Sivu 1/1

Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 10:06
Kirjoittaja Taavi Kemppainen
Mitenköhän noi pellot pitäs tehä mappiin? Mikä toi "terrain detail" on tos kasvisyöttötyökalus?
Ja, niin, miks mun kauppa on mapissa valkosena kun menee peliin, editorissa sen on normaali.

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 12:32
Kirjoittaja JuHoZzI
Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 12:35
Kirjoittaja Taavi Kemppainen
JuHoZzI kirjoitti:Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3

Lähinnä meinasin miten ne laitetaan et peli tunnistaa sen koon ja be. Ja mil tekstuuril ne merkkaan?

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 13:48
Kirjoittaja Taavi Kemppainen
Ja, niin, mitkä ne kanavat oli siihen Ruohoon et siit saa sen kasvaneen ruohon?
Joskus kamppailin sen kans enkä taaskaan saa ruohoo. Tosiaan näyttää tältä muissakin valkosis.
<File fileId="3" filename="../../../../../../../../New folder/old/models/natural/trees/treeBranches_diffuse.png"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 13:53
Kirjoittaja Taavi Kemppainen
Eipä ne siltikään toimi jos siihe muuttaa vaan sen pelkän nimen.
Ihme laitoksia nämäkin ku ei toimi mikään. Mikään tekstuuri ei toimi.
Importtasin toisesta mapista.

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 14:04
Kirjoittaja Farmari99
No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.

Eli siis saat korjattua ne suoraan siitä mapin i3d:stä kun vaan katot missä kansiossa sen objektin tekstuurit on ja kirjotat sen polun niin että aina kansioitten nimien väliin tuloo /.

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 14:06
Kirjoittaja Taavi Kemppainen
Farmari99 kirjoitti:No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.
Juu, mut näemmä ku exporttaan jonku rakennuksen editoril ni se näemä failaa
sen kopioinnin. Tarviiks tos olla noita pisteitä ja muita / merkkejä ennen sitä polkua?

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

Lähetetty: 23.09.2018 14:41
Kirjoittaja Farmari99
Ei nimenomaan saa olla, jos on niin se polku osottaa jonnekki muualle kun sen sun mapin kansioihin.