Rantalan maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Juu tällä hetkellä foorumin parhaita blogeja, tarinaa on hyvin. :)
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komiaa, itekki aatellu alottaa plokia, mutta pitäs keksii joku mappi, kun tää mappi jo kahel blogi käytös, ja toisen blogia ei oo vaa näkyny.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Teemu
Viestit: 3473
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Hyvää blogiahan tämä on, ei oikee paremmaks pysty pistää.

Millonkohan on tullu ite viistoistasta pelattua kun näyttää ihan oudolta mapilta ja osa modeistakin tuikituntemattomia :D :lol:

Tuo pienkuormaaja tais olla siun tekosia, tai jossain wippimodiaiheessa muistan sen nähneeni?
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Mappi ei oo jaossa, sain tuon mapin plogi käyttöön ja muokkasin omaan tarpeeseen sopivaksi. Ja koneet suurimmaksi osaksi yv kyselynä saatuja. Ja joo, pienkuormaajan modelli on omatekemä ja N141h:n tekemä ingame. Pitäs vielä korjailla nuita juttuja esim. koko on vähän isohko ja tuo kuormaajan puomi on liian pitkä ja leveä. Kun sais nuo viat korjattua ja tehtyä vielä rehupihdin siihen nii mahdollisesti vois vaikka jakoon laittaa. Vanteetki pitäs varmaan tehä ite ku kingcatissa on 4 pulttinen napa ja paikollaan olevissa vanteissa on 6 pulttinen..
E: Ja tähän plogiin liittyen, koitan viikonlopun aikana tehä päivityksen.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 6
Nojoo aikaa on kylvöistä kulunut parisen viikkoa ja on sattunut ja tapahtunut. Enimmäkseen huonoa varsinki yhden yksittäisen päivän takia. Kerrompa siitä lisää. Noh yhtenä aurinkoisena aamupäivänä ,kun päästettiin äitin ja siskon kans hiehoja mettälaitumeen alkoi se joka kesäinen puskukisa veräjän tuntumassa olevalla aukiolla. Siinä riehuvat elukat puski toisiaan ja juoksivat ja rymysivät kunnes tuli se vahinko. Suurin friisiläis hieho kompuroi ja katkas jalkansa. No piti soittaa paikallinen teurastaja hätäteurastamaan hieho. No saipahan pakkasen täyteen nuorta lihaa. Muttei päivän huonot uutiset siihen loppuneet, naapurin viljamies kyseli saisko hän levittää lietettä jonku kymmenen kuormaa omille mailleen. Olin luvannut viime syksynä hänelle lietettä kesantoheinien ja olkienpaalaamisen takia. No löin ursuksen huutamaan paskasekottimen eteen ja lähin kahveelle. Sillä aikaa se raktori oli tuhonnut ittensä täysin, jotain oli tapahtunut traktorin perässä. Ulosotto oli juntannut kiinni jostain syystä ja traktori ei ollutkaan siitä sammunut vaan oli väännättänyt jotain paskaksi. Sen väännätyksen aikana oli mottorinlämmöt karannut käsistä ja pakosarja punasena puhkunut ja huutanut niin kauvan kunnes moottorin kyljessä olevat öljyvuodot olivat leimahtaneet. Hieman sen jälkeen kun haistoin paskankatkun seasta käryä ja lähin kattomaan mitä siellä oikeen tapahtui, kuulin moottorin vaikeroivan ja lopulta se sammui. Kone leikkas kiinni.. No ei siinä vielä kaikki kun sammuttimen kans sai juosta pääkolmatena jalkana sammuttamaan konetilassa leimuavaa paloa.. Sain palon itse kuriin ja vitutuksen tuskissa kävellessäni takas pihaan pörähti naapuriin 3 autoa pihaan. Kävin pahoittelemassa lemua ja käryä, siinä samassa naapurin vanhan papan poika kertoi isänsä pois menosta ja siitä, että he tulivat suunnittelemaan mitä tuolle kyseiselle pihapiirille tulisi tehdä.. Siinä vaiheessa ei tienny itkeäkkö vai nauraisko. No päätin kuitenkin vain kertoa osanottoni ja tarjosin apua mikäli he sitä tarvitsivat. Aikoivat ilmotella jos tarvitsivat. Lähin seuraavaksi soittamaan vakuutus yhtiöön päivän tapahtumista. Sieltä onneksi kertoivat hyviä uutisia ja he korvaavat traktorin aiheuttaman kriisin. Kun ei samanlaista ursusta mistään löytynyt he antoivat lähimain traktorin arvosta rahaa ,että osta tilalle mikä parhaalta tuntuu. Viikko sen jälkeen ajelin kalajoelta asti tämmösen kapistuksen.
Kuva
MF 590 multipower, vm- 81 ja 6350h ajettu. Kohtuu siisti ja hyvillä renkailla.
Hetki traktorikauppojen jälkeen alottelin rehunteko hommia. Hain kutosnyykkärin perään paalaajan ja vereksen raktorin perään sitten niittomurskaimen. Niittomurkain on todella siistissä kunnossa, ollut tilalla uudesta asti. Jf GMS3200 Topsafe.. Vähän isohko siihen nähden millä raktoreilla tuota on vedetty. Ursus on joka kesä siitä lähtien tuota vetänyt kun tuo ostettiin. Nyt vuoro siirtyi 590 niskoille. Huoltojen jälkeen siirryttiin pellolle kokeilemaan miten massikka jaksaa JF perässään tuoda.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ensimmäinen peltopala niitetty ja huomenna pitäisi kokeilla paalaajan toimivuus. Äkkiseltään sain semmosen kuvan, että tuo niittokone kulki vaivattomammin tuolla massikalla mitä ursuksella. Vaikka kuta kuinkin saman verran voimaa molemmissa. Mutta olisikohan tässä tarpeeksi yhteen päivitykseen. Ei muutakun seuraavaa odottelemaan.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Kone-Mies
Viestit: 579
Liittynyt: 29.02.2012 22:16
Tämänhetkinen kaupunki:: Lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lapua

