Sivu 1/1

Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 28.11.2019 17:33
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Noniin elikkäs semmome ongelma on nyt että en saa mitenkää muokkaamaa mappia näkymää pelissä. Muokattu mappi on petrimiehen pientila. Olen siis kopioinu tästä pientilan zip tiedostosta kaiken uuten kansioon, muokannu mappia ja sen jälkeen tehnyt tästä uueesta kansiosta zip tiedoston ja laittanu modikansioon. Missä kohdin on mennyt jotain pieleen? Vai pitääkö näitä mod desciä, polkuja, vai mitä onkaa jotennii muokata jotta näkyis?

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 28.11.2019 21:51
Kirjoittaja Mr_Mazzony
Zippasitko vahingossa mappikansion etkä srn sisältöö kuten pitäs. Sisältääkö tehty mappizippi kansion jossa on moddesc vai suoraan tiedostoja ja kansioita kuten pitäisi. Onko mappizipin nimessä joku erikoismerkki (-*%!?€äö+:") joka estää pelin tunnistamasta sen.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 01.12.2019 20:00
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Mitäs tämä srn sisältö oikein tarkoittaa :oops: Ja tehty mappizippi sisältää moddescin ja muita tiedostoja, laitan alle pari kuvaa toivottavasti selventämään. Ja nimessä ei ole erikoismerkkejä

Kuva
Tuolta näyttää tehty mappizippi, suoraan siitä alkuperäsestä mapin tiedostosta kopioitu

Kuva
Suunnillee tollane on moddesci

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 01.12.2019 20:07
Kirjoittaja Lapinpoika_
Pistäppä mappi mulle voin koittaa jos saan toimii.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 01.12.2019 21:06
Kirjoittaja Jopo
Jos tuo sun mappi on nimellä "Oma mappi" zippinä nii mapin ja modin nimes ei saa olla välilyöntiä. Korjaat nimen esim. Omamappi tai Oma_mappi niin johan alkaa toimii.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 02.12.2019 21:59
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Joo tätä mä aattelin itekki et johtuuko siitä et on välilyönti. Olen valmetkuski suhun yhteydessä jos en saa toimii, pitää kattoo ku o aikaa.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 07.12.2019 19:16
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Noniin mikähän nyt mahtaa johtaa siihen, että vaikka en oo mappiin laittanu kun muutamia uusia objekteja, joiden ei pitäisi olla isokokoisia tiedostoltaan, ja kopioinu muutamia mapissa olevia objekteja niin mapin tiedostokoko on jo kaksinkertaistunu. Ja mikäli olen nyt oikein ymmärtäny, niin viimesimmän muokkauksen jälkeen mapin koko kasvoi 900 Mt:stä johki 1800 Mt, vaikka en tehny muuta ku poistin yhden objektin :lol: :roll:

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 07.12.2019 20:59
Kirjoittaja Petrimies
fiiatti-ukko kirjoitti:Noniin mikähän nyt mahtaa johtaa siihen, että vaikka en oo mappiin laittanu kun muutamia uusia objekteja, joiden ei pitäisi olla isokokoisia tiedostoltaan, ja kopioinu muutamia mapissa olevia objekteja niin mapin tiedostokoko on jo kaksinkertaistunu. Ja mikäli olen nyt oikein ymmärtäny, niin viimesimmän muokkauksen jälkeen mapin koko kasvoi 900 Mt:stä johki 1800 Mt, vaikka en tehny muuta ku poistin yhden objektin :lol: :roll:
Jos purat/pakkaat niin tiedostokokohan aina muuttuu. Mapin i3d-tiedoston koko kasvaa aina objekteja lisätessä, mutta noin suuri tiedostokoon kasvu ei kyllä näillä selity. Jokin kansio on ilmeisesti duplikoitunut tms. ja jos kerran et ole lisännyt mitään uusia tiedostoja mapin kansioihin niin varsin outoahan tuo kyllä on.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 09.12.2019 14:27
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Nyt menee jo yli munkin ymmärryksen, joka muokkauskerta tiedostokoko kaksinkertaistuu vaikka en ois tehny mitää, mikä on ongelma? :lol: Onko vitsi siinä että oon kopioinu näitä objekteja ctrl+D toiminnolla?
Ja katoin nii mapin kansio näyttää ihan samalta kuin alkuperäisen, se koko siis kasvaa vaan tässä mapin i3d tiedostossa. Giants editori on 6.0.5

