Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä :D
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Valmeksi kirjoitti:Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä :D
Kyllä se vissiin jonkin näköinen sähköventtiili on. Ei kai sitä muuten pystyis ohjelmoimalla poistamaan käytöstä. En oo tosin asiaan sen tarkemmin perehtynyt. :?
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Kommenttini aiheutti näköjään jotain mielipahaa joissaki henkilöissä mutta tarkoitin, että silloin aikoinaan kun Deutzin Agrotron -mallit esiteltiin vuonna 96 ja myyntiin tulivat Suomessa 97 niin ei silloin paljon muista merkeistä kyseisiä ominaisuuksia löytynyt. Ja eipä ole uusissakaan deutzeissa paljon sitä vanhaa mallia muutettu. Vaihdeloota on edelleenkin sama ZF 7200 -mallinen johon on enemmän laitettu tekniikkaa ja sun muuta kilkettä. Mutta fakta on se että nää perkeleen Euro -määräykset vaatii traktorin nokalle niin järkyt syylärit ja muuta tekniikkaa, että toki se kasvaa.

Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.
#Kuuukkelijutut
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?
mikebirdie kirjoitti:
Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.
Eihän vanhoissakaan N-sarjalaisissa oo ollu moottori etuakselin etupuolella. ;)
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Niin olikin juu. 6000 -sarjassa se olikin. Noo samapa tuo. :D
#Kuuukkelijutut
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli. :P
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Matias98 kirjoitti:Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli. :P
Mitä nyt sitä Koneviestin testiä luin nii pitäis olla aika ketterä kääntymään sen uuden teekkarin :)
Kuva
Vikille kiitokset
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Juu niinhän siinä luki, että kääntöympyra oli vähän yli 10m. Siinähän oli runko ja keula muutenkin kapeampi, että renkaat kääntys enemmän. :)
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

MattiI kirjoitti:
Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?
Saattopa ollakin, en oo vielä kerinny muutakun ruokatunnilla äkkiä selaamaan läpi. ;)
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Avatar
opelman
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1430
Liittynyt: 15.04.2009 21:01
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Savo

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja opelman »

http://youtu.be/0xqPK6N0KzQ
Kuva
Kuva
No nii millonkas se tuommonen möyrii fs2015:sta?
Kyllä kelepoo tuos tukieuroja pistää menemään kun noin kommeen vallun suap pihhaan. :iso:
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä :)
Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4101
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Diesel Power kirjoitti:
MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä :)
Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.
Valtraan kun laittaa kusiruiskukoneen nokka-akselin, niin saa EGR pois. Sen takia uus kusikoneen nokka-akseli on niin kallis.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Makso kuulemma alkuun vain 200e se "hiottu" nokka-akseli ja niitä alko menemään ihan hirveesti kun sana levisi että ei urea vehkeistä saa egr,än silloin pois. Nykyään taitaa maksaa 800-1000e se nokka-akseli :D
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Se on se kysynnän ja tarjonnan laki, joka määrää hinnat sun muut. :D
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Nevamies
Viestit: 1856
Liittynyt: 31.05.2010 13:50
Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pitikös semmonenkin olla?

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Nevamies »

Jontikkaan pitää EGR tulpata ja sitten ohjelmoida, ja mistä tiedän: Koska viimeisen viiden viikon aikana 10 jontikan EGR:ää tulpannu ja ohjelmoinu!
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Avatar
Maattanee
Viestit: 2193
Liittynyt: 29.10.2013 19:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Paimio
Paikkakunta: Paimio

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

On tuo T4 kyllä komia 8-) Marraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta :D
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Maattanee kirjoitti:On tuo T4 kyllä komia 8-) Marraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta :D
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?
Active on mekaanisilla lohkoilla ja ns. nappivaihteistolla. Siitä akselista tekee kalliin juuri se mitä jo ylempänä mainittiin: Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos traktorin polttoaineen kulutus laskee huomattavasti ja tehoa tulee n. 20hv ja moottori toimii paremmin eikä karstoita niin paljoa niin 200e akselin vaihtoa ei kovin moni mieti.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Kuva
Kuva
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Tuossa on vanha brasilialainen valmetti vai? :D
Kuva
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Brasilialainen valluhan se siiinä :D Ja tuo telafoorti on kyllä komian näkönen, kulkee varmaan missä vaan :D
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

Tällä sivulla jotakin protoja
http://www.nedtrac.com/Bijzondere.htm
Kuva
Kiitos Mini20 !
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Kuva
Menee vähän ohi otsikon, mutta kun järki estää tunkemasta tätä minnekkään maatalous kuvia -topikkkiin.
Näyttää enemmän vanhalta A-sarjalaiselta ku N:ltä. :D Kiva tietää, että kuinka ketterä tuo on, vai onko
vaan kaks mukia ja kymmentä tuhatta euroa kevyempi kones kun tää T-sarja.
Miksei täällä humppa soi?
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Tosta mä kyllä pidän ulkonäyltä enemmän kuin uudesta T-sarjasta..
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Kuulemma paljo ketterämpi vielä, mitä T4.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”