorin aiheuttama kriisi.
Ja koska samanlaista vehjettä ei mistään löytynyt vakuutus yhtiä antoi suunnilleen traktorin arvosta rahaa että voin ostaa tilalle uuden traktorin.
No kylvötyöt hoidettiin loppuun Jontulla, koska 702 ei ollut käytettävissä. Se oli nimittäin paikallisella korjaamolla suur huollossa ja traktorin koko tekniikka korjattiin. Nyt siitä on taas iloa pitkäksi aikaa.
No noin puolitoista viikkoa palon jälkeen hain Hyvinkäältä asti tämmöisen kapistuksen.
Kuva
Eli Valmet 505 vm 1986 MP Liftin etukuormaajalla. Tunteja n. 5739h. Kuvassa oleva kauha tuli kaupan päällisiksi.

Ja tällä hetkellä on semmoinen tilanne että rehuhommat pitäisi saada aloitettua. Mulla on ollut aina tapana tehdä ykkös sato aumaan ja kakkos sato sitten paaliin. Silpppurina toimii vanha ja luotettava Tupla Junkkari. Vetäjänä toimii 702.
Ei mulla ole sitten tähän hätään enempää asiaa. Ens kerralla aloitetaan sitten jo rehutyöt.
Siihen asti morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Zohan »

Tosi hyvää ja loistavaa blogia. Tätä on kiva lukia. Jatka samaan malliin. Innolla ootan seuraavaa päivitystä. :D
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys5
Morjes! Nyt ois sitten rehunteon aika. Tavoitteena ois saada kaikki lohkot tänään ajettua, sillä huomenna saattaakin tulla sitten oikein kunnon vesisade. No aamunevetan jälkeen kävin vielä hakemassa termospullon ja sitten lähdin pellolle.
Kuva
Kuva
Siitä se lähtee.
Kuva
Kuva
Jaana tuli tuomaan toisen kärryn ja meni tyhjentämään ensimmäisen.
Kuva
Jaanan ottama kuva aumalta.
Kuva
Viimisiä viedään tän lohkon osalta.
Kuva
Valmis. Siten kotiin tyhjäämään kärry.
Kuva
Tämän kuorman saatoin vielä kipata sillpurin kanssa mutta seuraavaa kuormaa ei voi silppuri perässä kipata.
Kuva
Navetan päädyssä olevalta vanhalta heinä pläntiltä jatkettiin. Tuo lohko pitäisi syksyllä kyntää nurin ja kylvää vaihteeksi viljalle.
Kuva
Jontulla käytiin tyhjäämässä kärry kun ei jaksanut ruveta ottamaan silppuria irti.
Kuva
Auman kuningas.
Kuva
Viimisiä viedään tämänkin lohkon osalta.
Kuva
Sitten jatkettiin vanhalta nevalta.
Kuva
Kärryn vaihto. Tällä kertaa olikin Juha puikoissa kun soitin sille ja pyysin kärry mieheksi koska Jaanan on hoideltava iltanavetta ja vahtia yhtä
poikimaisillaan olevaa lehmää.
Kuva
Ja taas mennään.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeinen kärryn vaihto.
Kuva
Viimisiä viedään.
Kuva
Kaikki lohkot saatiin tänään ajettua, eli tavoitteeseen päästiin. Huomenna pitää heti aamusta laitella silppuri talviteloille, sekä laitaa kärryt sisälle.
Ja sen jälkeen pitää vielä peitellä auma.
Tämä päivitys oli tässä. Jatketaan seuraavassa päivityksessä. Morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys6

