Re: Fiat traktorit
Lähetetty: 23.01.2017 17:51
Nätti Fiiatti Fipatilla. Joku fiiatti meilläki oli varmaan 10 vuotta sitten, olisko ollu 780 tai 880.
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Juu okei. En oo kovin montaa metsämallia nähny niin en tiiätofu kirjoitti:Koska mettämalli, siinä on keula tankki ja parempi jalkatila kun kääntää penkin. Olisit edes lukenut pari viestiä ylemmäs.mod mies kirjoitti:Minkä takia tuo keula näyttää niin pitkältä?
Kiitos.Kasitonni kirjoitti:Nätti Fiiatti Fipatilla. Joku fiiatti meilläki oli varmaan 10 vuotta sitten, olisko ollu 780 tai 880.
Juu. Viime syksyllä.Valamettipekka kirjoitti:Nätti fiudehan tuo, nyt viime aikoina ostettu teille?
Tuskinpa kaikki sitä täältä tietää kuitenkaan. Mut siistinnäkönenhä tuo on kuitenni.tofu kirjoitti:Koska mettämalli, siinä on keula tankki ja parempi jalkatila kun kääntää penkin. Olisit edes lukenut pari viestiä ylemmäs.mod mies kirjoitti:Minkä takia tuo keula näyttää niin pitkältä?
Juu HC peterensiltä ostettu. Kyllähän me sitä jo vähän fiksailtiin. Esim. vaihettiin pakoputki, vesipumppu, etu lokarit ja muuta pientä. Ja tosiaan on vielä se pupumalli. Eli menee sen 40kmh. Edellinen omistaja ei kuulemma ole ikinä ajanut niin kovaa .Neliveto kirjoitti:On komia ja jotenkin tutun näköinen Fiiatti. Itekkin tuota kävin koeajamassa syksyllä HC Petersenillä ja tarjouksenkin jätin ennen kuin oli netissä koko kone. Heti olis saanu hintaan 9500+alv joten ei se tosiaankaan kallis ollu ja on muute vielä pupumallia gepsin mukaan ja näkeehän sen mittaristostakin. Kytkinremontti on vaan lähitulevaisuudessa edessä ja pari stefaa vuoti. Noilla tunneilla on konetta pitkäksi aikaa eikä siinä koeajon perusteella muuta sanomista ollu.
No No .Ezmo kirjoitti:Se on ihan ymmärrettävää, ettei Fiatilla uskalla ajaa yli 25km/h.
No juu. 80 sarja on siitä kyllä parempi .sierraman kirjoitti:No noissa 90 sarjalaisissa on kyllä ihan jäätävä klappi ratissa, vaikka ollaan tarkistettu kaikki nivelet et ei oo löysiä, mutta silti ratti pyörii molempiin suuntiin pari senttiä ihan tyhjää. Siihen kyllä tottuu ku silä muutaman kilometrin ajaa täyttä vauhtia.
Niin se myyjä mullekkin kovaa väitti. Sinne taloon mistä tuo tuli jäi vielä toinen 80-90 DT samaa vuosikertaa vain 2000h ajettu ja vaihdossa tuohon mettämalliin meni satanen tai satakymppi. Ei tuossa ainakaan ohjattavuudessa mitään vikaa ollu mitä ny tiellä ajelin eestaas ja gepsi näytti 38,5km/h / 2500rpm. En tiiä sitte onko siinä joku ryömintä vai mitä se kilpikonna meinas suunnanvaihtajan kepissä. Ei ainakaan Hi-Lo mallia tuo ollu eikä varmaan Overdrivekään. Mahtava oli silti tuo metsäohjaamo, paremmin pyörähti penkki ympäri kuin 900 valtrassa.fipatti kirjoitti:Juu HC peterensiltä ostettu. Kyllähän me sitä jo vähän fiksailtiin. Esim. vaihettiin pakoputki, vesipumppu, etu lokarit ja muuta pientä. Ja tosiaan on vielä se pupumalli. Eli menee sen 40kmh. Edellinen omistaja ei kuulemma ole ikinä ajanut niin kovaa .Neliveto kirjoitti:On komia ja jotenkin tutun näköinen Fiiatti. Itekkin tuota kävin koeajamassa syksyllä HC Petersenillä ja tarjouksenkin jätin ennen kuin oli netissä koko kone. Heti olis saanu hintaan 9500+alv joten ei se tosiaankaan kallis ollu ja on muute vielä pupumallia gepsin mukaan ja näkeehän sen mittaristostakin. Kytkinremontti on vaan lähitulevaisuudessa edessä ja pari stefaa vuoti. Noilla tunneilla on konetta pitkäksi aikaa eikä siinä koeajon perusteella muuta sanomista ollu.
