Istoisen tila.

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!

Kuinka usein luet blogiani?

1. Luen joka päivityksen ja odotan innolla uutta.
23
25%
2. Luen silloin tällöin, kun ehdin.
24
26%
3. Luen parin viikon välein.
5
5%
4. En lue, mutta katson kuvat.
5
5%
5. En noteeraa tätä bogia millään tavalla.
36
39%
 
Ääniä yhteensä: 93

Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Ei sille minkään mahda kun uusi tarina pullahtaa päähän....
Kuva
Eli morjensta vaan lukijoille! Minä olen Kari Istoinen 49v ja pidän pientä vilja/karjatilaa yhdessä perheeni kanssa. Perheestäni kerron ensimmäisesä päivityksessä sitten lisää. Tilan perusti isäni Aarne Istoinen vuonna 1967, jolloin minä synnyin. Silloin tilan koneina oli Belarus 52, koska isäpappa oli kovia idän raudan miehiä. Minä perin tilan vuonna 2009, jolloin rakennettiin kuvassa näkyvä kuivuri ja lehmiä ostettiin lisää. Nyt lehmiä on 21 päätä lypsäviä. Tilan koneet ovat idän rautaa puimuria lukuunottamatta. Traktoreita on kaksi kappaletta. Traktorit ovat Ursus 914 4wd ek:lla ja toinen on Belarus 892 4wd. Puimurin virkaa toimittaa Ruotsalainen Dronningsborg. Tässä yhteiskuva tilan koneista.Kuva

Tässä vielä ilmakuva tilasta.
Kuva

Kommentoida saa, mutta ei siitä, että tämä on miljoonannes blogini. Olen sitä mieltä, että jos esim nyt tofu saa tehdä monta blokia eikä kukaan valita niin sitten saan minäkin.

Ps: Muutenkin joudun lopettamaan toisen niistä aktiivisista kun valitsemani kartta ei pyörikkään enää ja uutta muutosta ei heti perään voi tehdä niin suljen sitten koko blogin ja alotin uuden tilalle.
Viimeksi muokannut RehuriFin, 09.02.2017 01:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Heipä hei sinä ihminen sielä plogin toisella puolen. Tässä sinulle päivitys 1 luettavaksi niin ei tarvitse tylsistyä.

