Tume KL-2500 [??]

Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Siirsin tämän komean arska fs11:n tekemän Tumen FS17-peliin ja sain luvan jakamiseen.

Kuva
Tietoa:
-Nostolaiteversio
-Vetää realistiset määrät sekä siemeniä (400L) että apulantaa (600L)
-Käytännössä puhdas loki
-Testieni mukaan bugiton

Credut:
Modelli: arska fs11
Tekstuurit: Ulkomaalaiset
Skriptit: Giants
Renkaat: Giants
Siirto ja vaatimaton hifistely: DB990

Kaikki omatoimiset parannukset tms. tähän koneeseen ovat tervetulleita ja jakoon asti laitettaessa tulisi kysyä lupa arska fs11:lta.
Alkuperäinen topic: https://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopi ... 08&t=22811
 Lataa tästä...
Viimeksi muokannut DB990, 01.05.2019 23:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja MaPa »

KIITOS! ja piste. :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Vissiin unohit linkin laittaa :D Mutta hyvä että sait siirrettyä.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

arska fs11 kirjoitti:Vissiin unohit linkin laittaa :D Mutta hyvä että sait siirrettyä.
No joo, innostuneena kun kirjoittaa kauheeta romaania alotusviestiin niin tietty jotain unohtui :D Nyt pitäisi löytyä :D
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

Asiallinen peli. Hienoa.

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
matias.jauhiainen
Viestit: 50
Liittynyt: 12.03.2017 17:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Valtimo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, rallienglanti, ruotti ja norjaa wc-ankan kanssa.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja matias.jauhiainen »

No nyt kyllä tempun teit :D ! Paljon kiitoksia! Pääse kylvöt alottelemaan.
Never stop the madness ja kohta vedetään taas!
https://discord.gg/PaKNzYD
Kuva
Avatar
fiat80-90
Viestit: 88
Liittynyt: 07.04.2012 14:52
Tämänhetkinen kaupunki:: muhos
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: muhos

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja fiat80-90 »

Kyllä nyt kelpaa kylvöt alottaa! :kippis: :shock: , Pienen parannuksen löysin eli kiinnityspiste sille pitää keksiä jotai ku pitäs newholland 110-90 kiskoa mutta on liian lähellä kone takarenkaita. Mutta muuten hyvää työtä :yhteistyö:
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

fiat80-90 kirjoitti:Kyllä nyt kelpaa kylvöt alottaa! :kippis: :shock: , Pienen parannuksen löysin eli kiinnityspiste sille pitää keksiä jotai ku pitäs newholland 110-90 kiskoa mutta on liian lähellä kone takarenkaita. Mutta muuten hyvää työtä :yhteistyö:
Onko muilla traktoreilla (ja tätä testanneilla) tätä ongelmaa? Itse en tuohon ongelmaan ole törmännyt. Saattaa olla, että tuo johtuu
sun modistasi, en tiedä.
Avatar
fiat80-90
Viestit: 88
Liittynyt: 07.04.2012 14:52
Tämänhetkinen kaupunki:: muhos
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: muhos

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja fiat80-90 »

DB990 kirjoitti:
fiat80-90 kirjoitti:Kyllä nyt kelpaa kylvöt alottaa! :kippis: :shock: , Pienen parannuksen löysin eli kiinnityspiste sille pitää keksiä jotai ku pitäs newholland 110-90 kiskoa mutta on liian lähellä kone takarenkaita. Mutta muuten hyvää työtä :yhteistyö:
Onko muilla traktoreilla (ja tätä testanneilla) tätä ongelmaa? Itse en tuohon ongelmaan ole törmännyt. Saattaa olla, että tuo johtuu
sun modistasi, en tiedä.
muutamalla koneella mutta ratkaisin homman 3point-3point adapterilla :)
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

fiat80-90 kirjoitti:muutamalla koneella mutta ratkaisin homman 3point-3point adapterilla :)
Jos tuo ei ole suuri ongelma, niin hyvä homma. :) Jos muitakin tämä häiritsee, niin sitten voin katsoa jos tuota hieman säätäisi. Voi muutkin sen halutessaan tehdä ja upata tänne.
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

