Sivu 1/1
Värin muokkaus
Lähetetty: 16.02.2020 21:42
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Elikkä nyt tarviis tietää miten muutetaan väriä modissa.
Esimerkki tapaus:
Mulla etukuormaaja mikä pitäs saaha mustaks. Se on nyt harmaa tai punanen riippuu minkä kaupassa ottaa. Xml:ssä kun hakee colorilla niin löytyy se harmaa ja punanen sieltä. Niitten kohalla lukee color mat ja 0,5 ja nollia perässä pitkä litania. Ilmeisesti se arvo joka määrää sen värin jos en oo väärässä? Eli miten sitä arvoo pitää muokata että saa semmosen pelin omissa väreissä nimeltään onyx sävysen värin?
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 17.02.2020 15:43
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Elikkä nyt tarviis tietää miten muutetaan väriä modissa.
Esimerkki tapaus:
Mulla etukuormaaja mikä pitäs saaha mustaks. Se on nyt harmaa tai punanen riippuu minkä kaupassa ottaa. Xml:ssä kun hakee colorilla niin löytyy se harmaa ja punanen sieltä. Niitten kohalla lukee color mat ja 0,5 ja nollia perässä pitkä litania. Ilmeisesti se arvo joka määrää sen värin jos en oo väärässä? Eli miten sitä arvoo pitää muokata että saa semmosen pelin omissa väreissä nimeltään onyx sävysen värin?
Vertaa värinvalintaa johinkin missä on kaikki värit valittavana. Toisesta XML katot ja kopioit sen rivin (usedefaultcolors=true) siihen omaas. Tää valinta mahfollistaa pelin omiem värivalintojen käytön.
Jos et vaan ymmärrä nii kopsaa se värivalintakohta siitä XML tiedostosta tänne
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 14:07
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Laittelen nyt tänne koska liittyy aiheeseen. Osaisko joku tehä tai neuvos miten tehään? Asiana nyt se jaossakin oleva Kesla 122H kuormaajineen päivineen. Siitä pitäs saada tämän näkönen:
https://aitoasuorituskykya.fi/metsanhoi ... a-keslaan/ Ajattelin että eihän siinä kun skinailee sen mut ei se ollukkaaan niin helppo. Tekstuurit on sellaset siniset missä näkyy vaan osien muoto ja paikka. Eli miten sitä väriä saa vaihettua siihen? En löytäny xml:stä ainakaa nopeella ettimisellä mitään väreihin viittaavaa muista kun kärrin napojen väristä. Jos joku osais auttaa ongelman kanssa.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 17:06
Kirjoittaja Mr_Mazzony
valmetti 1502 t kirjoitti:Laittelen nyt tänne koska liittyy aiheeseen. Osaisko joku tehä tai neuvos miten tehään? Asiana nyt se jaossakin oleva Kesla 122H kuormaajineen päivineen. Siitä pitäs saada tämän näkönen:
https://aitoasuorituskykya.fi/metsanhoi ... a-keslaan/ Ajattelin että eihän siinä kun skinailee sen mut ei se ollukkaaan niin helppo. Tekstuurit on sellaset siniset missä näkyy vaan osien muoto ja paikka. Eli miten sitä väriä saa vaihettua siihen? En löytäny xml:stä ainakaa nopeella ettimisellä mitään väreihin viittaavaa muista kun kärrin napojen väristä. Jos joku osais auttaa ongelman kanssa.
Anteeksi mutta välillä tekisi mieli huutaa ja hakata päätä seinään....
