Re: Fiat traktorit
Lähetetty: 05.08.2018 18:21
Naarmun takaa kamera mutta Laadun viiatti on se nättimod mies kirjoitti:Viiatilla ajelin
E: Laadun takaa naarmuunen linssi.
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Naarmun takaa kamera mutta Laadun viiatti on se nättimod mies kirjoitti:Viiatilla ajelin
E: Laadun takaa naarmuunen linssi.
Se koukku tuli 1997 tai 1998 kun tuli new holland tarratki ja rungon väri vaihtu. Radion paikka nyt on voinut olla lokasuojalla tai siinä kojelaudan sivussa. Kummeilla on sininen turbo10 jossa tuossa jälkimmäisessä kohtaa.fipatti kirjoitti:Tuli niihin vielä (vuotta en muista) pikku päivitys vetokoukuun sillai et se laskee ihan maahan asti ja mun mielestä noissa sinisissä oli sillai et radio oli siirretty kuskista katsoen vasemman lokasuojan päälle.
Ei sähkölaitteita kaivattukkaan vaan kunnollista suunnittelua vipujen paikoille ym.jaGe kirjoitti:Mihkä semmosia nykyajan sähkö mukavuuksia ees tarvii?Tosi miehet ajaa just tollasil! (Fiiatil)
No juu mut voisin sanoa että Fiiatti 4255 massikan voittaa.. Mutta palataan aiheeseen
No ei Fiiquisa tuokaa niin onnistunu ole. Hydraulivipstaakkeja saat kurkotella selkä kyyryssä ja ajoasento, jossa ollaa ku hevosen selässä, ei oikeen sovi kaikille.MaPa kirjoitti: Ei sähkölaitteita kaivattukkaan vaan kunnollista suunnittelua vipujen paikoille ym.
Just tota mää meinasinkiiAecel kirjoitti:No ei Fiiquisa tuokaa niin onnistunu ole. Hydraulivipstaakkeja saat kurkotella selkä kyyryssä ja ajoasento, jossa ollaa ku hevosen selässä, ei oikeen sovi kaikille.MaPa kirjoitti: Ei sähkölaitteita kaivattukkaan vaan kunnollista suunnittelua vipujen paikoille ym.
Nii kaikissa traktoreissa on se oma asento istua mutta en ainakaan mää tuomitsisi kerta istumalta traktoria. Sitä pitäisi kokeilla töissä yms. vähän aikaan ja sitten vasta antaa tuomio. Joskus voi huomata että "hei täähän tuntuukin hyvältä" vaikka aluksi olikin outoMuhka kirjoitti:Ford 6600 on hydraulivivut penkin etureunan alla. On kyllä viisaasti sijoitettu Ennen tuli ittekkin kuolailtua nuita 110-90 mutta kerran kun kävi istumassa niin loppuu lyhyeen.
Naapurin 130-90 on ainakin tehty tuollalailla. Teköö turvehommia sillä.henkka22 kirjoitti:Ainahan ne hydrauliikkavipujen paikkaa voi vaihtaa, yhen fiiatin nähny missä on tehty ite käsinoja ja siinä pienet hydraulivivut pistetty.
Kyllä se oikeesti aivan karmee pitkälle ihmiselle on, ajoasento samaa luokkaa kun vanhassa 980 jolla on jonkinverran tullut touhuttua. Ainoana merkittävänä erona vain sivulle siirtyneet vaihdekepit. Tottunu jontikkaan, caseen ja valmetteihin joissa mukavuus on täysin eriluokaa. Ja kun traktorissa on aikalailla samat paikat heikkoutena kun siinä massikassa oli. Esim etuakseli ei kestä jatkuvaa kuormainkäyttöä.. Pikavaihteettomuus on myös iso miinus ja mieluummin suunnanvaihto on ratin alla kun erillisellä kepillä. Sitte se heikkövääntönen kutonen, valmetin nelonenki vääntää paremmin, toki voimaa saa lisättyä... Tuolloin oli kakkoskone hakusessa jos ois 90 sarjan viiatin ostanu nii todennäkösesti kolmoskoneeksi olis jäänyt. 605 miellyttävämpi ajettava. Kyllä tuo 6550 valtra on tuntunut oikealta valinnalta..fipatti kirjoitti:Nii kaikissa traktoreissa on se oma asento istua mutta en ainakaan mää tuomitsisi kerta istumalta traktoria. Sitä pitäisi kokeilla töissä yms. vähän aikaan ja sitten vasta antaa tuomio. Joskus voi huomata että "hei täähän tuntuukin hyvältä" vaikka aluksi olikin outoMuhka kirjoitti:Ford 6600 on hydraulivivut penkin etureunan alla. On kyllä viisaasti sijoitettu Ennen tuli ittekkin kuolailtua nuita 110-90 mutta kerran kun kävi istumassa niin loppuu lyhyeen.
Tämä on sinun mielipiteesi. Mutta itse olen tietenkin tottunut fiiuihin eli kaikki "epämukavuudet" ovat jo tuttujaMaatila kirjoitti:Kyllä se oikeesti aivan karmee pitkälle ihmiselle on, ajoasento samaa luokkaa kun vanhassa 980 jolla on jonkinverran tullut touhuttua. Ainoana merkittävänä erona vain sivulle siirtyneet vaihdekepit. Tottunu jontikkaan, caseen ja valmetteihin joissa mukavuus on täysin eriluokaa. Ja kun traktorissa on aikalailla samat paikat heikkoutena kun siinä massikassa oli. Esim etuakseli ei kestä jatkuvaa kuormainkäyttöä.. Pikavaihteettomuus on myös iso miinus ja mieluummin suunnanvaihto on ratin alla kun erillisellä kepillä. Sitte se heikkövääntönen kutonen, valmetin nelonenki vääntää paremmin, toki voimaa saa lisättyä... Tuolloin oli kakkoskone hakusessa jos ois 90 sarjan viiatin ostanu nii todennäkösesti kolmoskoneeksi olis jäänyt. 605 miellyttävämpi ajettava. Kyllä tuo 6550 valtra on tuntunut oikealta valinnalta..fipatti kirjoitti:Nii kaikissa traktoreissa on se oma asento istua mutta en ainakaan mää tuomitsisi kerta istumalta traktoria. Sitä pitäisi kokeilla töissä yms. vähän aikaan ja sitten vasta antaa tuomio. Joskus voi huomata että "hei täähän tuntuukin hyvältä" vaikka aluksi olikin outoMuhka kirjoitti:Ford 6600 on hydraulivivut penkin etureunan alla. On kyllä viisaasti sijoitettu Ennen tuli ittekkin kuolailtua nuita 110-90 mutta kerran kun kävi istumassa niin loppuu lyhyeen.
Juurikin näin.MaPa kirjoitti:Niihä se onkii kun on pienestä pitäen ajanu fiiatilla niin kyllähän siihen välttämättä tottuu ja jos "parempaan" vaihtaa niin yhtälailla totuttelua siihenkin.