Tähän vähän listaa Realistisemman pelikokemuksen saavuttamiseksi selityksineen. Yleinen käsitys/ajatus on, Hitaampi = Realistisempi.
Added Realism for Vehicles
Kuten modhubin kuvauksessa selitetään. Lisää realismia lisäämällä veto- ja vierintä vastukset peliin pyörien uppoamisen lisäksi. Rengasvalinta vaikuttaa kuinka hyvin traktori vetää työkonetta pellolla.
Aluperäinen Modhubista (käykää arvostelemassa!)
v1.2.0.0 Update
Enchanted Vehicles
Shuttle (eteen, taakse) käsijarru ja lukot (etu- ja taka-akseli) sekä neliveto. Näyttää myös moottorin lämmöt, kierrokset koneen kuluneisuuden ja muuta tekstinä. Itse kuitenkin käytän vain Shuttlea ja lukkoja näillä asetuksilla
Increased Fuelconsumption
Lisää polttoaineenkulutusta. Pelin sisäisen valinnan vaikutus, Default = 300%, Low = 200%. Tämä lisää tankkaus tarvetta niin ettei voi ajaa yhtä seasonin vuotta yhdellä tankillisella tehden kaikki tilan työt.
Multiple Missions
Enemmän tehtäviä kerralla päälle. Tässä kannattaa olla tarkkana koska jos sulla on 2 peltoo kauraa puitavana, ekan pellon extra voi menna toisen pellon puintitilastoon ja vasta lopussa kun kaikki on puitu kummastakin saat ylimmääräiset itsellesi.
DEF Pack
Lisää DEF:in (UREA, AdBlue) peliin. Kaupasta ostettavissa DEF aineita pöntöissä, ja useat koneet myös käyttävät sitä kuten pitäisi. Vanhat koneet eivät sitä käytä, eikä sitä niissä ole. Tällöin savu on mmyös mustempaa kun UREAa ei ole käytössä.
Variable Spray Usage Vaatii keskustelua muualla realistisista asetuksista.
Realistiset (muutettavat) levitysmäärät lannoitteille, kuivalannalle, lietteelle ja kalkille (tonnia tai litraa /ha). Levitysmäärä pysyy myös vakiona nopeudesta riippumatta.
PÄIVITYKSIÄ !!
Added Realism for Vehicles (REA) päivitetty v1.2.0.0 (ja Edit versio jossa ei tekstejä näytöllä)
Added Realism For Vehicles Dynamic Dirt
Lisää lammikoita mapin alimpiin kohtiin (kostealla kelillä?) yhdessä REA:n kanssa (linkki postin alussa) vaikeuttaa koneiden liikkumista lammikoiden kohdalla simuloiden märkyyden lisääntymistä.
Onhan siinä motia. Saisko nää kaikki pakettina? Hirmu määrä ladata jokanen ykstellen.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 06:55
Kirjoittaja opelman
Jee. Viimeinkin pääsee upottamaan. Onko tuo lukko universaali vai jokaiseen modiin omansa?
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 07:09
Kirjoittaja Mr_Mazzony
opelman kirjoitti:Jee. Viimeinkin pääsee upottamaan. Onko tuo lukko universaali vai jokaiseen modiin omansa?
Universaali. Jos vaan on <differential> määritetty modin xml nii se toimii sen perusteella.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 07:12
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Onhan siinä motia. Saisko nää kaikki pakettina? Hirmu määrä ladata jokanen ykstellen.
Siinä ajassa kun sinä kirjoitat tuon viestin, minä luen sen, pakkaan ja uppaan kaikki jonnekkin, sinä huomaat ja lataat sen ja ihmettelet miten tämä puretaan ja minnekkin, niin olisit ladannut jokaisen erikseen minun antamista erinomaisista linkeistä yksitellen ja tajunnut kuinka helpoksi tein sen. Elä ole laiska. Yritä edes vähän!
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 20:17
Kirjoittaja opelman
Tuo uppoamismodi, kun vielä murat nostas pintaan uppoamiskohtaan.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 20:25
Kirjoittaja samppa85
opelman kirjoitti:Tuo uppoamismodi, kun vielä murat nostas pintaan uppoamiskohtaan.
Ja myös se et uppois herkemmin ja syvempää.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 21:03
Kirjoittaja opelman
samppa85 kirjoitti:
opelman kirjoitti:Tuo uppoamismodi, kun vielä murat nostas pintaan uppoamiskohtaan.
Ja myös se et uppois herkemmin ja syvempää.
Kokeilitko noiden lukkojen kanssa? minusta uppos ja vähän liiankin helposti takavetoset.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.01.2020 21:34
Kirjoittaja Mr_Mazzony
opelman kirjoitti:
samppa85 kirjoitti:
opelman kirjoitti:Tuo uppoamismodi, kun vielä murat nostas pintaan uppoamiskohtaan.
Ja myös se et uppois herkemmin ja syvempää.
Kokeilitko noiden lukkojen kanssa? minusta uppos ja vähän liiankin helposti takavetoset.
Tuossa kyllä lukee että tuo tekee lammikoita mataliin kohtiin sateella. Vähän kyllä harhaanjohtava nimi, tiiä sit mitä tuo oikeasti tekee.
Re: FS19 Realismi ja lisämodit
Lähetetty: 14.04.2020 20:49
Kirjoittaja Mr_Mazzony
PÄIVITYKSIÄ !!
Added Realism for Vehicles (REA) päivitetty v1.2.0.0 (ja Edit versio jossa ei tekstejä näytöllä)
Added Realism For Vehicles Dynamic Dirt
Lisää lammikoita mapin alimpiin kohtiin (kostealla kelillä?) yhdessä REA:n kanssa (linkki postin alussa) vaikeuttaa koneiden liikkumista lammikoiden kohdalla simuloiden märkyyden lisääntymistä.
opelman kirjoitti:Tuo uppoamismodi, kun vielä murat nostas pintaan uppoamiskohtaan.
Ja myös se et uppois herkemmin ja syvempää.
Tuo uppoaminen on helppo muuttaa itse
Avaamalla tiedosto REA.LUA notepad++
Etsi kohta REA.WheelRadiusMaxSinkFactor =
-Muuta numeroa 0.1-0.9 välillä ja tallenna
Normaali asetus on muistaakseni 0.2
Mitä suurempi luku on sitä syvemmälle ajoneuvo uppoaa pellolla.
-Liian suuri luku aiheuttaa ajoneuvon hyppimisen upotessa joten, älä säädä lukua liian suureksi.
Ittelläni käytössä 0.8 arvo ja tuo mukavasti lisää haastetta peliin kun vetelee onnettomalla trakulla painavaa kärriä tai työlaitetta pellolla