Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja MaPa »

fiiatti-ukko kirjoitti:Urakka meininki, molemmilla fiiateilla vesvakojen peittelyssä. :lol: Komeat kuvat on muuten.

Meillä ei vielä johki aikaa olla menossa pellolle, hieman vielä upottavat jalan alla nii iskä ei taho yhtään ottaa riskejä tiivistymisestä. Ollaa myös mietitty jos ei tänä kevväänä kynnettäs ollenkaa vaa lautasmuokkarilla vedeltäis. Nyt ollaa pikku hiljaa 502:sta parsittu kasaan päi, oon huomannu että vaikka ei iso tila ookkaa nii kolmella raktorilla meinaa tulla liian kiire, se neljäs pikkune auttaa pienissä hommissa kummasti ku ei tarvii koko ajan olla jostai vaihtamassa esim. kivitalikkoon. Tässä ennen peltohommia pitäis vielä polttopuuta tehä, ei varmaan keretä kaikkia kyllä tekemään, sitä tuli talven aikana sen verta kaadettua.
Ei se iso tila meillkään ole, mutta ihan hyvästi ollaa tultu toimeen pääasiassa aina 1-2 traktorilla (Natikka olis kolmas, mutta ei sitä oikeestaan nykyään enää käytetä töihin) 5v sitten oli parhaimmillaan neljä traktoria kun 8550 oli nevalla. Tosin traktorin tarpeet on aika erilaiset mullikka, ja lypsykarjatilalla.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Ohramaat tasausäestetty jolla taattu tasainen ja vain pinnasta kuivuminen. On vaan niiin helvetin kylvää. Maa toki on ympärivuorokauden plussalla, mutta kuitenkin. Kylvökone rassattu valmiiksi ja kiertokoetta vailla. Pääseepähän sitten kylvämään kun aika on. Tienhoito hommia tälläviikolla vähän suolauksia ja lanauksia sit voikin keskittyä vaan peltohommiiin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

MaPa kirjoitti:Ei se iso tila meillkään ole, mutta ihan hyvästi ollaa tultu toimeen pääasiassa aina 1-2 traktorilla (Natikka olis kolmas, mutta ei sitä oikeestaan nykyään enää käytetä töihin) 5v sitten oli parhaimmillaan neljä traktoria kun 8550 oli nevalla. Tosin traktorin tarpeet on aika erilaiset mullikka, ja lypsykarjatilalla.
On joo tarpeet erilaiset karjatilalla kun ihan perus viljatilalla, mut meillä tuo raktorien tarve selittyy ihan sillä että ollaan kaikki kynnettävät kynnetty vasta keväällä. Ja samaten yleensä tehään kaikkia työvaiheita vähän päällekkäin riippuen millanen kevät on, nii siten on hyvä että yhessä koneessa on aurat kiinni, toisessa äes ja kolmannessa kylvökone. Neljännellä sitten käyään kiviä keräämässä välissä mitä nousee sekä viiään lantoja ja siemeniä pellolle, vaikka kaikki pellot kyllä sijaitsee ihan kivenheiton päässä kotoa.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kyllä se kolme rattoria on minimi karjatilalla joka tekee kaikki työvaiheet itse ilman urakoitsiaa. Tahtoo tuolla kolmellakin mennä sesonkina koneitten ees taas väyläämiseksi ja hyvässä lykyssä saa monta kertaa päivässä vaihtaa työkonetta. Kuitenki iso osa on 3 piste kiinnityksellä olevia laitteita. Hyvä olla joku halpanen aisankannattelija, jolla voi vesikärryn hakia pellolta, pitää täyttövaunun edessä ja hätätilassa karhottaa tai pyörittää murskamyllyä. 4 on kyllä ihanne meidän tilalla, harmi kun siinä yhdessä on tupessa mettäkuormain, mitä ei huvita ottaa pois kun on aina jotain mihin sitä kuormaajaa tarttee.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Yleensä se 4 koneen tarve on sen pari päivää keväällä ja pari syksyllä. Monesti haaveiltu yhestä lisää jolla tekis jotain ja joka olisi samalla harrastekone. Aina silloin kun tulee huollot kohdalle, niin kiittää ettei ole sitä 4 konetta riesana. Huolloillakin on hintansa sillä aina välillä menee starttia, laturia tms.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Kyllä ainakin se neljä traktoria saa olla 200ha viljatilallakin. Täyttövaunulle,äkeelle kylvinkoneelle ja suursäkkien nostoon omat koneensa niin menee näppärästi. Tietysti kultivaattorille,lautasmuokkaimelle sekä lantakärrylle voisi vielä joku veturi olla. (Levitetään siis tutulta saatua paskaa vaikka viljatila onkin.)
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Meillä nyt ei ookko 72 sonnia + vasikat, ja se 60ha peltoa, mutta ihan hyvin ollaan aina kahella pärjätty. Kauimmat pellot 30km päässä niin oppinu sen ettei ihan turhaan koneita lähetä vaihtelemaan ja ajelemaan ees taas. Urakoitsijaakaan ei ikinä käytetä, lähinnä itte käydään urakoimassa :D , se on kun on tottunu 30 vuotta yhellä natikalla pärjäämään, niin siitä lähtösin. T190 ja T173, nykyään on vehkeinä, on tuo natikkakin tuolla, mutta kuten aiemmin sanoin, niin sillä ajetaan vuoteen alle 10h. Nekin lähinnä polttopuita.
Se on vaan tottumus kysymys, kesälläkin ihan hyvin pärjää, kun 190 aumalla ja 173 noukkarin eessä.
Ja keväällä 190 kylvää, ja 173 nostelee säkkejä siinä jyräämisen välissä.
E: Urakoitsija käy kyllä paalaamassa, ny sen vasta muistin :)