Joo elikkäs tosiaan tässä päivityksessä lupasin kertoa hieman perheestäni. Alotetaan hyvien tapojen mukaan naisesta eli ihanainen vaimoni Eerika 35v on uuttera kotirouva ja hyvä sieluinen ihminen. Hän ei tappaisi kärpästäkään ellei tilanne sitä vaadi. Sitten on kaksi lastamme Aleksi 15v ja Mirja 12 v. Aleksilla on jo t-kortti taskussa ja hän auttelee hommissa silloin kun ei ole koulutehtävien kimpussa tai kylärinkiä vetämässä jommallakummalla traktoreista. Myös Mirja auttelee pellolla ja tekee traktoritöitä tilalla tai sen välittömässä läheisyydessä. Sitten on vielä Veljeni Mikko Istoinen, joka omistaa myös oman traktorin, mutta Mikon traktori on nyt lainassa vanhempiemme luona Lauttasaaressa. Veljeni vahtii lapsia silloin kun itse olen töissä tai kun lapset eivät sielä ole. Naureskeltiinkin tuossa pari päivää takaperin kun Mikon tukasta löytyi sentin paksuinen tuppo harmaita hiuksia :lol: . Mutta eiköhän se osa päivityksestä ollut siinä. Siirrytään nyt siihen oleelliseen eli tämän päivän töihin ja sen kuviin.
Aamusella olin ajelemassa Belarusta huoltohallille kun spottasin tien risteyksestä paikallisen karjatilan niittokoneen.KuvaOn se kyllä iso laitos tuo vehe. Mahtaa tulla nopeasti homma hoidettua.KuvaSiellä se vetää heinää matalaksi.KuvaKuten arvelinkin niin homma oli valmis alle puolen tunnin. Siinä kipaisin liittymään nappaamaan kuvan tuosta hurjimuksesta.KuvaNiittokoneen mentyä värkkäsin Belaruksen kytkintä jonkun aikaa kunnes kuulin taas hurinaa tien laidasta. Silppurihan se sieltä tulla pärryytti perässään kookas keissi.KuvaArvelin ettei niin suuren karhon kanssa kauaa mene ennen kuin kärry täyttyy.KuvaJa kuten arvelin niin pianhan se kärry täyttyi ja tilalle tuli Deutsi Multivoiden kera.KuvaPorhalsin taas tien varteen kattomaan kun Case lähti kuorman kanssa kohti tilaa, joka sijaitsee noin 20km:n päässä tältä pellolta.KuvaKävelin sitten pellon reunaan räpsäisemään parit kuvat Doitsista.KuvaKuvaMutta eihän siihen kovin kauaa mennyt kun toisetkin kärryt tulivat täyteen. Tällä kertaa tilalle tuli tm 150 New Holland.KuvaJa taas sitä juostiin liittymälle Doitsista kuvaa ottamaan.KuvaSiinä ehdin Nyykkäristä yhden kuvan räpsäisemään takaa päin ennen kuin oli sitten pakko hurauttaa kotia alottamaan omat säilörehunteot.KuvaSitten vaan omat hommat alkuun.KuvaKuvaEdelliset kuvat olivat peräisin Mikon uudesta kamerasta kun taas tämä on ihan itseni ottama hytistä.KuvaAlkaa kuorma olemaan kohta täynnä.KuvaSitten Mikko otti kuvan kun Aleksi porhalsi Belaruksella vaihtamaan kärryjä.KuvaOn se kyllä kieltämättä ikävä kun joutuu viljapellon poikki tallaamaan, mutta Aleksi ajoi ruiskutus uria pitkin reunaa. Ja tämän kuvan tarjoaa jälleen Mikon uusi kamera.KuvaSitten hän nappasi kuvan kun olin kääntymässä.KuvaJa homma kulkee ku karavaani.KuvaToisesta kääntymiskohdasta.KuvaSieltähän se Aleksi jo pörryytteleekin.KuvaSitten minä ja Aleksi vaihdoimme osia ja minä hyppäsin Belaruksen koppiin.KuvaEerikakin nappasi kännyllä kuvan kun tulin pihaan.KuvaToinen kuorma sinne niin.KuvaBelarus parkkiin ja syömään.KuvaSyötyäni olin lähössä takas pellolle ku aiemmin näkemäni Case porhalti pihaan. Kysy, että voiko he kipata tämän ylimääräisen kuorman meille kun heillä olikin siilot täyttyny just ennen viimestä kuormaa.KuvaTotesin ettei siitä mitään haittaakaan ole kun itsekkin olemme samoissa puuhissa ja se on samaa tavaraa mitä sine kipataan.Kuva
Sellainen päivitys tällä kertaa :) . Jos poutia piisaa niin loppuviikosta yritellään alottaa sadonkorjuuta. Kiitos mikäli jaksoit lukea päivityksen loppuun asti ja palaute olisi kiitettävää niin tiedän kannattaako jatkaa ensimmäistä päivitystä pidemmälle.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivää taikka iltaa itsekullekkin ja tervetuloa taas takaisin Istoisten tilan tuoksintaan.
Tänään laitoimme puinti kamppeet valmiiksi ja lähdimme koittamaan, josko kosteus olisi sopiva. KuvaMikko lähti jo edeltä körryyttelemään.KuvaJa pellolta näppäsin kuvan Mikon kameralla.KuvaSitten juoksin puimurin kii ja hyppäsin kyytiin ottaakseni kuvan.KuvaOtinpa ihan piruuttani kuvan viljatankistaki.KuvaEka tyhjäys.KuvaJa homma jatkuu.KuvaKuvaKuvaTässä vaiheessa kytkettiin silppuri pois päältä ja tiputettiin pahnat loppu pellon ajan.KuvaJälleen tyhjäyksen paikka.KuvaSitten vaan jatkamaan.KuvaKäännöskohdasta.KuvaAleksiki ajanu pellon laitaan Belaruksella.KuvaKuvaPuimuri odottamassa tyhjäystä.KuvaUnohdin ottaa lisää kuvia ennen seuraavaa tyhjennystä.KuvaSitten minä ja Mikko vaihdettiin paikkoja ja minä pääsin raksuttelemaan.KuvaUjutin oikein GoPron ikkunasta ulos saadakseni kunnon kuvan.KuvaMikko kulki perässä kameran kanssa.KuvaToimistostani.KuvaNostin putkenki ylös kun säiliö alko olee sitä vaille täynnä.KuvaJa tyhjätään.KuvaSeuraavat kolme kuvaa näpsäisi Mikko.KuvaKuvaKuvaTässä puimurissa on pieni tankki ja keskikokoinen pöytä, joten se täyttyy nopeasti.KuvaJa jatkuu.KuvaAleksi oli kuivaamolla näpsässy kuvan.KuvaOli näemmä samalla vaihtanu kärrytkin.KuvaHarrastettiinpa siinä vähän viereltäajoakin.KuvaJa se oli siinä se pelto.KuvaPuimuri parkkiin ja syömään.Kuva
Iltapäivästä olisi tarkoitus tulla toinen kolmas päikkäri pehkujen paaluusta.
Rakentava palaute olisi suotavaa, mutta ei pakollista :) .
Viimeksi muokannut RehuriFin, 21.02.2017 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
samppa85
Viestit: 294
Liittynyt: 02.09.2015 18:13
Tämänhetkinen kaupunki:: Utajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja heikohkoa englantia
Multiplayer tunnuksesi?: S.Hiltunen
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja samppa85 »

hyvää blogia.
Kuva
Kiitokset advanselle allarista
NO PEAT NO HEAT
#MakeLS-FINGreatAgain!
YT:
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Vaikeaa luettavaa, kun kuvien ja tekstin väliin ei ole välejä laitettu. Teksti huitelee missä sattuu.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kiitos kommenteista :) . Ja superpottu täytyypä kiinnittää huomiota tuleviin päikkäreihin.