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Kone-Mies »

Komiaa on. 8-)
Kuva
Asus Z97-P|i5 4690k|GTX 960 OC|2x4Gb HyperX Fury|FD R5|240Gb HyperX SSD|Win8.1 Pro|
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Maatila kirjoitti:Pitäs vielä korjailla nuita juttuja esim. koko on vähän isohko ja tuo kuormaajan puomi on liian pitkä ja leveä. Kun sais nuo viat korjattua ja tehtyä vielä rehupihdin siihen nii mahdollisesti vois vaikka jakoon laittaa. Vanteetki pitäs varmaan tehä ite ku kingcatissa on 4 pulttinen napa ja paikollaan olevissa vanteissa on 6 pulttinen..
E: Ja tähän plogiin liittyen, koitan viikonlopun aikana tehä päivityksen.
Ilmankos näyttikin vähän oudolta, ei siinä ihan siistiä blokia.
Kuva
tuukkeli
Viestit: 57
Liittynyt: 10.01.2016 19:54
Kielet: suomi ja houno englanti
Multiplayer tunnuksesi?: tuukkeli55
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja tuukkeli »

mun koti tilalla on samallainen jf
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 7
Jälleen koittaa uusi päivä ja paalaushommia pitäs alotella. Eilen jo rasvailinki koneen valmiiksi ja kattelin kaiken läpi valmiiksi. Odottelin kasteen kuivumiseen saakka ja sitten lähdin kokeilemaan miten homma lähtee etenemään. Sen verran kuivaa tavaraa ,ettei tarvi säilöntä ainettakaan laittaa. Tosiaan tuosta paalaajasta jotain lähtee kertomaan niin sen isäntä osti vähän käytettynä. 700 paalia ajettuna ja pari vuotta vanhana se pihalle tuotiin. Vuosi oli 2001.. Ihan kohtalainen paalain ollut jos siihen edelliseen Mascariin vertas.. sitojan kanssa pientä temppuilua ollut ja anturivikoja on riittänyt vaikkei ole edes kovinkaan vanha kone..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ensimmäiset 3ha paalissa. Sitten alkaa pikku nyykkärillä käärimään.. Kääriä on joku pienen nyrkkipajan tekemä jostain päin eurooppaa. Tuota myytiin yhdellä vastikään konkkaan menneellä konetuonti firmalla.. Paalipiikki olis hyvä olla vaa se on pajalla monissa palasissa. Se vähän talvella ratkeili ja en oo joutunut sitäkin korjaamaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kun sain paalit käärittyä tuli lähtö navetta hommiin. Käväsin deerellä nostamassa paalin nuorten navettaan.
Kuva
No sellanen päivitys tällä kertaa. Seuraavassa päivittyksessä rehuhommat jatkuu!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Todella hyvää blogia! :)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 8
Seuraava päivitystä pukkaa tulemaan ja rehunteko hommilla pitäisi jatkaa. Tarkemmin sanottuna niitoilla ja vuorossa olisi järvenranta pellot. Siellä olis suunnilleen sen 10ha tehtävää, mutta jos alottas sillä ,että niittäis aluksi vaan puolet. Kuitenki oma hommansa kun kaiken saa ite tehä. Lähin sitte 590 suunnistamaan työmaata kohti..
Kuva
Peltojen vierellä olevalla talolla oli kiinteistö välittäjä valmistelemassa huomista näyttöä. Koitti kiskoa ruohonleikkuria käyntiin niin käväsin apuna kattomassa mikä leikkuria vaivasi. No, tulppahan siitä oli kastunut hetkessä sain leikkurin käyntiin ja välitäjä kiitteli ja käski kävästä kahvilla oman hommani päätteeksi. Lupasin kävästä mikäli hän on paikan päällä vielä silloin kun ite lopettelen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kun sain niitettyä lähin käväseen tuossa naapuritalolla. Siellä välittäjä jo odottelikin termospullon ja pullapussin kanssa. Tuumasin vaan hänelle, että kylläpä sopivan päivän valitsit ,kun mulla on huomenna rehuntekohommia tuossa ihan vieressä. Meinas vaan ,ettei se haittaa. Näkevätpähän näytössä mitä tuleman pitää , siihen tuumasin vaan ettei se paljoa kerro jos oon paalamassa. Paskanlevitys hommia mun pitäs siinä tehä nii näkisivät mitä oikeasti tuleman pitää.. :D Välittäjä vaan naureskeli ja jatkoi sitten eri aiheessa. Lopuksi hän toivotti tervetulleeksi käymään myös huomenna. Kuulemma huomenna näytössä tarjoillaan pullakahvit. Tuumasin vain ,että pitää tulla jos ei työssä kamppeet kovin pahasti likaannu ja lähin kotia navetta hommiin.. Ihan komia talohan tuo on luulis menevät kaupaksi..
Kuva
No joo sellainen päivitys tällä kertaa...
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Ihan järjettömän hyvää blokia! Taattua Maatilan laatua ;) Ihan tälleen vinkkinä, kannattas tota alotusviestiä päivitellä, ainakin koneosastoa :P
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Eikai sitä semmosia. Siellä kerrotaan sen hetken tilanne kun alotellaan ja muut asiat selviää päivityksistä. En mää ala uusille lukioille vihjailemaan mitä päivityksissä tuleman pitää. On paljon mukavampaa lukea kun ei tiiä tulevasta.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Niimpä. Sitä mielekkäämpää on lukea aina se uusin päivitys kun on ihan uutta. Eikä mitään ennalta kerrottua. Jatka Maatila samaa malliin. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
farmingjallu
Viestit: 868
Liittynyt: 15.08.2013 15:11
Tämänhetkinen kaupunki:: lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,suomi
Multiplayer tunnuksesi?: farmingjallu
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: lapua

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja farmingjallu »

