Sivu 1/3

Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.02.2020 22:07
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Näitä aiheita tulee nyt sen miljoona multa, en tiijä haittaako se mutta kertokaa jos haittaa. Eli olis muutama ohjeita vaativa juttu.

1. Miten saa mappiin laitettua tankkaus triggereitä? Entä resetaus paikan?

2. Kuinka saa lisättyä puita? Pitääkö ne ladata jostain ja sitten vaan importata mappiin vai onko joku muu tie? Lähinnä että miten saa tuohon truck-kingin turvemapin tynkään erikokosia puita? Siinä on nyt yhen kokosia koivuja, mäntyjä ja kuusia. Niitä pitäs saada erikokosia.

Lisäilen näitä pulmiani tänne sitä mukaa kun niitä kohtaan.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.02.2020 22:42
Kirjoittaja truck-king
1. Tankkaus: defaultItems.xml tiedostosta. Valmiina yksi paikka, muuttaa vaan positiot oikeiksi. Jos haluaa useamman, niin kopioi vaan sen gasStation rivin ja muuttaa kaikkien positiot oikeiksi.

Reset: samat paikat kun kaupasta ostettaessa. Muutetaan GE:ssä gameplay>vehicleShopGameplay

2. Importtaa suoraan pelin asennuskansiosta data\maps\trees. Näin tehden pitäisi tekstuuripolkujen tulla suoraan oikein.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.03.2020 09:01
Kirjoittaja valmetti 1502 t
truck-king kirjoitti:1. Tankkaus: defaultItems.xml tiedostosta. Valmiina yksi paikka, muuttaa vaan positiot oikeiksi. Jos haluaa useamman, niin kopioi vaan sen gasStation rivin ja muuttaa kaikkien positiot oikeiksi.

Reset: samat paikat kun kaupasta ostettaessa. Muutetaan GE:ssä gameplay>vehicleShopGameplay

2. Importtaa suoraan pelin asennuskansiosta data\maps\trees. Näin tehden pitäisi tekstuuripolkujen tulla suoraan oikein.

No tuoho asennuskansioon mulla onki pari kyssäriä. Mistä sen löytyy ku oon koittanu yhen toisen modin tiimoilta ettiä sitä mut se ei näy mulla. Ja toho tankkaukseen liittyen mistä sen positionin näkee et se sattuu ees sille hehtaarille?

E: Ja iha sinulle truck-king kohdistettuna kysymyksenä mikähäb on kun koitan muokata turpeen väriä (sitä millon sille ei oo tehty mitään) niin paint sanoo että virhe avatessa tiedostoa ja ei avaa sitä.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.03.2020 10:31
Kirjoittaja truck-king
Yksi tapa päästä asennuskansioon on klikata hiiren oikealla pikakuvaketta josta pelin käynnistää ja sitten "avaa tiedostosijainti". Ja jos on Steamin kautta niin Steamin kirjastossa klikkaa peliä hiiren oikealla ja ominaisuudet>paikalliset tiedostot>selaa paikallisia tiedostoja

Positiot saa kun GE:ssä laittaa jonkun objektin siihen haluttuun paikkaan ja sitten Attributes-ikkunasta translation kohdat kertoo position. Lopuksi sitten se objekti poiss.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.03.2020 10:33
Kirjoittaja valmetti 1502 t
truck-king kirjoitti:Yksi tapa päästä asennuskansioon on klikata hiiren oikealla pikakuvaketta josta pelin käynnistää ja sitten "avaa tiedostosijainti". Ja jos on Steamin kautta niin Steamin kirjastossa klikkaa peliä hiiren oikealla ja ominaisuudet>paikalliset tiedostot>selaa paikallisia tiedostoja

Positiot saa kun GE:ssä laittaa jonkun objektin siihen haluttuun paikkaan ja sitten Attributes-ikkunasta translation kohdat kertoo position. Lopuksi sitten se objekti poiss.

Joo kiitos neuvosta. Tossa laitoin edelliseen viestiin ongelman liittyen turve mappiin että jos siihen keksit syyn niin hyvä. :yhteistyö:

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.03.2020 11:05
Kirjoittaja truck-king
Siinä oli mullakin muuten aikanaan tolkuttomia vaikeuksia, varsinkin exportatessa. Siihen yhteen tiedostoon kun on pakattu kaikki mahdolliset pellon tekstuurit. Itse ratkaisin tämän lataamalla GIMP:n. Se ainakin avaa ja exporttaa oikein. Export vaiheessa siinä piti valita seuraavat DDS-asetukset:
Kuva

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.03.2020 11:37
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Joo no pitää kattoo jos latais ton gimpin.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 12.03.2020 16:03
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Laitellaas taas visaisia pulmia. Osaisko joku neuvoa kun olisin ingameemassa sitä fs17 Fiiatti mistä saa 115-90,130-90 ja 140-90 niin siinä on ongelma kun se ei näy 8.1.0 Giantsissa. Eli siis millä sen saa näkymään uudemmassa Giantsissa?