Päivitys 3

Iltaa. Talonväki toivottaa sinut tervetulleeksi Istoisten tupaan. Hörppäses kuule kuppi kuumaa niin et nukahda seuraavan kertomuksen äärellä.

Eli samana iltapäivänä edellis päivityksen kanssa ruvettiin sitten paalaamaan pahnoja.
Ursuksella huoltohallille ja tämä ruosteläjä perään.

Kuva

Mikko oli jäänyt pellon laitaan jotain lintuja kuvaamaan kun minä ja Aleksi oltiin lähdetty kotia. Nyt hän nappasi minusta kuvan kun tulin Ursuksella liittymään.

Kuva

Siitäpä se urakka sitten alkoi. Kuvan tarjoaa Mikko kameroineen.

Kuva

Ja tämän kuvan minä otin Urkin sisätiloista.

Kuva

Loput kuvat, kuten tämä ovat peräisin Mikon kamerasta.

KuvaKuva

Tämä se tuppaakin sitten täyttymään nopeasti :iso: .

Kuva

Ja homma etenee kuin mummo lumessa.

KuvaKuva

Rupeaa näemmä ilta painamaan päälle.

Kuva

Ja taas uutta pyörylää ulos.

Kuva

Tässä vaiheessa olikin jo pakko laittaa työvalot päälle, että täällä jotain näkisikin.

KuvaKuva

Ja yötöiksihän tämä taas meni, mutta eipä sille mitään voi.

Kuva

Näpsäisin välissä taas sisältä kuvan.

Kuva

Mikon kamerasta.

Kuva

Sitten katsoin tarpeelliseksi tehdä kuskin vaihdon ja Mikko lähti jatkamaan. Siinä seisoskellessäni otin kuvan Aleksista, joka porhalsi vielä iltamyöhään paalikärryn kanssa pellon laitaan josko oltais yks kuorma haettu.

Kuva

Sitten vielä viimeinen kuva, jossa Mikko painaa takavalot hehkuen menemään.

Kuva

Kas niin! Toivottavasti oli nyt helpompi lukea kun oli kunnon välit kuvien ja tekstien välillä. Jos huomaat lisää tällaisia parannusehdotuksia niin pistä toki kommenttia ja saa sitä muutenkin laittaa :D.
Viimeksi muokannut RehuriFin, 21.02.2017 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Hyvää blogia! :) Pistäppäs kuvat piilolaatikkoon. Heihei
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kuva

Terve taas pitkästä aikaa! Edellisestä päivityksestä onkin jo jonkun aikaa ja asiat ovat sillä välin kääntyneet äärilaelleen. Eli homman nimihän on nyt se, että Eerikalla ja minulla tuli edellisen päivityksen jälkeen jatkuvaa riitaa tilan pidon kannattavuudesta ja loppujen lopuksi päädyimme avioeroon jatkuvan huutamisen ja riitelyn takia. Noh, minuahan tämä ei kovin kauaa pidätellyt, vaan tapasin pian uuden nais ystävän facebookissa sellaisessa deitin haku ryhmässä. Meillähän alkoi uuden muijan kanssa synkata aika hyvin ja pian olimmekin jo tapaamassa toisiamme milloin kummankin kotikaupungissa.
Suhteen yhä edettyä ehdotti hän minulle, että josko muuttaisin hänen luokseen. Silloin totesin, että totta helvetissä muutan ja laitoin oman tilan kaikkine kalustoineen myyntiin. Lehmät myinkin sitten sille rehunteko päivityksessä mainitulle suur-tilalle. Tämän hetkinen tilanne on se, että asun nyt uuden nais ystäväni vanhempien pitämällä tilalla Jokelassa, Tuusulassa. Tila on 34 lehmän lypsykarja tila ja toistaiseksi pärjää omillaan. Lisäksi tilalla viljellään vehnää ja ohraa suoraan myyntiin. Konekannasta sen verran, että traktoreita on neljä kappaletta ja ne ovat seuraavat: John deere 6620 triman ek:lla, John deere 6320, John deere 6920 S ja Massey fergusson 6290. Leikkuupuimurin virassa toimii Sampo Rosenlew 2045. Nyt eletään Kevättä 2015 ja kuivalannan levitys on kesken.

Näihin kuviin näihin tunnelmiin. Ensi kerralla todennäköisesti levitetään kuivapaskaa sarkapelloille. Siihen saakka morjens!
Viimeksi muokannut RehuriFin, 12.04.2017 00:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Vahingossa laitettu turha loota.
Viimeksi muokannut RehuriFin, 27.01.2017 02:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Yksinpuheluksi menee, mutta eipä mahda mitään :iso: .

Tosiaan tänään aamulla jatkettiin paskan ajoa .
8.00 aikaan aamulla hyppäsin isännän käskystä 6320:mpin rattiin ja isäntä hyppäs kuormainkoneen rattiin ja alko kuormaamaan sitä itteään kärryn kyytiin. Tilalta ei löydy yhtään painoa, joten jouduttiin käyttämään äestä takapainona.

