Aloittelija kysyy..

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Ghettovieras
Viestit: 5
Liittynyt: 03.01.2018 15:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Ghettovieras »

Tosiaan, hommasin Steamin joulualennuksista Farming Simulator '17 - pelin ja nyt on kyllä ollut niin pirusti ongelmia sekä epäselvyyksiä, että päätin luoda ihan oman aiheen kysymyksille, pahoittelut jos on kysytty useampaan - sataan - kertaan.

1. Kun aloittaa uuden pelin, miten pitkälle "aloitustavaroilla" pääsee?
Huomasin, että on 2 traktoria, 1 puimuri ja 1 peräkärry alussa sekä 3(?) peltoa. Pääseekö näillä miten pitkälle, vai kannattaako suoraan sijoittaa johonkin muuhun vempeleeseen?

2. Kun aloittaa pelin, miten aloittaa?
Tarkoitan siis, että pelissä alussa olevat pellot kannattaa niittää & kylvää uudet siemenet toki, mites siitä eteenpäin? Vai tätäkö kolminaisuutta kierrättää jonkun aikaa?

3. Missä vaiheessa alkaa myymään viljaa?
Tuota viljaa toki kerääntyy, mistä tietää missä vaiheessa sitä kannattaa alkaa myymään ja tärkein; minne?

Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu vastamaan Mikki Hiiri - kysymyksiini :)
w1lb3r1
Viestit: 3
Liittynyt: 03.01.2018 16:34
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja w1lb3r1 »

Kiva että löytyy uusia pelaajia! Tärkein sulta unohtu eli millä vaikeusasteella pelaat? Vaikuttaa suht olennaisesti etenemiseen. Ja onko seasons mod käytössä? Seasons vaikuttaa viljan hintaan ja hintamuutoksiin ja kaluston pitokuluihin niin helpompi auttaa kun tiedetään onko käytössä.

Mutta alkuvekottimilla pärjää kyllä. Kysymys on enemmänkin työnopeuden kehityksestä, eli halvoilla hidasta jne. Tietty jos ostat peltoa muttet kehitä kalustoa niin kaikki työt kestäääää... Ensin olen aina itse ostanut peltoa pari länttiä ja sitten traktorin ja sen jälkeen työkaluja. Koska kalujahan ei kannata ensin ostaa kun traktori ei jaksa niitä vetää.

Alussa ei tainnut olla kyntöauraa eikä lannotuskonetta. Ne kannattaa hommata niin saa parhaimman tuoton. Ite käytän nestemäistä lannotetta, kuluu vähemmän ja siten halvempi. Pelto kannattaa kyntää, koska nostaa tuottoa 10% ja se täytyy kyntää uudelleen joka kolmas kerta. Lannoituksella saa nostettua tuottoa 30% per kerta, kolme kertaa maksimi.

Mutta tosiaan vaikeusaste vaikuttaa paljon että lisää tarinaa kun tiedetään se.
Ghettovieras
Viestit: 5
Liittynyt: 03.01.2018 15:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Ghettovieras »

w1lb3r1 kirjoitti:Kiva että löytyy uusia pelaajia! Tärkein sulta unohtu eli millä vaikeusasteella pelaat? Vaikuttaa suht olennaisesti etenemiseen. Ja onko seasons mod käytössä? Seasons vaikuttaa viljan hintaan ja hintamuutoksiin ja kaluston pitokuluihin niin helpompi auttaa kun tiedetään onko käytössä.

Mutta alkuvekottimilla pärjää kyllä. Kysymys on enemmänkin työnopeuden kehityksestä, eli halvoilla hidasta jne. Tietty jos ostat peltoa muttet kehitä kalustoa niin kaikki työt kestäääää... Ensin olen aina itse ostanut peltoa pari länttiä ja sitten traktorin ja sen jälkeen työkaluja. Koska kalujahan ei kannata ensin ostaa kun traktori ei jaksa niitä vetää.

Alussa ei tainnut olla kyntöauraa eikä lannotuskonetta. Ne kannattaa hommata niin saa parhaimman tuoton. Ite käytän nestemäistä lannotetta, kuluu vähemmän ja siten halvempi. Pelto kannattaa kyntää, koska nostaa tuottoa 10% ja se täytyy kyntää uudelleen joka kolmas kerta. Lannoituksella saa nostettua tuottoa 30% per kerta, kolme kertaa maksimi.