No tota kilpikonnaa ollaan itekkin ihmetelty. Ja kyllähän penkki pyörähtää komiasti ympäri.Neliveto kirjoitti:Niin se myyjä mullekkin kovaa väitti. Sinne taloon mistä tuo tuli jäi vielä toinen 80-90 DT samaa vuosikertaa vain 2000h ajettu ja vaihdossa tuohon mettämalliin meni satanen tai satakymppi. Ei tuossa ainakaan ohjattavuudessa mitään vikaa ollu mitä ny tiellä ajelin eestaas ja gepsi näytti 38,5km/h / 2500rpm. En tiiä sitte onko siinä joku ryömintä vai mitä se kilpikonna meinas suunnanvaihtajan kepissä. Ei ainakaan Hi-Lo mallia tuo ollu eikä varmaan Overdrivekään. Mahtava oli silti tuo metsäohjaamo, paremmin pyörähti penkki ympäri kuin 900 valtrassa.fipatti kirjoitti:Juu HC peterensiltä ostettu. Kyllähän me sitä jo vähän fiksailtiin. Esim. vaihettiin pakoputki, vesipumppu, etu lokarit ja muuta pientä. Ja tosiaan on vielä se pupumalli. Eli menee sen 40kmh. Edellinen omistaja ei kuulemma ole ikinä ajanut niin kovaa .Neliveto kirjoitti:On komia ja jotenkin tutun näköinen Fiiatti. Itekkin tuota kävin koeajamassa syksyllä HC Petersenillä ja tarjouksenkin jätin ennen kuin oli netissä koko kone. Heti olis saanu hintaan 9500+alv joten ei se tosiaankaan kallis ollu ja on muute vielä pupumallia gepsin mukaan ja näkeehän sen mittaristostakin. Kytkinremontti on vaan lähitulevaisuudessa edessä ja pari stefaa vuoti. Noilla tunneilla on konetta pitkäksi aikaa eikä siinä koeajon perusteella muuta sanomista ollu.
Toi on kyllä totta sillain jännä kun meian 80-90 on -90 ja 880 on -79 että miten siinä 11 vuodes on menty tietyillä osa-alueilla vaan huonompaan suuntaan omasta mielestä.fipatti kirjoitti:No juu. 80 sarja on siitä kyllä parempi .sierraman kirjoitti:No noissa 90 sarjalaisissa on kyllä ihan jäätävä klappi ratissa, vaikka ollaan tarkistettu kaikki nivelet et ei oo löysiä, mutta silti ratti pyörii molempiin suuntiin pari senttiä ihan tyhjää. Siihen kyllä tottuu ku silä muutaman kilometrin ajaa täyttä vauhtia.
Minä en oo tieten -80 -sarjalaisella ajanukkaa mut tuossa sukulaisen 80-90 en oo klappia huomannu ajaes.sierraman kirjoitti:Toi on kyllä totta sillain jännä kun meian 80-90 on -90 ja 880 on -79 että miten siinä 11 vuodes on menty tietyillä osa-alueilla vaan huonompaan suuntaan omasta mielestä.fipatti kirjoitti:No juu. 80 sarja on siitä kyllä parempi .sierraman kirjoitti:No noissa 90 sarjalaisissa on kyllä ihan jäätävä klappi ratissa, vaikka ollaan tarkistettu kaikki nivelet et ei oo löysiä, mutta silti ratti pyörii molempiin suuntiin pari senttiä ihan tyhjää. Siihen kyllä tottuu ku silä muutaman kilometrin ajaa täyttä vauhtia.
Se on kuule aivan yleistä että monessa traktrissa otetaan takapakkia. Otetaan vaikka esimerkkinä Jontikka. SG2 ohjaamosta oli hyvä näkyväisyys taakse vetovarsille ja koukulle. Kun mallistoa uudistettiin niin koppi tuotiin edemmäs ja nyt tarvitaan ulostyöntyvä koukku/peili jotta sinne näkee. Myöskin etupyörät menivät kylkyselleen jolloin kääntösädettä saatiin pienennettyä, myöhemmin siitä luovuttiin. Nämä ovat näitä suunnittelun kukkasia.sierraman kirjoitti:Toi on kyllä totta sillain jännä kun meian 80-90 on -90 ja 880 on -79 että miten siinä 11 vuodes on menty tietyillä osa-alueilla vaan huonompaan suuntaan omasta mielestä.fipatti kirjoitti:No juu. 80 sarja on siitä kyllä parempi .sierraman kirjoitti:No noissa 90 sarjalaisissa on kyllä ihan jäätävä klappi ratissa, vaikka ollaan tarkistettu kaikki nivelet et ei oo löysiä, mutta silti ratti pyörii molempiin suuntiin pari senttiä ihan tyhjää. Siihen kyllä tottuu ku silä muutaman kilometrin ajaa täyttä vauhtia.
Sehän jalkatilan koko riippuu ihan vain tekijän hulluudesta.Maon^ kirjoitti:Menevät kyllä hirviän rumiksi kun tulee tuo tankki eteen. Ja ei siinä sittenkään jalkatilalla hurrata.