Kuva

Nooh kuorman valmiiksi saatuaan isäntä vinkkas sovitulla käsimerkillä, että lähdeppä pellolle. Minähän löin moottorin käymään ja lähdin päivän ekaa lastia ajamaan.

KuvaKuva

Siitäpä sitten vaan roottorit pyörimään ja paskaa levälleen.

Kuva

On tuo naapurin mökki ollut tyhjillään kuulemma pari vuotta, mutta joskus tuota pihassa olevaa kaivinkonetta käyvät päiväseltään käynnistelemässä, että pysyisi käyttökunnossa.

KuvaKuvaKuva

Kävin välissä täytöllä, että ois sitä ihtiään levitettäväksi.

Kuva

Takaisin pellolle käypi tieni.

KuvaKuva

Se ois kohta kaikki levällään.

Kuva

Sepä taiskin olla sitten siinä.

Kuva


Kotona syötyäni kuulin isännältä, että ovat pyytäneet luotettavaa urakoijaa naapurikaupungin puolelta lautasmuokkaamaan yhen tilan isoimmista viljamaista. Hetkeä myöhemmin kyseinen urakoija körryytteli jo Massikkoineen ja muokkareineen peltoa kohti.

Kuva

Lähin siinä joutessani pellonreunaan kattomaan, kuinka Massikka komentaa muokkainta.

KuvaKuva

Jokunen kuva siitä tuli näpättyä, mutta sitten lähdin ojanreunaan tupakille, jonka jälkeen nappasin vielä parit piktuurit.

KuvaKuva

Saihan hänkin sitten hommansa valmiiksi.

Kuva

Ajo siinä sitte pihaan ja anto palautetta työn vaikeudesta. Totesi notta maa on niin savista, että ei Massikka jaksanu kiskoo muokkarii, kuin 3 km/h ja välistä pysähty, koska ei tehot riittäny vetää muokkainta niin savisessa maassa.

Kuva
Eiköhän siinä ollut tarpeeksi asiaa tälle päivitystä. Ensipäivityksessä varmaankin ekoja kylvöjä harrastellaan. Siihen saakka moro!
Viimeksi muokannut RehuriFin, 21.02.2017 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja elppi »

Ny oli jo ihailtavaa luettavaa!
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Lisää vaan :D
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kiitos kommenteista ja kiva, kun kelpaa :) .



Nyt päästiinkin tosiaan jo kylvöhommiin, koska viime päivityksen urakoija hoiti loputkin pellot seuraavana päivänä. Kuulemma normaalisti urakoijalla on teetetty vain tilan pyöreät pellot ja sarat on sitten itse kynnetty. Ja tietty se, että kuivapaskaa ajetaan tällä tilalla vain sarkapelloille.


Mutta nyt itse asiaan.
Eli aamulla tasan klo 8.00 aamulla lähin 6620:llalla äestelemään ainoan pellon, joka tuli tänä vuonna kynnettyä, kun muut hoiti urakoija.

Kuva

Moottori käymään ja peltoa kohti.

KuvaKuva

Äes maahan ja homma käyntiin.

KuvaKuva

Oli ainaki tarpeeks kuivaa, kun tuolla lailla pölysi.

KuvaKuva

Onneksi tämä pelto ei oo niin savinen ku pöllyää.

Kuva

Ei tässä kovin kauaa mee ku on vaan kolmisarkainen pelto.

Kuva

Viimeisiä viedään.

KuvaKuva

Ja valmista tuli.

Kuva

Sitten hyppäsin samantien pihaan ajettuani 6320:mpin rattiin ja lähin kylvämään sitä urakoijan viimeksi lautasmuokkaamaa peltoa vehnälle.

KuvaKuva

Ainiin unohtu sanoa, että tuossa hallissa pidetään talvella niitä roippeita, jotka on nyt ulkosäilytyksessä tilalla.

Kuva

Sitten ollaanki jo pellolla, mutta olin vaan unohtanut räpsiä kuvia ennen ku olin melkein kiertäny ekan kierroksen.

KuvaKuva

Toimistokuvaa.

Kuva

On se vaan hieno yhdistelmä.

KuvaKuvaKuva

Parit kuvat saatiin otettua ennen ku kamerasta loppu tila. Ja ulkokuvien kuvaajanahan siis on uusi tyttöystäväni.

Kuva

Viimenen kuva ennen kameran tilan loppumista.

Kuva
Sellainen päivitys tänään. Ens kerralla varmaan jatketaan kylvojä ja alotellaan ekaa rehuntekoa. Ja kommentoida saa, mutta ei ole pakko.
Viimeksi muokannut RehuriFin, 21.02.2017 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Moro! Tänään kylvöhommat jatkuu vehnän kylvön merkeissä.


Mutta asiaan!
Otin aamulla 6320:mpin ja täyttelin Junkkarin, jonka jälkeen suuntasin peltoa kohti.

KuvaKuva

Sitten ollaankin jo työn touhussa.

KuvaKuvaKuva

Kyllä tämä vaan jaksaa tämä Jontikka.

