Sivu 4/5

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 17:42
Kirjoittaja Valmeksi
Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä :D

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 17:51
Kirjoittaja MattiI
Valmeksi kirjoitti:Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä :D
Kyllä se vissiin jonkin näköinen sähköventtiili on. Ei kai sitä muuten pystyis ohjelmoimalla poistamaan käytöstä. En oo tosin asiaan sen tarkemmin perehtynyt. :?

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 18:00
Kirjoittaja Motokuski
Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 18:09
Kirjoittaja mikebirdie
Kommenttini aiheutti näköjään jotain mielipahaa joissaki henkilöissä mutta tarkoitin, että silloin aikoinaan kun Deutzin Agrotron -mallit esiteltiin vuonna 96 ja myyntiin tulivat Suomessa 97 niin ei silloin paljon muista merkeistä kyseisiä ominaisuuksia löytynyt. Ja eipä ole uusissakaan deutzeissa paljon sitä vanhaa mallia muutettu. Vaihdeloota on edelleenkin sama ZF 7200 -mallinen johon on enemmän laitettu tekniikkaa ja sun muuta kilkettä. Mutta fakta on se että nää perkeleen Euro -määräykset vaatii traktorin nokalle niin järkyt syylärit ja muuta tekniikkaa, että toki se kasvaa.

Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:14
Kirjoittaja MattiI
Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?
mikebirdie kirjoitti:
Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.
Eihän vanhoissakaan N-sarjalaisissa oo ollu moottori etuakselin etupuolella. ;)

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:22
Kirjoittaja mikebirdie
Niin olikin juu. 6000 -sarjassa se olikin. Noo samapa tuo. :D

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:34
Kirjoittaja Matias98
Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli. :P

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:38
Kirjoittaja MattiI
Matias98 kirjoitti:Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli. :P
Mitä nyt sitä Koneviestin testiä luin nii pitäis olla aika ketterä kääntymään sen uuden teekkarin :)

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:41
Kirjoittaja Matias98
Juu niinhän siinä luki, että kääntöympyra oli vähän yli 10m. Siinähän oli runko ja keula muutenkin kapeampi, että renkaat kääntys enemmän. :)

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 19:49
Kirjoittaja Motokuski
MattiI kirjoitti:
Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?
Saattopa ollakin, en oo vielä kerinny muutakun ruokatunnilla äkkiä selaamaan läpi. ;)

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 20:13
Kirjoittaja opelman
http://youtu.be/0xqPK6N0KzQ
Kuva
Kuva
No nii millonkas se tuommonen möyrii fs2015:sta?
Kyllä kelepoo tuos tukieuroja pistää menemään kun noin kommeen vallun suap pihhaan. :iso:

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 13.11.2014 21:29
Kirjoittaja Diesel Power
MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä :)
Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 15.11.2014 21:22
Kirjoittaja urakkamies
Diesel Power kirjoitti:
MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä :)
Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.
Valtraan kun laittaa kusiruiskukoneen nokka-akselin, niin saa EGR pois. Sen takia uus kusikoneen nokka-akseli on niin kallis.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 28.11.2014 16:48
Kirjoittaja Valmeksi
Makso kuulemma alkuun vain 200e se "hiottu" nokka-akseli ja niitä alko menemään ihan hirveesti kun sana levisi että ei urea vehkeistä saa egr,än silloin pois. Nykyään taitaa maksaa 800-1000e se nokka-akseli :D

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 28.11.2014 21:10
Kirjoittaja Diesel Power
Se on se kysynnän ja tarjonnan laki, joka määrää hinnat sun muut. :D

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 30.11.2014 15:54
Kirjoittaja Nevamies
Jontikkaan pitää EGR tulpata ja sitten ohjelmoida, ja mistä tiedän: Koska viimeisen viiden viikon aikana 10 jontikan EGR:ää tulpannu ja ohjelmoinu!

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 30.11.2014 16:26
Kirjoittaja Maattanee
On tuo T4 kyllä komia 8-) Marraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta :D
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 30.11.2014 16:31
Kirjoittaja Valmeksi
Maattanee kirjoitti:On tuo T4 kyllä komia 8-) Marraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta :D
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?
Active on mekaanisilla lohkoilla ja ns. nappivaihteistolla. Siitä akselista tekee kalliin juuri se mitä jo ylempänä mainittiin: Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos traktorin polttoaineen kulutus laskee huomattavasti ja tehoa tulee n. 20hv ja moottori toimii paremmin eikä karstoita niin paljoa niin 200e akselin vaihtoa ei kovin moni mieti.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 04.01.2015 20:07
Kirjoittaja Reiska95
Kuva

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 11.01.2015 22:08
Kirjoittaja Deereman
Tuossa on vanha brasilialainen valmetti vai? :D
Kuva

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 11.01.2015 23:50
Kirjoittaja ViljamiFIN
Brasilialainen valluhan se siiinä :D Ja tuo telafoorti on kyllä komian näkönen, kulkee varmaan missä vaan :D

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 12.01.2015 13:01
Kirjoittaja Kone kuski
Tällä sivulla jotakin protoja
http://www.nedtrac.com/Bijzondere.htm

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 12.09.2015 20:41
Kirjoittaja Aecel
Kuva
Menee vähän ohi otsikon, mutta kun järki estää tunkemasta tätä minnekkään maatalous kuvia -topikkkiin.
Näyttää enemmän vanhalta A-sarjalaiselta ku N:ltä. :D Kiva tietää, että kuinka ketterä tuo on, vai onko
vaan kaks mukia ja kymmentä tuhatta euroa kevyempi kones kun tää T-sarja.

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 12.09.2015 20:44
Kirjoittaja Pelaaja80
Tosta mä kyllä pidän ulkonäyltä enemmän kuin uudesta T-sarjasta..

Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Lähetetty: 12.09.2015 20:57
Kirjoittaja Ännä
Kuulemma paljo ketterämpi vielä, mitä T4.