Sivu 1/1

Giants Editor: Pellot katosivat kun lisäsin puska-foliagea

Lähetetty: 26.12.2016 17:41
Kirjoittaja DB990
Eli lisäsin siis mappiini puska-foliagea Laajakangas-mapista, ja siinä onnistuinkin. Sain lisättyä puskia editorilla, kunnes huomasin peltojen kadonneen täysin ja melkein kaikkiin viljalla oleviin peltoihin oli tullut puskaa viljan sekaan. Mistä tämä mahtaa johtua?

Lisäsinkö puskat kenties väärin, kun siirsin kaikki tiedostot Laajakankaan textures->foliage-kansiosta oman mapin vastaavaan kansioon ja kopioin Laajakankaan map01.i3d:stä notepad++:lla puskien tiedostopolut oman mapin map01.i3d-tiedostoon notepadilla?

Toivottavasti saan apua, olen taistellut oman mappini kanssa kauan, olisi kiva jos se edistyisi välillä :roll: Voin toki laittaa kuvia/lisätietoa jos tarvitsette

-DB990

E: Huomasin myöskin, että Foliage Layer -valikosta on kadonnut pellonmuokkausvalinta.

Re: Giants Editor: Pellot katosivat kun lisäsin puska-foliag

Lähetetty: 04.01.2017 14:00
Kirjoittaja MaastoSisu
Sulla on niissä puskissa ilmeisesti samat arvot jonkun viljatekstuurin kanssa. En ole vielä perehtynyt foliageen juurikaan joten en osaa sanoa onko samat channelit vai materialId:t tms. mutta sen tiedän että sun i3d on tod näk korruptoitunut, ainakin jos olet editorista poistuessasi tallentanut sen puskan lisäyksen jälkeen. Kannattaa ottaa yksi tyhjä kartta toiseen kansioon mihin tekee tämmöset kokeilut ja lisää omaan karttaan vasta kun varmasti toimii.
Mutta suosittelen kokeilemaan niitä channelien ja id:iden säätämistä tai etsimään tutoriaalin asiasta ja katsoa se ajatuksella niin ehkä tajuut missä on mennyt metsään. :) Giants on aika herkkä virheille...

PS. oletko määritellyt foliage layerit? FoliageSubLayer i3d tiedostossa.