Kuva

Sehän on jo melkein valmis

Kuva

Viimesiä vetoja.

Kuva

Se tuli valmiiksi!

Kuva

Ajoin yhistelmän vielä pihaan oottamaan ohrien kylvöä.

Kuva
Semmonen lyhyt päikkäri.
Viimeksi muokannut RehuriFin, 21.02.2017 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
valametmiäs
Viestit: 201
Liittynyt: 09.10.2015 15:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Ylivieska
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja valametmiäs »

Ihan asiallista plokia. Käytähän piilolaatikoita. :)
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kiitoksia palautteesta :) ! Näin puolen yön aikaan on hyvä kirjoitella päivitystä, jos uni ei tule, joten mennään asiaan.

Nyt onkin jo pari viikkoa vierähtänyt viimesistä kylvöistä, kun olin liian kiireinen tehdäkseni kolmatta päivitystä kylvöistä putkeen ja, koska painoimme hullun kiilto silmissä ohramaita siemenille.

Noh, jokatapauksessa tänään alotellaan tätä kevään rehusatoa ja alotettiin yhden pisimmän pellon paalauksella. Muut pellot tullaankin tekemään aumaan, mutta tämä pelto on juuri se perinteinen pelto, johon auma tehdään. Ja, koska auma tehdään tänne niin olisi suotavaa, jos auman tiellä olevat heinät olisi niitetty matalaksi ja kerätty pois tieltä, joten tehtiin ne sitten paaliin.

Mutta nyt kuviin! (Tunnetusti nämä päivitykset on pidempiä, joten antakaa kuvien ladata vaikka 5 min.)
Siinä on koko tilan kalusto rehunteko vermeissä.

Kuva

Luonnollisesti otin Massikan, koska niittokone on sen perässä.

KuvaKuva

Ja taas työntouhussa. Alotuksessa oli sen verran säätöö, että näppäsin ekan kuvan vasta tässä kohtaa.

KuvaKuvaKuva

Sitten reunoja.

KuvaKuva

Ja kuvaa tulee.

KuvaKuva

Massikan kopista.

Kuva

Kohta valmista.

KuvaKuva

Ja valmista tuli!

Kuva

Tässä tämmönen yhteiskuva. Ajoin Massikan hallin eteen ja kävin syömässä.

Kuva

Ruuan jälkeen otin 6620:mpin ja lähin karhottelemaan.

KuvaKuva

Ja taas hommissa.

KuvaKuva

Kopista jälleen.

Kuva

Tulipa monta kuvaa!

KuvaKuva

Sekin jo melkeen valmis urakka.

Kuva

Homma pulkassa ja pulkka puskassa :D.

Kuva

Jälleen ajoin karhottimen hallin eteen niittokoneen seuraksi ja kävin päiväkahveella. Kahveen jälkeen lähin paketointi puuhiin.

Ja tämä urakkapeli vääntää.

Kuva

Piruuttani kiinnitin GoPro:n vasempaan pilariin ja otin kuvan.

KuvaKuva

Sitten ekaa pakettia ulos.

KuvaKuva

Ja ylivääntö pelin sisältä.

Kuva

Tokaa paalia ulos.

Kuva

Kappas, kun oikein vauhtiin päästiin.

KuvaKuva Kuva

Pelkkiä pyörylä kuvia.

KuvaKuvaKuvaKuva

Vielä toinen GoPro kuva.

Kuva

Ja se on sitten siinä!

Kuva

Vielä loppuun kuva urakkapelistä parkissa.

Kuva
Rakentava palaute olisi kiitettävää ja saapi huomauttaa, jos niitä virheitä pistää pahasti silmään :) . Ensi päivitykseen moro!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja elppi »

Älä missään nimes lopeta! Täs ei oo mitään vikaa, komiaa luettavaa ja kahteltavaa! :)
Wallubesti
Viestit: 2073
Liittynyt: 06.12.2012 17:18

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja Wallubesti »

Nättiä, mikä mappi muuten?
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kiitos kommenteista ja mappina toimii Pientila v1 :).

Iltaa! Tosiaankin tänään jatkettiin sitten rehuntekoja ja tällä kertaa aumaan pellolle. Isäntä kävi illalla kokoamassa paalit pellon laitaan pois tieltä ja meikäläinen niitteli kaks peltoa Massikalla. Aamulla isäntä lähti karhotteleen 6920:mpillä ja emäntä lähti niitteleen isompia peltoja Massikalla.

Tänä vuonna on sellainen järjestys, että hoidetaan eka tilan lähimmät eli oikeanpuoleiset pellot ja sitten vasta kauemmat vasemmalta puolen. Varmaan joudutaan paalaamaan ne vasemmanpuoleiset, kun aumassa ei tila riitä, eikä oikeen vihtis tehä kahta aumaakaan.

Vielä semmonen juttu, että lainattiin lähimmän naapurin kaivinkonetta huseeraamaan aumoille, mutta siitä myöhemmin lisää.