No nyt on :yhteistyö:
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

Oliskohan vaikea homma muuttaa hinattavaksi?
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Kuuspytty kirjoitti:Oliskohan vaikea homma muuttaa hinattavaksi?
Mielessä kävi tämäkin. Jos laittaa koukulla hinattavaksi, kuten eräs toinen versio, niin ei. Jos aikoo laittaa hinattavaksi nostolaitteisiin, niin se on varmasti kinkkisempi homma. Tätä olen yrittänyt tutkia, jos jotain kiinnostaa jeesailla niin semmoisenhan voisi tietysti yrittää tehdä.
caseman5140
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2018 09:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja caseman5140 »

Kiitos paljon :yhteistyö:
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

DB990 kirjoitti:
Kuuspytty kirjoitti:Oliskohan vaikea homma muuttaa hinattavaksi?
Mielessä kävi tämäkin. Jos laittaa koukulla hinattavaksi, kuten eräs toinen versio, niin ei. Jos aikoo laittaa hinattavaksi nostolaitteisiin, niin se on varmasti kinkkisempi homma. Tätä olen yrittänyt tutkia, jos jotain kiinnostaa jeesailla niin semmoisenhan voisi tietysti yrittää tehdä.
Mitä tarviis tohon hinattavaan väkertää? Aisa ton kolmipiste kiinnityksen tilalle? En oo avannu/ladannu pakettii nii voisko joku linkata pari kuvaa kiinnityksestä?

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Mr_Mazzony kirjoitti:Mitä tarviis tohon hinattavaan väkertää? Aisa ton kolmipiste kiinnityksen tilalle? En oo avannu/ladannu pakettii nii voisko joku linkata pari kuvaa kiinnityksestä?
Aisa, joka tulee kiinni tuohon kolmipistekiinnitykseen. Kuvia en pysty nyt laittamaan kun en ole kotona, mutta jokuhan voisi jeesailla ja laittaa. Tietty myös nostovarsiin tuleva palkki pitäisi tehdä, mutta sketchupissahan nuo väsää nopeastikin. Laittakaa joku nyt kuvaa saakeli kun ei täältä pysty nyt :D
Avatar
lucosol
Viestit: 536
Liittynyt: 28.06.2015 10:50
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja lucosol »

https://m.nettikone.com/tume/hkl-2500/1799113
Tuossa jonkinlainen, käytännössä y muotoinen aisa, missä on sitten "työntövarsi".
Jos haluais hienon niin tarvis varmaan taakse laittaa nuo nostosylinterit. Ja sellattiin että se nousee kanssa ilmaan.
E:Kuten kuvasta näkyy aisa on kiinni kolmipiste kiinnityksessä.
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Hämärä muistikuva olis, että takarenkaitten kiinnitykset on irtonaisia eli sais hinattavan tarvittaessa. Siihen hommaan en aikoinaan lähteny varmaan juuri siitä syystä, että hankala toteuttaa.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
fiat80-90
Viestit: 88
Liittynyt: 07.04.2012 14:52
Tämänhetkinen kaupunki:: muhos
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: muhos

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja fiat80-90 »

