Re: Yleinen keskustelu maataloudesta
Lähetetty: 06.02.2013 20:51
Saa valita, ja mplifti ja trima o sama kiinnike. Se trima o vakiona, lisähinnalla saa kaiken muun, tai compi jossa o trima ja euro kumpiki samas.
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Ei sitä mihnäää rattoriin ollakkaa laittamas.leepu kirjoitti:No ainaki lifti paalipihit on laatu "kamaa"...
Mutta tuntus että rattorissa kestäs tuommone.
MP-Liftin 250 kuormaaja ollu 8 vuotta, en osaa sanoo tuntimääriä paljonko sillä on kuormattu mutta ei siinä oo minkäännäköstä sanomista ollu. Varusteisiin nähen aika edullinen, vakiona kuitenki esim. hydr. pikakiinnike ja vaimennus. Parempana ite pidän kuin Ismeä tai Quickea... Quicken vakaajat on perseestä, peittäävät aikalailla näkyvyyttä ja on aisastoissa ja sovitteissa ollu kestävyysongelmia.Aecel kirjoitti:Kun täällä o pojil... siis poikie isillä noita MP-Liftin tuotteita, niin kertokaas ku ootte varmaan sivusta seurannu
jos o revenneet tai jotain, niin mites ne pysyy kasassa?
Ku pitäs adapteri tehä toisesta kiinnikkeestä toisene ja nämä ny myy sellasia, ni ei tarttis ite ruvata mitään erikoisia rautaputki osteleen tai
enempää muitten töiten jäljiltä miettiin, et miten sellasen tekis.
Aika velho täytyy olla jos ne saa rikki. Ei ainaka millää lumen tai paalie lastauksella.Motokuski kirjoitti:Quicken vakaajat on perseestä, peittäävät aikalailla näkyvyyttä ja on aisastoissa ja sovitteissa ollu kestävyysongelmia.
Vanhempi quicke/ålö 630 kuormaaja pyöreillä vakaajaputkilla löytyy 700 vv:n keulalta, molemmat vakaajatangot molemmista päistä ratkennu.Aecel kirjoitti:Aika velho täytyy olla jos ne saa rikki. Ei ainaka millää lumen tai paalie lastauksella.Motokuski kirjoitti:Quicken vakaajat on perseestä, peittäävät aikalailla näkyvyyttä ja on aisastoissa ja sovitteissa ollu kestävyysongelmia.
Jos traktorit ovat maatalouskäyttöön rekistöröity, voi niitä ohjastaa T-kortin omaava kuski nopeudesta riippumatta. Urakointi käytössä vaaditaan LT tai C-kortti koneen ajamiseen, jos kyseessä on liikennetraktori. Ja tällainen asiakin tuli tuossa ilmi, että liikennetraktorilla ei saisi vetää mitään jarrutonta kärry, ei etes Tuhtia. Tämä siis jos traktori ei ole maatalouskäytössä. Ja polttoaine maksuihin tuli tarkennusta, eli jos talon nuorempi väki ajelee traktorilla kylillä pe-la iltaisin, ei päiväveroa tarvitse maksaa, vaan ajo luokitellaan maatalouden virkistysajoksi. Tämä vain jos kuljettaja on perheen jäsen. Jos traktoria ajaa joku muu, kuin omistajan perheen jäsen, täytyy päivävero olla maksettuna tai riisseli tankissa.Aecel kirjoitti:Kertokaas nytten sitte miten tää laki menee, kun meillä on kaksi uusinta Valtraa 50 km/h versioina ja ne on rekisteröity liikennetraktoreiksi.
Saanko mä nytten sitten ajaa niitä maatalouskäytössä, vaikka mulla on pelkkä maataloustraktorin ajamiseen oikeuttava kortti, vai tartteeko mun oottaa nyt kolme vuotta, että vuon suorittaa
LT-kortin? Muistelisin, että laki sanoo, etten saa, mutta onko asia näin?
