Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Aika monta kertaa kysytty, harvoin vastausta saatu... Elikkäs, ryöstin eräästä mapista objektin, joka näkyy siellä normaalina, mutta importtaessa toiseen mappiin, tämä objekti muuttuu valkoiseksi. Mikä menee pieleen? Kuinka se on saatu näkymään tässä alkuperäisessä mapissa?
Huomasin, että importtaessa objektin tekstuurit eivät tulleet mukana. No, siirsin ne tästä alkuperäisestä objektin kansioista tähän uuteen objektin kansioihin, mutta ei auttanut.
Seuraavaksi huomasin että tekstuurit ovat png muodossa. Olenko väärässä, vai eikö fs15 ne pitäisi olla dds muodossa? Millä poppakonstilla nämä on saatu toimimaan, ja kuinka nämä tekstuurit muutetaan onnistuneesti toiseen muotoon. Sitäkin yritin tuloksetta.

Sekava ja pitkä teksti, mutta jos joku osaisi auttaa. Ja versiohan on fs15 / GE 6.0.5
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Muutat objektin i3D tiedostosta tiedostopolut oikein. Eli avaat sen objektin esimerkiksi notebadilla ja heti ensimmäisillä riveillä pitäisi näkyä tiedostopolku.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Yleensä sen väärin olevan polun tunnistaa siitä, että se johtaa johonkin tekstuuriin, mitä ei kyseessä olevan modin kansioista löydy. Ne myös useimmiten alkaa ...../ muodossa, kun modin omat vaikkapa assets/ tai tekstures/ tai jotain muuta samaan tyyliin.


Muistaakseni jos tallentaa, niin että jossain näkyy vain valkoista, niin giantsi hukkaa kokonaan sen osan tekstuurijutut, eikä niitä siihen enää takaisin saa. Tämä on toki mun oma muistikuva, saa korjata, jos tietää paremmin.

Maatila pääsee helpommalla kun vaihtaa koko aksilan.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Maatila kirjoitti:Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?
Minä oon Material editing -ikkunalla selvitelly niitä jos ei oo muuten selvinny. Urakkamiestä lainaten kuitenkin, helpompi vaihtaa vaan se akseli.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”