Sivu 1/3

Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 19:43
Kirjoittaja Ännä
Tehään ny sitte tämmönen äänestys, ko on nii kovaa vääntöä tästä asiasta. :D

Perustelkaa vastauksenne, omasta mielestä turpo, koska ilmasta tehoa ja vääntöä polttoaineen kulutuksesta tinkimättä, ja ne äänet. <3

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 19:48
Kirjoittaja Peluri4
Turpo tottakai, nuihin ännän perusteihin lisäks, että voi vittuilla killerille ko sen voortis ei oo turpoo. :D

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 19:54
Kirjoittaja Ezmo
Mää olisin turbon siasta äänestänyt mekaanista ahdinta, mutta ei ollut valikoimassa.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 19:56
Kirjoittaja Ännä
Ezmo kirjoitti:Mää olisin turbon siasta äänestänyt mekaanista ahdinta, mutta ei ollut valikoimassa.
No kerros sitte vähä sen eduista. Ei viihti laittaa äänestykseen, ku äänet nollaantuu.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 19:59
Kirjoittaja Valmet455
Killeri ainoo kuka äänestäny vaparia? :DD
Mutta turbolle ääni.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:09
Kirjoittaja Verkku
Äänestin turpoo, mutta jos katotaan serkun 6900 valamettia niin siinon turpo, syöttöpumppu vaihdettu ja ruuvattu. Äänet on mahtavat <3 ja on dynolla käytetty ja on muka 150hv.
Sitä ei todellakaa ole ja niiden entisessä 8100:ssa oli saman verran ja sorakuorma meni paljon kepeemmin. Mutta 6900:ssa on turpiinikytkytin,
ja jotku sanoo että se vei tehoo. Ja myös tässä 8100:ssa oli turpo.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:10
Kirjoittaja Ännä
Tottakai se tuntuu laiskemmalta vellikytkimellä.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:12
Kirjoittaja Verkku
Ännä kirjoitti:Tottakai se tuntuu laiskemmalta vellikytkimellä.
Tätä mieltä minäki oon.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:14
Kirjoittaja Killerhangar
En oo äänestäny mitään. Kyllähän se turbo kelpaa mutta joo. 755 vs 6610 molemmissa 4 sylinteriä, 755 on turbo. 755 on 8 heppaa ja oliko 40-50nm enemmän tehoa ja vääntöä... Sais ny olla kunnon erot edes :DD Kummassakin puolensa... Turbolla saa koneen kosahtamaan, vapari on suhteellisesti varmempi... Toki riippuu mitä ahtoja alkaa turbolla hakemaan...

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:15
Kirjoittaja valtravalmet
TURBO! Sitä ääntä ei voita ees voima. 8-) :kippis:

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:16
Kirjoittaja Tele
Kyllä se turpo, mahtavat äänet ja woimaa(?)
Ei kokemusta vapari vehkeistä...

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:52
Kirjoittaja Johndeeremiesv3
Turbo ehdottomasti! Ne äänet ja vislaukset... :kippis:

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 20:53
Kirjoittaja erkko fin
Johndeeremiesv3 kirjoitti:Turbo ehdottomasti! Ne äänet ja vislaukset... :kippis:
Sama!!

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:00
Kirjoittaja Ohtonen
I <3 turbo. :) Ne mahtavat vihellykset ja woema. Turbo on woeman nimi.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:02
Kirjoittaja BluePower
Turbo, voimaa ilman että polttoainetta menee enemmän, ja ne äänet, mutta kyllä se vapariki on hyvä esim. rehunteossa.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:06
Kirjoittaja Ezmo
Ännä kirjoitti:
Ezmo kirjoitti:Mää olisin turbon siasta äänestänyt mekaanista ahdinta, mutta ei ollut valikoimassa.
No kerros sitte vähä sen eduista. Ei viihti laittaa äänestykseen, ku äänet nollaantuu.
Mekaaninen ahdin ottaa voiman kampiakselilta suoraan, joten se alkaa ahtamaan jo pienilläkin kierroksilla. Ahdin saa olla vaikka kuinka iso, niin se lähtee heti pyörimään, toisin kuin turbo, joka oottelee sopivaa pakokaasun virtausta.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:07
Kirjoittaja valtravalmet
Elikkäs remmi turbo? :roll:

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:07
Kirjoittaja Suomimies69
Mun vastaus: 8-)

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:11
Kirjoittaja Ezmo
valtravalmet kirjoitti:Elikkäs remmi turbo? :roll:
Turbo on lyhenne turbiiniahtimesta, eli pakokaasu pyörittää turbiinia. Remmiahdin ja turboahdin.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:13
Kirjoittaja Tumpe
No real power just turbo shit Smoker

Riippuu vähän vehkeestä.. Traktorissa ny ei välttämättä turbiinia tartte olla mutta autossa kyllä.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:17
Kirjoittaja XarioN
Parempi vastaus. :P 905 + Turbo = <333


Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:20
Kirjoittaja BluePower
Ezmo kirjoitti:
valtravalmet kirjoitti:Elikkäs remmi turbo? :roll:
Turbo on lyhenne turbiiniahtimesta, eli pakokaasu pyörittää turbiinia. Remmiahdin ja turboahdin.
Mikäs on muute sitte turbiinikytkin? Meinaan 755 on semmone.

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:22
Kirjoittaja valtravalmet
Se ei liity mitenkää turboo. :D Kerron yv!

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:24
Kirjoittaja fordmies4610
Foordin turbo. 8-) Videon lopussa (0.33).

Re: Vapari vs. Turbo

Lähetetty: 19.05.2012 21:25
Kirjoittaja BluePower
valtravalmet kirjoitti:Se ei liity mitenkää turboo. :D Kerron yv!
Jaaha :laughing:

E: Ei tarvi kertoo.