Sivu 51/56

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 12:26
Kirjoittaja valtra M 150
Ämmmän perse on niin kevyt että se on heti ilimas ku kuormaa paskaa vaikka takapainot onki.Ollan katteltu jotaki kurottajaa/pyöräkuormaajaa siihen hommaan.

Ei tuo raktori oo tarkootettu mihinkää ek käyttöhön.Meillä sitä käytetähän aika palio niin ei ämmän etupää pitkän päälle kestä.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 13:09
Kirjoittaja kekkonen
Mitä helvettiä meillä tehää ek työt 50v vanhalla traktorilla ja hyvin pysyy perä maas ilman takapainooki ellei mee yli tuhannen kilon :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 14:41
Kirjoittaja Ezmo
Takapainot on huonot, kun se kasvattaa traktorin mittaa ja paaleja hakiessa ei pysty sellasta kuskaan mukana.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 15:49
Kirjoittaja Valmeksi
Ännä tama oli minun oletukseni,ei siitä heti tartte alkaa penistään leikkaamaan.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 21:19
Kirjoittaja Motokuski
Ezmo kirjoitti:Takapainot on huonot, kun se kasvattaa traktorin mittaa ja paaleja hakiessa ei pysty sellasta kuskaan mukana.
Jossain oli joskus kuva ihan fiksun olosesta takapainosta, sellanen vetovarsiin tuleva paino, mut pystyi vetämään kärryä koukussa kuitenkin samaan aikaan.

Siitähän nuo ihan nostolaitteeseen tulevat takapainot on parempia että ne vähentää etuakselin rasitusta toisin kuin vannepainot.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 21:21
Kirjoittaja wiltzu
Meillä on nostolaite takapainossa vetokita, mut ei oo sitä kyl tarvittu ku ei oo paalei mitä hakea..

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 21:25
Kirjoittaja leepu
Motokuski kirjoitti:
Ezmo kirjoitti:Takapainot on huonot, kun se kasvattaa traktorin mittaa ja paaleja hakiessa ei pysty sellasta kuskaan mukana.
Jossain oli joskus kuva ihan fiksun olosesta takapainosta, sellanen vetovarsiin tuleva paino, mut pystyi vetämään kärryä koukussa kuitenkin samaan aikaan.

Siitähän nuo ihan nostolaitteeseen tulevat takapainot on parempia että ne vähentää etuakselin rasitusta toisin kuin vannepainot.
Yhellä oli 828 eessä ja takana tonni puntit ku vankkurilla ajo vilijaa talavella.

Se paino oli kyllä nii ylhäällä että ei haittaa mitää muutako näkyvyyttä.

Tosin Fentti onki ainut vehe missä on hydrauline paska koukku nii ei tarvihe nostolaitetta käyttää ollenkaa.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 21:56
Kirjoittaja Ezmo
Motokuski kirjoitti:
Ezmo kirjoitti:Takapainot on huonot, kun se kasvattaa traktorin mittaa ja paaleja hakiessa ei pysty sellasta kuskaan mukana.
Jossain oli joskus kuva ihan fiksun olosesta takapainosta, sellanen vetovarsiin tuleva paino, mut pystyi vetämään kärryä koukussa kuitenkin samaan aikaan.

Siitähän nuo ihan nostolaitteeseen tulevat takapainot on parempia että ne vähentää etuakselin rasitusta toisin kuin vannepainot.
Paaleja ajaessa ei viitti taka-akselin massaa nostaa turhaan ja pihatossa ei mahdu pyörähtään, jos on takana jotain.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 22:11
Kirjoittaja kekkonen
Laittakaa renkaat täytee vettä :kippis:

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 22:13
Kirjoittaja sutki
Niimpä, suolavettä takarenkaat täyteen niin ei pitäis hirveesti perän keventyä.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 22:30
Kirjoittaja HolsetPower
Meillä ei 802 perä nouse. Tosin etuaseli on siinä hirviän eessä ja seon muutenki taka painonen.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 22:45
Kirjoittaja Ezmo
sutki kirjoitti:Niimpä, suolavettä takarenkaat täyteen niin ei pitäis hirveesti perän keventyä.
Suolavesi jäätyy talvella ja syö vanteet pilalle. Tenttua sinne pitää olla. Sekin lisää akselimassaa, kun sitä on jo muutenkin tarpeeksi lavetin kans.

Re: Valmetit

Lähetetty: 22.06.2013 22:50
Kirjoittaja sutki
Kyllä täällä yks urakoitsija on useamman vuoden ainakin kesäsin pitänyt suolavesiä kumeissa kun tarttee aika paljon koneelle painoa piennarleikkurin ja semmosen puomin kanssa olevan leikkurin kanssa.