Kokeilin sitä adapteri hommaa mut sehä meni niinku jeesuksen pääsiäine eli v****ks ensinäki adapteri oli hiirel ohjattava ja mistää ei löydy passelia eli kiinnitys pistettä jos sais ulommas siirrettyä nii ois hyvä joutu kylvöjä lykkäämään tämän pikku ongelman johdosta ku eihän siitä mitään tullut. :| no jos nuo liete altaat ajas sit tyhjiks ootellessa motivaatiota alkaa ettimää 1000 pienestä osasta mitkä on vetolaitteisii .... :|
EDIT: Just mitä kävin kattelee nii kasitonnarilla saattas onnistua ehkä pitää selvittää se vähä jää renkaat semmosee kulmaa että välttämättä ei pyöri kokoajan että savotta tulee vaa jos ohran sais kasvamaa nii se riittää :D
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

arska fs11 kirjoitti:Hämärä muistikuva olis, että takarenkaitten kiinnitykset on irtonaisia eli sais hinattavan tarvittaessa. Siihen hommaan en aikoinaan lähteny varmaan juuri siitä syystä, että hankala toteuttaa.
Joo, muistit oikein :) Tuosta saisi siis hinattavan. Itse en varmaan osaa laittaa tuota napista nousevaksi ja laskevaksi, sormi menee suuhun.

Hommaa hinattavaksi laittamiseen:
-Vetoaisan lisäys
-Renkaiden kiinnitykset nousemaan ja laskemaan napista
-Vetoaisan päähän palkki, jossa nostolaitekiinnitys. Helpoin olisi muuttaa vetokoukulla hinattavaksi, mutta ei olisi niin hieno
fiat80-90 kirjoitti:
Kokeilin sitä adapteri hommaa mut sehä meni niinku jeesuksen pääsiäine eli v****ks ensinäki adapteri oli hiirel ohjattava ja mistää ei löydy passelia eli kiinnitys pistettä jos sais ulommas siirrettyä nii ois hyvä joutu kylvöjä lykkäämään tämän pikku ongelman johdosta ku eihän siitä mitään tullut. :| no jos nuo liete altaat ajas sit tyhjiks ootellessa motivaatiota alkaa ettimää 1000 pienestä osasta mitkä on vetolaitteisii .... :|
EDIT: Just mitä kävin kattelee nii kasitonnarilla saattas onnistua ehkä pitää selvittää se vähä jää renkaat semmosee kulmaa että välttämättä ei pyöri kokoajan että savotta tulee vaa jos ohran sais kasvamaa nii se riittää :D
Kasitonnarihan voisi vastailla tähän ketjuun, niin hommat voisikin edetä :mrgreen:
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

Joopa. Kattelin tossa editorissa tätä. Erittäin hyvän näköinen modi ulkoisesti, mutta kritiikkiä on pakko antaa. (ei mitään henkilökohtasta)

Modi on erittäin raskas laitteistolle teknisesti verrattuna vaikka TW35 Foordiin.
En halua mollata ketään, enkä haukkua ketään (vaikka tiedän että joku kuitenkin ottaa herneet nenään näistä asioista) mutta suuri osa näistä suomimodeista joita täältä löydän, ja haluaisin jatkojalostaa (jopa FS19 asti) ovat törkeitä Google ScetsUp importteja lätkäistynä jonkun toisen modelin päälle (usein siten ettei kaikkea ole edes scaalattu kohdalleen (tai käytetty "freeze transform" käskyä)) mielettömällä määrällä polygoneja/vertisejä.

Tume 2500k 370k triangle/370k vertisies
Kuva
vastaan
TW35 222k triangle 200k vertisies
Kuva

Tämä kaikki vaatii enemmän tehoa ja muistia pyörittääkseen tätä pelissä. Lisäksi olisin ollut aikeissa tehdä tähän aisan, aisa sylinterin ja sylinterit pyörän nostoille mutten tahtonut saada modelia edes importattua blenderiin, enkä kehtaisi sitä ruveta paloina siirtämään (koko modeli siis koostuu ~1500 palasta) jotta olisin saanut paikoituksen kohdilleen.

Jopa yksi pieni tappi sisältää 1/10 osan siitä mitä koko Valmet905 Farmarilta sisältää.
Kuva

Haluja olisi tarjota teillekkin lisää kun taidot karttuvat, mutta tahto ja aika eivät yksinkertaisesti riitä siivoamaan näitä sille tasolle jota voisi jatkojalostaa. (lukuunottamatta Hitech Valtraa jonka halusin 17)

Pahoitteluni avautumisesta tässä tredissä. Toivottavasti joku saa tätä väkerrettyä eteenpäin ja saisitte tän toimivaksi jokaisessa traktorissa sekä hinattavana (alustavasti ajateltuna tämäkin olisi mahdollista valita kaupasta hinattava/3pistenostolaite).

