Napolan sukutila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Terve vaan! Se on Toni Perälä Täältä Kalajoen "pikku" kylästä nimeltään Ahtaanmaa.

Kuva

Minulla ja veljelläni (Timo perälä) on tämmönen "pien" karjatila jota pöyritetään tällä hetkellä neljän suku-polven voimalla. Tosiaan isäni Tauno pyörii hommissa mukana vielä vaikka ikää hännelä kohtasitenviis, mutta yleensä minä ja Timo ollaa kahestaa hommis ja tietenki Tapio poikani ajelee raktoria minkä jaksaa ja ethtii. Tosiaan Timon kanssa ollan kaksoset vuodelta kasiysi elikkäs ikää on molemmilla kakskytäkuus. Tila periytyi meille neljä vuotta sitten isämme sydän leikkauksen takia. Isä oli ollut huonossa kunossa jo useamman vuoden kunnes kasktuhattakakstoista sai melkein sydänkohtauksen kun joutu juoksemaan jonki matkaa kun oli paskaa keväällä ajamassa 130-90 viiatilla ja 6350 valmetilla kun valmetista kärähti piuhat mootorista ja sai hasita vi#%u kohtauksen eli kierokset ampas viiteen tonniin eikä saanu konetta sammumaan. Hetken isä sinä kotti tilannetta pelastaa mutt ei saanu mitääjn aikaseks ni oli pakko juosta ja sit poksahti... isä juos lähimpään taloon soittamaan palokuntaa paikalle ettei isompaa paloa syttys. Palokunta saapu paikalla mutta valmetti ja viiatti palo ihan poroks eikä niistä saanu enää mitään tehtyä. Naapuri sitten huomas isän vähä normaalia hunonpi kuntosena ja soitti ampulanssin paikalle, veivät sitten isän sairaalaan ja löysivät päästä kasvaimen, sen johdosta sydämmen toiminta oli menyt 60% kuolioon. No se siitä isä selvis ja on vieläkin ringissä mukana. Sitten vähän perheestä tietoa. Mulla on tosiaan vaimo Laura ja poika Tapio joka on nyt seittemän vanha. Isä ja Timo asustelee samassa talossa tuossa kilometrin päässä kun äiti kuoli autokolarissa pikkusikon kansa kuusvuotta sitten.
No mutta se siitä. Tosiaan meiltä löytyy sen 100 lypsävää saman verta hiehoja ja 30 kipaletta nuortakarjaa päälle. Peltoa on se parisataa hehtaaria josta puolet on rehulla ja puolet viljan viljelys.

Konekanta on tämmänen tälläheteken.
Kuva
siinä nyt on kaikki paitti isän satakolmevitonen verku, 399 on apekärryn edes ainoastaan että sillä ny ei muuta tehä.
Kuva
Tilan ykköskone Case MAXXUM 140 cvx 2012 ostettu uutena palaneen valtran tilalle. Ei oo tämä ihan vakiokaan että tehoa on se suurinpiirtein 200hv tunteja vajaat 5000
Kuva
Massey verkuson 7726 dyna-vt vm12 ostettu palaneen viiatin tilalle 2013 talvella. Ajettu vaan vajaat kasktuhatta
Kuva
Seuraava masikka joka on 6616 dyna 6vm 16 joka tul viikko sitten. Aivan soiva peli tuntuu olevan mut tuo 24 vaihetta on aivan liikaa
Kuva
case international 1455 XL ajettu ihan tarpeeks mutta kestäny senki eestä. 2000 luvun alusta ollu isoonmasikkaan asti isoinpana koneena. valmistettu 90 vuonna
Kuva
100-90 turpo viiu tullu uutena 96 ja sen jälkeen ajettu melkeen 20 tuhatta
Kuva
Viimeesenä ja vähääsimpänä jonteeri 6330 aka meijän talon mopo. ajttu jopa viistonnia vaikka kukaa ei ajaku pakosta :roll: ostettiin Timon kans lumihommiin 17 vuotisina ja sitten tajuttiin että hukkaan seki raha meni..

Siinä ois vähä tarinaa tälle kertaa. Kevät 2016 alkanu hyvin vaikka märälle tuntuu ni siti vielä kellutaan.
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Mc Topperi
Viestit: 9
Liittynyt: 17.12.2016 18:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi ja Venäjä
Multiplayer tunnuksesi?: Pertti / Pertti-setä
Paikkakunta: Lauritsala, Lappeenranta

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mc Topperi »

Hyvältä vaikuttaa!
Kuva
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Päivitys 1!