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 09.12.2019 15:18
Kirjoittaja Traktorimies_
fiiatti-ukko kirjoitti:Nyt menee jo yli munkin ymmärryksen, joka muokkauskerta tiedostokoko kaksinkertaistuu vaikka en ois tehny mitää, mikä on ongelma? :lol: Onko vitsi siinä että oon kopioinu näitä objekteja ctrl+D toiminnolla?
Ja katoin nii mapin kansio näyttää ihan samalta kuin alkuperäisen, se koko siis kasvaa vaan tässä mapin i3d tiedostossa. Giants editori on 6.0.5
Mulla oli joskus samaa ongelmaa, tosin sillon oli kyse traktorista, mutta kuitenkin, i3d:n koko moninkertaistui aina kun tallensin. Jäljitin tuon ongelman aikoinaan siihen, että jostain syystä aina kun tallensin, niin i3d tiedostoon tuli jotain aivan ylimääräsiä rivejä, ja paljon. Poistin ne notepadilla kerran ja sen jälkeen niitä ei enää tullu vaikka tallensinkin. Kannattaa siis tutkailla varmaan tota tiedostoa tässä tapauksessa sitten.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 10.12.2019 16:32
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Joo koitin äsken tuota, mutta tulee vaan ilmotus että tiedostokoko on liian suuri muistiolle. :? Näinköhän on enää mitään tehtävissä?

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 10.12.2019 17:39
Kirjoittaja Traktorimies_
fiiatti-ukko kirjoitti:Joo koitin äsken tuota, mutta tulee vaan ilmotus että tiedostokoko on liian suuri muistiolle. :? Näinköhän on enää mitään tehtävissä?
Kokeile notepad ++, se on muutenkin parempi eikä pitäis olla tollasta ongelmaa.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 10.12.2019 19:24
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Noo kerkesin jo poistamaa koko tiedoston ku oli nii järkyttävän kokone että giantsikaa ei parissa minuutissa kehannu avata sitä. No nopeesti tekasin uuen ja oletettavasti löysin vian, kun kerran nyt toimii tallennus normaalisti. Oli aivan jumalaton litania jotain Â- kirjainta siellä. Sain tiedostosta jopa pienemmän kuin alkuperäisestä Petrimiehen tiedostosta, tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu :lol: . Kiitokset kuitenkin neuvosta!

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 02.01.2020 18:29
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Noniin nyt on taas tullu ylitsepääsemättömiä ongelmia, ja nyt en saa siis nurmipeltoa poistettua. Eli mitenkä saa poistettua/lisättyä tätä heinäpeltoa, kun pelkkä heinän poistamnen ei riitä? Eikös sen saa täältä Terrain Deta toiminnosta, mutta mikä numero täytyy valita?

Kuva
Tältä siis näyttää editorissa, tuon pihapiirin paikalla on siis heinäpelto.

Kuva
Pelissä siinä kasvaakin heinää :D

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 03.01.2020 16:05
Kirjoittaja Mr_Mazzony
fiiatti-ukko kirjoitti:Noniin nyt on taas tullu ylitsepääsemättömiä ongelmia, ja nyt en saa siis nurmipeltoa poistettua. Eli mitenkä saa poistettua/lisättyä tätä heinäpeltoa, kun pelkkä heinän poistamnen ei riitä? Eikös sen saa täältä Terrain Deta toiminnosta, mutta mikä numero täytyy valita?
Kuva
Tältä siis näyttää editorissa, tuon pihapiirin paikalla on siis heinäpelto.
Kuva
Pelissä siinä kasvaakin heinää :D
Muista kokeilla mappimuutokset aina uudessa pelissä. Jos lataat saven vanhasta pelistä nii se lataa tallennetut peltokasvut savesta eikä mapista.
Pellon kasvustot voi poistaa "Terrain Foliage Paint Mode" ylhäältä päälle ja "Foliage Layer Painting" valikosta "terrainDetail" laittamatta mitään raksia paikalleen ja maalaamalla vasemmalla hiiren napilla päälle.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 05.01.2020 18:06
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Mr_Mazzony kirjoitti:Muista kokeilla mappimuutokset aina uudessa pelissä. Jos lataat saven vanhasta pelistä nii se lataa tallennetut peltokasvut savesta eikä mapista..
Ahaa no näinhä se toimii, sen verta helppo ratkasu et ois ite pitäny eka kokeilla. Kiitos avusta :D

