Sivu 1/2
Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 18.06.2011 23:10
Kirjoittaja Nevamies
Keskustelua traktoreiden hyvistä ja huonoista puolista. Pysykääpä asiassa pienet erimielisyydet sallittu muttei saa kumminkaan "verta nenästään kaivaa".
+Vääntö.
+Mukava ajaa.
+Hyvä etukuormaamiseen.
+Käyttövarma vaihteisto
-Aika hidas,
9½/10
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 18.06.2011 23:17
Kirjoittaja Johndeeremiesv3
Case
+ Hyvä etukuormaaja traktoriksi.
+ Kääntyy helposti
- Saatavuus
- Ei voimaa paljookaa.

Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 18.06.2011 23:18
Kirjoittaja Motokuski
Eli siis Nevamies kysy multa että saako perustaa tämmösen topikin, ettei tarvi muualla väitellä raktoreiden paremmuudesta, joten tämä on sitä varten. Asiallisesti pitää kuitenkin olla, muuten menee topikki lukkoon.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 07:13
Kirjoittaja Jupe
.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 08:22
Kirjoittaja Galaxeri
Ei millään pahalla, mutta olis parempi jos laittaisitte koneen mallin viestiinne..

Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 08:29
Kirjoittaja Jupe
.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 10:43
Kirjoittaja hankkijamies
Massey-ferguson 165 S (
eli 165 Palmun isolla ohjaamolla)

+Komea ulkonäkö
+Multi power
+Helppo ohjata
+Tehoa 68 SAE HV
-Yksi hydraalikka letku.
-Palmun ohjaamossa on hemmentin vaikeeta tehdä huolto töitä
9½
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 12:07
Kirjoittaja Codrington
International 684
+ Hyvin kestävä traktori
+ Huolto ominaisuudet hyvät
+ Ketterä
+ Etukuormain traktoriksi tehty
+ International Laatu merkki
- Osien hinta
- Ohjaamon nahkasisusta rikkoutuu helposti
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 12:26
Kirjoittaja Andy
New holland autocommand

+ voimaa
+ Hiljainen hytti
+ Portaaton vaihteisto
-pienimmät 200 hp
-Maksaa paljon
9½.

Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 12:29
Kirjoittaja Andy
Codrington kirjoitti:International 684
[spoiler]

[/spoiler]
+ Hyvin kestävä traktori
+ Huolto ominaisuudet hyvät
+ Ketterä
+ Etukuormain traktoriksi tehty
+ International Laatu merkki
- Osien hinta
- Ohjaamon nahkasisusta rikkoutuu helposti
Suomalainen käski laittaa läpällä.
+Kannattaa ostaa jos haluaa mahdollisimman paskan rattorin.
+Kannattaa ostaa jos haluaa korjata enemmän, kuin ajaa.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 13:14
Kirjoittaja Motokuski
andi kirjoitti:Codrington kirjoitti:International 684
+ Hyvin kestävä traktori
+ Huolto ominaisuudet hyvät
+ Ketterä
+ Etukuormain traktoriksi tehty
+ International Laatu merkki
- Osien hinta
- Ohjaamon nahkasisusta rikkoutuu helposti
Suomalainen käski laittaa läpällä.
+Kannattaa ostaa jos haluaa mahdollisimman paskan rattorin.
+Kannattaa ostaa jos haluaa korjata enemmän, kuin ajaa.
Joo siinä taas Suomalainen puhuu kun ei oo varmaan kokemusta tuommosesta vehkeestä edes. Mut eipä se kovin häävi etukuormainkone ole kun on takaveto. Kaipa tuolla työt tekee, vaikka noissa engelmanneissa onkin ainakin 85-sarjassa kuulemma sähköistä vähän sanomista. Saksan mallit on asia erikseen, ne kestää.
andi kirjoitti:New holland autocommand
+ voimaa
+ Hiljainen hytti
+ Portaaton vaihteisto
-pienimmät 200 hp
-Maksaa paljon
9½.

Tuohon täytyy vielä lisätä että aika paljon on ollut ongelmia noissa 7000-sarjalaisissa, naapurilla oli ja pari kertaa meni joku hydrauliikan ohjausboksi, sit pientä sähövikaa ja kytkinpolkimen jousikaan ei kestänyt kun vuoden.

Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 14:17
Kirjoittaja Jupe
.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 16:47
Kirjoittaja urakkamies
Nevamies kirjoitti:[spoiler]Keskustelua traktoreiden hyvistä ja huonoista puolista. Pysykääpä asiassa pienet erimielisyydet sallittu muttei saa kumminkaan "verta nenästään kaivaa".