Ä ä ää.. viime viikolla liikenelupakurssilla vanhempi konstaapeli tämän asian kertoi meleko selevästi, että saman perheen jäsenet saavat ajaa ilta-ajelua kylällä pööt tankissa ilman päiväveron maksua. Jos sakko tällaisesta annetaan, saa asiasta valittaa ja valitus menee läpi PISTEmikebirdie kirjoitti:Kuorma-auto eli C- kortilla saat varmasti ajaa liikennerattoria. Mutta uskoisin että saat ajaa 50 km/h kulkevaa traktoria maatalouskäytössä ihan T kortillakin. Ja se selviää kokeilemalla. Voin sanoo että poliisikin on niin tyhmä ettei tommosista tiiä ja kun työkoneessa ei tartte pitää teknistä osaa edes mukana. Nii senkus päästelet menemään, sillo siinä vissii tulee laki vastaan jos tehdään liikennöintiä koneella.
Pilluralli kylällä ei ole missään laissa määritelty maatalouskäytöksi, joten jos kiinni jäät niin maksat polttoaineesta verot ja sakot.
En kyllä löydä tuollaista pykälää, pistääs linkkiä väitteesi varmistamiseksi.V A valmet kirjoitti:Liikenne traktoria saa ajjaa maatallouskäytössä kuha ajjaa neljääkymppiä, piste.
Kattokaa trafin sivuilta.
Mikäs siin jos tuloo semmonen mopo jo saa paalaimen kiinnni. Ja ei sua ajaa ennenku on LT kortti.mikebirdie kirjoitti:Jaahas lait taas näköjään muuttunu. Noh sama se mulle on mitenkä menee mutta turhaa polttoaineen haaskaamista tommonen rilluttelu. Ostakaa mopot ja myöhemmin autot nii ei tartte faijan rattoreilla ja polttoaineilla ajella.
Varmaankaan tolla virkistysajolla ei oo tota tarkotettu, mutta menee samassa.Cummins- kirjoitti:Ä ä ää.. viime viikolla liikenelupakurssilla vanhempi konstaapeli tämän asian kertoi meleko selevästi, että saman perheen jäsenet saavat ajaa ilta-ajelua kylällä pööt tankissa ilman päiväveron maksua. Jos sakko tällaisesta annetaan, saa asiasta valittaa ja valitus menee läpi PISTEmikebirdie kirjoitti:Kuorma-auto eli C- kortilla saat varmasti ajaa liikennerattoria. Mutta uskoisin että saat ajaa 50 km/h kulkevaa traktoria maatalouskäytössä ihan T kortillakin. Ja se selviää kokeilemalla. Voin sanoo että poliisikin on niin tyhmä ettei tommosista tiiä ja kun työkoneessa ei tartte pitää teknistä osaa edes mukana. Nii senkus päästelet menemään, sillo siinä vissii tulee laki vastaan jos tehdään liikennöintiä koneella.
Pilluralli kylällä ei ole missään laissa määritelty maatalouskäytöksi, joten jos kiinni jäät niin maksat polttoaineesta verot ja sakot.
Ei lue kylärinkiä. Nämä veropykälät on oikeasti isoja ja eikä niitä voi kiertää.Maatilatalouden harjoittajan yksityistalouteen käytettävä traktori
Traktoria saa käyttää polttoöljyllä, kun sitä käytetään maatilatalouden
harjoittajan omaan yksityistalouteen liittyviin kuljetuksiin,
ja kun kysymyksessä on kyseisen maatilatalouden
harjoittajan hallitsema traktori. Ratkaisevaa on käyttötarkoituksen
lisäksi traktorin hallintasuhde. Maatilataouden harjoittajalla
tarkoitetaan henkilöä, jota verotetaan maatilatalouden
tuloverolain nojalla tai metsätalouden tulosta tuloverolain
43 §:n nojalla (metsätalouden pääomatulo).
Polttoainemaksuvapaata on myös erilaisen yhdistys- tai
talkootoiminnan (esimerkiksi maamiesseura, urheiluseura,
kylätoimikunta) yhteydessä korvauksetta tapahtuva traktorikuljetus.
Samoin polttoainemaksusta on vapautettu korvauksetta
suoritettava naapuri- ja muu vastaava apu, esimerkiksi
rikkoutuneen ajoneuvon hinaaminen sen käynnistämiseksi
tai hinaaminen korjaamolle.