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 13.03.2020 17:02
Kirjoittaja valmetti 1502 t
valmetti 1502 t kirjoitti:Laitellaas taas visaisia pulmia. Osaisko joku neuvoa kun olisin ingameemassa sitä fs17 Fiiatti mistä saa 115-90,130-90 ja 140-90 niin siinä on ongelma kun se ei näy 8.1.0 Giantsissa. Eli siis millä sen saa näkymään uudemmassa Giantsissa?
Kysytääs samalla vielä semmosta juttua että miten saa lisättyä siihen millä kasvit maalataan ni nuo paperipuut? Uhkaa vähä mapissa räjähtää metsämäärä ja sitä kautta puumäärä käsii. Pelkään vaa että ei sit pyöri kunnolla ku on tolkusti pelkästää kaadettavia puita.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 13.03.2020 17:12
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Laitellaas taas visaisia pulmia. Osaisko joku neuvoa kun olisin ingameemassa sitä fs17 Fiiatti mistä saa 115-90,130-90 ja 140-90 niin siinä on ongelma kun se ei näy 8.1.0 Giantsissa. Eli siis millä sen saa näkymään uudemmassa Giantsissa?
Fiat: Muuta shaderit käyttään FS19:ern $datan FS17Support shaderrita
valmetti 1502 t kirjoitti:Kysytääs samalla vielä semmosta juttua että miten saa lisättyä siihen millä kasvit maalataan ni nuo paperipuut? Uhkaa vähä mapissa räjähtää metsämäärä ja sitä kautta puumäärä käsii. Pelkään vaa että ei sit pyöri kunnolla ku on tolkusti pelkästää kaadettavia puita.
Mettä: tee mappi valmiiks ensin kunnon puilla ja katotaan sit sitä pyörimistä ja optimointia ku valmis. Pidä vaan Scenegrafissa transformit siistinä nii helpottaa sit ettimistä ja selaamista sen puumäärän kanssa.
Sit ku mappi on valmis nii voi hioa esim puiden LOD:tä jollon ne katoo aiemmin näkyvistä. Tänkin voi tehä esim 3 eri vaiheessa jollon koko mehtä ei katoo heti (100/250/500)

E: Esim siinä ModHubin uusimmassa PixrlFarm/NMC mettä mapissaki on 50miljoonaa puuta..

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 13.03.2020 18:40
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Oha siinä sit vähän puita joo. :lol: Teen sen sitte oikeilla puilla valmiiks ja kokkeilen sitten. Tyhmä kysymys, mutta alottelijaa saa neuvoa että mitenkä se muutetaan se mitä shaderia se käyttää? Varmaan jotain koodin pätkää muuttaa johonkin?

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 13.03.2020 19:11
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Oha siinä sit vähän puita joo. :lol: Teen sen sitte oikeilla puilla valmiiks ja kokkeilen sitten. Tyhmä kysymys, mutta alottelijaa saa neuvoa että mitenkä se muutetaan se mitä shaderia se käyttää? Varmaan jotain koodin pätkää muuttaa johonkin?
Käytätkän puiden monistamiseen CTRL+B +random scale/rotation? Eli siis.... Paina hiirellä puuhun ja pidä hiiren nappi pohjassa, paina Ctrl+b edelleen hiiren nappi pohjassa, paina olikohan S ja F ja C (alhaalla kertoo avoid self collision, random rotation, random scale). Nyt hiiren nappi pohjaan painettuna saat liikuteltua puuta pitkin mappia ja painamalla "SHIFT" asetat puun maahan randomit päällä.

Shaderit vaihetaan ihan material selectionin alta.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 13.03.2020 22:10
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Joo no pitääpä tuossa huomenissa taikka ylihuomenissa taikka millon kerkeekää :lol: koittaa jos sais fiuden näkymää uudemmassa giantsissa.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 18.03.2020 19:21
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Laitellaas taas kyssäriä. Osaiskp joku neuvoa mitä pitää lisätä xml:ään että saa raktoriin toiset paripyörät taakse? Siis sillä lailla et olis customoinnissa normisti kaikkiin pyöriin parit ja sen lisäks mahollisuus että on eessä normisti yhet parit ja takana kahet?

