Modin tekeminen, säätö jne.

Epäselvyyksä & ongelmia pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

Eli mitä ohjelmia tarvii modien tekemiseen, textuurien tekemiseen, jne. Et on modi tehty tai muokattu toista modia?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Google Scetchup, tai joku muu 3d-ohjelma, jolla saa exportattua Blenderiin. (jos meinaa ilmaiseksi tehä)
Blender exporttausta, tai jos osaa käyttää paremmin, niin myös mallintamista varten.
GIANTS-editor exporttaamista ja viimeisiä säätöja varten. (voi vielä editoida kokoja yms.)
Kuvankäsittely/piirrustusohjelma tekstuureiden tekemiseen, ellei sitte meinaa käyttää vaan Scetchupin värejä. Paintillakin saa jo jotain aikaiseksi, ainakin jos on kuvia alkuperäisestä koneesta.

En ole varma tarvitseeko tekstuureiden säätöön vielä jotain ohjelmaa.
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

juketsu kirjoitti:Google Scetchup, tai joku muu 3d-ohjelma, jolla saa exportattua Blenderiin. (jos meinaa ilmaiseksi tehä)
Blender exporttausta, tai jos osaa käyttää paremmin, niin myös mallintamista varten.
GIANTS-editor exporttaamista ja viimeisiä säätöja varten. (voi vielä editoida kokoja yms.)
Kuvankäsittely/piirrustusohjelma tekstuureiden tekemiseen, ellei sitte meinaa käyttää vaan Scetchupin värejä. Paintillakin saa jo jotain aikaiseksi, ainakin jos on kuvia alkuperäisestä koneesta.

En ole varma tarvitseeko tekstuureiden säätöön vielä jotain ohjelmaa.
No, Mistä saa blenderin, ja pärjääkö ketsupin ilmais versiolla?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

Paint.NET v3.36 -Onko toi hyvä siihen värien laittamiseen verraten normi paintiin?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Paint.NET on ihan hyvä ilmaisohjelma (itse käytän välillä), koska siinä on tasot kuten esimerkiksi photarissa.

Kyllä Scetchupin ilmaisversiolla pärjää luultavasti ihan kohtuullisesti (en kyllä itse ole käyttänyt, mutta luulisin), se maksullinen versio kuitenkin maksaa melko paljon.

Blenderin saa täältä.
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

joo kiitti. Oon kuitenkin huomannu ettei ketsupin ilmaisversiolla pysty tekemään täys-pyöreitä tai tasaisesti kaltevia pintoja.. no, ei kai se haittaa
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Mitäs tarkoitat täyspyöreillä ja tasaisesti kaltevilla? Tosiaan tuossa Scetchupissa ei taida olla mitään smooth-toimintoa, joka tekis noista pyöreistä pinnoista sulavia, eikä ne jäis kantikkaiksi.

Tosin pyöreää muotoa tehtäessä saa luultavasti päättää montako kanttia ympyrässä on, eli sillä tavalla saadaan aikaan sulavuutta.
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

Esim uuden valtran nokka on sillee pyörehtävä... mb tracin valtran kula on kantikas ja opelmanin t valtran keula on tasainen...
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

no miten textuurit saa tehtyä?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

onkohan asiasta netissä ohjeita suomeksi et ku on tehty ketsupilla modi, miten se tallennetaan et sen saa auki blenderillä, sit giantsillla ja miten textuurit tehdään?
pekkapouta
Viestit: 125
Liittynyt: 20.07.2009 10:07

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja pekkapouta »

Simulation kirjoitti:Esim uuden valtran nokka on sillee pyörehtävä... mb tracin valtran kula on kantikas ja opelmanin t valtran keula on tasainen...
Mikä opelmanin t valtra?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

Kuva
taino mikä valtra onkaan...
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

siis ei opelmanin vaan trakori_miehen
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

miten saa giantsista ketsuppiin ja blenderiin modin siirrettyä ja toisesta koneesta siirrettyä esim pakoputki toiseen ja niin että savu tulee sit siitä mikä on siirretty?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Giantsista Scetchuppiin ei mitenkään, osia pystyy tietääkseni kopioimaan ja liittämään GIANTsissa.

Tuossa tuo et miten saadaa Blenderii Scetchupista ja tässä tuo Blenderistä exporttaus..
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

mut miten saa takaisin giantsista ketsuppiin et pystyisin esim. vaihtaan pakoputken paikkaa?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Ei mitenkään, sen paikkaa voi muuttaa GIANTSissa ja jos ei pysty, niin sitten sitä ei voi liikutella mitenkään :|
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

eli jos mä haluaisin tehä 903 604:sen, mun pitääkin tehä ite kokonaan uus modi!
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

No joo, mutta voi sitä GIANTSissa jotenkin luultavasti muokata ja tietysti tekstuureita voi muuttaa. Ja tietysti Scetchupista voi siihen tuoda lisää tavaraa.
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

mut 604:ssa on erilainen keula, hytti, valot...
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Sitten sinun ei auta kun tehä ainakin noi osat uudestaan :|
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

no mitä erilaista on siinä et kone toimii ku on päivitys mutta jos ei oo päivitystä niin se ei toimi? eli mitä siinä koneessa on erilaista?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Simulation »

onkos opelmanilla tallessa 903:sta siinä muodossa et sen pystyis avaamaan ketsupilla? ku en osaa tehä alusta loppuun rattoria niin muokkaisin siitä 604.sen?
qwert
Viestit: 52
Liittynyt: 25.07.2009 15:33

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja qwert »

Niin siis millä se modin tekeminen pitää ihan ekaksi alottaa??
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Modin tekeminen, säätö jne.

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

qwert kirjoitti:Niin siis millä se modin tekeminen pitää ihan ekaksi alottaa??
SketchUpilla tai muulla mallinnusohjelmalla jos alusta asti meinaat tehä.
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”