Ediitin editti: Ei siinä, sellasesta 80-120hv pikkutraktorista noiden kahen teekkarin kylkeen oon jo pitkään haaveillu, mutta kun ei kuulemma ole kannattavaa niin ei sitten. Ts nyykkäri oli kyllä hyvä peli aikoinaan. Harmi kun menivät myimään pois.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Kahella täs aika hyvi pärjää kun kaks kuskia on tällä hetkellä. :) 250hv portaatonta kolmanneksi kahteltu kun vaihtoarvo alkaa molemmilla koneilla olemaan melko olematon käyttöarvoon verrattuna. Kummminkaan tässä vielä vuoteen ainakaa ei pihalle uutta/uudempaa konetta tule niin ajetaan vanhoilla. :)
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Juurikasta alettu kylvämään.
Kuva
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Minimi traktorimäärä on se kuskien määrän verran. 400ha kylvöjä kun on edellisinä vuosina hoidettu, niin on menny hyvin kolmella. Yks on melkein koko ajan korjaamolla tai kylvökoneen edessä. Toisella säkit, kivien keruu, vesivakojen tukkiminen ja ruiskutus. Kolmannella äestys ja kyntö. Useammasta ei ois ollu hyötyä, kun oli vaan kaks kuskia, eikä useampi koskaa maksa itseään takas.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Ezmo kirjoitti:Minimi traktorimäärä on se kuskien määrän verran. 400ha kylvöjä kun on edellisinä vuosina hoidettu, niin on menny hyvin kolmella. Yks on melkein koko ajan korjaamolla tai kylvökoneen edessä. Toisella säkit, kivien keruu, vesivakojen tukkiminen ja ruiskutus. Kolmannella äestys ja kyntö. Useammasta ei ois ollu hyötyä, kun oli vaan kaks kuskia, eikä useampi koskaa maksa itseään takas.
Tätä on pidetty meilläkin nyrkkisääntönä. Rehuteossa viis kuskia, ja tällä hetkellä kuus traktoria, mutta foortti joutuukin nyt eläkepäiville kun ei tuo uusi karhotin taida mukavasti sillä liikkua.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Muhka kirjoitti:Tätä on pidetty meilläkin nyrkkisääntönä. Rehuteossa viis kuskia, ja tällä hetkellä kuus traktoria, mutta foortti joutuukin nyt eläkepäiville kun ei tuo uusi karhotin taida mukavasti sillä liikkua.
Solmu pakoputkeen nii rupee karhotin tulemaa perässä :D ;)
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