Morjesta taas! Taas on aikaa vierähtänyt edellisestä päivityksestä onkin kulunut jo jonkin aikaa ja tilanne on se että myös toinen rehusato on tehty. En ala tekemäään siitä useita päivityksiä vaan laitan vain osan kuvista ja vähäsen tietoa silloin jos satun siitä kuvasta jotain muistamaan.
Rehunteosta selvittiin aikas hyvin tosin 702 levähti pienen tauon jälkeen. tosin Hajoaminen johtui siitä että korjaajat olivat olleet niin hajamielisiä että olivat unohtaneet korjata etuakselin joten se hieman hajosi mutta siitä lisää päivityksessä. Mutta nyt loppui satu setänä oleminen ja siirrytään kuvien ihmeelliseen maailmaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Karhotustakin pitää välillä tehdä. Ei mikään maailman mukavin karhotin mutta kyllä se menettelee.
Kuva
Kuva
Paalaimen huoltoa ja puimurinkin herättelin talviunilta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja loppuun kuva Valmetin etuakselin tuhoista.
Tuossa ei siis ollut läheskään kaikkia kuvia ja esim Nevalta ei tullut kuin yksi kuva koska se oli muutenkin niin haastava työmaa ettei sitä saatu edes kokonaan tehtyä.
Mutta tämä päivitys päättyy tähän. Ensi päivityksessä puintia.
Siihen saakka morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys7
Morjes! Nyt on edellisestä päivityksestä mennyt melkein viikko ja puinteja pitäis aloitella.
Tässä on tullut myös vähän konekauppoja hierottua. Ostin tosta yhdeltä sikatilalliselta Ford 6610:pin Ismen etukuormaajalla.
Fordissa on kylläkin jostain syystä MK 1:sen teipit mutta kone on oikeasti MK 2. Mutta ei se mua pahemmin haittaa.
705:sesta tullaan muuten huomenissa repimään kuormaaja pois. En tarvitse siihen enää kuormaajaa koska 6610:pissä on kuormain ja 705 on muuteinkin vähän iso kuormaus töihin.
Ford ei ole vielä tullut mutta uskoisin sen tulevan parin päivän päästä.
Mutta nyt itse asiaan--->
Kuva
Siitä se lähtee.
Kuva
Tyhjäystä. Pilvistäkin meinaa olla. Toivottavasti ei rupea satamaan.
Kuva
Kuva
Kuva
No kyllä se aurinkokin sieltä sitten alkoi taas näytttäytyä.
Kuva
Kuva
Viimistä viedään tän pellon osalta.
Kuva
Ai niin unohdin tosiaan kertoa että olin tuommosenkin mennyt ostamaan. Mitänyt työnäytöksissä nähnyt toiminnassa ja vähän koeajannut niin on kyllä pirun hyvä vehje.
Kuva
Kippausta. Hyvin näytti olevan ohrat kuivia kun noin kovasti pölysi.
Kuva
Ja sitten jatketaan seuraavalta pellolta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Jaanan ottama kuva paalaus hommista. Kätevä näin että kun mä olen puimassa niin Jaana sitten karhottaa oljet ja vielä paalaa ne.
Kuva
Kuva
Pitkän päivän puituani sain tämänkin pellon lopulta puitua.
Huomenissa jatkellaan samoilla hommilla.
Mutta siitä lisää ensi päivityksessä.
Morjes!
Kait sitä kommenttiakin voisi laittaa ettei tarttis yksin kirjoitella :?:
Kuva<-Aralle kiitokset!
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

On kyllä hyvä blogi!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Joo o, eipä voo paljua muuta sanoo ku komiaa plokia! :)
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Tosi komiaa blogia!
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys8
Morjes! Taas on aikaa mennyt paripäivää ja tänään päästiin puimaan loppuja peltoja. Viimepäivityksen jälkeisenpäivän aamuna näet satoi todella rankasti vettä ja viljat olivat vasta nyt kuivuneet tarpeeksi. 705:sen kuormain on nyt poistettu ja 6610 tuli eilen. Mutta menkäämme nyt kuviin.
Kuva
Näin sitä mennään. Tämä pelto tosin vähän huoletta koska tää on aina ollut aikas herkkä sateiden jälkeen ja usein ollaan sen seurauksena upottu....
Kuva
Eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Kyllä se tuosta ylös saatin kun jonttulla hieman avustettiin.
Kuva
Semmonen kura reikä. vähän jäi reunalle viljaa kun ei uskaltanut koittaa puida niitä ettei taas upota.
Kuva
Tankin tyhjennystä.
Kuva
Ja homma jatkuu.
Kuva
Seuraavalta pellolta.
Kuva
Kuva
Kuva
Seuraavalla pellolla.
Kuva
Kippausta.
Kuva
Kuva
Kuva
Viimisiä viedään
Kuva
Vikat viljat kuivuriin
Kuva
Kävin vielä lopuksi yhden lohkon paalaamassa.
Kuva
705 ilman kuormainta.
Kuva
Ja loppuun kuva tosta Fordista.
Se ois tältä erää tässä.
Ensi päivityksessä aloitetaan paskan ajoa ja kyntöjä.
Siihen asti morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Zohan »

Tosi hyvää blokia aivan loistavaa.jatkoa odotelles :D .
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys9
Morjes! Nyt on pariviikkoa mennyt viimepäivityksestä ja syystyöt tulivat eilen valmiiksi seuraavaksi varmaan pitäs alkaa pistää koneita halliin, mutta laitellaas nyt vähän kuvia syystöistä.
Kuva
Paskan kuormausta.
Kuva
Kuva
Ja heti perään kääntämään paskat maanrakoon.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja seuraava kuorma.
Kuva
Ja levälleen.
Kuva
Otin nopiaan vielä jontikasta aurat pois ja takapiikit perään kun laitooin 705:seen parit kiinni.
Kuva
Aurat takaisin paikoilleen ja hommiin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Vanhalle vevalle vähän kusta.
Kuva
Kärryt talvivarastoon.
Kuva
Jonttuun paripyörä toiselle puolelle kiinni.
Kuva
Ja maata nurin.
Kuva
Kuva
Siinä. Täytyy jättää loput kevälle kun oli niin märkää.