Mutta nyt taasen kuviin!
Kun Isäntä ja emäntä soittivat pitävänsä lakisääteisen tauon, niin minä lähdin 6320:mpillä silppuroimaan.

Kuva

Pellolle menossa.

KuvaKuva

Silppuaminen alkakoon!

KuvaKuva

Ompa paksua karhoa, kun nyt jo melkeen kärry täynnä.

Kuva

Sitten vaan odotellaan vaihtokärryjä.

Kuva

Ja sieltähän ne tuleekin.

Kuva

Ja homma jatkuu. Taustalla tyttöystävän pikkuveli 15v ajelee kärryä.

KuvaKuvaKuva

Toinen kuorma kohta valmis.

Kuva

Ja taas odotellaan... ;).

Kuva

Sieltähän sitä tullaan.

Kuva

Kärryjen vaihtoa.

Kuva

Ja sielä menee toinen kuorma.

KuvaKuva

Pellon vaihto.

Kuva

Kohta on kolmaskin kuorma kasassa näin paksulla karholla.

KuvaKuva

Odottelua jälleen.

Kuva

Sieltähän ne vaihtokärryt taas tulee.

Kuva

Vaihto tapahtui ja homma jatkuu.

Kuva

Sitten unohdin ottaa kuvia, kunnes päätettiin vaihtaa teinin kanssa osia ja meikä pääs ajamaan väliä.

KuvaKuvaKuva

Siellähän se naapurin kaivinkone huseeraa.

Kuva

Ja sinne vaan sitten tavaraa.

KuvaKuva

Siellähän odottaakin jo täysi lasti.

Kuva

Vaihtoa.

Kuva

Ja takaisin aumalle.

KuvaKuva

Kippikela laulamaan.

Kuva

Uutta kuormaa hakemaan.

KuvaKuva

Ja taas vaihtoa.

Kuva

Viimeinen kuva ennen, kuin patteri loppu kamerasta.

Kuva
Semmoinen päivitys tällä kertaa. Toivottavasti kelpaa jollekulle :P .

Ens päivityksessä varmaan joko läträtään lietteen kanssa tai ajetaan apupaskaa. Kattoo nyt mitä mieltä isäntä on, että kumpaa levitetään.

Ai niin juu. Entisestä tilastani saamillani rahoilla ajattelin ostaa pienen ja halvan nurkkakoneen itselleni, mutta kattellaan konekauppoja ensikerralla. Siihen saakka moikka!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Hyvää blogia! Parempi lukea kun on kuvat piilolaatikossa.
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

On täällä parannusta tapahtunut. Mutta miksi eka pelto piti paalata aumantieltä? Itteä ihmetyttää se kun aumanpaikan voinu ekana vetää silppurilla pois. Ja toinen tuo, että 6320 vejetään silppuria ja 6620 vejetään karhotinta, vaikka se olis toisinpäin parempi tai sitten ihan vaan sillain ,että paalain ois puotettu suurimman perästä nii ei voimasta olis ollu silppurin eesä puutetta. Kuitenki meleko julmia nuo karheet varmasti karhotuksen jäliltä.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Maatila kirjoitti:On täällä parannusta tapahtunut. Mutta miksi eka pelto piti paalata aumantieltä? Itteä ihmetyttää se kun aumanpaikan voinu ekana vetää silppurilla pois. Ja toinen tuo, että 6320 vejetään silppuria ja 6620 vejetään karhotinta, vaikka se olis toisinpäin parempi tai sitten ihan vaan sillain ,että paalain ois puotettu suurimman perästä nii ei voimasta olis ollu silppurin eesä puutetta. Kuitenki meleko julmia nuo karheet varmasti karhotuksen jäliltä.
Kiitos kommentista :) . Paalaus ihan siksi, ettei tarvinu karhoa vetää kippaustrikkerin päältä ja muutenkin sopi vain omaan silmään paremmin se paalaus. Ja mitä veturiin tulee, niin 6320 näytti omaan silmään paremmalta silppurin eessä, kuin 6620 ja siihen kauhaan olis ruvennu silppuroimaan, jos oisin sen laittanu nii laitoin tuon sitte. Ja isoin olikin otettu paalaimen eestä karhottamaan.

Ja välipäivitystä pukkaa.

Eli konekaupoilla tuli käytyä, kun kerta tuli semmonen päätös tehtyä. Ja kävi myös aika iloinen onnenpotku, jonka näette päivityksessä.

Tulikin hyvä mieli aamulla, kun isäntä totes, että mua voi jo tituleerata perheenjäseneksi. Uskallampahan puhuu jo vähän tuttavallisemmin "meistä".
Tässä tosiaan tämä minun ostokseni eli John deere 5080M ja Bobcat 331 pienkaivinkone (Kuljetuskärry tuli kaupan päälle). Hintaa paketilla oli noin 15,000€, mutta on sitä rahaa kun entisestä tilasta ja koneista tuli kaikenkaikkiaan 300,000€.

Kuva

Sitten isäntä vinkkasi, että vanhan kuivaajan viereisellä pellolla on vanha lato, josta pitäis löytyä pieni toimintakuntoinen kanttipaalain ja tilan vanha Natikka. Ukko lupas mulle, että mikäli saan Natikan käyntiin, niin saan pitää sen.