Komiaa blogia on kyllä.
Zetor 6340 -1998
Fordson Power Major -1959

YouTube kanavani https://www.youtube.com/channel/UCYOm3M ... yiIm78wEOw
Opel = Olis Perkele Edes Lada
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 9
Jälleen uutta päivitystä pukkaa. Kaveri ilmotteli eilen illalla, että hän joutais mulle kaveriksi rehunteko hommiin. Oli huomannut kun eilen huuatin massikalla hänen talon ohi järvelle. No sehän toki passas mulle ja otinkin heti aamusta hommaksi niittää tuo järvenlaitapelto loppuun. Josko se vähän iltaan mennessä kuivaisi nii sais tänään kokonaisuudessaan tuon alan paaliin.
Kuva
Kuva
Kuva
Puoleen päivään mennessä sain niitettyä ja lähin kotosalle pienelle välipalalle ennen paalaushommia. Käväsin sen jälkeen viemässä pikku nyykkärin valmiiksi pellolle ja äitin kyytillä takas kotia josta lähin sitten kutosella liikenteeseen. Kaveri tulee sitten jontikalla perässä niin saa sillä sitte kantaa lopuksi paaleja lähemmäs kääriää.
Kuva
Kuva
Kuva
Kaverikin saapui pellolle käärimään.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuli raja eilen ja tänään niittetyjen sarkojen osalta. Lähin kaveriksi kantelemaan paaleja käärimelle. Jonka jälkeen kävästään näytössä kahveella ja ite lähen navettahommin. Kyselin sitte kaverilta, että tehtäiskö pitkä päivä. Meinas ,että kyllä hän vaan voi ku akkaki kersan kans kotona käymässä. No kaveri lähti niittämään huomiseksi lisää luokoa sillä aikaa kun ite oon navetalla. Navetan jälkeen homma jatkui pitkälle iltaan. Seitsemän maissa kävi välittäjki pellolla porisuttamassa ja kehui myyneensä talon. Oli kyllä asiallinen kaveri se myyjä! Ja hän meinas ,ettei tulevaa asukkia haittaa maatalouden hajut ja meteli. Sinänsä kiva tieto mun kohdalla. No loppu illan kuvat!
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Saatiin siinä kymmenen korvilla hommat pakettiin ja lähettiin meille saunomaan. Kaveri ei ota multa koskaan rahallista maksua hänen työstä. Kuulemma jos hän saa kärryllisen halakoja nii hän on tyytyväinen. Yleensä siinä puintien jälkeen oon ruukannu viedä kuorman hänelle. Suuri säästö sähkölämmitteisessä talossa tuo uunin lämmitys. Mutta siinäpä kaikki tältä erää!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Jälleen komia päivitys, mukava lukia kun päivitystä tullee sopivan tihiään. :yhteistyö:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Jatketaan tiheillä päivityksillä vielä ku kerkiää :D
Päivitys 10
Huomenta ,se olisi jälleen uusi päivä alkanut. Toki hieman tökkien, yöllä oli hieman myrskynnyt ja myrsky oli repinyt katon auki vanhasta navetasta. Aamu menikin sen korjauksessa ja sainkin huomata ,että kattorakenteet ovat täysin lahot. Kosteita, homeessa ja pehmentyneet. Ruuvvailin kuitenkin pellin paikoilleen sillä tällä hetkellä ei oikeen mitään sille mahda. Tarkastin sitten loppu katon ja ei tarvi ihmetelläkkään miksi kattorakenteet ovat niin huonossa hapessa. Kattopellit paikoin ruostuneet