Mutta se ois tällä erää tässä.
Ens päiviyksessä jatketaan mutta siihen asti morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Hyvä blogi jatkoa!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Tuputin
Viestit: 816
Liittynyt: 05.09.2015 17:06
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tuputin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Tuputin »

Iha luettavaa plokia! Pieni vinkki tuota mappia koskien kannattaa lisätä tuota ruohon tiheyttä nii näyttää paremmalta ;)
valmetjoo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.08.2016 12:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Salo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sirkkula

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja valmetjoo »

Kenen tekemiä tuo 702 4wd ja överumin 3-siipiset.
"Valtra kulkee Zetori ei"
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

702 4WD on ite muokattu 702 takapotkusta.
Överumit on konvattu fs11:sta--->fs15:seen.
Kuva<-Aralle kiitokset!
valmetjoo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.08.2016 12:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Salo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sirkkula

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja valmetjoo »

Hienot on :D
"Valtra kulkee Zetori ei"
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys10
No terveppä terve vaan. Talvi meni ja kevät tuli ja kevät työt aloitettu. Talve meni ihan hyvin ja konehankintojakin tuli hieman pakon edessä tehtyä. Eli lietekärry lähti vaihtoon. Ja tilalle tuli Matti merkkinen lietekärry. Muita hankintoja ei tullut tehtyä mutta suunnitelmia tuli tehtyä yhen metsä pläntin kohtalon osalta. Eli tuo kuivurin luona olevan pelon vieressä oleva metsäpala pistetään kylvöjen jälkeen nurin ja raivataan pelloksi.
Muuta ihmeellistä ei tässä talven aikana tapahtunutkaan. Tässä kalustoa huollettu ja paskan ajoa ja kyntöjä aloiteltu
Mutta nyt muutama kuva.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Koneisto valmiina töihin
Kuva
Paskaa kyytiin.
Kuva
Ja levälleen.
Kuva
Kuva
Kuva
Jontulla ja Överumeilla paskat maanrakoon.
Kuva
Kuva
Kuva
Semmoista tällä erää. Ens päivityksessä jatketaan. Morjes!
Comments please!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mattilan tila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

TP:tä pukkaa mutta minkäs voit.
Eli herättellääs tää jäätynyt blogi taas henkiin.
Suunnilleen samalla tarinalla mennään.
Mappi ja osa kalustosta on vaihtunut mutta ei anneta sen haitata.
Morjesta vaan pitkästä aikaa!
Viime päivityksestä on mennyt useampi vuosi ja nyt elellään vuotta 2012.
Mutta mitäs kaikkea tässä on vuosien aikana on tapahtunut?
No aloitetaas tuosta Nikosta. Sillä on ikää nyt 19 vuotta ja hän opiskelee tällä hetkellä metsäkoneenkuljettajaksi Ulvilassa.
Mutta ei me kuitenkaan siitä huolimatta Jaanan kanssa kahdestaan asuta. Meille syntyi nimittäin 5 vuotta sitten toinen lapsi. Tällä kertaa syntyi tyttö. Hänen nimensä on Sofia.
Ja sitten siirrytään tilan konekantaan. Siinä nyt ei oo oikein mitään ihmeellistä tapahtunut. kaksi traktoria on vaihdettu ja yksi tullut vielä lisää. Eli niitä on nyt yhteensä kuusi. Elikkäs tilalla ovat vielä Ford 6610 4WD +EK, John Deere 3030 4WD ja Valmet 702S 4WD. No mitäs niille 05 sarjalaisille on tehty.
Aloitetaan 505:sta. Se vaihdettiin vuonna 2008 valmet 865:seen vuosimallia 97. Siinä on 505:sa ollut etukuormain.
No entäs 705. Se vaihtui vuonna 2010 Valtra 6400:seen Valtran etukuormaimella.
Sitten viimeiseksi vastaan siihen että mikä on se kuudes traktori. No se on IH 453 vm 1974. Se ostettiin Nikolle 15 vuotis lahjaksi eli 4 vuotta sitten.
Ja ennen kuin kysytään niin puimuri on sama, kuin ennenkin.
Mitään muuta mainitsemisen arvoista ei ole tapahtunut. Tässä vielä kuvat koneista.
Kuva
IH 453
Kuva
Ford 6610
Kuva
Valtra 6400 ja John Deere 3030
Kuva
Valmet 702S
Kuva
Valmet 865
Kuva
Sampo 690 Turbo

No niin eiköhän siinä ois hyvä kattaus näin alkuun.
Ens päivityksessä kevät-töitä. Siihen asti morjes!
Kuva<-Aralle kiitokset!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”