Edit: Ja mikähän mahtaa olla vikana kun koitan saada sitä fs15 aikasta vihreetä 8950 mistä puuttuu ne pienet sivupellit niin se valittaa logissa että emissivelightshader ja vehicleshaderdirt versiot on 3 ja ne pitäs convertata 4. Mutta kun koitan convata ne 8.1 Giantsilla niin sanoo että moddesci versio 21 ei käy. 7.1 Ge:n kautta saa kyllä tulemaan sen 8.1 Ge:hen mutta se ei coverttaa niitä versioita ja se kaataa pelin kun koittaa ostaa. Millähän sais korjattua? Tai saa nakata uudessa giantsissa toimivan version jos osaa muuttaa sen että se toimii sitten pelissäkin ettei kaadu. (Oon koittanu siis ingameta fs19 sitä valtraa).

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 18.03.2020 21:42
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Laitellaas taas kyssäriä. Osaiskp joku neuvoa mitä pitää lisätä xml:ään että saa raktoriin toiset paripyörät taakse? Siis sillä lailla et olis customoinnissa normisti kaikkiin pyöriin parit ja sen lisäks mahollisuus että on eessä normisti yhet parit ja takana kahet?
Monistat sen <wheelConfiguration> välin ja lisäät <additionalWheel> kohtaan lisää <additionalWheel> rivejä...

esim... alkuperänen

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
monistettu additional wheel ja siirretty alemmas.

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
          <additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
                    <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
          </additionalWheel>
</additionalWheel>
Tämän kaiken tein vain tekstieditorilla kun en pysty nyt pelissä sisällä testaa. Mut periaatteen tajuaa.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 18.03.2020 22:16
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Juu. Pittää huomenna kokeilla mitenkä sekasin saa Giantsin menemää ku vähä muokkailee tietostoja. :laughing:

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 19.03.2020 12:00
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Mr_Mazzony kirjoitti:
valmetti 1502 t kirjoitti:Laitellaas taas kyssäriä. Osaiskp joku neuvoa mitä pitää lisätä xml:ään että saa raktoriin toiset paripyörät taakse? Siis sillä lailla et olis customoinnissa normisti kaikkiin pyöriin parit ja sen lisäks mahollisuus että on eessä normisti yhet parit ja takana kahet?
Monistat sen <wheelConfiguration> välin ja lisäät <additionalWheel> kohtaan lisää <additionalWheel> rivejä...

esim... alkuperänen

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
monistettu additional wheel ja siirretty alemmas.

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
          <additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
                    <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
          </additionalWheel>
</additionalWheel>
Tämän kaiken tein vain tekstieditorilla kun en pysty nyt pelissä sisällä testaa. Mut periaatteen tajuaa.

Lisäilin samalla tavalla nuo jutut ja nyt ei tuu kauppaan. Heittää erroreina ensin vaan additional wheels ja sen alla no store data found. Mikähä meni vikaan? :?

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 19.03.2020 14:57
Kirjoittaja truck-king
XML:ssä on todennäköisesti joku tagivirhe. Eli esim on <additionalWheel> kun pitäisi olla </additionalWheel>.

Ja tuossa Mr_Mazzonyn esimerkissä taitaa olla kanssa pieni virhe, nuo additionalWheelit pitää olla molemmat tuon wheel-tagin alla. Ei siis tuolla tavalla että toinen on toisen sisällä:

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
offset ja distance arvoja lisäämällä sitten säätää renkaan oikeaan kohtaan.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 19.03.2020 21:08
Kirjoittaja Mr_Mazzony
truck-king kirjoitti:XML:ssä on todennäköisesti joku tagivirhe. Eli esim on <additionalWheel> kun pitäisi olla </additionalWheel>.

Ja tuossa Mr_Mazzonyn esimerkissä taitaa olla kanssa pieni virhe, nuo additionalWheelit pitää olla molemmat tuon wheel-tagin alla. Ei siis tuolla tavalla että toinen on toisen sisällä:

Koodi: Valitse kaikki

<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
<additionalWheel filename="wheels/trelleborg/460_85R38.xml" configId="dual" offset="0.15" >
          <connector filename="$data/shared/wheels/rims/dual001_3.xml" distance="2"/>
</additionalWheel>
offset ja distance arvoja lisäämällä sitten säätää renkaan oikeaan kohtaan.
No näinhän se saattaa ollakkin. En tosiaan testannut pahemmin tota ku en päässy pelissä testaan. Kiitos kuitenkin selvennyksestä.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.03.2020 14:07
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Osaisko joku proo amatilainen neuvoa mitenkä saa lisättyä hiiapin raktoriin kiinteesti et se toimiiki? Meinasin sitä 305 Keslaa laittaa kasi tonttuun mutta nuo xml touhut on itelle aikalailla hepreaa että mitenkä sen hiiapin saa pelaamaa. Taikka sitten vaihtoehtosesti mitenkä saa toteutettua semmosen ratkasun että se tulis omalla attacherillaa? Et jäis nostolaitteet vapaaks.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.03.2020 14:21
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Osaisko joku proo amatilainen neuvoa mitenkä saa lisättyä hiiapin raktoriin kiinteesti et se toimiiki? Meinasin sitä 305 Keslaa laittaa kasi tonttuun mutta nuo xml touhut on itelle aikalailla hepreaa että mitenkä sen hiiapin saa pelaamaa. Taikka sitten vaihtoehtosesti mitenkä saa toteutettua semmosen ratkasun että se tulis omalla attacherillaa? Et jäis nostolaitteet vapaaks.
No jos mä pikasrrn käyn sen läpi.
Kiintee: Importtaa kesla koneesren ja asettele paikalleen. Sit kopsaa liikuttelun xml rivit koneen xml sekä i3d mappingit, nii ja kato et ne vastaa oikeita nodeja. Jos ModDeskiin piti jotain liittää nii tee näin. Luultsbasti traktori pitää muuttaa uudeksi koneeksi et saa koneen toimiin. Eli luot moddesciin lisäspezialation.

