Pienet Kysymykset [FS17]

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Avatar
Arde_
Viestit: 1044
Liittynyt: 11.01.2012 20:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Jalasjärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja vähän Ruotsia.
Multiplayer tunnuksesi?: Arde
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Arde_ »

Arde_ kirjoitti:Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
??
Kuva
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Arde_ kirjoitti:
Arde_ kirjoitti:Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
??
Onko sulla käytös se realistic fuel usage modi? Sillä ainaki raktori hidastuu aika paljo jos liikutat kuormaajaa tietyllä lailla jos liikut
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Arde_
Viestit: 1044
Liittynyt: 11.01.2012 20:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Jalasjärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja vähän Ruotsia.
Multiplayer tunnuksesi?: Arde
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Arde_ »

Advance173 kirjoitti:
Arde_ kirjoitti:
Arde_ kirjoitti:Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
??
Onko sulla käytös se realistic fuel usage modi? Sillä ainaki raktori hidastuu aika paljo jos liikutat kuormaajaa tietyllä lailla jos liikut
Joo nyt pelaa, kiitoksia!
Kuva
Avatar
hippo1254
Viestit: 95
Liittynyt: 27.05.2012 18:10
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja hippo1254 »

Hei toimiiko muilla Seasons modin talvi (lumen sataminen ja sen maahan jääminen) mustavesi mapissa, nimittäin kun minulla ei toimi vai pitääkös siihen mappiin tehdä jotain muuttoksia?
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Zohan »

MItä heinä pelolle ajetaan tai voiko heinnä pellolle ajaa apulantaa tai myrkkyjä ?
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Onnistuuko mapin A terrainin siirto giantsissa mappiin B niin, että B-mapissa on A-mapin pellot sekä pinnanmuodot?
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja N141H »

DB990 kirjoitti:Onnistuuko mapin A terrainin siirto giantsissa mappiin B niin, että B-mapissa on A-mapin pellot sekä pinnanmuodot?
Kopioit mapista A map01 kansion sisällön ja siirrät ne mapin B map01 kansioon. Jos mappia konvaamassa oot, niin sitte sun pitää muutta grle tiedostot png tiedostoiks, grle converterin avulla. Sitte ku oot sen png:ksi muuttanu ni siirrät sen mapin B map01 kansioon ja avaat editorin ja tallennat. Tallennuksessa se png muuttuu gdm:äksi, ja sen png saa poistaa.
Kuva
Kuva
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

N141H kirjoitti:Kopioit mapista A map01 kansion sisällön ja siirrät ne mapin B map01 kansioon. Jos mappia konvaamassa oot, niin sitte sun pitää muutta grle tiedostot png tiedostoiks, grle converterin avulla. Sitte ku oot sen png:ksi muuttanu ni siirrät sen mapin B map01 kansioon ja avaat editorin ja tallennat. Tallennuksessa se png muuttuu gdm:äksi, ja sen png saa poistaa.
Nyt rupesi toimimaan. Suuret kiitokset sinne! :)
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Sori tp. Tein Sketchupilla hallin mappiini, jonka exporttasin Blenderin kautta i3D-muotoon. Objektia avatessa Giants sanoo näin: GIANTS Editor 7.1.0 has stopped working. Olen korjannut tiedostopolut oikeiksi i3D-tiedostossa Notepad++:lla. Alkuperäisessä kansion nimessä oli ä-kirjain, jonka muutin a:ksi. Voiko jossain muualla (kuin i3D-tiedostossa) olla vielä vanha tiedostopolku, joka saattaisi herjata? Mitä syitä tälle Giantsin kaatumiselle voisi olla?

