Editorin kanssa pari kysymystä

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Taavi Kemppainen
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 14:45
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr. White
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Taavi Kemppainen »

Mitenköhän noi pellot pitäs tehä mappiin? Mikä toi "terrain detail" on tos kasvisyöttötyökalus?
Ja, niin, miks mun kauppa on mapissa valkosena kun menee peliin, editorissa sen on normaali.
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.
Avatar
JuHoZzI
Viestit: 305
Liittynyt: 12.07.2013 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: jossain perseessä
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Hoozi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja JuHoZzI »

Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3
"Valtra pettää useemmin ku huora vaimo"
"Kylmä laakeri ei tuota"
Taavi Kemppainen
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 14:45
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr. White
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Taavi Kemppainen »

JuHoZzI kirjoitti:Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3

Lähinnä meinasin miten ne laitetaan et peli tunnistaa sen koon ja be. Ja mil tekstuuril ne merkkaan?
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.
Taavi Kemppainen
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 14:45
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr. White
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Taavi Kemppainen »

Ja, niin, mitkä ne kanavat oli siihen Ruohoon et siit saa sen kasvaneen ruohon?
Joskus kamppailin sen kans enkä taaskaan saa ruohoo. Tosiaan näyttää tältä muissakin valkosis.
<File fileId="3" filename="../../../../../../../../New folder/old/models/natural/trees/treeBranches_diffuse.png"
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.
Taavi Kemppainen
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 14:45
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr. White
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Taavi Kemppainen »

Eipä ne siltikään toimi jos siihe muuttaa vaan sen pelkän nimen.
Ihme laitoksia nämäkin ku ei toimi mikään. Mikään tekstuuri ei toimi.
Importtasin toisesta mapista.
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.

Eli siis saat korjattua ne suoraan siitä mapin i3d:stä kun vaan katot missä kansiossa sen objektin tekstuurit on ja kirjotat sen polun niin että aina kansioitten nimien väliin tuloo /.
Viimeksi muokannut Farmari99, 23.09.2018 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Taavi Kemppainen
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 14:45
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr. White
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Taavi Kemppainen »

Farmari99 kirjoitti:No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.
Juu, mut näemmä ku exporttaan jonku rakennuksen editoril ni se näemä failaa
sen kopioinnin. Tarviiks tos olla noita pisteitä ja muita / merkkejä ennen sitä polkua?
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Ei nimenomaan saa olla, jos on niin se polku osottaa jonnekki muualle kun sen sun mapin kansioihin.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”