Nuijamaan nuijan sonnitila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme!
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Nuijamaan nuijan sonnitila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Kuva
Tervetuloa seuraamaan Minun (Martti Jylhäperän) elämää maatila blogin merkeissä. Tosiaan pyöritän 30 elukan karjatilaa täällä Etelä-Karjalas Nuijamaalla joka on pieni osa Lappeenrantaa. Sitten voisin kertoa vähän tilan historiaa elikkäs isän isäni Ilmari muutti tiluksille vuonna 1921 kahden veljensä kanssa Virolahdelta. Tiluksiin kuului jonkun verran peltoa Iso ja pieni navetta, saha ja mylly. Ilmarille jäi iso navetta ja kartano ja kaksi muuta veljestä jakoivat myllyn, sahan ja toisen navetan. Vuonna 1943 syntyi Markku poika joka on edelleen minun apuna tilan töissä. Vuonna 51 tilalle tuli ensimmäinen traktori joka oli allis shalmers jolla Markku hoiti tilan töitä, koska Ilmari ei ollut innokas traktorimies toisinkun kaikki muut miehet tässä talossa. Minähän putkahin maailmaan 71 luvulla eli ikää on kertynyt 40 vuotta jo tähän mennessä josta jotkut voivat jo päätelle vuosiluvun eli 2011. 98 minulle syntyi ensimmäin lapsi Marko joka on kovaa vauhtia tilan töissä mukana. korttia ei vielä ole mutta sekin tulee kohta.
Sitten vähän kone kantaa.
Ykkös koneena Case IH 1056XL vm.90 hv:105 turpo tulos kylvöjen jälkeen et liikkuu uus rapitti
Sitte Markon ehdoton suosikki International 955XL vm.81 hv:110 turpo laitettu enne äestyksiä et jaksaa vetää tota 4m äestä paremmin ja on tulevaisuujeski tehoja.
Massey Ferguson 698 kuikan 930 kuormaajalla vm.82 teho n:90
Ja apekärrynpyöritys kone 100-90 fiiatti vuosimallia en muista tehoa sen 100
Puimuri on joku bizzoni ihan ok mut vähä vanhako niiku koko kone kanta mut se on lähdössä vaihtoon kunhan oike sattuu kohdalle.
¨Peltoa on sen 70 hehtaari josta 40 on nurmella ja loput 30 viljalla.
Ensimmäinen päivitys tulossa tän viikon myötä kuha on aikaa kirjottaa.
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä

Palaa sivulle “Farmiblogi”