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 28.02.2020 22:40
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Taas on tullu eteen muutamia oman osaamistason ylittäviä ongelmia.
Elikkäs mikähän mahtaa olla vikana kun lietetriggeri ei taho toimia. Editorissa homma näyttää tuolta, tuossa oon vaa laittanu triggerin näkyväks. Lietettä siis syntyy pelissä mutta ei anna täyttää kärriä. :?
Kuva
Toinen on sitten miten saa mapissa olevia parkkeerattuja autoja poistettua? Eli autot ei siis näy editorissa, mutta pelissä kylläkin. Kokeilin poistaa "traffic" tiedoston modikansiosta, sekä "cars" kansion, mutta kumpikaan ei auttanut.
Kuva
Tällaisista perus pelin autoista on kyse.
Viimeisenä kysyisin miten on, pystyykö näitä lehmien ruokinta-, lanta- ja olkitriggereitä kopioimaan ctrl+D toiminnolla niin, että ne kaikki toimivat, vai sekoittaako se jokaisen toimimattomaksi.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 28.02.2020 22:58
Kirjoittaja Mr_Mazzony
Lietteeseen tsi triggereihin en nyt paneudu. Mut parkkeeratut autot muistaakseni poistuu ku poistat tiettyjä transformgrouppeja (nodeja itseasiassa) mapista GElkä. Käy kohtia läpi ja kato millo ilmenee node valituks parkkeeratun auton kohdalla GEssä.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 02.03.2020 20:08
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Tarkotatko transformgroupeilla ja nodeilla näitä jutskuja, mitä näkyy editorin scenegraphissa, sillä niitä tutkiessa en löytänyt mitään autoihin viittaavaa. Ja noihin triggeri kysymyksiin osaisko joku neuvoa, tai ees antaa vinkkiä mistä voisi johtua. Mappina kyseessä on tällä kertaa Loimaanseutu, joten sen kanssa räpeltäneet jos tietäis tarkemmin. :roll:

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 02.03.2020 20:19
Kirjoittaja Mr_Mazzony
fiiatti-ukko kirjoitti:Tarkotatko transformgroupeilla ja nodeilla näitä jutskuja, mitä näkyy editorin scenegraphissa, sillä niitä tutkiessa en löytänyt mitään autoihin viittaavaa. Ja noihin triggeri kysymyksiin osaisko joku neuvoa, tai ees antaa vinkkiä mistä voisi johtua. Mappina kyseessä on tällä kertaa Loimaanseutu, joten sen kanssa räpeltäneet jos tietäis tarkemmin. :roll:
skenegrafissa oleva transformgrouppi =/= node. sitä mä vähä tarkotin. mut jos ei löydy siit mitään viittausta (ei sii nimessä vaan noden sijainnissa) autoihin nii sit en kyl muista kummin se oli.

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 02.03.2020 22:08
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Mr_Mazzony kirjoitti:skenegrafissa oleva transformgrouppi =/= node. sitä mä vähä tarkotin. mut jos ei löydy siit mitään viittausta (ei sii nimessä vaan noden sijainnissa) autoihin nii sit en kyl muista kummin se oli.
Jep, kyllä. Auto ongelma ratkaistu napauttamalla pelin asetuksista liikenne pois päältä, näin helppoa se taas loppujen lopuksi oli. :lol:

Re: Mapin teko/muokkaus ongelmia

Lähetetty: 03.03.2020 14:01
Kirjoittaja Mr_Mazzony
fiiatti-ukko kirjoitti:
Mr_Mazzony kirjoitti:skenegrafissa oleva transformgrouppi =/= node. sitä mä vähä tarkotin. mut jos ei löydy siit mitään viittausta (ei sii nimessä vaan noden sijainnissa) autoihin nii sit en kyl muista kummin se oli.
Jep, kyllä. Auto ongelma ratkaistu napauttamalla pelin asetuksista liikenne pois päältä, näin helppoa se taas loppujen lopuksi oli. :lol:
No joo. Tapa se on tämäkin. Tämä piilottaa ongelman ratkaisematta sitä. Toisinaan se riittää. :yhteistyö: