Sivu 1/1

Puimuri pui bugisesti omatekemässä mapissani

Lähetetty: 30.07.2017 17:20
Kirjoittaja DB990
Eli kun yritin testata omatekemää mappia puimalla, puidessa logi täyttyy piilolaatikossa olevasta tekstisarjasta uudelleen ja uudelleen sekä puimuri ja peli alkaa bugimaan.
Warning (Script): Unknown entity id 0 in method 'getWorldTranslation'.
LUA call stack:
dataS/scripts/utils/TipUtil.lua (536) : getWorldTranslation
dataS/scripts/vehicles/specializations/Combine.lua (648) : tipToGroundAroundLine
dataS/scripts/vehicles/Vehicle.lua (2708) : updateTick
dataS/scripts/network/Server.lua (68) : updateTick
dataS/scripts/BaseMission.lua (1508) : update
dataS/scripts/FSBaseMission.lua (2171) : update
dataS/scripts/missions/mission00.lua (333) : update
dataS/scripts/main.lua (1876) : update
Error: Running LUA method 'update'.
dataS/scripts/utils/TipUtil.lua(537) : attempt to perform arithmetic on local 'x3' (a nil value)
Error: Render device Error: Unknown.
Yritin etsiä dataS-nimistä kansiota, mutten löytänyt sitä. Luulin, että tuo dataS/scripts olisi tiedostopolku.

Mistä tuo herjaus mahtaa johtua?

Re: Puimuri pui bugisesti omatekemässä mapissani

Lähetetty: 31.07.2017 15:37
Kirjoittaja Karlox
dataS kansio on FS17 "ydin" eli kryptatut pelin tiedostot johon ei pääse käsiksi. Giants on kuitenkin niin ystävällinen että tarjoaa dokumentaation osaan skripteistä täällä: https://gdn.giants-software.com/documentation.php

Ilman koko logia ei pysty oikein paljoa sanomaan, enemmän vinkkiä varmaan löytyy logista kartan latauksen kohdalta.. Arvauksena vika varmaan liittyy jotenkin maahan kippamiseen ja puidessa pehkukarhojen muodostukseen. Postaa koko logi.

Re: Puimuri pui bugisesti omatekemässä mapissani

Lähetetty: 01.08.2017 21:52
Kirjoittaja DB990
Karlox kirjoitti:dataS kansio on FS17 "ydin" eli kryptatut pelin tiedostot johon ei pääse käsiksi. Giants on kuitenkin niin ystävällinen että tarjoaa dokumentaation osaan skripteistä täällä: https://gdn.giants-software.com/documentation.php

Ilman koko logia ei pysty oikein paljoa sanomaan, enemmän vinkkiä varmaan löytyy logista kartan latauksen kohdalta.. Arvauksena vika varmaan liittyy jotenkin maahan kippamiseen ja puidessa pehkukarhojen muodostukseen. Postaa koko logi.
Sen verran olet tietoinen, että vika oli juurikin karhojen muodostuksessa. Puimuri kyllä pui, joskin kela pyörähtää nopeasti, jonka jälkeen pysähtyy, jonka jälkeen taas pyörähtää, pysähtyy jne..., muttei sylje olkia perästä.

Logi oli niin pitkä tähän viestikenttään, joten jouduin lataamaan sen erilliselle sivulle. Login pääset lataamaan tästä:
 Lataa tästä...

Error: Render device Error: Unknown.
-tekstistä ei tarvitse huolehtia - niitä on esiintynyt jo silloin, kun mappini vielä toimi.

Re: Puimuri pui bugisesti omatekemässä mapissani

Lähetetty: 02.08.2017 16:00
Kirjoittaja Karlox
Olipa työmaa saada tuo logi tuolta mainosräkäkasasivustolta, kannattaa käyttää https://pastebin.com/ jos foorumille log.txt liian iso..

Sitten perusjuttuja jotka selviää logista:

-Sulla on hirvee läjä erroria huutavia modeja ja muita karttoja ladattuna kun testaat. Kannattaa jättää vain se pelkkä YKSI kartta pakattuna ja testata pelin omilla koneilla.

-Kartan textuureista raw muodossa satoja.. (löytyy 271 hittiä "raw format), ei tule pyörimään hyvästi koskaan. Error: Render device Error: Unknown virheet johtuu erittäin todennäköisesti noista ja niistä pitää välittää.

-Animal Husbandry erroreita myös, onko sen scenegraph kopioitu vanhemmasta FS versiosta, eli elukat ja niiden triggerit? Helpoin varmaan poistaa ja ottaa toimiva uudemmasta suoraan.

-Login rivi 2058 kertoo että collision map tekemättä, tarkistaa GE:llä mille se näyttää ja generoi uusiksi aina kun korjaa jotakin siihen liittyvää.

Vika ei välttämättä ole noissakaan ja hirveä työmaa tuollainen sotku on korjatakin..

Re: Puimuri pui bugisesti omatekemässä mapissani

Lähetetty: 04.08.2017 17:56
Kirjoittaja DB990
Karlox kirjoitti:Olipa työmaa saada tuo logi tuolta mainosräkäkasasivustolta, kannattaa käyttää https://pastebin.com/ jos foorumille log.txt liian iso..

Sitten perusjuttuja jotka selviää logista:

-Sulla on hirvee läjä erroria huutavia modeja ja muita karttoja ladattuna kun testaat. Kannattaa jättää vain se pelkkä YKSI kartta pakattuna ja testata pelin omilla koneilla.

-Kartan textuureista raw muodossa satoja.. (löytyy 271 hittiä "raw format), ei tule pyörimään hyvästi koskaan. Error: Render device Error: Unknown virheet johtuu erittäin todennäköisesti noista ja niistä pitää välittää.

-Animal Husbandry erroreita myös, onko sen scenegraph kopioitu vanhemmasta FS versiosta, eli elukat ja niiden triggerit? Helpoin varmaan poistaa ja ottaa toimiva uudemmasta suoraan.

-Login rivi 2058 kertoo että collision map tekemättä, tarkistaa GE:llä mille se näyttää ja generoi uusiksi aina kun korjaa jotakin siihen liittyvää.

Vika ei välttämättä ole noissakaan ja hirveä työmaa tuollainen sotku on korjatakin..
Animal Husbandry on kopioitu FS17:sta, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun yritän laittaa lehmiä mappiin, joten en yhtään ihmettele jos on erroreita. Pitää myös tutkia tuota collision map-juttua tarkemmin.

Pääasia kuitenkin on, että pelattavuus on kunnossa. Mielestäni ei ole niin suuri vääryys, jos grafiikat ei pelaa miten kuuluisi - tottakai yritän korjata niitäkin sitten kun sen aika on.

Kiitoksia avustasi tähän mennessä. Jos ongelma ei poistu, laitan tänne viestiä/laitan YV:tä, jos kiinnostaa vielä auttaa :)