Re: Nettikoneesta bongatut
Lähetetty: 24.01.2017 19:01
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
En hoksannu, että tarkotit tuota Temmiä. Olin vielä sen 6050 vaihteistossa, tosiaan siinä on vaan 16 eikä 18 vaihdetta. Mutta aika aavikko mallia tuo 1,9 km/h mitä luvataan Temmillekkin. Vasaramurskain ei kerkiä pajua murskata tuolla nopudella kunnolla ja moneen muuhunkin hommaan ihan liikaa. Ja aika mörkö saa ollakkin tuommoselle 1900l repulle.Neliveto kirjoitti:Kummasti urakoitsijoilla on täälläpäin 175 ja 190 mallisia vesakkomurskainten edessä vaikka sopivia vaihteita ei ole? Koskaan en ole nähnyt teeämmää ruiskun edessä, varmaan on näppärämpiä koneita siihen hommaan olemassa kuin joku 7,5litran koneella oleva mörkö 650 takasilla (no saa niitä sirkkelinteräpyöriä ruuvailtua alle mutta silti).
Tältäkin foorumilta tuttu ja erittäin komea zetka.Zetor 6211 kirjoitti:https://www.nettikone.com/zetor/16245/1587508
Siinä olis kova vehe. Jos olis rahaa hakisin heti.
Ilmankos oliki vähän tutunen olonen kun katoin, mutta nyt oli pakko selvittää..Mehtä kirjoitti:Tältäkin foorumilta tuttu ja erittäin komea zetka.Zetor 6211 kirjoitti:https://www.nettikone.com/zetor/16245/1587508
Siinä olis kova vehe. Jos olis rahaa hakisin heti.
Saemo kirjoitti:Valmiina nevalle.
Eikö muka mee multipoverinakaan kovempaa.MattiI kirjoitti:Joo. Se noissa 500-sarjan verkuissa on hyvä puoli että niitä on kohtalaisen helppo remontoida. Muutenki mukavia koneita käyttää. Jos paljon täytyy esim. jatkuvasti nousta kopista pois jossain nurkka ajossa nii tuolta pääsee nopeesti vaikka noi kepit onki tuossa keskellä. Vaikka foortissa on rattivaihteet nii silti paljon ahtaampi kulkee ferkuun verrattuna. Huonoja puolia on sitte ohjaus maantiellä ja se et kulkee vaan 25km/h.
Jos ei mittalaitteita tarvi (tekee vain omia) niin tuossa on hyvä kone: https://www.nettikone.com/timberjack/1270a/1569545valmet00 kirjoitti:Isän kanssa mietitty jos jonkinlaisen isäntälinjan harvesteriin investoisi.
https://www.nettikone.com/valmet/901-1/1538059
https://www.nettikone.com/timberjack/1270/1483390
https://www.nettikone.com/valmet/911-ii-4x4/1577031
Täyty oikeen kattoo puhelimesta ku joskus katoin nii 27km/h ja kierroksia muistaakseni 2300. Meiän on kyllä tuossa nyt hiukan matalemmat renkaat mitä alunperin ollu et kyl se ehkä just päälle 30 menis vakiorenkailla.Maon^ kirjoitti:Eikö muka mee multipoverinakaan kovempaa.MattiI kirjoitti:Joo. Se noissa 500-sarjan verkuissa on hyvä puoli että niitä on kohtalaisen helppo remontoida. Muutenki mukavia koneita käyttää. Jos paljon täytyy esim. jatkuvasti nousta kopista pois jossain nurkka ajossa nii tuolta pääsee nopeesti vaikka noi kepit onki tuossa keskellä. Vaikka foortissa on rattivaihteet nii silti paljon ahtaampi kulkee ferkuun verrattuna. Huonoja puolia on sitte ohjaus maantiellä ja se et kulkee vaan 25km/h.Ainakin 135 menee päälle kolmenkympin pelkällä kierrosten nostolla. Vaikka ei edes oo multipower.
Luulis ainakin isommilla renkailla ja kierrosten nostolla menevän likelle neljääkymppiä.
Hytillisesti nuo natikat ja foordit on parempia. Mutta massikan multipowerikin on taase hyvä moneen hommaan. Mutta ei tuolla ainakaan pitempään aja ilman ratiopeltoreja.
Ei tuota ainakaan kannata tuohon hintaan hankkia. Remppaa löytyy varmana ja ulkomuoto kun ois kokenu jatkosodan. JälkiahtaminenkinMaatila kirjoitti: https://www.nettikone.com/ford/5610-turbo/1528064
Kyllähän nuita takakavetoromuja löytyis pitkin poikin. Ku olis muutama tonni ylimäärästä laittaa. Maksimi hinta pyörii siinä 5000€ huvitteilla jos itelle ainoastaan meinaisin. Vaatis jonkulaisen veikkausvoitonJa sitte pitäs vielä kotiakki viittiä/uskaltaa ajaa jostain kaukaa
Jaa. No en tiedä sitte, mut eipä se kyllä lujempaa kuljeEzmo kirjoitti:Multipowerin pitäis mennä 35km/h.
Samaa mieltä. Tanskan poikien sekurahytti on muutenkin aivan hirveä keksintö ja tuossa on vielä laitettu se kunnolla riekaleiksi niin sisä- kuin ulkopuolelta. Sitäkään en käsitä millä mittarilla 13.6-38 sirkkelinteräpyörät on isot.Aecel kirjoitti:Ei tuota ainakaan kannata tuohon hintaan hankkia. Remppaa löytyy varmana ja ulkomuoto kun ois kokenu jatkosodan. JälkiahtaminenkinMaatila kirjoitti: https://www.nettikone.com/ford/5610-turbo/1528064
Kyllähän nuita takakavetoromuja löytyis pitkin poikin. Ku olis muutama tonni ylimäärästä laittaa. Maksimi hinta pyörii siinä 5000€ huvitteilla jos itelle ainoastaan meinaisin. Vaatis jonkulaisen veikkausvoitonJa sitte pitäs vielä kotiakki viittiä/uskaltaa ajaa jostain kaukaa
voi olla tehty hyvin tai sitten hyvin huonosti.
Eipä ne 16.9-34 korkeematkaan ole jotka tuossa taitaa olla...?Neliveto kirjoitti: Samaa mieltä. Tanskan poikien sekurahytti on muutenkin aivan hirveä keksintö ja tuossa on vielä laitettu se kunnolla riekaleiksi niin sisä- kuin ulkopuolelta. Sitäkään en käsitä millä mittarilla 13.6-38 sirkkelinteräpyörät on isot.
Maatila kirjoitti:Tuo 5610 on yks kiinnostavimmista, kun löytys isommat takasetki ja olis pikkunypläämistä siellä täällä.
Niijustii.Maatila kirjoitti:Empä mää tuota oo ostamassa muutenkaan ku on liikaa hintaa. Enkä mää voortia muutenkaa ,vittumaisia vehkeitä korjata jos jotaki remonttia tulee. Mieluummin melekee 500 tai 600 sarjan massikan laittais vaikka nekään nii häävejä oo. Niitä ei kuitenkaan tarvi räjäyttää ihan atomeiksi jos meinaa jotaki remonttia tehä.
Paitti puoltuumasta ei saa auki ehjänä jos o tiukemmassaNeliveto kirjoitti:Tuumaiset kannatkaan ei tuota harmaita hiuksia kun millikoon avaimista löytyy sopivat.