[/spoiler]
+Vääntö.
+Mukava ajaa.
+Hyvä etukuormaamiseen.
+Käyttövarma vaihteisto
-Aika hidas,
9½/10
Ja MINUN MIELESTÄNI epämukava ohjaamo, mitä vaarin 365:lla on tullut ajettua niin meidän samanikäinen Zetori on huomattavasti mukavempi.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 16:49
Kirjoittaja Motokuski
Jupe kirjoitti:Me pistettiin tm semmone pitkä jousi kun meni poikki ja on se 7vuotta kestäny, niin nyt on se kytkin, niin kevyt kun nuot nyyskyn sähkökytkimet.

Joo. Ite olin muistaakseni menossa lautasmuokkainta kiskomaan sillä, niin piti sit tunkea jotaki polkimen alle, että pysyy yläällä. Hyvinhän se ajaminen onnistuu ilmankin kytkintä, kun on nappivaihteilla ja hydraulisella suunnanvaihdolla saa risteyksessä pysähtymään.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 16:55
Kirjoittaja Nevamies
urakkamies kirjoitti:Nevamies kirjoitti:[spoiler]Keskustelua traktoreiden hyvistä ja huonoista puolista. Pysykääpä asiassa pienet erimielisyydet sallittu muttei saa kumminkaan "verta nenästään kaivaa".

[/spoiler]
+Vääntö.
+Mukava ajaa.
+Hyvä etukuormaamiseen.
+Käyttövarma vaihteisto
-Aika hidas,
9½/10
Ja MINUN MIELESTÄNI epämukava ohjaamo, mitä vaarin 365:lla on tullut ajettua niin meidän samanikäinen Zetori on huomattavasti mukavempi.
Riippuu siittä miten sitä 365:sta on pidetty.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 17:09
Kirjoittaja urakkamies
1545 tuntia ajettu kuin uusi, mutta muuten se ajoasento sun muut on epämukavia ja vaihrekepit tiellä ja muuta pientä.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 17:13
Kirjoittaja Nevamies
urakkamies kirjoitti:1545 tuntia ajettu kuin uusi, mutta muuten se ajoasento sun muut on epämukavia ja vaihrekepit tiellä ja muuta pientä.
Mun 365:
Ajettu: 600h
Ei mitään vikaa oo noista ollu mitä nyt mainitsit.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 17:53
Kirjoittaja Codrington
Se riipuu ihan ihmisestä, toinen ei tykkää vaikka ei olisi vikaa..
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 18:07
Kirjoittaja urakkamies
Mulla kun nuo strategiset mitat on 185/90 niin ainakin mulle käy tuo koppi pieneksi. Niin ja onko sulla kepit keskellä lattiaa vai siististi sielä sivussa. Olen kyllä ajanut yhden tutun 375 takapotkalla jossa oli jo sivukepit ja olikahan siinä sitten vielä Hi Line ohjaamo, niin kyllä se oli paljon parempi.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 19:20
Kirjoittaja hankkijamies
Miekää ei ainakaan haittaa mitkään "muna vaihteet" massikassa.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 19.06.2011 19:23
Kirjoittaja Codrington
Mitää munavaihteita aina tiellä, joku haalarin kulma aina jää siihe kiinni..
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 20.06.2011 18:00
Kirjoittaja TOS
farmmies kirjoitti:Miekää ei ainakaan haittaa mitkään "muna vaihteet" massikassa.
Ei muakaan monessa muussa raktorissa, mutta 300-sarjan Massikassa ne on AINA tiellä.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 20.06.2011 23:58
Kirjoittaja Päkätti
Jupe kirjoitti:Foordit
Plussat
-Kärsii ruuvata ainakin 200hp lisää hajottamata rattoria.
-voimakkaita
-hiljainen ohjaamo verrattuna sen ikäluokan rattoreihin esim -83 foordi on hiljaisempi ohjaamosta kuin -86 valametti ja foordis vielä isompi ääni.
Miinukset
-Hitaita ainaki 10 sarjan
En oikein usko että kestää pidemmänpäälle jos 200 heppaa ottaa lisää tehoja irti.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 21.06.2011 09:03
Kirjoittaja hankkijamies
TOS kirjoitti:farmmies kirjoitti:Miekää ei ainakaan haittaa mitkään "muna vaihteet" massikassa.
Ei muakaan monessa muussa raktorissa, mutta 300-sarjan Massikassa ne on AINA tiellä.
Ei ole kyllä itsellä kokemusta muuta kuin 65 ja 100 massikoista
ja niissä ne ei ainakaan haittaa yhtään.
Re: Eri merkkien hyvät/huonot puolet.
Lähetetty: 21.06.2011 17:19
Kirjoittaja TOS
farmmies kirjoitti:TOS kirjoitti:farmmies kirjoitti:Miekää ei ainakaan haittaa mitkään "muna vaihteet" massikassa.
Ei muakaan monessa muussa raktorissa, mutta 300-sarjan Massikassa ne on AINA tiellä.
Ei ole kyllä itsellä kokemusta muuta kuin 65 ja 100 massikoista
ja niissä ne ei ainakaan haittaa yhtään.
300-sarjassa joku torvi on laittanut ne keskelle lattiaa.