puhki. Voipi olla ,että joutuu tyhjentämään tuon navetan talven ajaksi. Mahdollisesti joutuu purkamaan koko roskan. Mitä luultavimmin pelastus kelvoton laitos. Pitää pankilla kävästä kyselemässä lainaa jos rakentais saman kokosen pihaton tuon tilalle. Noh hoitelin navetta hommat pois alta ja seuraavana jälleen hieman rehuntekoa. Yksi suurimmista salaojalohkoista vuorossa. Se oli ennen kolmessa pienessä peltoläntissä ,mutta heti isännäksi ryhdyttyäni tuli salaoja suunnittelia paikalle ,vedettiin putket ja tasoteltiin. Tuli semmonen näppärä 7,5ha lohko. Sain nuorenviljeliän tuella maksettua suurimman osan urakasta ja valtion avustusta myös anottiin ja saatiin. Yks parhaimpia peltopaloja mitä mulla on. Mutta rehunteko hommia jatkamaan..
Kuva
Kuva
Kuva
Iltapäivä siinä hommassa meni. Muutaman paalin käväsin käärimässä ennen iltanavetointia. Ja navetan jälkeen sitte loput. Alkaa olla rehuhommat hyvällä mallilla. Kaveri kävi päivällä niittämässä loput nurin ja huomenna olis tarkotus saada pakettiin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuvia ei tämän päivän hommista hirveästi tullut pikku hässäkän takia. Mutta joo hommat on hyvällä mallilla jospa huomenna saatas loput ykkös sadosta pakettiin.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 11
Ykkös sadon korjuun viimenen päivä alkaa sarastella. Aamulla navetalla äitin kans poristiin uuden hieho ja sonnipihaton rakennuksesta. Molemmat oli sitä mieltä, että se voisi olla kannattava ratkaisu ajatellen tulevaisuutta. Kuitenki jos jättää sonnien kasvatuksen pois ja vähentää lypsäviä sen verran ,että hiehot sopii tuohon uudempaan navettaan. Tuo aika ison loven kuitenkin tilipussiin. Asiaa pitänee selvitellä ajan kanssa ,katella edullisia, vaivattomia ja pitkäikäisiä navetta ratkaisuja. Ja sen kokosena ,että pääsis vaikka apevaunulla läpi ajamaan.. No pohdimma sitä sitten myöhemmin, nyt kuitenki viimeisen salaojapalasen rehunkorjuun vuoro. Tämä palanen on kans aika tykätty, ei sähköpylväitä ja suorakaiteen muotoinen palanen. Ainut miinus on keskellä peltoa sijaitseva hirsilato.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Iltanavetalle on välissä mentävä. Sopivasti sain iltanavetalle paalattua. Illala sitten käväsin käärimässä paalit..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ykkös-sato paketissa ja nyt saa vähän aikaa hengähtää. Seuraavana alkaa läträämään lietteen kans ja sen jälkeen apulantoja levälleen. Eipä mulla muuta kerrottavaa tähän olekkaan. Seuraavaan päivitykseen!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Aivan uskomatonta blogia. Jatkoa vaan!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Tosi hyvää blogia! Sopivasti tekstiä ja kuvia ;)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Ei hemmetti, miten pystyt tähä? Ei yhtää virheitä ainenkaa mitä olisin huomannu. ;) Siis tää on kyllä yks parhaimpia plokei tähä mennes!
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

