Re: Maatalous kuvia
Lähetetty: 31.05.2015 21:17
Erehdynkö jos sanon että teillä on Väderstadin kultivaattori?
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Kyljessä lukee Fransgård, että kyllä tuo vähä pielee meni.Valtra655 kirjoitti:Erehdynkö jos sanon että teillä on Väderstadin kultivaattori?
Näyttää aivan vääderin kultivaattorilta.Viki kirjoitti:^Eritavalla hienoo meininkiä ylempänä kuvissa.Kyljessä lukee Fransgård, että kyllä tuo vähä pielee meni.Valtra655 kirjoitti:Erehdynkö jos sanon että teillä on Väderstadin kultivaattori?
Eikö tuommonen äes oo ihan hanurista, kun ei oo etulataa vaan varpajyrä sen tilalla? Ei mahda oikeen tasottaa jos on isompia heittoja tai monttuja?mikebirdie kirjoitti:Kaverilla ryskäämässä.. Kyllä selkä hajosi tolla reissulla.
Tääläpäi ei oo tarvetta tasausäkeelle nii on sillä etulatalla hyvä täyttää raiteita ja pieniä epätasasuuksia, lanalla käy vaot täyttää ensi.Haasa90 kirjoitti:Iskällä on tollanen samanlainen potilan äes mis edes ja takana varpajyrät, tasasta se ainakin on tehnyt ja erityisen hyvä jos on esim savinen kokkareinen maa niin varpajyrät pienentää hyvin kokkareita. Ja se notkojen tasailu nyt oikeen muutenkaan mielestäni ole äkeen tehtävä vaan jonkun muun esim. perälevy, tasaus äes ja jos aina samas paikkaa ni koittaa vaikka kyntö järjestyksen muuttamista.
Kyllä siinä on iso merkitys, että mitä siellä on ja miten ne on. Lata tasoittaa ja varpajyrä vain rikkoo isoimmat paakut. Sopivan syvä ja pehmeä kerros tehdään piikeillä. Sillon huomaa varsin helposti äkeen kunnon merkityksen, kun piikit on vähän eri tasolla toisiinsa nähden, niin ei tuu koskaan tasasta itävyyttä.Valtra655 kirjoitti:Kun edessä on lata ja takana varpajyrä niin ei paljo oo mitää merkitystä mitä on välissä ja kuinka on. Ainoo et märässä varpajyrät tukkii helposti, mutta meidän hiesuilla ne on ehdottomat. Multamaat ja kevyet hiedat menee usein kerta ajolla.
Niinpä, ja eipä tuo varpajyrä sovi mielestäni, kuin savikolle. Monet luulee, että äestyksessä pitää saada mururakenne sellaiseksi jauhoksi, vaikka sellaista tulisi välttää.Ezmo kirjoitti:Kyllä siinä on iso merkitys, että mitä siellä on ja miten ne on. Lata tasoittaa ja varpajyrä vain rikkoo isoimmat paakut. Sopivan syvä ja pehmeä kerros tehdään piikeillä. Sillon huomaa varsin helposti äkeen kunnon merkityksen, kun piikit on vähän eri tasolla toisiinsa nähden, niin ei tuu koskaan tasasta itävyyttä.Valtra655 kirjoitti:Kun edessä on lata ja takana varpajyrä niin ei paljo oo mitää merkitystä mitä on välissä ja kuinka on. Ainoo et märässä varpajyrät tukkii helposti, mutta meidän hiesuilla ne on ehdottomat. Multamaat ja kevyet hiedat menee usein kerta ajolla.
Tottakai sillä välilä on merkitystä, mutta kunhan nyt vaan heitin. Pää pointti oli kuitenki että lata ja varpajyrät helpottaa paljon. Ja hiesua ei saakkaan vetää jauhoks tai tulee kuorettumaa, mutta ei silti sais olla pelkkää kokkarettakaan. Laahavannaskone rikkoo niitä vielä kylvössä.Ezmo kirjoitti:Kyllä siinä on iso merkitys, että mitä siellä on ja miten ne on. Lata tasoittaa ja varpajyrä vain rikkoo isoimmat paakut. Sopivan syvä ja pehmeä kerros tehdään piikeillä. Sillon huomaa varsin helposti äkeen kunnon merkityksen, kun piikit on vähän eri tasolla toisiinsa nähden, niin ei tuu koskaan tasasta itävyyttä.Valtra655 kirjoitti:Kun edessä on lata ja takana varpajyrä niin ei paljo oo mitää merkitystä mitä on välissä ja kuinka on. Ainoo et märässä varpajyrät tukkii helposti, mutta meidän hiesuilla ne on ehdottomat. Multamaat ja kevyet hiedat menee usein kerta ajolla.
Äläpä iha vehjeestä tommonen, suunnillee 4 kertaa sai leipoa ristiin tolla, että sai kylvettyy sillä 2,5 metrin sivupyöräkoneella. Tyypillä on 45 ha peltoa viljelyksessä ja tekee tommosilla rimpuloilla työnsä. Ja syssyllä kyntää kaikki pellot tolla Samella ja 3 siipisillä sarka-överumeilla. Mulla menisi kyllä hermo. Kun kysyin sitte sivulauseessa, että eikö kannattaisi päivittää konekalustoa kun sillä oli sitten vielä kaksi syntisen vanhaa David Brownia, niin vastasi vaan, että hän säästää. Mä sanoin, että ei sillä tavalla ikinä konetta saa uutta jos alkaa säästämään ja rahaa keräämään.Motokuski kirjoitti:Eikö tuommonen äes oo ihan hanurista, kun ei oo etulataa vaan varpajyrä sen tilalla? Ei mahda oikeen tasottaa jos on isompia heittoja tai monttuja?mikebirdie kirjoitti:Kaverilla ryskäämässä.. Kyllä selkä hajosi tolla reissulla.
Mitä sitä turhaan ostaa uusia, jos vanhoillakin pärjää. Täälläpäin on paljon viljelijöitä, joilla on just joku 40ha peltoa ja tuollaset pikkaset koneet. Osa pelloistakin on niin pieniä, että turhaan menis millään hirveen suurella vehkeellä sotkemaan.mikebirdie kirjoitti:Äläpä iha vehjeestä tommonen, suunnillee 4 kertaa sai leipoa ristiin tolla, että sai kylvettyy sillä 2,5 metrin sivupyöräkoneella. Tyypillä on 45 ha peltoa viljelyksessä ja tekee tommosilla rimpuloilla työnsä. Ja syssyllä kyntää kaikki pellot tolla Samella ja 3 siipisillä sarka-överumeilla. Mulla menisi kyllä hermo. Kun kysyin sitte sivulauseessa, että eikö kannattaisi päivittää konekalustoa kun sillä oli sitten vielä kaksi syntisen vanhaa David Brownia, niin vastasi vaan, että hän säästää. Mä sanoin, että ei sillä tavalla ikinä konetta saa uutta jos alkaa säästämään ja rahaa keräämään.Motokuski kirjoitti:Eikö tuommonen äes oo ihan hanurista, kun ei oo etulataa vaan varpajyrä sen tilalla? Ei mahda oikeen tasottaa jos on isompia heittoja tai monttuja?mikebirdie kirjoitti:Kaverilla ryskäämässä.. Kyllä selkä hajosi tolla reissulla.
Kyllä meilläkin tulee puitua 81-vuoden 8030 New Hollandilla reilu 130 hehtaaria vuodessa, ja menis enemmänkin. Samaten 2,5m sivupyöräjukolla kylvetään kans 130 hehtaaria, ja silläki menis enemmänkin, kun on vaan siemenlogistiikka hoidettu kunnolla, ettei tarvi kallista kylvöaikaa käyttää tiellä ajoon. Noistakin suurin osa on urakkaa, sekä puinneista että kylvöistä. 12m ruiskullakin tuli viimevuonna mittariin nelisen sataa hehtaaria.Matias98 kirjoitti:Me kynnetään 4 siipisillä sarka kverneillä 60ha vuodessa. Problem? No joo kyllähän ne ainaki viis siipiset sais olla, mutta nuillaki pärjää.