Re: Unelma maatilasi
Lähetetty: 04.12.2012 21:48
Näähän on vain unelmia ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Noo, määrittelehän vähän tarkemmin toi "jokapaikasta", ei se nyt niin unelmakone ole, kuskille karut olot ym., mutta voimaa ainaki saa irti jos haluaa. 190 teeämmässä anturivikoja ainakin löytyy, usiasti kuullu puhuttavan niistäki. Pumppuvikojakin tais olla ensimmäisissä malleissa? Kabinettihän noissa teeämmissä on varmaan suhteellisen mukava. 8950 Valmetti on mun mieleen suhteellisen hyvä kone, koska löytyy Boschin rivipumppu, ruuvauksella tehoja irti sen 250hv, ja tietysti enemmänki, mutta sitte tulee kestävyyden kans röplems. Sitte ainahan voi laittaa isompaa turboa ym., kyllä tet tiiättäTwiXi kirjoitti:180 Fiiatti on vähä rikki joka paikasta eikä vääntöäkää oo paljo mitää.BluePower kirjoitti:Peltoa 200ha, 150ha viljalla ja loput heinällä.. Mettää sitte niin perkeleesti. Olis kaikki tarpeelliset rakennukset, ja talossa maalämpö.. Koneina Nyysky Tm190, Fiat 180-90, ja sitte kaveriksi 8950 Valmetti...
Ostat vaikka jonku 6.6 tai 7.4 teen tai kasitonnisen ja syöttöä niin et 230hv.
Kyllä koulun A93 on mopomman tuntone ku N101.Ännä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Parhaat murinat o varmaan jo tehty.-Tukkijätkä kirjoitti:No ei mitenkään,mutta ennemmin kuuntelen kuutosen murinoita ku jonku kolmosen papatusta.hankkijamies kirjoitti:MItenkäs se ääni vaikuttaa siihen että miten siten sillä paskaa kuormataan?-Tukkijätkä kirjoitti:Ja 3-sylinterisissä on ääni ku jossain bobcatissa,Ja yleesä 120hv on 55 tai 960.
Mutta eikos niissä oo hyvät kaijuttimet ni voi laittaa vaikka veekasin äänet kuulumaan.
Naapuri oli käyny koe ajamassa uuden a93 ja sano et 92 on paljo laiskempi, 93 vissii pirtee veto kone. Niin hän se oli 605 3Tvaltravalmet kirjoitti:Iskänkaa ollaa katottu et jos JOSKUS saatas toi 865 vaihettuu n103, ois pirun mukava.Ännä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Ei tuolla N163:sella tee mitää vähä suurempien koneitten kans. Kyllähän se varmaan tehokkaampi on ku N142, mutta silti siinä ei oo nokalla palio mitää painoa. Kultivaattoriakaa sillä saisi vietyä. Eikä tossa enää suurta hintaeroa oo johonki T163:see.Ännä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Riippuu mitä tekköö... Ek hommis olis kyllä paras, siis ännä.XarioN kirjoitti:Ei tuolla N163:sella tee mitää vähä suurempien koneitten kans. Kyllähän se varmaan tehokkaampi on ku N142, mutta silti siinä ei oo nokalla palio mitää painoa. Kultivaattoriakaa sillä saisi vietyä. Eikä tossa enää suurta hintaeroa oo johonki T163:see.Ännä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Ei verä erellehenkää sitä lietekärry ja 4m kylvinkone tuloo semisti peräsÄnnä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
No mitä vitun väliä sillä on, jos ei jaksa teijän kärryjä kiskoa?? Luulekko että joka tilalla on samankokooset lietekärrit ku teillä?TwiXi kirjoitti:Ei verä erellehenkää sitä lietekärry ja 4m kylvinkone tuloo semisti peräsÄnnä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Toisaatla 120 pumppu on paree ku tees ja sitte tuo ketteryys.
Varmasti suurimmalla osalla joka ostaa N163:sen on vähintään 14m3(?) paskakärryt... Aika laiska se on, jossei edes paskakärryä vedä, kun ottaa huomioon että meillä vedettiin 15 mottisia Lameja 6 vuotta 905:sella ilma mitää ongelmia.Ännä kirjoitti:No mitä vitun väliä sillä on, jos ei jaksa teijän kärryjä kiskoa?? Luulekko että joka tilalla on samankokooset lietekärrit ku teillä?TwiXi kirjoitti:Ei verä erellehenkää sitä lietekärry ja 4m kylvinkone tuloo semisti peräsÄnnä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Toisaatla 120 pumppu on paree ku tees ja sitte tuo ketteryys.
No kyllä 14m3 kärrit liikkuu heleposti N141:llä. Ottaa 53km'h helposti mittariin, ja saa kepittää suoraa kakkoselta neloselle.XarioN kirjoitti: Varmasti suurimmalla osalla joka ostaa N163:sen on vähintään 14m3(?) paskakärryt... Aika laiska se on, jossei edes paskakärryä vedä, kun ottaa huomioon että meillä vedettiin 15 mottisia Lameja 6 vuotta 905:sella ilma mitää ongelmia.