Re: Valmetit

Lähetetty: 30.07.2013 20:49
Kirjoittaja Vallu500
meil on ollu yks 502 ja 500 on paraikaa Smoker

Re: Valmetit

Lähetetty: 30.07.2013 22:00
Kirjoittaja Farmari99
Koitettii käyntiin tuota 361:stä, aluks lähti mutta eipä lähteny enää ku piti videota kuvata. :D



Kytkin jumissa tuosta, laitettii vähä sumutetta sinne, huomenna mennään koittamaa uurestaan josko se irtoais. ;)

Re: Valmetit

Lähetetty: 31.07.2013 00:25
Kirjoittaja Sampo_Poika
opelman kirjoitti:
Kuva
oli tarkoitus tuollainen olla 405:sen vallun. Mutta sitten tekivät sen sillä 502:sen vanhalla kopilla. Mikä nykyään löytyy edelleen kehitettynä a-sarjalaisista :kippis:
Aika moderni koppi jos kattoo et tollasii ruvennu tulemaa kunnol 90-luvul, ja valmetti suunnitellu 30 vuot sitte tollast.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:17
Kirjoittaja Viki
Onko tää nappi joku lisävaruste? Molemmat kuvat on valtra 6550 hitekin ohjaamosta.
Kuva
Kuva

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:23
Kirjoittaja V A valmet
Ylemmän kuvan traktori on varmaan melko ensimmäisiä 6*50 sarjan valtroja ku tuo ohjauspöytä vai mikä onkaa missä ratti on kiinni, on tuota vanhan mallista ja minun
ymmärryksen mukkaan nuissa vanhemmissa ei oo tuota automaattista pikavaihteiiten vaihtoo niiko tossa alemmassa. Kysykää jos ette saanu selvää.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:36
Kirjoittaja Wallubesti
MEilki o toi nappi 6850 muistas vaa et mitä siit tullee ku painaa. :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:41
Kirjoittaja lassukka
Kuvassa ei ollut pikavaihde automatiikan nappi vaan auto N nappi, jonka tarkoitus on ollu ikään kuin turbiini kytkin, eli auto N kytkettynä jarrua painamalla kone pysähtyy ja tietokone käyttää kytkintä. Kun painaa auto N käyttöön/pois pitää käyttää suunnanvaihtaja käsijarru asennossa. Ja tietääkseni tämä on tullut vasta hitech 2.0 ja on vakiovaruste, voin olla väärässä. Korjatkaa/pätekää jos on tarve :)

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:41
Kirjoittaja V A valmet
Siitä ku painaa pikavaihteet vaihtuu automaattisesti ja sitte tuo ylempi vihree nappi on vedonvappautus eli raktori lähtee liikkeelle vasta ku painaam kaasua vaikka suunnanvaihtovipu olis vaikka etteenpäin.
Tietääkö muuten kukkaan että onko nuita 6750:siä mekaanisella pumpullan ku se on ecopoweri-malli?
E: Ei ku joo, se ylempi oli se automatiikka ja alempi vedonvappautus. :oops:

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:44
Kirjoittaja lassukka
V A valmet kirjoitti:Siitä ku oainaa pikavaihteet vaihtuu automaattisesti ja sitte tuo ylempi vihree nappi on vedonvappautus eli raktori lähtee liikkeelle vasta ku painaam kaasua vaikka suunnanvaihtovipu olis vaikka etteenpäin.
Tietääkö muuten kukkaan että onko nuita 6750:siä mekaanisella pumpullan ku se on ecopoweri-malli?
Katoppa uudestaan, ylemmäs o jänis, se on pikavaihde auto ja alemmas on N auto...Oliko 6750 muka sähkösella, oon aina luullu et ois mekaanisella :?

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:48
Kirjoittaja V A valmet
Kyllä ne melkeen kaikki ecopowerit on säkösellä, mutta eikös niissä sähkösellä pumpulla olevissa oo eri näköset nuo kaikki oikeella puolella olevat nappulat ja muutenki eruillaiset hallinta jutskat? :?

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 10:51
Kirjoittaja lassukka
Jos sähkönen moottorin ohjaus niin käsikaasuhan muuttuu pyöritettävään nuppiin ja tulee sinne nelivedon kytkennän ym luokse. Näin ainakin meidän 6850 mutta taas meidän ex 6750 oli perinteinen kasikaasu vipu mikä juoruaa mekaanisesta pumpusta :? Joku oikeasti tietävä saisi valaista :)

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 11:21
Kirjoittaja arska fs11
Meni 655 parkkivalojen katkasijasta lipu.