On kyllä saakelin komiaa blogia! :)
Kuva
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

On kyllä mukavaa blogia seurata kuvien ja tarinan puolesta! :)

Sais ny vaa vie omanki plokin jatkuun ku saadaan mappiin muutama rakennus mikä on vie tulovaihees.. :D
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Rantalan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 12
Muutamia päivä taas päässyt vierähtämään eteenpäin. Lietteen ajo hommia oon tässä harrastellut. Sekottelin 590 ja ajelin kutosnyykkärillä sekä pelaruksella levälleen. Paljo siitä ei kerrottavaa ole, homma sujui kohtuu mallikkaasti, koneiden toimiessa.. Sekotin on yhen tutun sikatilallisen kans yhteinen ja aika tuore tapaus, pelaruksen imupainevaunu on taas peräisin 90 luvulta. Kerralleen maalattu kun alko ruostumaan niin helekkaristi. Oon yrittänyt pitää siitä paineventtiilit ja painemittarit kunnossa, ettei vaan pääsis tapahtumaan ,että se imasis ittensä rutttuun. Asiasta ei sen enempää ,mutta laitetaan kuvat parin päivän ajalta tähän väliin ,ennenkun mennää seuraavaan asiaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kaikille nurmille tuli levitettyä jonkinmoinen lietekerros ja jäi syksyn levityksiinkin vähän lietettä. Ja sitten seuraavaan asiaan ,kävin tänä aamuna pankissa anomassa lakkikourassa lainaa uuteen nuorenkarjan pihattoon. Oon tässä vähän kerrallaan teeskennellyt asiaa eteenpäin, kaveri rustas piirustukset kohtuuhintaan, hänteki kustannus arvion ja prorahastuksen edustaja kävi kylässä ja käytiin asioita läpi ja hänen mielestä ihan kannattava ratkaisu. Enään oli pankinjohtajan mielipidettä vaille valmis. Menin kaiken mailman lippulappusten kanssa sinne , johtaja syynäs ne läpi sekä haastetteli vähän muuten. Että näki onko tuo mies täyspäinen. :D Lopulta sain kohtuullisen lainan ,sellasen että on mahdollista myös konekantaa pienesti uudistaa velanmaksun aikana. Syksyllä alkaa purkuhommat äitin veljien kans ja sen jälkeen tulee rakennusvirman ukot tekemään pohjatyöt ,laittaan seinät pystyyn ja katon päälle. Loput askartelen ite talvella. Pitäisi myös siivota vanhan navetan varastot ja katoksesta trukkilavat ym muut hilppeet pois. Sekä rakennella etuaita katokseen ja vetää vesi sekä lämmitettävä juomakuppi, niin saa hiehot talveksi sinne. Sonnit lähtee syksyllä vähän ennen purkuhommia ja jos tulee sonnivasikoita nii tumpata välitykseen. Ensivuoden puolella pitäis sitte investoida traktoriin, vanha kutonen pitäs vaihtaa uudempaan ja vähemmän ajettuun. Mulla onkin jo varmaan tiedossa minkälaista lähden hakemaan, ainakin merkin puolesta, mikäli sattuu sopiva löytymään. Mutta se tästä ja loppu päivä meneekin siinä kun käväsee hakemassa paalin vanhalle navetalle syöttöön ja kaverin tykö pitäs kärryn kans lähtiä. Sillä oli mulle joku homma kotonaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Nyt pääsette odottelemaan seuraavaa päivitystä. :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”