Sivu 1/1

FillVolumet

Lähetetty: 27.11.2015 17:52
Kirjoittaja Farmari99
Elikkäs, kun en ite osaa/saa millään tehtyä omaa fillVolumea kärryihin, niin oliskos joku osaava joka vois siinä asiassa neuvoa tai tehä ne fillVolumet noihin mun Ylön kärryihin?

Re: FillVolumet

Lähetetty: 27.11.2015 19:34
Kirjoittaja juuperi
Pari ohjetta löytyy uuden fillvolumen tekoon fsuk:sta. Jos et vielä sieltä ole katsonu. Putken mallisen fillvolumen onnistuin tekeen toimivaksi yhteen kauhaan. En tosin nuilla uk:n ohjeilla.

Re: FillVolumet

Lähetetty: 27.11.2015 19:54
Kirjoittaja Farmari99
Oon yrittäny niistä kahtoa, mutta ei vaan saa toimimaan sitten millään.

Re: FillVolumet

Lähetetty: 27.11.2015 20:21
Kirjoittaja juuperi
Juu mulla ei toimi tuo toinen jonka tein. Tulee peliin aivan normaalisti mut ei tavara näy vaikka täyttyy. Ja kaikki i3d:n sisällä ku kattoo notebadilla nii samoin ku toimivassa versiossa. On tää ihmeellistä :laughing:

Re: FillVolumet

Lähetetty: 01.12.2015 20:35
Kirjoittaja Ilta
Farmari99 kirjoitti:Elikkäs, kun en ite osaa/saa millään tehtyä omaa fillVolumea kärryihin, niin oliskos joku osaava joka vois siinä asiassa neuvoa tai tehä ne fillVolumet noihin mun Ylön kärryihin?
Mikäs mahtaa olla ongelmana? Olen vain muutaman fillVolumen tehnyt, mutta aina on onnistunut.

Esimerkki fillVolumen lisäämisestä:
1. Muotoillaan fillVolume 3D-mallinnusohjelmassa:
  • Aloitetaan kuutiosta
  • Nimetään kuutio-objekti nimellä fillVolume ja varsinainen muoto nimellä fillVolumeShape
  • Venytetään kuution pohja kiinni lavaan
  • Siirretään fillVolumen origo pohjaan – so. 3D-manipulaattorin (sininen, punainen ja vihreä nuoli) pitää olla pohjassa
  • Venytetään kuution muut seinät kiinni laitoihin
  • Tarkistetaan, että skaala on 1:1:1 ja jos ei ole, niin uudelleenskaalataan skaalaan 1:1:1
  • Exportataan i3d-tiedostoon.
2. GE:ssä:
  • Importataan luotu fillVolume
  • Tarkistetaan vielä, että skaala on 1:1:1 ja jos ei ole, niin käytetään Freeze Transformations...-toimintoa
  • Siirretään fillVolume paikoilleen
  • Tarkistetaan, että Transform-välilehdellä Rigid Body -täppä on pois päältä ja Visibility-täppä on päällä
  • Asetetaan Shape-välilehdellä No Renderable -täppä päälle, minkä jälkeen fillVolumen muuttuu näkymättömäksi
  • Luodaan fillVolumen tarvitsemat transform groupit (fillVolumeDischargeNode, fillVolumesHeightNode1, fillVolumesHeightNode2, effectNode, particleNode jne.) ja asetellaan ne paikoilleen.
3. Lisätään tarvittavat tiedot kärryjen XML-tiedostoon.

Kuulemma se muoto ei saa olla liian monimutkainen. Siis pohjan ja kannen pitäisi olla horisontin suuntaisia ja mahdollisimman tasaisia – ei saa pyöristää liikaa.

Re: FillVolumet

Lähetetty: 02.12.2015 18:44
Kirjoittaja Farmari99
En tiiä miten on mahollista, mutta sain toimimaan. :D Kiitoksia pirusti selvistä ohjeista!