Tuppisovitteil: Luo 3d mallinnus softalla tuppisovitteet ja pura kuormaajasta jalat pois. Sit luot koneeseen ja kuormaajaan uudet attacherjointin ja typen ja vols. Periaattees pitäs toimia.

Tämä näin pikasesti mobiilis kirjotettuna. Jos pitäs kirjottaa askrl adkrleelta nii jää Eino Leinonki runokirjat toiseks pituudessaan.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.03.2020 15:00
Kirjoittaja Valmet 755
Perkule mulla oli omatekemät jaken tuppisovitteet FS15 kun muokkasin siitä palfingerin nostolaitekuormaimesta kronoksen tuppisovitekuormaajan, attacheria en sillon muuttanut kun ei viitsinyt alkaa joka koneeseen lisäilemään uutta. Kärryn sai silti perään kun siinä kuormaimessa oli attacher perässä sille. :roll: Tukijalatkin muutin siitä sirommiksi niin että tuli vain teleskooppituet tuppisovitteen kyljistä maahan. Niin pystyi tukemaan kuormatessa tarvittaessa ja kun irrotti koneesta niin ei jääny ilmaan leijumaan. :)

Nekin omatekemät modit on varmasti jossain muistitikulla mutta en yhtään tiedä missä, eli valitettavasti ei taida olla saamaksilla.. :cry:

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.03.2020 16:32
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Kuulostaa tuo tuppisovite helpommalta. Pitää koittaa kikkailla jos sais vaikka pelittämää.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 29.03.2020 16:36
Kirjoittaja arska fs11
Mulla kävi joskus mielessä toteuttaa projekti, että kuormaajan saa vaunusta irti ja sitä voi sitten käyttää nostolaitteissakin. Ajatukseen jäänyt.

Re: Ge kysymyksiä

Lähetetty: 01.05.2020 12:58
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Lisäillääs taas kymysyksiä. Yritin lisätä Valmettiin 24/34 koon renkaat niin heittää takasille tälläsen logissa:

Koodi: Valitse kaikki

C:/Users//Documents/My Games/FarmingSimulator2019/mods/FS19_Valmet755v2/wheels/rims.i3d (19.87 ms)
2020-05-01 12:49 data/shared/wheels/trelleborg/TM600/R34_TM600.i3d (142.73 ms)
2020-05-01 12:49   Error: Failed to find child 7 from node R34_TM600, only 3 childs given
2020-05-01 12:49 LUA call stack:
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/i3d/I3DUtil.lua (20) : printCallstack
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/i3d/I3DUtil.lua (79) : checkChildIndex
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/specializations/Wheels.lua (483) : indexToObject
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/specializations/Wheels.lua (521) : loadWheelPart
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/specializations/TipOccluder.lua (106) : superFunc
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/specializations/Wheels.lua (241) : finalizeWheel
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/SpecializationUtil.lua (30)
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/vehicles/Vehicle.lua (615) : raiseEvent
2020-05-01 12:49   dataS/scripts/i3d/I3DManager.lua (118) : asyncCallbackFunction
2020-05-01 12:49   Error: Index not found: 7|0
2020-05-01 12:49   Warning (C:/Users//Documents/My Games/FarmingSimulator2019/mods/FS19_Valmet755v2/Valmet905.xml): Failed to load node '7|0' for file '$data/shared/wheels/trelleborg/TM600/R34_TM600.i3d'
2020-05-01 12:49   Error: Failed to find child 7 from node R34_TM600, only 3 childs given
Myöskään paripyörät ei toimi jotka muutin tuolle rengastukselle. Etupyörät toimii normaalisti. Millähän tätä pitäis lähtee korjaamaan? :?

Edit: Ongelma korjaantuki sillä että vaihoin nodeen 7 paikalle 2 niinkun on data tiedostossakin.