Vaihtoehtoisesti kysyn, kuinka minä voisin itse alkaa selvittämään ongelmaa?
Avatar
Ibi1981
Viestit: 345
Liittynyt: 10.05.2009 12:14

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Ibi1981 »

Miten voi olla mahdollista kun käärin kuivaheinät muoviin niin osa niistä muuttui ajan kanssa silageksi(säilörehuksi) ja osa pysyi heinänä?
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Tietääkö joku mistä johtuu, että matiaksen mapissa save vaan lataa, lataa ja lataa? Modeja en oo muuttanu eli ne on samat kun seivin alotiksen aikaan. Savea on pelattu 2h30min ja ennen on toiminut.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Hiatane
Viestit: 638
Liittynyt: 02.03.2010 21:47
Tämänhetkinen kaupunki:: Åbo
Kielet: Finska, svenska och engelska
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Åbo

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Hiatane »

Hiatane kirjoitti:https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017

Jollai muulla ollu ongelmia tän modin kans? En pysty käyttää noit altatyhjentävii kauhoi enkä myymään niitä. Yhdes on lannotetta sisäl mut ei pysty tyhjää mihkää.

Que?
Rai rai
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Zohan »

Voiko apulantaa ajaa heinäpelloolle. ?
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Zohan kirjoitti:Voiko apulantaa ajaa heinäpelloolle. ?
Voi, ja sato kasvaa ihan yhtä lailla, kuin vaikka viljalle ajaessakin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Mixeri
Viestit: 2066
Liittynyt: 25.03.2012 12:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Mixeri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Mixeri »

Oisko kellään antaa ohjeita/ohjetta, että miten nuo siilo triggerit kuuluis laittaa? Pelissä tulee tulee kaikki filllevelit ja compacting näkyviin mutta ei vaan pysty kippaamaan.
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Mixeri kirjoitti:Oisko kellään antaa ohjeita/ohjetta, että miten nuo siilo triggerit kuuluis laittaa? Pelissä tulee tulee kaikki filllevelit ja compacting näkyviin mutta ei vaan pysty kippaamaan.
Se voi olla kiinni siitä tipcollisionmap.grle:stäkin, kun sen kanssa määritellään mihin voi kipata ja mihin ei.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

valmetti 1502 t kirjoitti:Tietääkö joku mistä johtuu, että matiaksen mapissa save vaan lataa, lataa ja lataa? Modeja en oo muuttanu eli ne on samat kun seivin alotiksen aikaan. Savea on pelattu 2h30min ja ennen on toiminut.
Itellä sama homma. Miksiköhän omatekemä mappi näkyy pelin mods osiossa muttei karttavalikos ku on alottamas uutta peliä? Moddesc version vaihdoin 30 -> 32 koska ei toiminu edes tolla 30 mikä siinä oli valmiina, mut ei toimi myöskää tolla 32.
Viimeksi muokannut Advance173, 07.10.2017 23:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Advance173 kirjoitti:
valmetti 1502 t kirjoitti:Tietääkö joku mistä johtuu, että matiaksen mapissa save vaan lataa, lataa ja lataa? Modeja en oo muuttanu eli ne on samat kun seivin alotiksen aikaan. Savea on pelattu 2h30min ja ennen on toiminut.
Sama homma itellä. Miksiköhän omatekemä mappi näkyy pelin mods osiossa muttei karttavalikos ku on alottamas uutta peliä? Moddesc version vaihdoin 30 -> 32 koska ei toiminu edes tolla 30 mikä siinä oli valmiina, mut ei toimi myöskää tolla 32.
Kannattaa kattoa mitä logi sanoo, siitä on aika usein jotain apua.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Pitääkö jos on seasson mod niin heinää lannoittaa jo keväällä vai vasta kesän alussa.pPitääkä sitä lannottaa apulannalla vai lietepaskalla.Ja mites tuo viljapellot miten sitä kuulus lannottaa? Joka kasvuvaiheen alussa vai?ja missä vaiheessa ruikuttaa?
:D

E:nyt ollaa jänän äärellä.Eikäs heinän pitäs kasvaa alkukestä jo korjuu kuntoon ja loppu kesäsätä saada toinen sato tehtyä.Ja eka sato on valmis samaan aikaan kun viljat.Oisko heibniä pitäny lannottaa?
Avatar
Truitti
Viestit: 63
Liittynyt: 18.07.2016 18:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Truitti »

Heinä pitää lannottaa heti korjuun jälkeen ja sitten seuraavassa kasvuvaiheessa, taitaa olla vaalean oranssina sillon. Jostain syystä ei saannu omia peltoja lannotettua kuin kerran kun syksyllä korjaamisen jälkeen lannotin kerran ja seuraavana keväänä yritti toistamiseen kasvuvaiheessa. Korjatun sängen päälle ei onnistunut keväällä kun maa oli vielä jäässä.