Mutta tosiaan vaikeusaste vaikuttaa paljon että lisää tarinaa kun tiedetään se.
Juu niin löytyy :) Ja tosiaan, easylla - ihan syystäkin - aloittelin. Okei, rahaa vaan se 20.000 dollaria/euroa tällä hetkellä, niin ei kaikkea oikein ostella, mutta jos pari peltoa ostaisi ja palkkaisi pari "orjaa". Juu, mitään modeja ei toistaiseksi ole, katsellaan kun opin pelaamaan.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Mitään yhtä oikeaa vastausta ei näihin kysymyksiin taida olla, mutta sanoisin, että aloituskoneilla pääsee ihan hyvin alkuun ja niillä kannattaa ehkä jokunen "vuosi" tehdä töitäkin, kun ne on kuitenkin ihan kohtuu kokoiset, työvälineitä kannattaa toki vaihdella leveämpiin heti kun on rahaa sen verran. Alussa kannattaa kylvää tosiaan ne kaikki omat pellot ja paremman sadon halutessaan ne kannattaa myös lannoittaa, (sillä alotuskylvökoneella saa kylväessä lannoitettua samalla). Itse sanoisin, että viljaa kannattaa myydä heti kun sitä tulee yksikin kärryllinen, mutta toki kannattaa hintojakin seurata. Ne hinnat ja eri myyntipaikat näet, kun painat esc:iä ja sieltä menet jompaan kumpaan suuntaan. Metsätyöt on aika iso tulolähde myös, joten niitä kannattaa puuhastella. Aluksi kannattaa varmaan ihan moottorisahalla kaataa puut ja sitten vaikka vuokrata se tukkikärry. :)

E: Näköjään joku muu ehti ensin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Ghettovieras
Viestit: 5
Liittynyt: 03.01.2018 15:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Ghettovieras »

Traktorimies_ kirjoitti:Mitään yhtä oikeaa vastausta ei näihin kysymyksiin taida olla, mutta sanoisin, että aloituskoneilla pääsee ihan hyvin alkuun ja niillä kannattaa ehkä jokunen "vuosi" tehdä töitäkin, kun ne on kuitenkin ihan kohtuu kokoiset, työvälineitä kannattaa toki vaihdella leveämpiin heti kun on rahaa sen verran. Alussa kannattaa kylvää tosiaan ne kaikki omat pellot ja paremman sadon halutessaan ne kannattaa myös lannoittaa, (sillä alotuskylvökoneella saa kylväessä lannoitettua samalla). Itse sanoisin, että viljaa kannattaa myydä heti kun sitä tulee yksikin kärryllinen, mutta toki kannattaa hintojakin seurata. Ne hinnat ja eri myyntipaikat näet, kun painat esc:iä ja sieltä menet jompaan kumpaan suuntaan. Metsätyöt on aika iso tulolähde myös, joten niitä kannattaa puuhastella. Aluksi kannattaa varmaan ihan moottorisahalla kaataa puut ja sitten vaikka vuokrata se tukkikärry. :)

E: Näköjään joku muu ehti ensin.
Tuota tukkihommaa olen itsekin miettinyt, eli yksinkertaisuudessaan; ostan sahan, vuokraan tukkikärryn ja that's it? :D
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Juuri niin ja sitten vaan viet ne sahalle myyntiin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Ghettovieras
Viestit: 5
Liittynyt: 03.01.2018 15:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Ghettovieras »

Traktorimies_ kirjoitti:Juuri niin ja sitten vaan viet ne sahalle myyntiin.
Vähän epäselvyyksiä vielä;
1. Onko väliä, millä traktorilla (aloitustraktorit) tekee mitäkin?
2. Mihin noita junia käytetään?
Avatar
lucosol
Viestit: 536
Liittynyt: 28.06.2015 10:50
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja lucosol »

Ei ole väliä millä traktorilla. Niitä junia käytetään puun/viljan kuljettamiseen.
Ghettovieras
Viestit: 5
Liittynyt: 03.01.2018 15:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Ghettovieras »

Saatoin(pa) tehdä tyhmästi, mutta otin lainaa ja ostin kunnon Ponssen puutraktorin, tuota noin.. missäspäin pelissä voi kaataa "luvallisesti" puuta?
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Aloittelija kysyy..

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Ihan missä vaan saa kaataa niitä ja sen ostaminen vois olla jopa ihan hyvä idea, jos haluaa enemmän tuohon metsäpuoleen keskittyä. Niistä junista vielä, että niitä tosiaan käytetään vaan tohon lucosolin mainitsemaan tarkoitukseen. Kartassa on pari sellaista myyntipaikkaa, joihin ei voi myydä kuin junalla. Eli myytävän lajikkeen hinnan ollessa korkein jollakin "asemalla", kannattaa käyttää junaa.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”