Kiihtyminen kestää vitusti ja paremmin se T163 sitä vetääs.Ännä kirjoitti:No kyllä 14m3 kärrit liikkuu heleposti N141:llä. Ottaa 53km'h helposti mittariin, ja saa kepittää suoraa kakkoselta neloselle.XarioN kirjoitti: Varmasti suurimmalla osalla joka ostaa N163:sen on vähintään 14m3(?) paskakärryt... Aika laiska se on, jossei edes paskakärryä vedä, kun ottaa huomioon että meillä vedettiin 15 mottisia Lameja 6 vuotta 905:sella ilma mitää ongelmia.
Tuommosella yhistelmällä tullu monta kymmentä paskakuormaa ajettua, veturina N141 ja Livakka on 14m3.
En tiiä sitte onko se Valtran portaaton oikiasti niin paska, että jos tuoki Tirekti, niin liikkus enää mihkää?
Jos painavaa nostaa nii perse on kevyt, ännäs on lyhyt nokka nii on hyvä ek hommis, tee sarjalaine on taas paree ek hommis ku perse on painavempi ja jos n163 meinää kutivoida nii laitaaa eteen esim. ek ja siihen valurauta levyn.fendt 936 kirjoitti:Riippuu mitä tekköö... Ek hommis olis kyllä paras, siis ännä.XarioN kirjoitti:Ei tuolla N163:sella tee mitää vähä suurempien koneitten kans. Kyllähän se varmaan tehokkaampi on ku N142, mutta silti siinä ei oo nokalla palio mitää painoa. Kultivaattoriakaa sillä saisi vietyä. Eikä tossa enää suurta hintaeroa oo johonki T163:see.Ännä kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko sielä 3, 4 vai 6 pyttyä? Jokaanen kummiski hommaa sellaasen koneen ku kokee tarvittevansa, jos sä Twixi koet että A -sarjalla ei tee mitää, ei tarkota sitä etteikö joku semmosta tarttisi, sun mielipide ei oo kaikkien mielipide. Nuo uudet 3 -pyttyset N103 ym. on sitäpaitti kuulemma paljo pirtiempiäki ku 4 pyttyset A-sarjalaaset ja pienimmät ännät, 92, 101 ym. Ei joka hommaan se isoin ja tehokkain TEESARJA oo kaikista paras.Jos raktori pitäs olla mahdollisimman monipuolinen, niin ite ottaisin N163:n.
Nyt taijat valehella, a-sarjalainenki jaksaa lähteä nii miks ei tee lähtis? Kyllä määki jouvuin pysähytmään t182D ylämäkee ja 17t kaivinkone oli lavetilla, piti päästää leveäkuljetis rekan menemää vierestä, lähti liikkeelle ilman mitäää ongelmaa, no mutta on siinä voimaaki se 253. ja tiesiks että siinä ku painaa hahta nappulaa nii menee alue pienemmälle tai isommalle nii vois lähteä liikkeellekki sanooko mitään?-Tukkijätkä kirjoitti:Ainaki se ykkös version directi on aikalailla perseestä,oltiin sedän kans polkemassa turveaumaa ku se meinas palaa ja sitte pysähyttin ala-mäkeen että oltais lähetty pakittaa ylä-mäkeen ni alko vaan vinkuna kuulumaan eikä liikkunu mihinkään ni ei muuta vaihtoehtoa ku uuvestaan aumalle etuperin vauhin kans,raktori oli valtra t202 direct
Oikeen tuhat kiloa heittää.eemelip1 kirjoitti: Jos painavaa nostaa nii perse on kevyt, ännäs on lyhyt nokka nii on hyvä ek hommis, tee sarjalaine on taas paree ek hommis ku perse on painavempi ja jos n163 meinää kutivoida nii laitaaa eteen esim. ek ja siihen valurauta levyn.
Osaakko lukea saatanan älykääpiö siinä lukee selvällä suomenkielellä että pakittaa=ajaa taaksepäin,ja eise voima loppunu vaan kytkimestä (tai joku vastaava) pito.eemelip1 kirjoitti:Nyt taijat valehella, a-sarjalainenki jaksaa lähteä nii miks ei tee lähtis? Kyllä määki jouvuin pysähytmään t182D ylämäkee ja 17t kaivinkone oli lavetilla, piti päästää leveäkuljetis rekan menemää vierestä, lähti liikkeelle ilman mitäää ongelmaa, no mutta on siinä voimaaki se 253. ja tiesiks että siinä ku painaa hahta nappulaa nii menee alue pienemmälle tai isommalle nii vois lähteä liikkeellekki sanooko mitään?-Tukkijätkä kirjoitti:Ainaki se ykkös version directi on aikalailla perseestä,oltiin sedän kans polkemassa turveaumaa ku se meinas palaa ja sitte pysähyttin ala-mäkeen että oltais lähetty pakittaa ylä-mäkeen ni alko vaan vinkuna kuulumaan eikä liikkunu mihinkään ni ei muuta vaihtoehtoa ku uuvestaan aumalle etuperin vauhin kans,raktori oli valtra t202 direct