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Täyttä asiaahan Mr_Mazzony tuossa ylempänä kirjoitti. Jos taitaisin Blenderin hyvin, niin onnistuneimmat tuotokset löytyisivät täältä varmasti. SketchUp on valovuoden Blenderiä jäljessä, mutta siihen on näemmä tyytyminen.

Itseasiaan: Mulla on työn alla vetoaisa tähän Tumeen, tarvisin vain tekijän tai neuvojan sille, miten tuon koneen saisi nousevaksi ja laskevaksi. Jos jotakuta kiinnostaisi auttaa, niin olisin erittäin kiitollinen, kuten ehkä jokunen muukin :)
Avatar
Mr_Mazzony
Viestit: 587
Liittynyt: 06.06.2017 15:36
Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja Mr_Mazzony »

DB990 kirjoitti:Täyttä asiaahan Mr_Mazzony tuossa ylempänä kirjoitti. Jos taitaisin Blenderin hyvin, niin onnistuneimmat tuotokset löytyisivät täältä varmasti. SketchUp on valovuoden Blenderiä jäljessä, mutta siihen on näemmä tyytyminen.

Itseasiaan: Mulla on työn alla vetoaisa tähän Tumeen, tarvisin vain tekijän tai neuvojan sille, miten tuon koneen saisi nousevaksi ja laskevaksi. Jos jotakuta kiinnostaisi auttaa, niin olisin erittäin kiitollinen, kuten ehkä jokunen muukin :)
Kiitos. Blenderi ei oo kauheen vaikea oppi. Itse jiuduin opettlee sitä tähän 19 enemmän, vaikka sitä jo vähän 17 käytinkin. Tubesta vaan kattoo alottelija videoita ja kokeilee. Sit voi ettiä jatkossa tarkemmin asioita joita tatvitsee (UV bake ja sillee). Kyl srn oppii ku vähä käytyää.
Itr opin mallin luonisen (Valtra/Quicke sovitteet) ja letkujen luonnin curve/array työkaluilla.
Materiaaleihin ja tekstuureihin käytän Substance Painter softaa (19:sen UV, wear ja likaantuva) johon on ohjeet Vertex designen kautta.

Mutta asiaan. Hinattavaan koneeseen tarttee 3 sylinteriä (aisa ja pyöräakselit) sekä aisan vetovarsi tangolla. Pyörävarsisylinterit korvaa noi kierrettävät työntövarret pyöristä. Laskuun/nostoon pitää luoda uusi animaatio jossa kierretään pyörätankoja muutamia asteita, sekä vastakierretään pyörä nodea ettei collisiot ryystä maata (jos semmosia ees on. Samalla jatketaan sylinteteitä (pitää muistaa reference nodet jotta liike suumta/kierto pysybät oikeana). Aisaa ei ehkä tarvii nostaa/laskea .utta tämä pitäisi koneen vaakatasossa jos niim tekisi. Simppeli ainakin ajatuksessa. Pitää vaa kattoo malli animastio vaikka jostain hinattavasta äkeeatä.

Lowering animaatio
-pyörä varsien kierto
- pyörän kierto vastaliikkeellä?
- pyörävarsi aylinterien liike

!
Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans.
https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA
Discord Serveri täällä:
https://discord.gg/MKezE5YWBR
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tume KL-2500 [??]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Kiitoksia vinkeistä! Eiköhän joku tuon peliin saa hinattavana ja toimivana :)
Kuva
Vetoaisa valmiina, tehty paloista joten pituutta voi vielä säätää. Jatkunee huomenna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kylvökoneet”