Nonii kattelaan taas tässä tapahtumia keväältä. Vähän surullisia tapahtumia nyt kevään aikana nimittäin meijän dyna kutosesta sano vaihe laatikko sopimuksen irti... Isä oli kyntämässä ja mietti että milkä on kunn suunnavaihtaja nykii nii kovasta jos samalla vaihtaa vaihetta kun kytkin on pohjassa. No sitten se romu lopetti liikkumisen ja iski vika koodit tiskiin. No isähä soitti hädissän mulle ja menin sitte isolla verkulla paikalle
Kuva
No sitten kuskasimme massikan huoltoon ja saaatin onneks vara kone ku ei oikee hommista tuu kun on vaa nää kaks isoo uutta kun kyntöäkin vielä vähän.
Kuva
Tommosella nyykkarilla ajettiin sitten viikko kunnes meni kaupaks ja oltiin puol viikkoo omilamme mutta saatiin kun saatiinki kaikki tehtyä
Kuva
minä itte kylvin aika vähä muihin vuosiin verratuna mutta ei voi minkään. Äkeellä ja veeteelä ajioin aika paljon ja natikalla ja muokkarilla josta ei tullu kuvia kun oli vähän turhan kiirteiset keikat kun puhelimessa vähän väliä..
Kuva
Tässä tais olla sit menossa viimenen pelto jota äestin ku sitten juotu seuraavana päivänä käyä masikkaa kattomas ja tekemäs päätöksiä sen kans...
Kuva
Puolitoista viikkoa seisottivat tuotaki pihalla enneku saiivat sisälle...
Kuva
Tommosella sitte ajetaan nii kaua enneku oma kone on taas kunossa. Eli vajaa kuukaus viälä. Mutta ihan mukava kone tämäkin
Kuva
Vein toitsin sitte kylvökoneen eteen jotta saa ajaa halpoja tuinteja :P
Kuva
Ite kylvin sitten viimeset pellot ku isä ja Timo kotona pes koneita
Kuva
Kylvöt 2016 ois siinäsitten :kippis:
Kuva
Sitten tyhjensin kylvökoneen ja pesin puhalsin ja työnsin halliin oottamaan syksyä
Kuva
Siinä ois koko kööri paitsi teeri joka oli huolossa ulos oton pakkojen vaihois kun alka olemaan loppu. Ja sitten nikun huomasitte 399 on nyt viiatin kuormain koska tuli talvella isompi paevaunu ja sitä sit masikalla hetki sinniteltii kunnes ei enää jaksanu sillä leikkiä ni nyt jontikka sitte on ape koneena ja masikkassa kuormain 8-)
Kuva
SItten tein aamulla apetta teutsilla.

Se ois siinä sitten. Ens kerralla aloetaan niitämisiä ja toivotaan että masikka on kotona mutta nyt se ois moro!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Muuten hyvää blogia, mutta pienoisia kirjoitusvirheitä pompsahtelee siellä täällä ja sitten tuo, että vaihda hyvä mies kuvatekstit kuvien päälle ku tosi vaikee lukee noin ku on alla. Normi oletus muissakin blogeissa (Omani mukaan lukien) on se, että kuvatekstit on kuvien yllä nii helpompi kun tietää, että teksti käsittelee alla näkyvää/tapahtuvaa.

Ei mulla muuta. Jatkakaa :) !
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

RehuriFin kirjoitti:Muuten hyvää blogia, mutta pienoisia kirjoitusvirheitä pompsahtelee siellä täällä ja sitten tuo, että vaihda hyvä mies kuvatekstit kuvien päälle ku tosi vaikee lukee noin ku on alla. Normi oletus muissakin blogeissa (Omani mukaan lukien) on se, että kuvatekstit on kuvien yllä nii helpompi kun tietää, että teksti käsittelee alla näkyvää/tapahtuvaa.

Ei mulla muuta. Jatkakaa :) !
Kirjotus virheet on ja pahoittelen siitö kun illalla väsyneenä tämän rustasin. Ite oon vaan tottunu siihe että on alla mut asia on kunnossa ensi päivityksessä
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
HachiRoku
Viestit: 152
Liittynyt: 10.09.2018 21:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Saksa ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Lohja

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja HachiRoku »

Mrjakari kirjoitti:
RehuriFin kirjoitti:Muuten hyvää blogia, mutta pienoisia kirjoitusvirheitä pompsahtelee siellä täällä ja sitten tuo, että vaihda hyvä mies kuvatekstit kuvien päälle ku tosi vaikee lukee noin ku on alla. Normi oletus muissakin blogeissa (Omani mukaan lukien) on se, että kuvatekstit on kuvien yllä nii helpompi kun tietää, että teksti käsittelee alla näkyvää/tapahtuvaa.