fiiatti-ukko kirjoitti:
Muhka kirjoitti:Tätä on pidetty meilläkin nyrkkisääntönä. Rehuteossa viis kuskia, ja tällä hetkellä kuus traktoria, mutta foortti joutuukin nyt eläkepäiville kun ei tuo uusi karhotin taida mukavasti sillä liikkua.
Solmu pakoputkeen nii rupee karhotin tulemaa perässä :D ;)
Paino ja hydrauliikan käytettävyys siinä nyt ennemminkin ahdistaa. Saa nähä pitääkö sitä vielä kokeilla kumminkin, mikäli tässä nyt kalusto vähenee.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Säilörehupaalien muovihäntiä kävin keräilemässä. Eihän tuota paljoa ollukkaan kerättäväksi, aika hyvä muovi näytti tuo rani olevan. Yhen yhtään tölkkiä ei löytynyt, yks hesen 0.4l pahvimuki löytyi. Pelloissa hieman märkyyttä vielä, enemmän ehkä peltotöiden aloittamisen esteenä on likomärät ja pehmeät peltotiet. Muuten vois alkaa paskaa vuokramaille kuskaamaan. Hankalasti näkyy sateita taas olevan, jokatoiselle päivälle lupaa vesisadetta ja välipäivinäkin pilvistä sekä kylmää. Ei onneksi vielä kiirettä pellolle ole, mutta edellisvuosina face on muistutellut kyntöjen lopettamisesta ja parhaimmillaan on paskaa ajettu jo huhtikuun lopussa. Peltotiet on kyllä ihmeen huonossa kunnossa ,ihme ku ei oo kuivahtanut vielä vaikkei oo satanut oikeastaan ollenkaan ja luntakaan ei ollut koko talvena minkään vertaa.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Nurmille ajellu apulantoja, huomenna loput nii on valamista.
Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Peltojen lanauksia aloteltu ja kaikki kynnettynä. Laitumeksi tuleva palanen pitäs alkaa kylvämään. Ja uuteen simultaan laittaa vanhasta hs laatikko.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Kynnöt vielä kesken, perkeleen vesisateet kun pitkittävät töitä aina pahimpaan aikaan. Teiden lanauksia kans on tehty kun tien pinnat kosteena.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Ihan hyvin on saatu peltotöitä tehtyä kun 5päivään 40hehtaaria äestetty ja kylvetty nuilla romuvehkeillä ja osa jopa jyrättykin. 6550 valtraan piti vielä vesipumppukin vaihtaa yks ilta.
Tänä aamuna ajelin rontuppia muutamille pelloille missä on oiken kunnolla jo ehtiny juolavehnä nousemaan.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kylvöt aikalailla kylvetty. Ite pidän loppuviikon vapaata tilan hommista ja isäntä sillä välin jyräilee viimeset pois. Lauantaina sitten kivenkeruutalkoot. Ens viikolla sitte paripyörät pois ja koneiden pesu.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Rehut aloteltu. Silppuriin kevyttä teräjumppaa. Joku iänikuinen pöyhimen piikki löyty pellosta ja 17 terää vaihtokuntoon :| Oishan se huonomminkin voinu mennä ku niitä 24 yhteensä... Onneks oma varaosakone nii tuli säästettyä muutama satku
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Noukinvaunua naitettu traktorin kanssa yhteen ja pistetty toimintakuntoon.
Kuva

Kuva
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Muutama päivä ajettu lietettä kahdessa vuorossa. Huominen pitää vapaata ni ei oo kaikki kylän mökkiläiset ovella :lol: Valmistautua ensi vuoden inttiin menoon ja ajaa altaat tyhjiksi, vaikka mahtuu kyllä talven paskat vaikka olisi melkeen puolillaan
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Tiistaina saatiin viimeset viljat puitua talteen, tai oikeastaan menihän se puolisen tuntia keskiviikon puolelle :D . Kuitenkin syyskuun puolella, esimerkiksi viime vuonna meni aikas lokakuun loppuun. Hankaluuksilta ei kuitenkaan selvitty, sampoakin täytyi useampaan otteeseen pajalla käyttää..
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

6550 lyöty parit paikolleen ja salaojitusta pitäs alkaa touhuaan. Pari sarkaojaa putkittaa vähemmäksi ja sen jälkeen pestä koneet ja alkaa oottamaan pakkasia. Tän vuoden touhut alkaa olla kohta tehtynä. Sitte vaan pajahommia ja paalien ajoa navetointien välissä. Kun maa jäätyy alkaa mettähommia suunitteleen.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Salaojahommia tuli tehtyä viime viikko, ongelma kohtia korjaillessa. Vielä pitäs 40hehtaaria kyntää jos tulis sopiva pikku pakkanen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”