Kaikki ajokuvat onkin sitten sisältä, koska tänään tyttöystävä ei joutanut lähtemään kuvia napsimaan.

Kuva

Siinähän se vanha kuivaaja onkin.

Kuva

Ja siinä on lato ihan niinkuin isäntä sanoi.

Kuva

Ja ruohikon seastä löytyivät Natikka ja paalain aivan, kuten isäntä sanoi.

Kuva

Akku oli Natikasta loppu, mutta onneks osasin arvata sen ja otin johtimet mukaan, että saa antaa Jontikasta vähän virtaa moottoriin.
Kyllä se loppujenlopuksi hörähti kumminkin käymään.

Kuva

Vedin vielä Jontikalla paalaimen ulos.

Kuva

Semmonen Natikka.

Kuva

Sitten otin Jontikasta avaimet pois ja lukitsin ovet ja lähdin Natikalla kotia päin.

KuvaKuva

Siihen pihaan sen jätin ja menin kahville.

Kuva
Semmonen välipäivitys.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Terve taas! Edellisestä päivityksestä on nyt kohta puoliin viikon verran aikaa ja, kun ollaan painettu hiki hatussa, niin ollaan saatu ensimmäinen puolisko ykkös sadosta tehtyä. Vielä pitäis se toinen puolisko tehä paaliin, mutta niittokone hajosi pahemmin, joten tässä välissä levitellään lietteet oikeanpuoleisille lohkoille.

Mutta nyt kuviin!
Semmosella kalustolla tänään.

Kuva

Sekoittelin vähän Massikalla ennen täyttöä.

Kuva

Sitten liikkeelle! Aloitetaan tietysti tilan läheisimmältä rehupellolta.

Kuva

Ja homma alkuun.

KuvaKuvaKuva

Onhan se tietty vähän ikävää muille, kun joudutaan levittää ensimmäiseksi talon lähelle, mutta ei se oo maajussi eikä mikään, jos ei lietteen hajua kestä.

Sitten tyttöystävä tuli ottamaan lähikuvaa.

KuvaKuvaKuva

Melko tyhjä rupee kärry olemaan.

Kuva

Sitten täytölle. En viitti noin pienelle läntille täyttää ku 1/4 kärryä.

Kuva

Täytöllä.

Kuva

Täytin sitten kuitenkin aivan täpötäyteen ton kärryn, koska päiväkahvin jälkeen jatkan kuitenkin viereiseltä pellolta.

Kuva

Ja homma jatkuu.

KuvaKuva

Jäi niin pieni läntti, että ei tässä mene kauaa.

Kuva

Viimeisiä viedään.

Kuva

Ja se on siinä! Nyt kahville ja sen jälkeen takas hommiin.

Kuva

Oli näemmä niittourakoija ajanu pihaan neuvottelemaan loppuviikon niitoista, kun tuo oma kone on paskana.

Kuva
Semmosta tällä erää. Ens kerralla ajetaan maata naapurista lainatun kaivinkoneen kanssa. Se on sitten taas moro!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Morjensta taas lukijat!

Tänään ajellaan tosiaankin sitä maata, kuten viime päivityksessä sanottiin. Ajetaan maa ainesta pois tuolta kauemman konehallin nurkalta vanhalle kuivaajalle. Ja siis mitään monttua tms:hän ei ole tarkoitus kaivaa vaan vedetään pari kauhallista kerrallaan siitä pinnasta. Tämän kertaisen maanajon syynä on se, että vanhan kuivaajan ramppi alkaa jo pikkuhiljaa lahota, joten ajamme naapurin kanssa sinne maata, jonka sitten myöhemmin tungemme rampin alle vahvikkeeksi. Tulin tuossa ottaneeksi paikalliselta myyjältä koeajoon tuommoisen vanhan kippikärryn maanajoa varten.

Ja jälleen siirrymme kuvien pariin.
Elikkäs tällaisissa tunnelmissa tänään.

Kuva

Rupesin siinä sitten näpsimään kuvia, kun isäntä naapurin lainakoneella rupesi kaivamaan. Naapuri itte oli kuulemma jo matkalla tänne ja saattaa tulla meikäläistä vastaan ekalla kuormalla.

KuvaKuva

Rupeaa kohta ensimmäinen kuorma oleen valmis.

Kuva

Ja eikun Jontikka tulille ja matkaan!

KuvaKuva

Tyttöystäväkin polki polkupyörällä koko matkan perässä kuvia näpsien.

Kuva

Kohta perillä.

Kuva

Siihen ensimmäinen kuorma.

Kuva

Sitten karauttikin naapuri paikalle Casensa kanssa.

Kuva

Juteltiin siinä hetki lämpimiksemme ja juotiin kupposet termarikahvia ennen, kuin lähdettiin jatkamaan.

Kuva

Jutustelun jälkeen lähettiin takaisin päin meikäläisen johdolla.

KuvaKuva

Sitten koppinäkymästä katottiin naapurin kärryn lastausta.