Ei mulla muuta. Jatkakaa :) !
Kirjotus virheet on ja pahoittelen siitö kun illalla väsyneenä tämän rustasin. Ite oon vaan tottunu siihe että on alla mut asia on kunnossa ensi päivityksessä
Mistäs tuo päivityksessä näkyvä Deutzi? Ei pikaisella haulla kuukkelista löytynyt.
| I5-9600K | Asus Cerberus GTX 1070Ti | Asus Strix Z390-F | Corsair Vengeange PRO RGB 16GB 2666MHZ | Kingston 240GB SSD | SAMSUNG 500GB EVO SSD | Seagate Barracuda 1TB | Fractal Design Define C TG | Cooler Master 212 EVO | Corsair RM750X |
Mc Topperi
Viestit: 9
Liittynyt: 17.12.2016 18:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi ja Venäjä
Multiplayer tunnuksesi?: Pertti / Pertti-setä
Paikkakunta: Lauritsala, Lappeenranta

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mc Topperi »

Mrjakari kirjoitti:
RehuriFin kirjoitti:Muuten hyvää blogia, mutta pienoisia kirjoitusvirheitä pompsahtelee siellä täällä ja sitten tuo, että vaihda hyvä mies kuvatekstit kuvien päälle ku tosi vaikee lukee noin ku on alla. Normi oletus muissakin blogeissa (Omani mukaan lukien) on se, että kuvatekstit on kuvien yllä nii helpompi kun tietää, että teksti käsittelee alla näkyvää/tapahtuvaa.
Kirjotus virheet on ja pahoittelen siitö kun illalla väsyneenä tämän rustasin. Ite oon vaan tottunu siihe että on alla mut asia on kunnossa ensi päivityksessä

Itte oon kyllä sitä mieltä, että nuo kuvatekstit on paremmat tuolla alla. Vähän voisit kyllä jätää välejä noihin kuviin. (kuvatekstin ja seuraavan kuvan väliin)
Kuva
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Varmaa tää teuetti
 Lataa tästä...
Kahvi22
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Päivitys 2!

Terve moro tännekin! Nyt ois rehuja alotettu ja suurinpirtein puolessa välissä menossa kohta

Alku viikosta saatiin sitten jo nykynen pikku massikka kotiiin ja löin sen sitten ruiskun eteen.

Kuva
Kätevä kun vedettiin pajan "ullakolta" letku pihalle ni saa siellä sekottaa aineet ja laskee letkusta suoiraan ruiskuun

Kuva
Siihe sitten jäi ruiskus kuvat kun tuli kiire muihin hommiin mm hultamaan noukkaria ja niitto vehkeitä


Loppuviikolla sai sitten jo alottaa ykkös rehua!

Kuva

Kuva
Siinä ois pihapeltojen niitot. Timo jatko sitten kauimaisilla niittoa kun hoppu oli saaha ykköne aumaan kun oli sateen uhka

Kuva
Yhdistelmä toimii moitteentomasti! 8-)

Kuva


Sitten ikäviä uutisia. Isän veli kouli viiko sitten tuosta naapuri kylästä. Joten meidän piti alkaa sitä asiaa selvittämään kun ollaan meidän perhe ainoot läheiset. No sieltäkin löyty tosiaan "pien" tila joten sittä "perimme" kaiken, mutta kaikkea kalustoa emme pidä koska perintö vero on niin suuri.

'Kuva
Tollaset kolme sieltä sitten kotiutu. Eli Case IH MXM 190, Fiat 130-90 (moottori leikannut kiinni) ja 6910 peura.

Kuva
Natikka ja pikku masikka lähi sitten uusille urakoille kun astetta uudenpi kalusto tul tilalle.

Kuva
Sitten pari päivää myöhemmin kävin kuivat heinät kaatamassa kasella ja kuhnilla kun masikka ja perhoset lähti joksku aikaa joka kesiselle retkelle.

Kuva
Hyvä sato tuli kyllä nytten aumaan ja paalejakin näyttäs tulevan hyvin!

Kuva
Sitten lopuks heinien kaadon jälkeen hinasin satakolmekympin tohon korjaamolle että saa laittaa osat sisälle!

Ens päivtykses sitten laitetaan ykkösen kuivat heinät paaliin, nyt se ois sitten moro!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Napolan sukutila

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Nättiä on!
edelleen... :kippis:
Alkaa itelle tää peli riittämään, joten jää omat blogit tauolle ainakin näin toistaiseksi, mutta kiva kun muut tekkee ja saapi niitä sitten lukia.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”