Jos modissa ei ole värivalintaa vakiona nii sit se yleensä onnistuu vaihtaa GEssä shaderin (material editin ikkuna) alla "color 0-7" riveistä numeroilla. Osan valittua liikuttelee niitä slaidereita / muuttrler numeroita ja kattoo mikä colori on millekki osalle.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 18:39
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Anteeksi mutta välillä tekis mieli hermostua kun modaajille on itestään selvyys miten hommat toimii mut tämmöselle harrastelijalle ei. Pitääpä koittaa katella jos sais sen jotenkin toimimaa niiku sanoit. Kiitos ja anteeks.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 19:04
Kirjoittaja Colthammer
Valittavien perusvärien ohje löytyy esim. tuolta:
https://www.youtube.com/watch?v=t035UsHUpbg , kohdasta 1.26 alkaen. Tuossa videossa on myös riviä ylempänä kohta; "baseMaterial" , josta ainakin traktoreissa pystyy vaihtamaan pysyvän värin ( "value=" ). Muistelisin ainakin Fendin Idealissa olevan vähän tuota "onyxiä" muistuttavaa väriä, voi olla tosin liian harmaata, enkä tiedä onko se vain textuurina. Oli myös samaa ongelmaa väreissä, mutta tuosta videosta oli ainakin itselle apua

.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 19:34
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Mr_Mazzony kirjoitti:valmetti 1502 t kirjoitti:Laittelen nyt tänne koska liittyy aiheeseen. Osaisko joku tehä tai neuvos miten tehään? Asiana nyt se jaossakin oleva Kesla 122H kuormaajineen päivineen. Siitä pitäs saada tämän näkönen:
https://aitoasuorituskykya.fi/metsanhoi ... a-keslaan/ Ajattelin että eihän siinä kun skinailee sen mut ei se ollukkaaan niin helppo. Tekstuurit on sellaset siniset missä näkyy vaan osien muoto ja paikka. Eli miten sitä väriä saa vaihettua siihen? En löytäny xml:stä ainakaa nopeella ettimisellä mitään väreihin viittaavaa muista kun kärrin napojen väristä. Jos joku osais auttaa ongelman kanssa.
Anteeksi mutta välillä tekisi mieli huutaa ja hakata päätä seinään....
Jos modissa ei ole värivalintaa vakiona nii sit se yleensä onnistuu vaihtaa GEssä shaderin (material editin ikkuna) alla "color 0-7" riveistä numeroilla. Osan valittua liikuttelee niitä slaidereita / muuttrler numeroita ja kattoo mikä colori on millekki osalle.
Koitin tuota ja totesin että keslasta värjäytyy koko kärri ja koko hiiappi oli valinta ihan missä vaan. Kun pitäs muutamia osia saaha mustakskin mutta ei saa kun koko hela hoito muuttuu kerralla. Varmaan teen jotai väärin mutta antaa olla.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 19:38
Kirjoittaja Mr_Mazzony
Tossa kattelin kännyl läpi tota nosturia. Ilman puomiston blenderissä käyttöä puomia ja pystytolppaa ei saa eroteltua eri väreihin, tai no saa jos exporttaa pystytolpan, nimeää sen materialin eri materialiks ja importtaa takas ja korvaa entisen.
Mutta värinvaihdon saa tehtyy ku lisää XML vaa <baseMaterial> ja <baseMaterialConfigurations> rivit. Niihin sit kopsaa GEstä oikeet shaderMaterialit, nodet ja värivalinnat.
Vittu tekishä näitä miniedittejä itekki teille, ku tässäkään menis varttia pitempään, vaan ku kännyl se ei onnistu ja kotona ei oo aikaa istuu koneella säätämäs muille miljoonaa modia.
Koodi: Valitse kaikki
<baseMaterial>
<material name="???craneMat???" baseNode="ETTIKÄÄ OIKEE NODE 0>??">
<shaderParameter name="colorMat0" material="0" value="VALTRA_BLUE1"/>
</material>
</baseMaterial>
<baseMaterialConfigurations useDefaultColors="true" defaultColorIndex="0" price="150">
<material name="???craneMat???" shaderParameter="colorMat0" />
</baseMaterialConfigurations>
Toimiskohan ton tyylinen koodinpätkä. Tohon tottakai muokata ne ???craneMat??? Ja ETTIKÄÄ OIKEE NODE 0>?? paikat oikeeks. Toi node on luultavasti se vaakapuomin (harmaan) node ja materiaali samasta puomista saatu.
Edit: ohho... oli siis nähtävästi kärristä puhe. Itte kokoajan olin nosturia muokkaamas. Mutta jos kerta näyttää siltä että kaikki liittyy yhteen ku yhtä väriä (color0) muokkaa nii joko export/materialinimenvaihto(craneMat1)/import takas, tahi blenderis UDIM muutos color1 mustaksi jääville osille.
Re: Värin muokkaus
Lähetetty: 20.02.2020 21:53
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Joo no kyllä minä osaan nuo mini ediitit tehä itekkin mitä tarvii. Pitää katella tuota kärriä mitä sen kanssa touhuu. Riittääkö mielen kiinto värkätä sitä sitten osat eri värisiks. Mänkööt harmaana keslana nyt. En jaksa nyt värkätä. Voiha se olla että loman tylsyydessä tulee se kikkailtua.