Kuva

Vaan pian Jontikan kopissa tuli yhtä kuuma, kuin saunassa, joten hyppäsin ulos vilvoittelemaan ja räpsäisin samalla kuvan.

KuvaKuvaKuvaKuva

Kiipesin siinä sitten roskalavan reunalle ottamaan kuvaa.

Kuva

Juuri ennen naapurin lähtöä isäntä hyppäsi pois kaivurista ja pyysi, että naapuri heittäis hänet mennessään kotia syömään. Niin hän sitten körryytteli pois naapurin kyydissä ja minä kiipesin itse kaivinkoneen penkille täyttämään kärryäni.

Kuva

Niin sitä kiivettiin kaivinkoneen koppiin lastaamaan omaa kuormaa.

KuvaKuva

Ja taas näppäs tyttöystävä muutamat kuvat.

KuvaKuvaKuva

Väliin parit omat kuvat.

KuvaKuva

Loput kuvat ovatkin sisäkuvakulmasta, koska heitin tyttöystävän kotiin syömään.

Kuva

Väistin vastaan tulevaa naapuria.

Kuva

Jouduin hiljentämään uudemman kerran, kun niittourakoija oli menossa meidän kauimmaista lohkoa niittämään.

Kuva

Lopuksi kippasin kuorman ja lähdin palauttamaan koeajossa ollutta kärryä.

Kuva
Semmoinen päivitys tänään. Urakoijan aloittamat niitot tietää sitä, että ensi kerralla paalataan loput ensimmäisestä sadosta. Ja näin loppuun sellainen asia, että se toisen naapurin mökki on tullut myyntiin ja meikäläinen olisi kiinnostunut muuttamaan siihen. Tyttöystävän kanssa keskustellaan asiasta vielä, mutta lopullisen tuloksen näette ensi kerralla. Nyt hei taas vähäksi aikaa!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Istoisen tila.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Morjenttes taas! Viikko on vierähtänyt edellisestä päivityksestä ja nyt olisi aika saada se kevät sato pakettiin.

Eli niinkuin muistatte, niin viime kerralla niittourakoija aloitteli niittoja ja nyt lyödään sitten rehut paaliin. Tosin paalaus alkaa vähän myöhässä, koska käytiin neljän päivän lomalla Kreikassa. Niittourakoijakin hoiti tänään viimeisen lohkon, jota ei viime kerralla hoitanut, koska hänen niittokoneensa särkyi.


Mutta nyt asiaan! Ja tämä onkin sitten pitkä päivitys.
Jälleen meikäläisen viralliseen työaikaan 8.00 hyppäsin talon suurimman Deeren puikkoihin ja lähdin paalaamaan.

KuvaKuva

Huomasin isännän ja niittourakoijan samalla pellolla.

KuvaKuvaKuva

Tästäpä tämä sitten lähtee.

Kuva

Edelliset heinät oli epähuomiossa jääneet kammioon, joten melkein heti tuli ensimmäinen paali.

KuvaKuva

Toista paalia kehiin.

Kuva

Ja käärin laulamaan.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Noukin meni välissä tukkoon. Kieltämättä näillä pelloilla oli aika julma karhekkin, että ei sen puoleen.

Kuva

Sain tukoksen pois ja paalasin sen lohkon loppuun. Nyt seuraavalle!

Kuva

Tähän väliin pitkä kuvasarja toiselta lohkolta, koska tänään ei ole mitään sen ihmeellisempää kirjoitettavaa.

KuvaKuvaKuvaKuva

GoPro kuva.

Kuva

Ja sisäkuva.

Kuva

Kyllä se tyttöystävä mahtaa aika reipas olla, kun jaksaa tällälailla juosta perässä kuvia ottamassa :? .

Kuva

Ja viimenen kuva toiselta lohkolta.

Kuva

Siinä tyttöystävän kanssa kolmannelle lohkolle ajellessa tuli urakoija vastaan horisontissa.

Kuva

Molemmat sitte pysäytettiin tiensivuun ja jäätiin hetkeksi juttelemaan ja vaihtamaan pari sanaa.

Kuva

Juteltuamme tarpeeksi lähdettiin molemmat omia työmaitamme kohti. Kolmannen lohkon liittymässä huomasin isännän edelleen karhoittavan neljättä.

Kuva

Ja kolmannelta lohkolta tulikin vain muutama kuva, koska kameran akku loppui taas.

KuvaKuvaKuva

Kameran ladattua tyttöystävä otti vielä tämmöisen kuvan, kun haettiin täysi kuorma paaleja.

Kuva
Semmoinen päivitys. Siihen mökkiasiaan liittyen tultiin nyt tyttöystävän kanssa siihen tulokseen, että ostetaan se mökki. Viikonloppuna tehdään kauppa paperit ja ensi päivitykseen mennessä ollaankin jo varmaan muutettu sinne. Mutta nyt hyvää illanjatkoa ja ensi kertaan!

Ja kommenttia sais laittaa, ettei täysin yksinpuheluksi mene :iso: .
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”