Muut kasvit saa lannotettua/ ruiskutettua ensimmäisessä kasvuvaiheessa eli kun piippoja näkyy, niin ei kasvusto tuhoudu kapeiden renkaiden alla. Muistaakseni seuraavassakin kasvuvaiheessa voi ruiskutella mutta kasvusto tuhoutuu.

Käynee kaikki lannotteet ihan normaalisti.
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Minkäs takia nää Quicken kuormaajien tää pienempi malli Q56 tulee tän näkösenä kun ostaa?

Kuva

Eli tuo Q88 on aivan normaali niinku pitäis, mutta tuo Q56 on vakaajat ton väriset samaten kuin runkoki? :roll:

Ja kun näissä ei tota vakaajan väriä pysty vaihtaan pelissä niinku Fs15.
Kuva
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Valtra_mies kirjoitti:Minkäs takia nää Quicken kuormaajien tää pienempi malli Q56 tulee tän näkösenä kun ostaa?
Eli tuo Q88 on aivan normaali niinku pitäis, mutta tuo Q56 on vakaajat ton väriset samaten kuin runkoki? :roll:

Ja kun näissä ei tota vakaajan väriä pysty vaihtaan pelissä niinku Fs15.
Modin tekijä on sen noin tehnyt. Syytä hankala arvailla, ei ole ehkä kerennyt tehdä värjäysmahdollisuutta noihin vakaajan suojapelteihin. i3d:ssä ne on kuitenkin irto-osina ja nuo kuormaajapaketin Trimat käyttää samaa modelia josta vaan nuo suojapellit poistetaan näkyvistä jos ostaa Trimana. Joten värjäyksen lisäys ei ehkä hirveän vaativa ediitti ole jos tärkeä juttu on.
Avatar
Truitti
Viestit: 63
Liittynyt: 18.07.2016 18:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Truitti »

Äkkiseltään vois luulla että erottais ne toisistaan muutenkin kuin koon puolesta.
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Karlox kirjoitti:
Valtra_mies kirjoitti:Minkäs takia nää Quicken kuormaajien tää pienempi malli Q56 tulee tän näkösenä kun ostaa?
Eli tuo Q88 on aivan normaali niinku pitäis, mutta tuo Q56 on vakaajat ton väriset samaten kuin runkoki? :roll:

Ja kun näissä ei tota vakaajan väriä pysty vaihtaan pelissä niinku Fs15.
Modin tekijä on sen noin tehnyt. Syytä hankala arvailla, ei ole ehkä kerennyt tehdä värjäysmahdollisuutta noihin vakaajan suojapelteihin. i3d:ssä ne on kuitenkin irto-osina ja nuo kuormaajapaketin Trimat käyttää samaa modelia josta vaan nuo suojapellit poistetaan näkyvistä jos ostaa Trimana. Joten värjäyksen lisäys ei ehkä hirveän vaativa ediitti ole jos tärkeä juttu on.
En tuota ole vielä sen kummemmin kerinny mulakseen Giantsis yms..mutta kuinkahan tosta sais tuon vakaajan saman väriseks kuin tuossa isommassakin?

Meneekö pelkällä skinailulla.. :D
Kuva
Avatar
Ibi1981
Viestit: 345
Liittynyt: 10.05.2009 12:14

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Ibi1981 »

Onko FS17 semmosta modia mikä oli FS15 että tulee teksitinä näkyviin näyttöön mitä konetta kukakin(helper/moninpelissä pelaaja) ajaa ja kuinka täynnä on/mitä pui tai on kyydissä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”