GE:Triggerit [Tutorial]

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 19 peliin.
Avatar
rape
Viestit: 746
Liittynyt: 09.01.2014 17:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Egelantti, Ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: Rasse
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

GE:Triggerit [Tutorial]

Viesti Kirjoittaja rape »

Moi! Ajattelin tehdä nyt jonkunlaisen oppaan noista triggereitten laittamisesta. :)

Asiaa helpottaakseni uppasin nuo tärkeimmät triggerit.
 Lataa tästä...
Eli kun olet saanut nuo ladattua niin purat ja heität sen mappisi kansioihin missä on myös defaultitems.xml
Kuva
Sitten avataan se kansio ja etsitään sellingStationGeneric ja avataan myös se.
Sieltä sitten saa mielensä mukaan avata minkä tahansa xml teidoston, mutta itse avaan nyt tässä tapauksessa sellingStationPort01.xml
Kuva
Tuossa on nyt auki sellingStationPort01.xml. Olen ympäröinyt tuon yhden kohdan siksi, että kun tuo lukee xml tiedostossa niin siihen myynti paikkaan voit lisätä Maidon,Villan,Paalin,Rehun jne. myynnit.
Kuva
Ja myytävän tavaran lisääminen tapahtuu näin.
Kuva
Ja tuossa on esimerkiksi oljelle se myynti scripti.
<fillType name="straw" priceScale="1.3" supportsGreatDemand="true" disablePriceDrop="false" />
Sitten kun olet selvinnyt tänne asti voit avata Ge:n ja importata mappiisi myyntipaikkan ja asetella sen paikalleensa jonka jälkeen otat koordinaatit talteen.
Kuva
Ja kun nyt olet saanut koordinaatit otettua ylös triggerille avaat defaultItems.xml Johon korjataan mapin kansion nimi filename kohtaan joka on minulla nyt "Mappi" jolloin laitan sen näin filename="$moddir$Mappi/placeables.... Ja kun tuo on tehty niin laitetaan Ge:stä otetut koordinaatit oikeassa järjestyksessä eli Translate X Translate Y Translate Z ja Samassa järjestyksessä Rotate osio
Kuva

Ja tuossa alla vielä tuo xml polku jonka tarvitsee sinne defautitems.xml:lään
<item mapBoundId="sellingStationPort01" className="SellingStationPlaceable" filename="$moddir$Mappi/placeables/mapDE/sellingStationGeneric/sellingStationPort01.xml" position="94.662 58.094 225.965" rotation="0 20 0" />

Tuon kaiken jälkeen sinulla pitäisi olla toimiva myynti triggeri mapissa. :)

Mutta jos nyt jostain syystä se ei kuitenkaan onnistu niin suosittelen kokeilemaan vielä toistamiseen kaikki uudestaan ja tarkistamaan että defaultItems.xml on kaikki polut oikein.
Jos sekään ei auta niin silloin vika voi myös olla mapin pohjassa, joka jostain syystä ei toimi oikein.

Tässä nyt vielä kaiken varalle mapinpohja johon oon itse saanut triggerit toimimaan.
 Lataa tästä...
Mutta jos vielä haluat vaihtaa myyntipaikkasi nimeä niin sinun täytyy mennä takaisin siihen sellingStationPort01.xml tiedostoon josta sen voi vaihtaa.
Esim. Haluat että myyntipaikan nimi olisi "Kauppa" niin muokkaat stationName=Kauppa
Kuva
Ja myös voit vaihtaa sellingStationPort01.xml teidoston nimeksi sellingStationKauppa.xml mutta se vaatii sitten sen että vaihdat ne myös defaultitems.xml:lään
Kuva
Viimeksi muokannut rape, 13.02.2019 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiiä
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: GE:Triggerit [Tutorial]

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Kiitoksia, pitääpä kokeella :)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Avatar
osmourho
Viestit: 46
Liittynyt: 28.05.2016 10:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Kaustinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin paska Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: OSMO
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: kaustinen

Re: GE:Triggerit [Tutorial]

Viesti Kirjoittaja osmourho »

en tiiä onko ihan tyhmä kysymys mutta kun oon yrittäny säälätä omaa mappia ja vehicle shoppia yritän laittaa ja mulla ei jostain syystä exporttaus juttu toimi nii voisikko mulle jostaun mapistas tai jostain mapista exportata kone kaupan pakettina osaisin kyllä sitte asentaa ja laittaa
Kuva

Fiat ei jää, se on kone kohillaan.
Avatar
osmourho
Viestit: 46
Liittynyt: 28.05.2016 10:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Kaustinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin paska Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: OSMO
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: kaustinen

Re: GE:Triggerit [Tutorial]

Viesti Kirjoittaja osmourho »

ja tähän sähköpostiin voit drive linkillä laittaa jos onnistuu osmo.o.myllymaki@gmail.com
Kuva

Fiat ei jää, se on kone kohillaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”